![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Witajcie,
kolega próbuje stworzyc bazę danych dotyczącą rynku samochodowego. Wyszukiwarka ma segregowac auta m.in. po rodzaju skrzyni biegów. I tu pojawia się problem. Jak je podzielic na główne typy? Problme pojawia się przede wszystkim ze skrzyniami dwusprzęgłowymi. do jakiej grupy są zaliczane? Co z przekładnią jednostopniową zastosowaną np. w BMW i3? Do jakiej grupy się ją zalicza? Potrzebne są pola wyboru do określenia. Jakbyście to zrobili? 1. manualna skrzynia biegów 2. automatyczna skrzynia biegów 3. sekwencyjna skrzynia biegów 4. bezstopniowa skrzynia biegów Wiele źródeł podaje, że np. skrzynia półautmatyczna to inaczej sekwencyjna. Inne źródła przeczą tym założeniom. Jak to najlepiej zapisac aby użytkownik mógł wybrac od razu np. skrzynię dwusprzęgłową? Można je określic jako skrzynie zautomatyzowane (zaliczając do nich półautomatyczne, sekwencyjne, dwusprzłęgłowe?) Jak to ugryźc? Bo już miesza mi się to, a koledze zalezy też na czasie. Jak byście podzieli skrzynie biegów wg ich rodzajów? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 August 2010 ![]() |
Manualna, półautomatyczna, automatyczne.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: pomorze ![]() |
Wg mnie dla zwykłego użytkownika występuje skrzynia manualna i automatyczna.
A czy to będzie skrzynia pół automatyczna, sekwencyjna czy jeszcze inna schodzi na drugi plan -------------------- najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Obecnie roznice tak sie zatarły, że chyba zrobiłbym podział tylko manualna/automatyczna ew manualna/automatyczna/bezstopniowa.
Jeszcze z 10 lat temu podział był dość jasny: klasyczne automaty hydrokinetyczne, SMG w M5 E60, M3 E46 czy F1 w Ferrari - skrzynia sekwencyjna/półautomatyczna. Teraz to wszystko pomieszało się przez zalew skrzyń dwusprzegłowych. Dual clutche znajdziesz teraz zarówno w Octavii 1.4TSI, M5 F10, jak i Ferrari 458. Żeby było jeszcze trudniej, najnowsze automaty hydrokinetyczne działają bardzo podobnie (np ZF 8HP). Sterowanie - tu i tu masz "PRND" oraz łopatki/przyciski pod kierownicą, tu i tu masz pełzanie po puszczeniu hebla na biegu. W ślepej próbie (nie wiedząc co siedzi w aucie) mógłby być problem odróżnić dwusprzęgło od nowoczesnego hydrokinetyka. To tak moim skromnym zdaniem. Więc ograniczyłbym się tylko do automat/manual, zależnie od ilości pedałów w aucie ![]() Ewentualnie opcja bardziej rozbudowana, do zastosowań bardziej specjalistycznych (nie wiem o jakich mowa w temacie): skrzynia manualna (wiadomo - trzy pedały), skrzynia półautomatyczna (manual na siłownikach, bez pełzania: M5 E60 SMG, F430 F1, Gallardo E-gear Citroen C1, Smart mk1), skrzynia automatyczna dwusprzęgłowa (DSG VAG, R35 GT-R, Ferrari 458), skrzynia automatyczna hydrokinetyczna (klasyczny automat - BMW 7 każdej generacji, Lexus IS-F, MB C63 AMG), skrzynia automatyczna bezstopniowa (Audi Multitronic, Nissan Murano - można tu tez wrzucić wszelkie auta elektryczne) |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Obecnie roznice tak sie zatarły, że chyba zrobiłbym podział tylko manualna/automatyczna ew manualna/automatyczna/bezstopniowa. Jeszcze z 10 lat temu podział był dość jasny: klasyczne automaty hydrokinetyczne, SMG w M5 E60, M3 E46 czy F1 w Ferrari - skrzynia sekwencyjna/półautomatyczna. Teraz to wszystko pomieszało się przez zalew skrzyń dwusprzegłowych. To tak moim skromnym zdaniem. Więc ograniczyłbym się tylko do automat/manual, zależnie od ilości pedałów w aucie ![]() No właśnie kolego saleen. Namieszali z tymi przekładniami. Dawniej często kategoryzowano przekładnie półautomatyczne i dwusprzęgłowe jako zautomatyzowane skrzynie manualne...Ale róznica jest dośc spora pomiędzy nimi (np. SMG a DSG). Czyli może faktycznie zrobic albo prosty podział manaulne/automatyczne/bezstopniowe(włączając w to elektryki?) albo na ten rozszerzony, który zaproponowałeś: skrzynia manualna (wiadomo - trzy pedały), skrzynia półautomatyczna (manual na siłownikach, bez pełzania: M5 E60 SMG, F430 F1, Gallardo E-gear Citroen C1, Smart mk1), skrzynia automatyczna dwusprzęgłowa (DSG VAG, R35 GT-R, Ferrari 458), skrzynia automatyczna hydrokinetyczna (klasyczny automat - BMW 7 każdej generacji, Lexus IS-F, MB C63 AMG), skrzynia automatyczna bezstopniowa (Audi Multitronic, Nissan Murano - można tu tez wrzucić wszelkie auta elektryczne) ktoś oponuje lub chce dorzucic coś od siebie konstruktywnego? Będę wdzięczny! |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Jeśli to portal dla laików, np. sprzedażowy to zdecydowanie MT/AT, straty będą najmniejsze - ile procent laików oceni DSG jako skrzynię manualną zautomatyzowaną i będzie do bólu szukało w manualach? Zresztą moim zdaniem to skrzynia automatyczna, bo ma możliwość automatycznego przełączania biegów. A że nie ma przekłądni hydrokinetycznej - co za różnica?
Jeśli moooocno niszowy to jak wyżej wygląda ok. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
zrobi sie zatem podwójny sytem. dla laików i nieco bardziej zaawansowanych.
Dziękuję wszystkim za podjęcie tematu. Gdyby ktoś coś chciał dodać to śmiało proszę pisać. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 11 June 2006 Skąd: LU ![]() |
To ja bym wolał aby podany był model skrzyni biegów wraz z producentem i oznaczeniam. Co mi z wiadomosci, że to skrzynia DSG skoro nie wiadomo która?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
To ja bym wolał aby podany był model skrzyni biegów wraz z producentem i oznaczeniam. Co mi z wiadomosci, że to skrzynia DSG skoro nie wiadomo która? też bym tak chciał ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Ręczna
Dwu sprzęgłowa Zmechanizowana Bezstopniowa Automatyczna -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: Poznań ![]() |
albo na ten rozszerzony, który zaproponowałeś: skrzynia manualna (wiadomo - trzy pedały), skrzynia półautomatyczna (manual na siłownikach, bez pełzania: M5 E60 SMG, F430 F1, Gallardo E-gear Citroen C1, Smart mk1), skrzynia automatyczna dwusprzęgłowa (DSG VAG, R35 GT-R, Ferrari 458), skrzynia automatyczna hydrokinetyczna (klasyczny automat - BMW 7 każdej generacji, Lexus IS-F, MB C63 AMG), skrzynia automatyczna bezstopniowa (Audi Multitronic, Nissan Murano - można tu tez wrzucić wszelkie auta elektryczne) ktoś oponuje lub chce dorzucic coś od siebie konstruktywnego? Będę wdzięczny! Sam siebię uściślę w tych wywodach ![]() Może zamiast półautomatyczna to "skrzynia zautomatyzowana" Bo taki prawdziwy półautomat to mieliśmy w Seicento Citymatic - pedału sprzegła nie było, ale biegi sam wybierałeś normalną gałką w układzie H (czujnik przy gałce uruchamiał sprzęgło w momencie wbijania przełożenia). Ale obecnie chyba już nigdzie się tego nie stosuje. Niemniej, łapiąc się słówek chyba właśnie coś takiego jest skrzynią półautomatyczną. SMG, F1, E-gear to może i bardziej "zautomatyzowana". No i tak jak już pisałem, zawsze lepiej dopisywać "automatyczna" czyli np "automatyczna dwusprzęgłowa" bo gdy wrzucimy samo "dwusprzęgłowa" to laik może mieć zagawostkę czy ona w końcu ma pedał sprzęgła czy nie ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
A ja bym to jeszcze inaczej podzielił, tak niskopoziomowo technicznie
![]() Dwa rodzaje skrzyń, mechaniczne - gdzie mamy przekładnie na sąsiadujących wałkach - przełączenie biegów to mechaniczne wymuszenie położenia mechaniki skrzyni. I ciśnieniowe - gdzie wzrost ciśnienia w hydraulice wpływa poprzez system zaworów na działanie przekładni planetarnej. -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
IMO - Zrobić jak dla dwuletniej dziewczynki, ale z opcją uściślenia:
1. Skrzynia manualna (w języku Januszy - naciskam pedał sprzęgła) 2. Skrzynia automatyczna (w języku Januszy - nie naciskam pedału sprzęgła) 2a - Skrzynia automatyczna hydrokinetyczna 2b - Skrzynia automatyczna bezstopniowa 2c - Skrzynia zautomatyzowana Czyli wybranie pkt 2 pokaże wszystkie nie-manuale z danego modelu. Jak ktoś chce dokładniej, wybiera podkategorię. Odnajdzie się i laik, i petrolhead. W ten sposób najłatwiej będzie odróżnić M3 manuala od SMG, A6 multitronic od tiptronica i DSG, itp. Nie zdarzały się chyba różne warianty zautomatyzowanej skrzyni w jednym modelu, więc nie ma sensu rozgraniczenie na dwusprzęgłową i jednosprzęgłową na cele wyszukiwarki. W takim podziale można też doprecyzować manuala i zrobić np. 1a skrzynia 5b, 1b skrzynia 6b, itd. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
IMO - Zrobić jak dla dwuletniej dziewczynki, ale z opcją uściślenia: 1. Skrzynia manualna (w języku Januszy - naciskam pedał sprzęgła) 2. Skrzynia automatyczna (w języku Januszy - nie naciskam pedału sprzęgła) 2a - Skrzynia automatyczna hydrokinetyczna 2b - Skrzynia automatyczna bezstopniowa 2c - Skrzynia zautomatyzowana do tego dodana zostana kategoria dwusprzęgówek bo: Nie zdarzały się chyba różne warianty zautomatyzowanej skrzyni w jednym modelu, więc nie ma sensu rozgraniczenie na dwusprzęgłową i jednosprzęgłową na cele wyszukiwarki. np. BMW M3 (jako po prostu M3) wystepowały jako SMG (e46) i jako dwusprzegłowka DKG (e9...) i można od razu zawęzić wyszukiwanie. Ale dziękuję za odzew ! |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A ja bym to jeszcze inaczej podzielił, tak niskopoziomowo technicznie ![]() Dwa rodzaje skrzyń, mechaniczne - gdzie mamy przekładnie na sąsiadujących wałkach - przełączenie biegów to mechaniczne wymuszenie położenia mechaniki skrzyni. I ciśnieniowe - gdzie wzrost ciśnienia w hydraulice wpływa poprzez system zaworów na działanie przekładni planetarnej. Czyli tak naprawdę wyróżniasz skrzynie planetarne, czego nikt wcześniej w tym wątku nie poruszył. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie, to zupełnie co innego. Normalne automaty są skrzyniami planetarnymi.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
+1
masz biegi zmieniane ciśnieniowo Bezstopniowe napęd pasowy -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Administrator Dołączył: Wed, 17 August 2005 Skąd: go brać, skąd go brać? ![]() |
Dwie najpopularniejsze niemieckie wyszukiwarki przy wyborze skrzyń dają tylko 4 opcje: wszystkie, ręczne, automatyczne i półautomatyczne.
Wydaje mi się, że ludzie nie patrzą na to, jak działa mechanizm, tylko czy biegi przełącza się ręcznie (ze sprzęgłem) czy skrzynia zmienia je sama, ewentualnie czy można je zmieniać ręcznie bez sprzęgła. Dlatego jeśli to ma być adresowane do przeciętnego zjadacza chleba, to ten wybór jest najrozsądniejszy, ewentualnie zamiast albo oprócz półautomatycznych można dać "inne". -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 12:08 |