![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 24 December 2008 ![]() |
Interesują mnie różnice między tymi silnikami.
Ktoś się orientuje ? Bo przekopałem internet i nie mogę nic znaleźć. Tyle co udało mi się wygrzebać to że: "kolektor ssący od e 39 pasuje,uszczelka oryginał od buni też pasuje..wtryski,separator,mocowanie przewodów sterujących wtryskiwaczami też wydaje się takie same, inna pokrywa zaworów oraz że są drobne różnice w osprzęcie np. pompa wysokiego ciśnienia, dolot. Ostatnio przeglądałem jakieś forum BMW na tematy pomp wytryskowych i tam koleś się pytał czy może wsadzić wtryski z omegi do bmw - odpowiedzieli że nie bo w omedze jest mniejsze ciśnienie i wtryski w omedze są zrobione na mniejsze ciśnienie i do bmw nie pasują. Wygląda na to że te z bmw nie będą działać w Omedze." Przy czym też nie wiem ile w tym prawdy. Turbina też jest taka sama jak przy E39 ? Bo wygląda na to że tak: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-525d-Vauxhal...o-/151180850413 W kolektorze od Omegi i BMW są te wspaniałe blaszki. Rozumiem że coś takiego http://allegro.pl/bmw-zaslepki-zaslepka-ko...4945681838.html rozwiązuje problem ? Skrzynie automatyczne podobno były te same. Manualne też takie same ? Na ile można liczyć przy sprawnym motorze ? Jest sens ruszać cokolwiek przy przebiegach jakie mają te auta czy to prosta droga do wysadzenia motoru ? No więc niby wszystko jest to samo ALE: E39 http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-BMW-5-...25d-120kW-163KM Omega http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Opel-O...dTi-110kW-150KM Z tego wnioskuję że to nie są te same motory. Jak by były te same to robili by je na tyle samo prawda ? Różnice są zajebiste jak na niby ten sam motor, szczególnie w niutonie: E39 163 KM 350 Nm 197 KM (+34) 465 Nm (+115) Oma 150 KM 300 Nm 176 KM (+26) 360 Nm (+60) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Różnica może być prozaiczna M57 vs M57N. Skrzynie manualne nie są takie same - w Omedze masz R30 Opla, w BMW - na 100% coś innego.
Co do wtryskiwaczy to trzeba uważać jeśli rzeczywiście to kwestia M57/M57N bo "leją" z nie właściwego kąta. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 23 March 2013 ![]() |
a nie chodzilo o TDS w e34 ? bo tak mi sie wydaje ze to te same silniki
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sat, 05 May 2012 Skąd: Gdynia ![]() |
TDS , TDSem , ale masz 2.5 DTI w Omedze B FL , produkcji BMW i to nie są do końca te same silniki , ale ponoć jest udany . Blok zapewne jest ten sam , różnica tkwi w osprzęcie , jw . Oprócz tego na 99% program ..
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sun, 04 August 2013 ![]() |
Pompa cr taka sama jak w 3.0d CP1, wymieniałem w omedze, poszła pompa z e39 3.0 i jest to samo, wtryskiwacz jeden wymieniałem również od 3.0 ( taki przywiózł klient) z tego co pamiętam to nr w 3.0 był 047 a w 2.5 omega 049. Silniki są takie same.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Które silniki są takie same? Jak można zmieniać pojedynczo wtryskiwacze i to na dokładkę na zupełnie różne? Nawet jak klient tak przywozi to się mu pokazuje bramę warsztatu z drugiej strony...
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 05 December 2004 ![]() |
Silnik w omedze i w BMW E39 mowa o M57 to kropla w krople to samo.
Znam projekt instalacji 3.0d M57 do omegi i bez problemów to działa. w sumie to trzeba zmienić tylko słupek reszta zostaje ta sama. Największy problem omegi to konieczność wylutowania kośći w celu przeprowadzenia strojenia. no chyba że użyjemy zewnętrznego kompa. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 02 July 2025 - 05:28 |