![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1
|
![]() |
Witam
Czy są jakieś poważne różnice w technologii między silnikami 2.3 150KM i 3.0 180KM jakie są wkładane do dostawczaków ? Oczywiście o tym, że w 2.3 jest pasek a w 3.0 łańcuch to wiem. Bardziej chodzi mi o układ zasilania w paliwo i inne rozwiązania. dzięki ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Wed, 12 November 2008 Skąd: znad morza ![]() |
Peugeot i Citroen maja inny silnik niż Fiat.
Peugeot i Citroen mają silnik 2,2 PSA i czasami miewają problemy z wtryskami (przynajmniej moi znajomi tak mieli) Fiat ma silnik 2,3 Iveco i chyba jest trwalszy, ale sporo pali pod obciążeniem. Tan większy FIAT Oegeot i Citroen mjaa ten sam. Silnik 3,0 to chyba najlepsza opcja, ale czasami skrzynie biegów miały awarię (wg info z ASO) |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#3
|
![]() |
podobno ten 3.0 to bardzo leciwa konstrukcja oparta na starym i "rozwierconym" silniku 2.8
prawda to ? racja, Citroen i Peugeot mają silniki 2.2 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 November 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
co do skrzyn w fiacie to prawda ze klekaja. osobisci dowsiadczylem jak kleknał 2 i 6bieg 500 kilo od domu za to 3.0 hpi daje ten komfort porozowania n autobahnie z wrzucasz 170km/h i ladujesz taka predkością 1000 km bez stesu..dodatkow dodam ze za wyjatkiem skrzyni 200tysi zrobilo ducato bezawaryjnie:)
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
3.0 w peugeocie to chyba też jest Iveco
-------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#6
|
![]() |
tak, w każdym 3.0 to ten sam iveco
ale jak technologicznie ten silnik 2.3 w stosunku do 3.0 ? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 22 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
tak, w każdym 3.0 to ten sam iveco ale jak technologicznie ten silnik 2.3 w stosunku do 3.0 ? 3.0 w fiacie to raczej nie to samo co 3.0 w iveco, różnią się pojemnością. W iveco 3.0 ma dwie turbiny a fiat chyba jedną. Różnice pewnie biorą się z tego że fiat to Euro 5 (light-duty) a iveco to Euro V (heavy-duty). |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#8
|
![]() |
oo...
tego nie wiedziałem |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#9
|
![]() |
wg. danych katalogowych silnik 3.0 w Citroenie ma 2999 pojemności... czyli dokładnie tyle samo co silnik 3.0 w Fiacie
Katalog Fiata podaje, że silnik 2.3 to MultiJet II a 3.0 to MultiJet czyli 3.0 ma układ zasilania w paliwo starczej generacji CR ? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 22 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
wg. danych katalogowych silnik 3.0 w Citroenie ma 2999 pojemności... czyli dokładnie tyle samo co silnik 3.0 w Fiacie Katalog Fiata podaje, że silnik 2.3 to MultiJet II a 3.0 to MultiJet czyli 3.0 ma układ zasilania w paliwo starczej generacji CR ? Na to wygląda dane silników MultiJet II |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 March 2006 Skąd: Pomorskie ![]() |
Mój znajomy jeździ od nowości ducatem 3.0 , poza drobnymi usterkami ( coś z hamulcami ) nie może złego słowa powiedzieć o tym aucie, silnik mimo 300kkm na blacie sprawuje się świetnie, a kierowca jest strasznym katem i ignorantem obsługowym. Podczas jazdy nigdy nie używa jedynki (bo po co? zaraz trzeba będzie zmieniać
![]() Generalnie jestem pod wrażeniem tego samochodu, fajny dostawczak. -------------------- CBR F4i & CRF250R
Pug 607 2.2 HDI |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 November 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań ![]() |
3.0 do znakomity silnik Ducato autolaweta Poznań-Berlim (stara trasą) średnia 9l/100 to samo z doczepioną lawetą i dwoma autami na niej 11l/100 bardzo lubie to auto, jest ergonomiczne i przyjazne kierowcy
![]() -------------------- MB W202
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#14
|
![]() |
3.0 to dobry silnik
a jak się spisuje ten 2.3 150KM ? jakieś praktyczne informacje o nim już są ? |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Odpuść sobie 2,3 ..bierz 3,0 ...lepsza 3 wałkowa skzrynia ,trwały 2 mas który nie niszczy skrzyni i sprzęgła ( w 2,3 jest stałe koło ) ,brak problemów z wymianą paska napędu rozrządu , bo łańcuch .W 2,3 jest ryzyko ,bo zdarzało się -urwania zaworu. Układ zasilania podobny ..klasyczne wtryskiwacze CR bosch-a ,nie czułe na jakość paliwa .
130 od 150KM różni się turbosprężarką -w 150 ma zmienną geometrie . Co do jazdy =-nie czuć tych 150 KM w porównaniu ze starą 3,0 . podejrzewam że tak jak przy poprzednikach z euro 4 2,3 bedzie chlipał wiecej niż 3,0;) Uwaga przy używkach bo liczniki w ducato i braciach z sevel kończą się na 400 tyś km ....później 100pln wymaz ..i masz "nowe" auto z przebiegiem 400+ lub 800+ -------------------- quattro
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#16
|
![]() |
hmm..
dzisiaj dostałem ofertę z Fiata i przy opisie silnika 3.0 jest informacja: " wtrysk bezpośredni Multijet II „Common Rail” sterowany elektronicznie, z turbosprężarką i intercoolerem " |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Mon, 26 September 2005 Skąd: pl ![]() |
3.0 w fiacie to raczej nie to samo co 3.0 w iveco, różnią się pojemnością. W iveco 3.0 ma dwie turbiny a fiat chyba jedną. Różnice pewnie biorą się z tego że fiat to Euro 5 (light-duty) a iveco to Euro V (heavy-duty). iveco 3.0 170ps mają dwie turbiny są wersje na pojedynczej , jeżeli kierowca ma tym jeździć to iveco 2,3 jak masz sam tym jeździć to 3,0l iveco. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
hmm.. dzisiaj dostałem ofertę z Fiata i przy opisie silnika 3.0 jest informacja: " wtrysk bezpośredni Multijet II „Common Rail” sterowany elektronicznie, z turbosprężarką i intercoolerem " I co w związku z tym .Piezoelektrycznych wtryskiwaczy nie ma . Wtrysk jest podzielony tylko na większa ilość faz w porównaniu z poprzednikiem ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
iveco 3.0 170ps mają dwie turbiny są wersje na pojedynczej , jeżeli kierowca ma tym jeździć to iveco 2,3 jak masz sam tym jeździć to 3,0l iveco. tylko iveco w porównaniu z ducato prowadzi się jak ciężarówka -ducato bliżej do osobówki ![]() -------------------- quattro
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#20
|
![]() |
I co w związku z tym większa kultura pracy ? może symbolicznie mniejsze spalanie ? lepsze poczucie właściciela/kierowcy, że ma coś nowocześniejszego pod maską ? no i to, że w katalogu nie ma informacji o tym, że jest to silnik Multijet II i albo się w katalogu pomylili, w ofercie się pomylili lub w międzyczasie wprowadzono nowszą specyfikację silnika |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 05:55 |