Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Różnice pomiędzy mazdą 323 GTX a GTR i GTAe
kris_gtr
post Fri, 22 Apr 2005 - 20:54
Post #1


User
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Warszawa Saska Kępa





Cześć, będę wdzięczny za jak najwięcej wyczerpujących informacji na ten temat.


--------------------
Poprawa już blisko
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 22 Apr 2005 - 20:54
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
240Z
post Fri, 22 Apr 2005 - 21:01
Post #2


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Zaciągnięte z 323gtx.co.uk:

[quote]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kris_gtr
post Fri, 22 Apr 2005 - 21:06
Post #3


User
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Warszawa Saska Kępa





Nie znam większości tych nazw technicznych po angielsku:(


--------------------
Poprawa już blisko
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Fri, 22 Apr 2005 - 21:46
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





w GTR:
inny kolektor wydechowy
inny kolektor dolotowy
wtryski - większe i o niskiej oporności
sodowe zawory wydechowe
mocniejsze tłoki
mocniejsze korbowody
grubsza (mocniejsza) tarcza sprzęgła, taki sam rozmiar i siła docisku jak w GTX
przepływomierz - ten sam rozmiar ale inna specyfikacja elektryczna (zakres pomiarowy)
inne ECU
większy spływ oleju z turbo
inne przełożenie przekładnie kierowniczej
5 śrub w kołach
większe hamulce
twardsze amortyzatory
sztywniejsze sprężyny
twardsze stabilizatory
twardsze silentblocki zawieszenia
różnice we wnętrzu (na rynek japoński) kierownica Momo, skórzana gałka biegów, półskórzane siedzenia
różnice zewnętrzne - ble, ble, ble


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Fri, 22 Apr 2005 - 22:48
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Inna skrzynia....


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Fri, 22 Apr 2005 - 22:51
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Czy GTX nie ma silnika 1.6 zamiast 1.8?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Fri, 22 Apr 2005 - 22:54
Post #7


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Nie.

EDIT: Oprócz tego co napisał FilipN dochodzą jeszcze kolektory: ssący i wydechowy, są inne odlewy w GTR.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radex
post Fri, 22 Apr 2005 - 23:01
Post #8


Frequent User
Dołączył: Mon, 01 December 2003
Skąd: W-wa





GTAE vs GTR
- Krótsze biegi 2,3,4
- Brak szyberdachu
- Brak ABSu (zupełnie inna pompa)
- Brak elektrycznych szyb
- Brak elektrycznych lusterek
- Inne wiązki elektryczne (bez dodatkowych kabli)
- Zredukowane oświetlenie środka
- Przekładnia kierownicza o większym przełożeniu (opcja)
- LSD z przodu (opcja)
- Grubsza rozpórka kielichów przód (opcja)
- Rozpórka górnych mocowań amortyzatorów tył (opcja)

Wyprodukowano 200 sztuk (wg niektórych źródeł 300), widać, że główny nacisk poszedł na redukcję masy. Kolory: biały i czarny.

Kubek - były tzw. GTXy 1g w budzie BF 1.6turbo 140PS wersje 2WD i 4WD (w opcji elektroniczne sterowanie, binarne, centralnego dyfra).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Sat, 23 Apr 2005 - 01:02
Post #9


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Raczej elektryczna blokada, sterowana przyciskiem ze środka, z tego co się orientuję do zapięcia chyba tylko na postoju (albo przy małych prędkościach). W GT-R sama blokada przeżyła, ale bez sterowania elektrycznego, w związku z tym dyfer można zablokować tylko na postoju, rzucając się pod auto

r.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Sat, 23 Apr 2005 - 02:50
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Darkstar":275aa5o4)
EDIT: Oprócz tego co napisał FilipN dochodzą jeszcze kolektory: ssący i wydechowy, są inne odlewy w GTR.


CYTAT("FilipN":275aa5o4)
inny kolektor wydechowy
inny kolektor dolotowy


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Sat, 23 Apr 2005 - 13:35
Post #11


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Jeszcze kilka szczegółów GTR:
- każda część zawieszenia przedniego inna niż w jakiejkolwiek innej 323 (nie ma możliwości podmieniania);
- inna specyfikacja sprężyn tylnych;
- głowica z blendami powodującymi zawirowanie mieszanki (to się usuwa, bo tylko dławi sprzęta);
- klasyk w postaci słynnej płyty na zapas.

Filip - skórzana kiera Momo szła na cały świat.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Sat, 23 Apr 2005 - 13:36
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("hwojtek":15mbtvtg)
- klasyk w postaci słynnej płyty na zapas.




Eeeee?


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Sat, 23 Apr 2005 - 14:01
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("hwojtek":3289mv3l)
Filip - skórzana kiera Momo szła na cały świat.


ja tylko przetłumaczyłem to co wkleił BlitzZ!... o przepraszam Darkstar


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radex
post Sat, 23 Apr 2005 - 14:33
Post #14


Frequent User
Dołączył: Mon, 01 December 2003
Skąd: W-wa





Z "klasykiem" jest tak, że w fabryczne miejsce na koło zapasowe (dojazdówkę) nie zmieściło te ze specu GTR czyli w rozmiarze (choćby zbliżonymdo ) 195/50R15. Więc chłopcy nadspawali uchwyt obok i przykręcili zapas zajmując tym 40% powierzchni bagażnika bo...tak było łatwiej i szybciej niż przeprojektować kawał płyty podłogowej
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 07:46