![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 22 February 2010 ![]() |
W jaki sposób zrobić rezystor na czujnik temp. aby przekazywał niższą temperaturę powietrza niż rzeczywista.
Czujnik temperatury zasysanego powietrza / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony na przewodzie przy filtrze powietrza - napięcie zasilania 5 V - napięcie sygnału (w temp. 10...80°C) 2,44...2,95 V - rezystancja - przy -20°C 28 670 W - przy 0°C 9420 W - przy 10°C 5670 W - przy 20°C 3515 W - przy 30°C 2237 W - przy 40°C 1200 W Wystarczy sam rezystor czy potrzebny będzie jakiś układ do tego? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 November 2010 Skąd: Klimontów/Kraków ![]() |
Zawsze wydawało mi się, że rezystancja jest w Ω....
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
wpinasz szeregowo rezystor ktory zwiekszy opor , ecu pomysli ze jest zimniej.
albo wersja full wypas, wpinasz potencjometr i sobie regulujesz ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 22 February 2010 ![]() |
wpinasz szeregowo rezystor ktory zwiekszy opor , ecu pomysli ze jest zimniej. albo wersja full wypas, wpinasz potencjometr i sobie regulujesz ![]() Tak wiem, tylko jaki dokładnie rezystor? wg. tych danych czujnika co podałem wyżej. Potencjometr? Zrobię włącznik dodatkowy, coś na zasadzie funkcji sport. Tylko nie wiem jaki rezystor zastosować... |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 February 2008 Skąd: Mława ![]() |
rezystor - funkcja SPORT....
sory ale to jakies kpiny... jedz na stacje i zalej lepiej dobrego paliwa 98 i silnik sie bardziej z tego ucieszy ![]() -------------------- Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było Audi S6 C5 Avant Calibra 3.2 V6 RWD |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 22 February 2010 ![]() |
rezystor - funkcja SPORT.... sory ale to jakies kpiny... jedz na stacje i zalej lepiej dobrego paliwa 98 i silnik sie bardziej z tego ucieszy ![]() hehe, wyluzuj... taka fantazje mam i będzie funkcja sport... ten temat nie podlega dyskusji bo wiedziałem ze takie odp. mogę otrzymać. Tylko piszę z prośbą jaki rezystor zastosować aby był odpowiedni?... |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 February 2008 Skąd: Mława ![]() |
hehe, wyluzuj... taka fantazje mam i będzie funkcja sport... ten temat nie podlega dyskusji bo wiedziałem ze takie odp. mogę otrzymać. Tylko piszę z prośbą jaki rezystor zastosować aby był odpowiedni?... ale ja pisze na luzie ![]() ale odpowiedni do czego?? sam sobie w pierwszym poscie odpowiedziales... masz podane zakresy temp wzgledem rezystancji wiec dodajac odpoweidni rez bedzie oszukiwal kompa odnosnie temp -------------------- Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było Audi S6 C5 Avant Calibra 3.2 V6 RWD |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 22 February 2010 ![]() |
Wiec właśnie oto chodzi ze mam te dane, ale nie potrafię dobrać sobie odpowiedniego rezystora dlatego założyłem ten temat.
Nie wiem w jakim stopniu wystarczy aby oszukiwał o 20 stopni czy więcej? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
zeby wiedziec jaki dobrac rezystor musialbys znac poziom afru w inteersujacym cie zakresie obrotow.jesli afr jest za wysoki (nie dolewa palwia) to wstaw opornik powiedzmy 2000omow co przy 20 stopniach na zewnatrz da jakies oszukanie komputera o 10 stopni celcjusza wiec jakeis 303K/293K=co da jakies 3,5 % wiecej paliwa i potem sprawdz o ile poszedl afr w dol.jesli afr w interesujacym cie zakresie jest za niski (przelewa) to musialbys zmniejszyc rezystancje.oczywiscie to ze wstawisz opornik ktory mzoe poprawic afr bedzie dzialac tylko w okreslonej tempraturze.zauwaz ze charaktwerystyka termistora ntc jest nieliniowa i np o inna wartosc doda ci palwia przy 20 stopniach na zewnatrz a o inna przy -20 stopnaich na zewnatrz.a wiec 2000 omowy opornik przy 20 stopniach doleje 3,5% palwia a przy -20 nie doleje praktycznie nic. za to rpzy 40 stopnaich 1200+2000 to jest 3200 czyli prawie 20 stopni roznicy czyli 313K/293=11% wiecej palwia. wiec w zaleznosci od temperatury na zewnatrz bedzie dolewal za kazdym razem inna dawke palwia.wiec samo sprawdzenie jaki masz afr przy obrotach jakei cie interesuja niewiele da.no ale juz sposob jak to zrobic masz.powodzenia.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 22 February 2010 ![]() |
zeby wiedziec jaki dobrac rezystor musialbys znac poziom afru w inteersujacym cie zakresie obrotow.jesli afr jest za wysoki (nie dolewa palwia) to wstaw opornik powiedzmy 2000omow co przy 20 stopniach na zewnatrz da jakies oszukanie komputera o 10 stopni celcjusza wiec jakeis 303K/293K=co da jakies 3,5 % wiecej paliwa i potem sprawdz o ile poszedl afr w dol.jesli afr w interesujacym cie zakresie jest za niski (przelewa) to musialbys zmniejszyc rezystancje.oczywiscie to ze wstawisz opornik ktory mzoe poprawic afr bedzie dzialac tylko w okreslonej tempraturze.zauwaz ze charaktwerystyka termistora ntc jest nieliniowa i np o inna wartosc doda ci palwia przy 20 stopniach na zewnatrz a o inna przy -20 stopnaich na zewnatrz.a wiec 2000 omowy opornik przy 20 stopniach doleje 3,5% palwia a przy -20 nie doleje praktycznie nic. za to rpzy 40 stopnaich 1200+2000 to jest 3200 czyli prawie 20 stopni roznicy czyli 313K/293=11% wiecej palwia. wiec w zaleznosci od temperatury na zewnatrz bedzie dolewal za kazdym razem inna dawke palwia.wiec samo sprawdzenie jaki masz afr przy obrotach jakei cie interesuja niewiele da.no ale juz sposob jak to zrobic masz.powodzenia. Mam rozumieć ze nie jesteś w stanie mi powiedzieć jaki konkretnie rezystor wlutować? O to chodzi, żeby przy równych wartościach dawał więcej lub mniej paliwa, wiec to gra. A jak na allegro sprzedają te "chip'y" to nie mierzą afrów tylko piszą ze daje przyrost, wiec wiedzą jaki opornik wstawić. Tacy tutaj tunerzy a nikt nie jest w stanie powiedzieć jaki konkretnie wlutować rezystor aby podlewało więcej? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 November 2010 Skąd: Klimontów/Kraków ![]() |
Nie, na allegro po prostu wiedzą, że kupują to ciemniaki które nie mają zielonego pojęcia o tym co to jest i jakie to przyrosty daje.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 11 January 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
kup na allegro... wszystko ci wyjasnia sprzedający.... ehhh
-------------------- Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]
było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :) |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Kaniq wlasnie o to chodzi ze nie da sie dobrac.mozna dobrac do konkretnej temperatury otoczenia np do 20 stopni przy filtrze.gdy temperatura pod maska rpzy filtrze powietrza sie zmieni (po dluzszej jezdzie temp wzrosnie z 20 do 40 stopni) to zacznie ci dawac inna dawke paliwa. to co proponujesz i to co proponuja na allegro jest po prostu dla naiwnych i niedoucznoych.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
nie uszczesliwiajcie kolegi na sile jest dosc odporny na wiedze oczekuje gotowych wartosci/rozwiazan
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: ZDW ![]() |
Mam rozumieć ze nie jesteś w stanie mi powiedzieć jaki konkretnie rezystor wlutować? O to chodzi, żeby przy równych wartościach dawał więcej lub mniej paliwa, wiec to gra. A jak na allegro sprzedają te "chip'y" to nie mierzą afrów tylko piszą ze daje przyrost, wiec wiedzą jaki opornik wstawić. Tacy tutaj tunerzy a nikt nie jest w stanie powiedzieć jaki konkretnie wlutować rezystor aby podlewało więcej? Kolego po pierwsze to nie nazywaj danie rezystora tuningiem. Po drugie dowiedz się co to jest tuning i na czym polega za nim kogoś obrazisz Po trzecie liczący się tuner jak ty to nazwałeś nigdy nie zrobi takiego drucuiarstwa jak rezystor. A tobie życzę powodzenia w dodawaniu po 47 koni z pomocą allegro. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Sun, 30 April 2006 ![]() |
dyskusja powyzej 7go posta nie ma sensu .
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 07 August 2025 - 08:30 |