Shoutbox 0 nowych PW 


 
Closed TopicStart new topic
> Rezystor na czujnik temp..., Pomoc w wykonaniu
Kaniq
post Mon, 17 Oct 2011 - 21:37
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 22 February 2010





W jaki sposób zrobić rezystor na czujnik temp. aby przekazywał niższą temperaturę powietrza niż rzeczywista.

Czujnik temperatury zasysanego powietrza / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony na przewodzie przy filtrze powietrza
- napięcie zasilania 5 V
- napięcie sygnału (w temp. 10...80°C) 2,44...2,95 V
- rezystancja
- przy -20°C 28 670 W
- przy 0°C 9420 W
- przy 10°C 5670 W
- przy 20°C 3515 W
- przy 30°C 2237 W
- przy 40°C 1200 W

Wystarczy sam rezystor czy potrzebny będzie jakiś układ do tego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 17 Oct 2011 - 21:37
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Pawel18PL
post Tue, 18 Oct 2011 - 09:46
Post #2


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 November 2010
Skąd: Klimontów/Kraków





Zawsze wydawało mi się, że rezystancja jest w Ω....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Tue, 18 Oct 2011 - 14:26
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





wpinasz szeregowo rezystor ktory zwiekszy opor , ecu pomysli ze jest zimniej.

albo wersja full wypas, wpinasz potencjometr i sobie regulujesz wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kaniq
post Tue, 18 Oct 2011 - 18:45
Post #4


Rookie
Dołączył: Mon, 22 February 2010





CYTAT(opornick @ Tue, 18 Oct 2011 - 14:26) *
wpinasz szeregowo rezystor ktory zwiekszy opor , ecu pomysli ze jest zimniej.

albo wersja full wypas, wpinasz potencjometr i sobie regulujesz wink.gif


Tak wiem, tylko jaki dokładnie rezystor? wg. tych danych czujnika co podałem wyżej.
Potencjometr? Zrobię włącznik dodatkowy, coś na zasadzie funkcji sport.

Tylko nie wiem jaki rezystor zastosować...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuki_VU
post Tue, 18 Oct 2011 - 21:03
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 February 2008
Skąd: Mława





rezystor - funkcja SPORT....
sory ale to jakies kpiny...
jedz na stacje i zalej lepiej dobrego paliwa 98 i silnik sie bardziej z tego ucieszy wink.gif


--------------------
Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było
Audi S6 C5 Avant
Calibra 3.2 V6 RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kaniq
post Tue, 18 Oct 2011 - 21:29
Post #6


Rookie
Dołączył: Mon, 22 February 2010





CYTAT(kuki_VU @ Tue, 18 Oct 2011 - 21:03) *
rezystor - funkcja SPORT....
sory ale to jakies kpiny...
jedz na stacje i zalej lepiej dobrego paliwa 98 i silnik sie bardziej z tego ucieszy wink.gif


hehe, wyluzuj...
taka fantazje mam i będzie funkcja sport...
ten temat nie podlega dyskusji bo wiedziałem ze takie odp. mogę otrzymać.

Tylko piszę z prośbą jaki rezystor zastosować aby był odpowiedni?...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuki_VU
post Tue, 18 Oct 2011 - 22:06
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 February 2008
Skąd: Mława





CYTAT(Kaniq @ Tue, 18 Oct 2011 - 21:29) *
hehe, wyluzuj...
taka fantazje mam i będzie funkcja sport...
ten temat nie podlega dyskusji bo wiedziałem ze takie odp. mogę otrzymać.

Tylko piszę z prośbą jaki rezystor zastosować aby był odpowiedni?...


ale ja pisze na luzie wink.gif


ale odpowiedni do czego??
sam sobie w pierwszym poscie odpowiedziales...
masz podane zakresy temp wzgledem rezystancji wiec dodajac odpoweidni rez bedzie oszukiwal kompa odnosnie temp


--------------------
Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było
Audi S6 C5 Avant
Calibra 3.2 V6 RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kaniq
post Wed, 19 Oct 2011 - 19:00
Post #8


Rookie
Dołączył: Mon, 22 February 2010





Wiec właśnie oto chodzi ze mam te dane, ale nie potrafię dobrać sobie odpowiedniego rezystora dlatego założyłem ten temat.

Nie wiem w jakim stopniu wystarczy aby oszukiwał o 20 stopni czy więcej?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 22 Oct 2011 - 22:13
Post #9


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





zeby wiedziec jaki dobrac rezystor musialbys znac poziom afru w inteersujacym cie zakresie obrotow.jesli afr jest za wysoki (nie dolewa palwia) to wstaw opornik powiedzmy 2000omow co przy 20 stopniach na zewnatrz da jakies oszukanie komputera o 10 stopni celcjusza wiec jakeis 303K/293K=co da jakies 3,5 % wiecej paliwa i potem sprawdz o ile poszedl afr w dol.jesli afr w interesujacym cie zakresie jest za niski (przelewa) to musialbys zmniejszyc rezystancje.oczywiscie to ze wstawisz opornik ktory mzoe poprawic afr bedzie dzialac tylko w okreslonej tempraturze.zauwaz ze charaktwerystyka termistora ntc jest nieliniowa i np o inna wartosc doda ci palwia przy 20 stopniach na zewnatrz a o inna przy -20 stopnaich na zewnatrz.a wiec 2000 omowy opornik przy 20 stopniach doleje 3,5% palwia a przy -20 nie doleje praktycznie nic. za to rpzy 40 stopnaich 1200+2000 to jest 3200 czyli prawie 20 stopni roznicy czyli 313K/293=11% wiecej palwia. wiec w zaleznosci od temperatury na zewnatrz bedzie dolewal za kazdym razem inna dawke palwia.wiec samo sprawdzenie jaki masz afr przy obrotach jakei cie interesuja niewiele da.no ale juz sposob jak to zrobic masz.powodzenia.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kaniq
post Sun, 23 Oct 2011 - 21:06
Post #10


Rookie
Dołączył: Mon, 22 February 2010





CYTAT(piwo @ Sat, 22 Oct 2011 - 22:13) *
zeby wiedziec jaki dobrac rezystor musialbys znac poziom afru w inteersujacym cie zakresie obrotow.jesli afr jest za wysoki (nie dolewa palwia) to wstaw opornik powiedzmy 2000omow co przy 20 stopniach na zewnatrz da jakies oszukanie komputera o 10 stopni celcjusza wiec jakeis 303K/293K=co da jakies 3,5 % wiecej paliwa i potem sprawdz o ile poszedl afr w dol.jesli afr w interesujacym cie zakresie jest za niski (przelewa) to musialbys zmniejszyc rezystancje.oczywiscie to ze wstawisz opornik ktory mzoe poprawic afr bedzie dzialac tylko w okreslonej tempraturze.zauwaz ze charaktwerystyka termistora ntc jest nieliniowa i np o inna wartosc doda ci palwia przy 20 stopniach na zewnatrz a o inna przy -20 stopnaich na zewnatrz.a wiec 2000 omowy opornik przy 20 stopniach doleje 3,5% palwia a przy -20 nie doleje praktycznie nic. za to rpzy 40 stopnaich 1200+2000 to jest 3200 czyli prawie 20 stopni roznicy czyli 313K/293=11% wiecej palwia. wiec w zaleznosci od temperatury na zewnatrz bedzie dolewal za kazdym razem inna dawke palwia.wiec samo sprawdzenie jaki masz afr przy obrotach jakei cie interesuja niewiele da.no ale juz sposob jak to zrobic masz.powodzenia.


Mam rozumieć ze nie jesteś w stanie mi powiedzieć jaki konkretnie rezystor wlutować?
O to chodzi, żeby przy równych wartościach dawał więcej lub mniej paliwa, wiec to gra.
A jak na allegro sprzedają te "chip'y" to nie mierzą afrów tylko piszą ze daje przyrost, wiec wiedzą jaki opornik wstawić.

Tacy tutaj tunerzy a nikt nie jest w stanie powiedzieć jaki konkretnie wlutować rezystor aby podlewało więcej?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pawel18PL
post Sun, 23 Oct 2011 - 21:48
Post #11


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 November 2010
Skąd: Klimontów/Kraków





Nie, na allegro po prostu wiedzą, że kupują to ciemniaki które nie mają zielonego pojęcia o tym co to jest i jakie to przyrosty daje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrUw@
post Sun, 23 Oct 2011 - 22:17
Post #12


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2004
Skąd: Wrocław





kup na allegro... wszystko ci wyjasnia sprzedający.... ehhh


--------------------
Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]

było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 24 Oct 2011 - 11:46
Post #13


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Kaniq wlasnie o to chodzi ze nie da sie dobrac.mozna dobrac do konkretnej temperatury otoczenia np do 20 stopni przy filtrze.gdy temperatura pod maska rpzy filtrze powietrza sie zmieni (po dluzszej jezdzie temp wzrosnie z 20 do 40 stopni) to zacznie ci dawac inna dawke paliwa. to co proponujesz i to co proponuja na allegro jest po prostu dla naiwnych i niedoucznoych.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Mon, 24 Oct 2011 - 13:51
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





nie uszczesliwiajcie kolegi na sile jest dosc odporny na wiedze oczekuje gotowych wartosci/rozwiazan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin_C20NET
post Mon, 24 Oct 2011 - 16:49
Post #15


Frequent User
Dołączył: Fri, 01 January 2010
Skąd: ZDW





CYTAT(Kaniq @ Sun, 23 Oct 2011 - 21:06) *
Mam rozumieć ze nie jesteś w stanie mi powiedzieć jaki konkretnie rezystor wlutować?
O to chodzi, żeby przy równych wartościach dawał więcej lub mniej paliwa, wiec to gra.
A jak na allegro sprzedają te "chip'y" to nie mierzą afrów tylko piszą ze daje przyrost, wiec wiedzą jaki opornik wstawić.

Tacy tutaj tunerzy a nikt nie jest w stanie powiedzieć jaki konkretnie wlutować rezystor aby podlewało więcej?



Kolego po pierwsze to nie nazywaj danie rezystora tuningiem.
Po drugie dowiedz się co to jest tuning i na czym polega za nim kogoś obrazisz
Po trzecie liczący się tuner jak ty to nazwałeś nigdy nie zrobi takiego drucuiarstwa jak rezystor.

A tobie życzę powodzenia w dodawaniu po 47 koni z pomocą allegro.


--------------------
Kontakt: mps.projekt@o2.pl
Instrukcja Wskaźnika MPS: ftp://marcin-mag.ddns.net/
user: ftp hasło: ftp


Go to the top of the page
 
+Quote Post
gicy
post Mon, 24 Oct 2011 - 22:25
Post #16


Super User
Dołączył: Sun, 30 April 2006





dyskusja powyzej 7go posta nie ma sensu .
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 07 August 2025 - 08:30