Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Renault megane I Coupe
kazip
post Mon, 14 Jan 2013 - 20:01
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sat, 15 August 2009
Skąd: Zamość





Witam ostatnio miałem okazje przejechać się Meganką I w coupe co prawda z dci'kiem pod maską ale nie o ten silnik tu chodzi auto wydaje mi się być fajne wiadomo stylistyka kwestia gustu, myślę nad zakupem wersji z silnikiem 2.0 16v 147km wiem że trzeba się wystrzegać wersji IDE czyli koniec produkcji. Co w tych autach jeszcze lubi się psuć, wiem że to Renówka więc pewnie wszystko na pewno immobiliser przerabiałem już to kiedyś w lagunie a i cieknie wspomaganie to też zauważyłem już w kilku megankach polecacie to autko czy sobie darować, ceny aut są bardzo ciekawe za 4-5tys można coś fajnego znależć
Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 14 Jan 2013 - 20:01
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
bodziolot
post Tue, 15 Jan 2013 - 09:49
Post #2


User
Dołączył: Sat, 01 November 2008
Skąd: Legionowo





Bardzo fajne auto. Jeździłem taką kilka lat właśnie z silnikiem F7R i do silnika nie mam zarzutów. Prowadzi się bardzo fajnie i jak na te niecałe 150 KM bardzo fajnie jedzie. Wbrew pozorom w środku jest troche miejsca pod warunkiem, że z tyłu nie posadzisz nikogo wysokiego bo będzie stukał głową o sufit. Jechałem tym nad morze w 4 osoby z zamontowanym kubełkiem kierowcy i nie umęczyłem się bardzo:) Jedyny minus to skrzynia biegów, mało precyzyjna i mało wytrzymała. Kiedyś zamiast czwórki przy sporej prędkości, zapięła sie dwójka, tłoki pocałowały sie z zaworami, koło zamachowe ścieło ze śrub i generalnie z silnika i skrzyni została wielka kupa smile.gif Mimo to samochód dobrze wspominam i polecam:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Tue, 15 Jan 2013 - 09:57
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





zarejestruj się na forum.meganecoupe.pl tam uzyskasz więcej info. a i szukaj lepiej wersji po lifcie z F4R pod maską. nowsza i lepsza konstrukcja mimo 7KM mniej jedzie tak samo.


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Raceboy
post Tue, 15 Jan 2013 - 10:00
Post #4


Moderator
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: From Hell





Również jeździłem kilka miesięcy Megane Coupe przed liftem z tym samym silnikiem co kolega bodziolot powyżej - F7R. I również uwaga odnośnie skrzyni biegów, jest ona bowiem strasznie delikatna i podatna na uszkodzenia. Następnie dość delikatne jest przednie zawieszenie, na szczęście części są tanie. Warto od razu wymienić seryjne tarcze i klocki i zastąpić je mocnieszymi odpowiednikami, ponieważ seryjne tarcze podatne są na wyginanie.
Fajne auto dla dwóch osób - wtedy nawet wyjazd na wakacje nie jest wyzwaniem.
Ja swoją Meganką leciałem wraz z dwoma kumplami na zlot do Hradec Kralove wiele lat temu - bagażnik wyładowany do oporu, na siedzeniu za mną lodówka turystyczna i nikt nie narzekał. Seryjne fotele są bardzo wygodne i całkiem znośnie trzymają w zakrętach.
Jakość wykonania akceptowalna.
Ważne - z tyłu nie ma normalnej kanapy, na środku jest plastikowy tunel ze schowkiem.


--------------------
"We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Tue, 15 Jan 2013 - 10:43
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





jeśli mowa o zawieszeniu, to trzeba pamiętać że M I z silnikiem F7R jako jedyna ma inaczej skonstruowaną przednią zawiechę, więc amortyzatory od innych wersji silnikowych nie podejdą. co do cen.. cudów nie oczekuj w tym przedziale cenowym. dobry F7R chodzi w cenach 6,5 tyś zł w górę.


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bodziolot
post Tue, 15 Jan 2013 - 11:22
Post #6


User
Dołączył: Sat, 01 November 2008
Skąd: Legionowo





Z tego co pamiętam tylny zawias też różnił się od innych wersji silnikowych, jest na czterech drążkach skrętnych, inne wersje chyba na dwóch. Co do hebli to w łatwy sposób można je poprawić instalując tarcze z clio sport i zaciski z laguny v6, wszystko pasuje p&p i kosztuje grosze. Jeszcze jedno, katalog podaje chyba 8,5 do setki, u mnie mierzone RL powtarzalne 7,3.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kazip
post Tue, 15 Jan 2013 - 12:10
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sat, 15 August 2009
Skąd: Zamość





Widzę że nie potrzebnie się bałem o awaryjność, o delikatnej skrzyni słyszałem już wiele razy, auto chce ogólnie kupić na miasto, ewentualnie kiedyś w heble i zawias zainwestować i wybrać sie na lublin kilka razy jak zdąże w kwietniu chyba zamykają w trasy mam coś większego.
Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raceman
post Sat, 19 Jan 2013 - 07:25
Post #8


Rookie
Dołączył: Mon, 23 January 2012





Blacha na minus ale bez tragedid, spr. podłoga i tylne nadkola w bagażniku.
Silnik bardzo wytrzymały i trzymający serie, skrzynia jak to skrzynia renault.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Sat, 19 Jan 2013 - 08:59
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





Nie wiem czy to tego modelu dotyczy ale kolega miał megane coupe po lifcie 1.6 16v 110km i sobie przypalił laczka z ręcznego i szkrzynia do wymiany. A samochód miał 97tys przebiegu autentycznego. Poza tym fajny samochód. Mogę polecić bo sam nim sporo jeździłem. Jedynie ta skrzynia właśnie.


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kazip
post Sat, 19 Jan 2013 - 09:38
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sat, 15 August 2009
Skąd: Zamość





No z tego co pamiętam kiedyś robiłem blacharkę w megance to właśnie podłoga w bagażniku mocowania amortyzatorów, i te nadkola lubią z tyłu gnić, nie jestem fanem palenia laka więc skrzynia nie powinna szybko się poddać chyba że lubi przy szybkiej zmianie biegów i redukcji się posypać wtedy już gorzej, mam nadzieje że wrazie co jest jakaś alternatywa może skrzynie z laguny lub clio podchodzą z F4R?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sevi
post Sat, 19 Jan 2013 - 10:17
Post #11


Rookie
Dołączył: Mon, 03 January 2011
Skąd: Mazowieckie





Witam Ja mialem 1.6 8v wersje Monte Carlo (Funkiel nowka salonowa) po jakims czasie dostala instalacje gazowa i latala jak marzenie zadnych problemow.O bespieczenstwie tez napisze bo wywlilem nia naprawde konkretne dachowanie i powiem ze ten test wypadl dobrze wink.gif nic Mi sie nie stalo smile.gif pozdr.


--------------------
BMW 645 CI
Audi A8 6.0 W12
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HMP_inc
post Sat, 19 Jan 2013 - 11:13
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Sun, 11 June 2006
Skąd: LU





Akurat skrzynia w clio f4r też nie jest szczytem wytrzymałości. Padają synchronizatory.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MihasZiom
post Sat, 19 Jan 2013 - 18:36
Post #13


Rookie
Dołączył: Wed, 24 November 2010





Miałem meganke I co prawda nie coupe ale 2.0 8V. Ogólnie dobre auto ALE nie jest stworzone do "ostrzejszej" jazdy Wiadomo , nie są to auta nowe tongue.gif Jak swoją jezdziłem spokojnie to raczej nic sie nie działo tongue.gif jak "szalałem" to już gorzej.
Usterki : wypadający pierścien od mechanizmu róznicowego = brak napędu, raz wypadnie i już kiszka. Przy ostrzejszym ruszeniu może wyspaść tongue.gif w sumie robiłem go 3 razy tongue.gif aż wkoncu został przyspawany. Skrzynie wymieniałem bo sie oberwało coś w niej tongue.gif belka tylna padła tongue.gif Ogólnie byłem z niej zadowolony z racji tego że części tanie, jakotako dynamiczny, dobrze wyposażony, wygodny i ma fajny środek w porównaniu np do Golfa III ( ale o gustach sie nie dyskutuje ) tongue.gif Jak trafisz niezjeżdzony egzemplarz to bedziesz zadowolony ale ciężko trafić taki bo te samochody mają już swe latka tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bodziolot
post Sat, 19 Jan 2013 - 19:15
Post #14


User
Dołączył: Sat, 01 November 2008
Skąd: Legionowo





Skrzynia w clio sport i w megane f7r to z tego co pamietam JC5, czyli chyba generalnie to samo i podobne problemy z nimi wystepuja... moim zdaniem jedyny slaby punkt tego auta. Jezeli chodzi o 2.0 8v to tam siedzi inny typ skrzyni chyba i rzeczywiscie jest problem z wypadajacym pierscieniem. Ja swoja czesto strzelalem ze sprzegla i nigdy nic takiego sie nie stalo. W 2.0 16V bylo sporo drobnych roznic w porownaniu do slabszych wersji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
williams1
post Sun, 20 Jan 2013 - 16:36
Post #15


User
Dołączył: Fri, 07 March 2008
Skąd: Ząbki





Posiadałem coupe 2,0 16v sprowadzoną ze Szwajcarii, tam podobno te auta miały 164 KM w serii bo tam podatki płaci się za pojemność a nie moc, dlatego "niemieckie" i "polskie" miały 147 KM czyli poniżej 150 KM. Auto ogólnie bardzo szybkie, krótka skrzynia i brak 6 biegu niestety. Jazda z prędkością ok 140 km/h to już obroty około 4000 więc mało komfortowo. Ja przesiadałem się z Golfa VR6 więc byłem przyzwyczajony że przy takiej prędkości to silniczek miał niecałe 3200 albo i mniej. Skrzynia oczywiście jak pisali przedmówcy awaryjna. Dodam że moje auto na hamowni wypluło po modach 187 KM a skrzynia była ta samo co w 2,0 8V 115 KM więc pewnie tyle miała wytrzymać. Ja wymieniłem 2 skrzynie i sprzedałem. Dodam że wcześniej psuły się pierdoły: nawiewy, elektryczne szyby itp. Ogólnie miałem miłe wspopmnienia ale skrzynia i drobne pierdoły wyleczyły mnie chyba raz na zawsze z francuzów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Sun, 20 Jan 2013 - 23:50
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





hm.. co prawda nie mam coupe, a le w classicu miałem 1.6 16V z JC5 i 200tyś przelotu (udokumentowany bo teść kupił go w salonie), zrobiłem nim osobiście 80 tyś km startując ostro, (na 16' felgach z oponą 205) i ze skrzynią żadnych problemów nie było.teraz siedzi 1.8 też jest skrzynia JC5( tyle że od tego 1.8) i też problemów nie mam. Fakt przed turbo skrzynia przeszła remont, ale tylko dlatego że chciałem się zabezpieczyć na przyszłe moce.. jedyne co zostało wymienione to łożyska.. jaki przelot nie wiem.. klient twierdził jak kupowałem silnik ze skrzynią że coś koło 140 tyś.. ale wydaje mi się że więcej miał ten setup nalatany. Obecnie jest 227Nm i skrzynia nawet nie jęknie.. sprawuje się ok. może mam szczęście.. że nic się nie stało.. na pewno nie staje na poboczu, nie zaciągam ręcznego i nie palę kapcia bo takie zabiegi FWD to po prostu obciach i żenada..


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gieteier
post Tue, 22 Jan 2013 - 14:00
Post #17


User
Dołączył: Tue, 29 November 2011
Skąd: myślenice





Mój pierwszy samochód który wspominam z sentymentem...powiem tyle ze z tyłu w ''kupejce''cięzko sie rozłożyć z drugą osobą...wink.gif
Wracając do tematu wygodnie sie jezdziło,ja miałem zawias williansa i to dodatkowy plus był.Generalnie byłem/jestem zadowolony z renówki i naprawde fajny samochód za nie duze $.Polecam


--------------------
www.gardengold.pl
www.kaczor-sklad.pl
Leon cupra tfsi 240ps
pulsar GTI-R 4x4 364ps
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Tue, 22 Jan 2013 - 16:54
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



silnik F7R moim zdaniem jest łatwiejszy do modyfikacji niż F4R. Elektronika też jest łatwiejsza do okiełznania.


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 09:17