Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Renault Safrane BiTurbo - modyfikacje
Performante
post Wed, 13 Dec 2006 - 21:59
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 February 2005
Skąd: Południe





Witam!
W imieniu kolegi chcialbym zasiegnac jakis opini o tym aucie, poniewaz Google jest nad wyraz skape w informacjach, a jesli chodzi o modyfikacje to juz w ogole pustka.

Czy orientuje sie ktos jaka jest bezpieczna granica dla przeniesienia napedu/silnika?? podobno slabym elementem jest skrzynia. Podobno takze sa egz. ktore sa zmodyfikowane na 400KM, powyzej juz brak danych, jak to wyglada w rzeczywistosci??

Generalnie auto ma 3 litrowy silnik na dwoch KKK K04. Z racji tego ze turbiny musza i tak byc "nowe", to czy warto kupowac K04 czy moze cos lepszego?? czy sa jakies ktore spasuja na flansze od K04 ale zapewnia lepsza wydajnosc?? Czy moze nie bawic sie i zrobic kompleksowo caly wydech z kolektorami?? Obawiam sie ze jak na Renault przystalo kolektory to bedzie niezla rzeznia z powodu braku miejsca.
W jaki najlepszy sposob podniesc moc?? 2x nowe turbo (K04?) + wydech + dolot (jak wyglada sprawa z kolektorem dolotowym trzeba cos dlubac?) + strojenie (program do ECU czy co?) + obrobka glowicy(?) czy silnik zostawic w spokoju?
Auto generalnie do zabawy i do poganiania teoretycznie szybszych aut (S4, Mpower etc.), reczej nieuzywane na codzien. Chodzi o to aby w miare rozsadnej kwocie zwiekszyc moc, nowy silnik to nie problem gorzej jesli chodzi o przeniesienie napedu itp rzeczy bo bardzo odczuwalny jest brak czesci

Prosze o pomoc, bo naprawde dowiedziec sie co kolwiek jest bardzo ciezko. Mysle ze ewentualnie ktos u nas podejmie sie tego, jesli to ma sens. No i gdzie najlepiej namierzyc nowe turbiny?? I jakie konkretnie??

PS. Wlascicielowi marzyloby sie 500PS, ale to chyba nierealne?


--------------------
911 992 4S
M5 F90 800KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 13 Dec 2006 - 21:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Proof
post Wed, 13 Dec 2006 - 22:25
Post #2


User
Dołączył: Tue, 12 December 2006
Skąd: Kraków





Mam kumpla w Krakowie co ma czarne Biturbo właśnie,wersja 300PS,gdzieś się dowiadywał i podobno skrzynia i napęd nie jest najlepsza w tym aucie,myśli jedynie o jakimś programie.
Odnośnie części ma jakiegoś gościa koło Poznania chyba co sprowadza graty do Biturbo.


--------------------
Audi A4 Avant AVF TDI Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dr Red Devil
post Thu, 14 Dec 2006 - 07:57
Post #3


ProRacingTechnology
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Marki k/Warszawy





Też słyszałem, że w tym samochodzie opłaci się jedynie program zrobić, bo powyżej tego, robi się już droga przez mękę. To bardziej autostradowy pożeracz kilometrów w szybkim tempie, niż rakieta spod świateł, do której nie ma predyspozycji.


--------------------
UNIT Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Performante
post Thu, 14 Dec 2006 - 08:09
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 February 2005
Skąd: Południe





CYTAT("Proof":18sqytc3)
Mam kumpla w Krakowie co ma czarne Biturbo właśnie,wersja 300PS,gdzieś się dowiadywał i podobno skrzynia i napęd nie jest najlepsza w tym aucie,myśli jedynie o jakimś programie.
Odnośnie części ma jakiegoś gościa koło Poznania chyba co sprowadza graty do Biturbo.


to zagazowane??? ponoc lipa jest? jakies problemy z autem ma?? w KRK planuje robic chip?

wiec wg. Was wymiana sprezarek nie ma sensu?? tzn. nowe trzeba kupic i tak, ale bez sensu jest brac cos lepszego?? za ile mozna dostac mniej wiecej nowe i uzywane K04 do Safrane? jesli chodzi o chip to lepiej szukac czegos dedykowanego (np. superchips o ile ma w swojej ofercie) czy uderzyc do kogos (do kogo? na indywidualny). Czyli nawet ciezko bedzie zdobyc 400PS? Robienie wydechu nie ma sensu?
Chetnie uslyszalbym jakies konkrety, aby wiedziec od czego sie zabrac.


--------------------
911 992 4S
M5 F90 800KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dr Red Devil
post Thu, 14 Dec 2006 - 08:18
Post #5


ProRacingTechnology
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Marki k/Warszawy





Wydech i IC są słabe, więc to można wymienić, ale co do turbin, to osobiście zostałbym przy K04, i nie ruszałbym kolektorów wydechowych. A jeśli faktyczny cel tego samochodu, to zabawa, to bym w pierwszej kolejności wyrzucił wnętrze z ciężkimi fotelami i połową tapicerki, które ważą dużo. To najkrótsza droga do poprawienia osiągów.
Co do elektroniki, to program pod auto byłoby najlepszym pomysłem, jeśli byłby robiony wydech i układ dolotowy z jakimś przyjemnym FMIC. A jeśli tylko nowe turbiny, to Superchips byłby jednym z najlepszych wyborów.


--------------------
UNIT Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
9000
post Thu, 14 Dec 2006 - 09:53
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Mon, 29 March 2004
Skąd: WF i WWL





Z doswiadczenia w przerabaniu limuzyn :

- wymienic turbiny na nowe k04 (moze jak kolektor pasuje, kupic mozliwie wieksze)

- zrobić caly wydech na 3"

- zrobić remap ECU, u jakiegoś znanego tunera reno!!!!!!!!!

Będzie z 400KM i pewnie długo pojeździ!


--------------------
ex najszybszy SAAB w Polsce
ex pierwszy Viggen cabrio w Polsce
Teraz jakiś marny 9-5 po chipsie by Coobcio
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ratay
post Thu, 14 Dec 2006 - 10:49
Post #7


User
Dołączył: Mon, 21 November 2005
Skąd: Zabrze





Od 6 lat jednym z aut w domu jest Safrane co prawda nie Baccara 4x4 turbo ale zwykłe 2.5. Tym modelem interesowałem sie dlugo przed zakupem. Z tego co wiem i sam mialem okazje zobaczyc to 400 koni w Safrance nie jest z zbyt wielkim problem - jechałem w Berlinie 400 konnym safranem i powiem ze efekty calkiem fajne. Tak jak tkoś pisał auto lepiej spisuje sie na autostradach niz na serpentynach - choc jesli pogrzebiemy przy aktywnym zawieszeniu to niejeden może sie zdziwić.


--------------------
TUN UP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Thu, 14 Dec 2006 - 11:17
Post #8


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





imo znalezc k04 do safrane albo od safrane bedzie zaje#%% trudno, bo nie sadze ze podejda z VAGów. bez spawania sie nie obejdzie.


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Proof
post Thu, 14 Dec 2006 - 11:35
Post #9


User
Dołączył: Tue, 12 December 2006
Skąd: Kraków





CYTAT("F16 i.e.":3mor78nz)
to zagazowane??? ponoc lipa jest? jakies problemy z autem ma?? w KRK planuje robic chip?


To z lpg sekwencyjnym,no lipa jest bo trochę stracił osiągów i szczerze żal mi auta,poza tym jeździ bardzo dobrze,zawieszenie aktywne działa,wymieniał tylko sprzęgło no i parę bajerów pozakładane.Namawiam go na wywalenie gazu i chip chyba we Wrocławiu.


--------------------
Audi A4 Avant AVF TDI Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Thu, 14 Dec 2006 - 12:03
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





nie wiem jak mają się te K04 do tych montowanych w VAGach ale jeżeli sa podobne to dwie takie turbiny dla silnika o pojemności 3.0l są jak najbardziej wystarczające by wykrzesać 400KM. Przynajmniej będzie ciągnął równo od dołu. Tak więc nie widze powodu by zmieniać je na coś większego - ewnetualnie na większą K04 jeżeli te są jakieś inne niż VAG.
Do tego zrobić dobry IC, dobry wydech i zestroić...


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Performante
post Thu, 14 Dec 2006 - 12:04
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 February 2005
Skąd: Południe





no to jak narazie:

- wydech - 3 cale tak? nie za duzo? kolektory seryjne??

- IC - z czego dobrac?? Iveco? czy moze robic na zamowienie?? gdzie najlepiej, a jeszcze lepiej gdyby w miare blisko

- turbiny - gdzie dostac?? czy przerobienie flanszy pod inne to duzy problem?? jakimi wartoby sie zainteresowac jesli moc docelowa mialaby byc powyzej 400PS? w TurboTec jaworzno nie maja na stanie, ani nigdy nie mieli. Kto moglby ewentualnie udzielic mi informacji jakie sprezarki moga spasowac bez jakies super rzezni? Jakie auta posiadaly sprezarke/sprezarki ktore bylyby odpowiednie i w miare dostepne (popularne)?

- remap - gdzie najlepiej? o dobrego tunera renault w polsce raczej ciezko.

- bov - da rade, czy moga byc jakies problemy?? jaki najlepszy?? 2M moze byc?


--------------------
911 992 4S
M5 F90 800KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dr Red Devil
post Thu, 14 Dec 2006 - 12:21
Post #12


ProRacingTechnology
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Marki k/Warszawy





Niech osoby znające dobrze VAG'owskie turbiny ocenią podobieństwo (głównie mocowanie do kolektora). Poniżej zdjęcie turbin z Safrana:



Co do BOV'a, to w tym samochodzie nie będzie z nim żadnych problemów, tylko powinien być odpowiednio wydajny.


--------------------
UNIT Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Thu, 14 Dec 2006 - 12:25
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





wydech - a jaki tam jest? to jest V6 prawda? nie jest tak, że wydech jest podwójny? czy łączy się w jeden?

IC - najlepiej zrobić na wymiar, będzie na pewno pasował...

bov - właściwie zawsze da radę. Jak tam jest rozwiązany pomiar powietrza - MAP, MAF? 2M dobry produkt.


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
9000
post Thu, 14 Dec 2006 - 13:56
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Mon, 29 March 2004
Skąd: WF i WWL





Ale po co BOV, chyba dla zabawy... trzeba by pewnie wymienic rury od ic do przepustnicy na wiekszej srednicy, a seryjne pewnie dadza rade. To samo z IC, moze seryjny(ne) sa spore?


--------------------
ex najszybszy SAAB w Polsce
ex pierwszy Viggen cabrio w Polsce
Teraz jakiś marny 9-5 po chipsie by Coobcio
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Proof
post Thu, 14 Dec 2006 - 14:18
Post #15


User
Dołączył: Tue, 12 December 2006
Skąd: Kraków





CYTAT("FilipN":2vzcydh1)
wydech - a jaki tam jest? to jest V6 prawda? nie jest tak, że wydech jest podwójny? czy łączy się w jeden?


To jest V6,kolektory,potem jeden kat-rura-środkowy tłumik-końcowy tłumik.
Dolot taki jak w Safrane V6 bo pasuje ta sama wkładka K&N.


--------------------
Audi A4 Avant AVF TDI Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Thu, 14 Dec 2006 - 14:35
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





no to dwa ładne downpipe'y średnicy takiej jak wyjście z turbiny (razem z wastegatem) i dalej wydech 2.75" - wg mądrych książek taki wydech starcza do jakiś 650KM...


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Thu, 14 Dec 2006 - 18:00
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





IC,wydech odetkac,chip , 350km max , jesli ponad 350km (bezawaryjna jazda) to zmiana napedu,sprzegla,kola zamachowego , byc moze tez tloki,korby,itp Wtedy mozna myslec o 500km


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
spoon
post Thu, 14 Dec 2006 - 19:57
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("DeviLL":3kuyrbln)
IC,wydech odetkac,chip , 350km max , jesli ponad 350km (bezawaryjna jazda) to zmiana napedu,sprzegla,kola zamachowego , byc moze tez tloki,korby,itp Wtedy mozna myslec o 500km


...i kosmicznych kosztach.
Samochod wytrzyma 350KM. Przy 400KM/500-550Nm (moze z malym hakiem-zaleznie od stanu auta) zacznie sie sypac uklad przeniesienia napedu.

Potwora sie z tego nie zrobi. Pierwsza sorawa to doprowadzic silnik do bardzo dobrego stanu. Potem wymienic IC na nowszy/ciut wiekszy oraz rury z/od IC za zlaczkami, ktore maja tendencje do pekania. Mozna zrobic program i ewentualnie zmienic wydech (choc nie szedlbym w calkowity przelot, bo to troche nie pasuje do tego auta).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Fri, 15 Dec 2006 - 14:21
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Ten w kraku 4x4, jesli mysle o tym samym, mial robiony wydech w rurdechu jak widzialem, to mial dwie rury do samego konca i wiekszy ic. Na koncu wstawiali mu tlumiki bo cos tam sie porobily problemy z wkrecaniem turbin. Ale wlasciciel szacowal moc na okolo >300KM.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dedis
post Fri, 15 Dec 2006 - 15:41
Post #20


Super User
Dołączył: Thu, 14 July 2005
Skąd: Chorzów





a wtryski i pompa? stykną stockowe?
myśle, że na wydech po dwa tłumiki na stronę (są chyba dwie końcówki?) żeby było cicho w miarę ale przyjemnie
też mi sie zdaje, że nowe K04 powinny być wystarczające, na nowym wydechu i dolocie...


--------------------
NO POWER = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 08:11