![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Sun, 22 June 2008 Skąd: Rzeszów ![]() |
Witam!
Na dniach zabieram się za remont mojego silnika - D16A8 Hondy. Powodem remontu jest spora już konsumpcja oleju. Mechanik powiedział mi, że trzeba zrobić głowice (uszczelniacze, planowanie, docieranie), wymienić pierscienie (podobno nie trzeba robić szlifu bo honda ma mocny blok) i wszystki uszczelki/uszczelniacze w silniku i ma być ok. DObrze mówi, czy wpuszcza mnie w maliny?? Słyszałem od innego mechanika, że trzeba zrobić szlif cylindrów, założyć nadwymiarowe tłoki i pierścienie ![]() Druga sprawa, jakich firm wybrać części? panewki myślałem kupić ACL, pierścienie nie wiem... doradzicie coś? Narazie moc zostaje seryjna, ale gdzieś na przyszły sezon chciał bym dmuchnąć kompresorem jakieś 0,4-0,5 bara... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Co do szlifu, to ocenić to można jedynie po rozebraniu silnika.
-------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 June 2007 ![]() |
Co do tego czy szlif, to tak jak kolega napisal po rozebranku,
pierscienie polecam Npr badz Rikkeny, panewki Acl elwentualnie zakladaj King bardzo dobra Angielska firma. Uszczelka pod glowice Oem ewentualnie Erling jak cos to pytaj chetnie pomoge |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 27 October 2008 ![]() |
Robilem se remoncik D16Z5 u siebie. NIeprawdą jest, że bloki Hondy są jakies mocne :-) U mnie owalizacja siegala ponad siedmiokrotnie wiecej niz przewiduje Honda :-), a wiec szlif, nowe tloki, pierscienie, panewki, uszczelki etc etc.
Jak chcesz poczytac na temat remontu to wejdz sobie na KHS w dzial nasze hondy i tam w CRXy. Znajdzies zmoj temat bez problemu, a w nim opislaem z grubsza swoj remont silnika. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
Prowadnice zaworowe sprawdz,szczegolnie te od wydechowych.
-------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 11 November 2007 Skąd: Zgierz ![]() |
ja założyłem do siebie pierścienie TP (koszt ok 160-180zł) w focie, uszczelniacze ajusa, panewki acl race i wszystko jak narazie gra, nie pije oleju, nic nie hałasuje, narazie docieram ale mimo różnych opiniii o firmie ajusa polecam.
Uszczelka pod głowice chyba ok 120zł, pod pokrywe zaworów 80, miski olejowej ok 30, kolektora ssącego 8zł, Wymień też simeringi na wale bo one lubią sie pocić - koszt od 20 do 60zł za sztuke z tego co pamiętam. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
skoro dopiero docierasz to jaką masz pewność że jest to dobre -ale polecasz i przedstawiasz na forum jako wzór?
-------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 11 November 2007 Skąd: Zgierz ![]() |
zrobiłem już w okolicach 1000km na tych gratach i pare razy w ostatnim czasie doszedłem do troche wyższych obrotów . Nic nie kopci, nie pije więc chyba jak narazie jest ok. Myślę że uszczelniacze dałyby o sobie znać wcześniej niż przy 1000km i zauważyłbym ubytki oleju, to samo pierścienie. Uszczelka głowicy, pokrywy zaworów i miski olejowej też suchutkie a czytałem o przypadkach kiedy od poczatku coś podciekało. Forum ma to do siebie, że każdy może napisać coś od siebie. Jeżeli to co napisałem jest wg Ciebie nieprawdziwe, bo nie poparte dużym przebiegiem to dodatkowo w moim poście są przykładowe ceny części, które mogą stanowić jakieś odniesienie dla chcącego robić remont
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 17 March 2005 Skąd: ludzi znam tu i tam ![]() |
Co do szlifu, to tak jak koledzy pisali - trzeba rozebrać i pomierzyć wszystko dokładnie.
Niedawno mój dobry kumpel robił remont D16A9, nie zrobił szlifu i po remoncie silnik bierze litr oleju na zbiornik paliwa ![]() -------------------- Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica... |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 27 October 2008 ![]() |
No to sobie zrobił remont hehe.
Prawda jest taka, że pierśćienie RIKa można juz miec za 160zł nominalne. Ale tylko takie wowczas, gdy nie robisz szlifu. Z reszta ostatnio robi sie krucho z nadwymiarowymi tlokami do d16. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Sun, 22 June 2008 Skąd: Rzeszów ![]() |
silnik sie rozbiera, jutro będe wiedział co w trawie piszczy
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 27 October 2008 ![]() |
Pomierzcie wszystko i napisz co i jak wyglada i jakie ma wymiary w stosunku do zakresw przewidzianych przez Honde w manualu.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Sun, 22 June 2008 Skąd: Rzeszów ![]() |
dostałem telefon od mechaniora, mówi, że jest ok. Teraz będę zamawiał części i potrzebuje porady...jakie
![]() nominalne pierścienie firmy TB - 250zł, będą oki? jakie firmy polecacie?? totalny OT: http://www.allegro.pl/item688045621_kolekt...00_d16_d15.html warta to cokolwiek? |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 14 October 2007 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
ja robilem remont d16z5 - na nominal, pierscienie RIK, panewki ACL Race, uszczelniacze oryginal, uszczelka pod glowica oryginal.
przed remontem mialem porting glowicy i zamienik uszczlelki nie wytrzymal.. przejechalem 700km i stracilem caly plyn z chlodnicy. drugi raz nie ryzykowalem. przed remontem pila 0.5litra polsyntetyka na 1000km, po remoncie nie brala oleju (syntetyk motula) - na bagnecie ubytkow nie bylo. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 27 October 2008 ![]() |
K...a pisałem posta, a poźniej go skasowałem
![]() Kolektor jak kolektor, podobno w polaczeniu ze stozkiem i power rura cos daje, niz tylko inny dźwięk. Koleszka masz w D14A4 takie cosik zalozone i jakby lepiej sie to auto zbiera..., Kolektor ten kupisz za mniej jak 400zl na www.dispol.pl . Co do silnika, to jesli rzeczywiscie owalizacja nie przekracza 0,02mm i panewki nie wykazywaly jakiegos nadmiernego zuzucia mogacego pocharatac wał, to Remont bedzie polegał na wymianie pierscieni, panewek, uszczelek (sila wyzsza), profilaktycznie rozrzad i uszczelniacze walu korbowego, bo potem duzo rozbierania jak bedzie ciekło. Swoją droga ciekawe czy Twoj mechanik ma srednicowke, skoro twierdzi, ze jest ok... U mnie w D16Z5 po rzekomych 200tys. km owalizacja byla przekroczona 7krotnie wobec tego co Japońcyk wymyślił. Spytaj mechanika, ile u Ciebie wynosi konkretnie owalizacja na poszczegolnych cylindrach. Jesli grubo powyzej tych 0,02mm to wymiana pierscienie bedzie dobra na x gora xx tys km, a potem sytuacja moze sie powtorzyc. Ja mam silnik zlozony na uszczelkach wszystkich Reinza, i nie narzekam, a poki co mam na nim zrobione 3,5tys km. Owszem 3,5tys km to nie jest duzy przebieg, zeby juz jednoznacznie stwierdzic, ze jest zajebi...e ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 20:15 |