![]() ![]() |
Wed, 06 Aug 2025 - 16:49
Post
#1
|
|
|
User Dołączył: Thu, 28 August 2008 |
Witajcie, mam Q5 z 2.0 tfsi 211km. robię remont. z bloku zdjęte -0,15mm z głowicy -0,12mm seryjna uszczelka wychodzi w jednej grubości 0,9mm szukam uszczelki cometic C4977-045 ale jest problem z dostępnością w PL. silnik kiedyś był remontowany i nie wiem czy już wczesniej nie była planowana głowica. Co polecacie robić? dajecie grubsze uszczelki czy seria ? pozdro
|
|
|
|
| Wspieraj forum |
Wed, 06 Aug 2025 - 16:49
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Thu, 07 Aug 2025 - 22:43
Post
#2
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff |
Witajcie, mam Q5 z 2.0 tfsi 211km. robię remont. z bloku zdjęte -0,15mm z głowicy -0,12mm seryjna uszczelka wychodzi w jednej grubości 0,9mm szukam uszczelki cometic C4977-045 ale jest problem z dostępnością w PL. silnik kiedyś był remontowany i nie wiem czy już wczesniej nie była planowana głowica. Co polecacie robić? dajecie grubsze uszczelki czy seria ? pozdro Ta uszczelka będzie słabsza niż seryjna, z Cometica ma sens jedynie C14009-036, niestety występuje tylko w grubości 036, czyli ~0.92. Zresztą z uszczelek dostępnych, lepiej zastosować Reinza niż Elringa, a najlepiej Febi 172021(jeśli to gen 3) - ma podwójny gas stopper(Reinz ma pojedyńczy, zaś Elring oraz oem vag mają perforację zamiast gas stopperów; a patrząc na ori rozbierane silniki, jest wizualnie widoczne, że te perforowane mają mikronieszczelności). Jeśli nie będzie dużo więcej koksowane z tych 211km, to -0.27mm nic znaczącego nie wnosi, a lepszy dół będzie:-) Przy tej średnicy cylindra, ubytek o 0.27mm, podniesie stopień sprężania o około 0.2, więc pomijalnie. Lać zawsze Pb98. |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 05 November 2025 - 06:18 |