![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 25 November 2007 Skąd: Galapagos ![]() |
Witam .
Jako , że posiadam w aucie regulowane koło rozrządu postanowiłem zrobić z niego użytek ( silnik to fordowskie CVH na jednym wałku rozrządu , 8 zaworów , wałek narazie seryjny ) Moje pierwsze spostrzeżenia są takie : po opóźnieniu wałka o 2 - 3 stopnie w stosunku do serii auto lepiej idzie z dołu , ale zapłon musi być przyspieszony , bo inaczej stuka . Przy próbie przyspieszenia wałka od pozycji zero auto praktycznie nie jedzie , cokolwiek bym z zapłonem nei robił . Teraz moje pytanie - iść w dalsze opóźnianie wałka ( z dołu fajnie idzie , ale u góry jakby go cuś za jaja trzymało ) ? Opóźniając wałek przenoszę obroty użyteczne nieco wyżej ( oczywiście muszę korygować zapłon przy okazji ) - dobrze myślę ? Ewentualnie proszę o podanie w jaki sposób wyergulować rozrząd , tak aby auto najlepiej się zbierało w zakresie 3 - 6,5 tyś obrotów . |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 08 April 2005 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
Jeżeli ufasz swoim odczuciom, to eksperymentuj dalej aż dupohamownia powie, że jest ok. W innym wypadku pozostaje hamownia i wolne popołudnie. Chyba nie ma uniwersalnych ustawień, na pewno nie ma...
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 January 2008 Skąd: Białystok ![]() |
IMHO najlepiej byłoby właśnie posprawdzać różne ustawienia ,aż do momentu kiedy uzyskasz najlepszy rezultat.
Nie wątpliwie pomocna byłaby hamownia ,ale i bez niej można sobie poradzić. Jakbyś miał możliwość to wrzuć jakiś wykres przed i po. Pozdrawiam -------------------- Kszzzzysztof
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 25 November 2007 Skąd: Galapagos ![]() |
Problem z hamownią mam taki , że w Łodzi mam dostęp do takich , na których można zrobić : Wjazd-wykres-Wyjazd .
Po prostu nie mam znajomości . Dlatego pozostają tylko metody rzemiosła ludowego ( zwanego także Wiejskim Tuningiem ) . Chodziło mi o to czy ktoś może podać drogę , którą się poruszać , albo chociaż opisać dlaczego opóźnianie/przyspieszanie wałka działą tak a nie inaczej . Bo przy takiej ilości zmiennych , w końcu ( chyba ) do tego dojdę , ale chciałbym to zrobić przed emeryturą . |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sun, 07 January 2007 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Witam,
postaraj się przyspieszyć wałek o 5 stopni w stosunku do seryjnego ustawienia, powinien poprawić się średni i wysoki zakres prędkości obrotowych. Po regulacji przed włączeniem silnika zobacz ile masz luzu w pobliżu GMP i w jego miejscu pomiędzy zaworem a tłokiem żeby nie było bum (powinno być tak około 1mm). |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Jak to sprawdzić?
-------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sun, 07 January 2007 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Jak to sprawdzić? Ustwiasz wał w GMP naciskasz na dźwignie-popychacz jakimś nieostrym trzpieniem i mierzysz czujnikiem zegarowym bądź suwmiarką o ile się ugiął zawór (dobrze sprawdzić również okolice GMP +- 5 stopni w ten sam sposó ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
powiem szczerze, ze regulowanie kolka w CVH to droga przez meke. Probowalem to zrobic w RST ale nie wiem czy kiedykolwiek udalo mi sie w pelni wykorzystac zalety lepszego walka z kolkiem. Jak nie stukowe to zamula :/ Mysle ze bez hamowni sie nie obejdzie tak czy inaczej.
-------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
EDIT.
Cos mi sie pomylilo... Ustwiasz wał w GMP naciskasz na dźwignie-popychacz jakimś nieostrym trzpieniem i mierzysz czujnikiem zegarowym bądź suwmiarką o ile się ugiął zawór (dobrze sprawdzić również okolice GMP +- 5 stopni w ten sam sposó
![]() -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Sun, 25 November 2007 Skąd: Galapagos ![]() |
Kurde - człowiek głupoty pisze , a inni muszą to czytać
![]() Wałek przyspieszałem a nei opóźniałem , tylko po prostu trzeba umieć czytać znaki ( znaczy się zszedłem do poziomu średniorozgarniętego czterolatka ) Faktycznie wyszło mi , że auto najlepiej chodzi na + 4 i max opóźnionym zapłonie ( stąd pewnie byłą wcześniejsza możliwość kręcenia efektywnego , silnika do 7 tyś obr ) Dalej w przyspieszanie tego wałka nie idę , bo nie mam możliwości bardziej opóźnić zapłonu Zobaczymy jak będzie jak wsadzę Kenta CVH31 ![]() Dzięki za rady i zainteresowanie ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
Jak planujesz i tak inny wałek włożyć to nie ma sensu kręcic teraz seryjnym, no chyba że paliwa i czasu Ci nie brakuje
![]() Do tego kenta– nie masz danych jakie mają być fazy rozrządu? W Ohc/Ohv opóźniając wałek rozciągamy (i zmniejszamy przy okazji niestety..) moment w wyższe partie. -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 07:11 |