Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Regulowane koło rozrządu - ustawienie
Żółwik Tuptuś
post Mon, 26 Apr 2010 - 19:14
Post #1


User
Dołączył: Sun, 25 November 2007
Skąd: Galapagos





Witam .

Jako , że posiadam w aucie regulowane koło rozrządu postanowiłem zrobić z niego użytek ( silnik to fordowskie CVH na jednym wałku rozrządu , 8 zaworów , wałek narazie seryjny )

Moje pierwsze spostrzeżenia są takie : po opóźnieniu wałka o 2 - 3 stopnie w stosunku do serii auto lepiej idzie z dołu , ale zapłon musi być przyspieszony , bo inaczej stuka .
Przy próbie przyspieszenia wałka od pozycji zero auto praktycznie nie jedzie , cokolwiek bym z zapłonem nei robił .

Teraz moje pytanie - iść w dalsze opóźnianie wałka ( z dołu fajnie idzie , ale u góry jakby go cuś za jaja trzymało ) ?
Opóźniając wałek przenoszę obroty użyteczne nieco wyżej ( oczywiście muszę korygować zapłon przy okazji ) - dobrze myślę ?

Ewentualnie proszę o podanie w jaki sposób wyergulować rozrząd , tak aby auto najlepiej się zbierało w zakresie 3 - 6,5 tyś obrotów .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 26 Apr 2010 - 19:14
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MuMineQ
post Tue, 27 Apr 2010 - 20:58
Post #2


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 April 2005
Skąd: Gorzów Wlkp.





Jeżeli ufasz swoim odczuciom, to eksperymentuj dalej aż dupohamownia powie, że jest ok. W innym wypadku pozostaje hamownia i wolne popołudnie. Chyba nie ma uniwersalnych ustawień, na pewno nie ma...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PCM
post Tue, 27 Apr 2010 - 21:31
Post #3


Super User
Dołączył: Sat, 12 January 2008
Skąd: Białystok





IMHO najlepiej byłoby właśnie posprawdzać różne ustawienia ,aż do momentu kiedy uzyskasz najlepszy rezultat.
Nie wątpliwie pomocna byłaby hamownia ,ale i bez niej można sobie poradzić.
Jakbyś miał możliwość to wrzuć jakiś wykres przed i po.
Pozdrawiam


--------------------
Kszzzzysztof
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Żółwik Tuptuś
post Tue, 27 Apr 2010 - 21:38
Post #4


User
Dołączył: Sun, 25 November 2007
Skąd: Galapagos





Problem z hamownią mam taki , że w Łodzi mam dostęp do takich , na których można zrobić : Wjazd-wykres-Wyjazd .
Po prostu nie mam znajomości .

Dlatego pozostają tylko metody rzemiosła ludowego ( zwanego także Wiejskim Tuningiem ) . Chodziło mi o to czy ktoś może podać drogę , którą się poruszać , albo chociaż opisać dlaczego opóźnianie/przyspieszanie wałka działą tak a nie inaczej .
Bo przy takiej ilości zmiennych , w końcu ( chyba ) do tego dojdę , ale chciałbym to zrobić przed emeryturą .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LUT
post Tue, 27 Apr 2010 - 22:12
Post #5


User
Dołączył: Sun, 07 January 2007
Skąd: Bydgoszcz





Witam,
postaraj się przyspieszyć wałek o 5 stopni w stosunku do seryjnego ustawienia, powinien poprawić się średni i wysoki zakres prędkości obrotowych. Po regulacji przed włączeniem silnika zobacz ile masz luzu w pobliżu GMP i w jego miejscu pomiędzy zaworem a tłokiem żeby nie było bum (powinno być tak około 1mm).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Wed, 28 Apr 2010 - 08:14
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Jak to sprawdzić?


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LUT
post Wed, 28 Apr 2010 - 11:15
Post #7


User
Dołączył: Sun, 07 January 2007
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT(Czacza @ Wed, 28 Apr 2010 - 08:14) *
Jak to sprawdzić?

Ustwiasz wał w GMP naciskasz na dźwignie-popychacz jakimś nieostrym trzpieniem i mierzysz czujnikiem zegarowym bądź suwmiarką o ile się ugiął zawór (dobrze sprawdzić również okolice GMP +- 5 stopni w ten sam sposócool.gif Problem jest wówczas gdy masz hydrauliczna regulację luzów zaworowych wówczas musisz dorobić popychacz mechaniczny regulowany śrubą (ostatnio coś takiego robiłem regulacja śrubą od dołu, zrobi ci to każdy tokarz). Można zrobić na plasteline (tłok delikatnie posmarować plasteliną)jeszcze tylko to musisz mieć głowice zdjętą.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Wed, 28 Apr 2010 - 13:55
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





powiem szczerze, ze regulowanie kolka w CVH to droga przez meke. Probowalem to zrobic w RST ale nie wiem czy kiedykolwiek udalo mi sie w pelni wykorzystac zalety lepszego walka z kolkiem. Jak nie stukowe to zamula :/ Mysle ze bez hamowni sie nie obejdzie tak czy inaczej.


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Wed, 28 Apr 2010 - 15:20
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





EDIT.
Cos mi sie pomylilo...


CYTAT(LUT @ Wed, 28 Apr 2010 - 11:15) *
Ustwiasz wał w GMP naciskasz na dźwignie-popychacz jakimś nieostrym trzpieniem i mierzysz czujnikiem zegarowym bądź suwmiarką o ile się ugiął zawór (dobrze sprawdzić również okolice GMP +- 5 stopni w ten sam sposó cool.gif Problem jest wówczas gdy masz hydrauliczna regulację luzów zaworowych wówczas musisz dorobić popychacz mechaniczny regulowany śrubą (ostatnio coś takiego robiłem regulacja śrubą od dołu, zrobi ci to każdy tokarz). Można zrobić na plasteline (tłok delikatnie posmarować plasteliną)jeszcze tylko to musisz mieć głowice zdjętą.


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Żółwik Tuptuś
post Thu, 29 Apr 2010 - 17:39
Post #10


User
Dołączył: Sun, 25 November 2007
Skąd: Galapagos





Kurde - człowiek głupoty pisze , a inni muszą to czytać sad.gif

Wałek przyspieszałem a nei opóźniałem , tylko po prostu trzeba umieć czytać znaki ( znaczy się zszedłem do poziomu średniorozgarniętego czterolatka )

Faktycznie wyszło mi , że auto najlepiej chodzi na + 4 i max opóźnionym zapłonie ( stąd pewnie byłą wcześniejsza możliwość kręcenia efektywnego , silnika do 7 tyś obr )

Dalej w przyspieszanie tego wałka nie idę , bo nie mam możliwości bardziej opóźnić zapłonu

Zobaczymy jak będzie jak wsadzę Kenta CVH31 smile.gif

Dzięki za rady i zainteresowanie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Fri, 30 Apr 2010 - 12:03
Post #11


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





Jak planujesz i tak inny wałek włożyć to nie ma sensu kręcic teraz seryjnym, no chyba że paliwa i czasu Ci nie brakuje tongue.gif

Do tego kenta– nie masz danych jakie mają być fazy rozrządu?

W Ohc/Ohv opóźniając wałek rozciągamy (i zmniejszamy przy okazji niestety..) moment w wyższe partie.



--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 07:11