![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
Samochod to swift gti. Intensywnie tlucze sie jeden z tylnich amorow. Czy zregeneruja mi to dobrze tylko w Zerkopolu?
Nie mam za bardzo czasu na rozkrecanie, wysylanie, czekanie, itd. Dzwonilem do inz. Guzika, ktory ma zaklad na Bora-Komorowskiego (dawniej na ulicy Daszynskiej), polecanego specjalisty w Krakowie. Pan za bardzo nie wiedzial, co to za amor bilstein b6, ale powiedzial, ze raczej nie powinno byc problemu, jesli tylko zaakceptuje cene (280zl). Spytalem go czy amor gazowy to nie problem, to mi odpowiedzial, zebym ja sobie tym glowy nie zaprzatal, tylko zdal sie na jego doswiadczenie ![]() Ktos ma jakies doswiadczenia z regeneracja amorow u tego pana? Czy jak B6 to tylko w zerkopolu? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 23 February 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Kolega kiedyś robił u niego zwykle. Był zadowolony. A w TechRacing na Ciepłowniczej pytałeś?
-------------------- Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Thu, 03 December 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Z tego co się orientuje to Pan Guzik robi gazowe ale przerabia je na olejowe. Ale osoba godna polecenia.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
lexE30 nie ma czegoś takiego jak gazowe. Wszystkie są olejowe.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2010 Skąd: Kraków ![]() |
Lepiej wyslij to do Zerkopolu, bedzie mniej problemów, masz gwarancję że uszczelki wyminone na oryginalne I że złożone/rozłożone bez drutowania, spawania itp.
Bilstein B6 to monotuba, wiec musi mieć I olej i gaz, bez niego nie bedzie działać. PS W TechRacing nie robimu Bila bo nie mamy do tego sprzętu ... niech każdy robi to na czym się zna i ma możliwości |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
Techno, a czym sie rozni bil od innych amorow sportowych (czesto z wyzszej polki, bo widze na stronie, ze serwisujecie rowniez np. ohlinsa), ze nim nie jestescie sie w stanie zajac?
Bylem wczoraj u wspomnianego wczesniej pana Guzika i przynajmniej troche mnie naprowadzil. Okazalo sie, ze amory tylne byly dorabiane, tj. obudowy sa seryjne a wklady pewnie bilsteina, i ten ktory sie tlucze prawdopodobnie sie rozkrecil i wklad lata w obudowie. Jest wiec szansa, ze obejdzie sie bez pelnej regeneracji i wystarczy go spowrotem zlozyc do kupy (chyba, ze wklad sie uszkodzil mechanicznie). |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2010 Skąd: Kraków ![]() |
tym się różni że te z wyższej polka są rozbieralne i producent przewidział w ich serwis. W przypadku Bilsteia trzeba mieć odpowiednie stanowisko które przytrzyma i docisnie prowadnice /pod cisnieniem ok 20bra/ poto zeby zdjać pierścionek i otworzyć amor. Później w odwrotenj kolejności wszystko trzeba złożyć na świeżym gazie i oleju z nowymi komponentami.
Jeśli to tylko wkłąd sie poluzował to sprawa jest prosta i sam sobie poradzisz |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
Wyciagnalem amory i rzeczywiscie jeden sie rozkrecil, ale jest problem zeby go skrecic. Seryjnie nie bylo B6 do mojego auta (Swift GTI) i byl to custom robiony przez zerkopol. Okazalo sie, ze zewnetrzne obudowy nie sa idealnie proste (dolne 10 cm, ktore siedzi w mocowaniu jest odkrzywione wzgledem reszty amora). Z tego powodu wklad nie jest ustawiony w obudoie prosto i nie da sie tego skrecic.
Nie wiem, czy to wada produkcyjna? Moze byl tam za duzy luz miedzy obudowa a wkladem amora, i dlatego sie to pogielo? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 28 July 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Guzik ogarniał mi kiedyś KW v1 i działało wysztko dobrze i naprawa nie była droga.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
Niestety nie mam amorow u siebie (leza u p. Guzika), wiec nie zrobie fotek. Zrobilem za to rysunek pomocniczy, jak one wygladaja:
![]() Na pierwszym obrazku widac gdzie i w jakim stopniu amor jest skrzywiony (obie strony podobnie). Tak wyglada dolne mocowanie amora, zgiecie jest tuz nad nim: ![]() (zdjecie nie moje, tylko pogladowe - na zdjeciu amor jest prosty) Na drugim obrazku jest rzut pionowy miejsca w ktorym znajduje sie gwint: zewnetrzne kolko to obudowa, pomiedzy nia a wkladem bilsteina (drugie kolko) jest troche luzu. Wklad opiera sie o obudowe z jednej strony (co pewnie spowodowane jest wygieciem obudowy w nizszej czesci amora) i jest to przyczyna, dla ktorej nie da sie amorka skrecic spowrotem. Pan Guzik powiedzial mi, ze jedyna sensowna opcja jest dorwac uzywane seryjne amory, wykonac z nich nowe obudowy i do nich wsadzic wklady bilsteina. Tylko zastanawiam sie, czy sytuacja znow sie nie powtorzy. Z czego moglo wynikac to pogiecie? Przypuszczam, ze winny mogl byc luz pomiedzy obudowa a wkladem. Jesli tak, to czym by to mozna wypelnic? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
MIalem to samo ja dacha strzelilem tzn. kolo zaparlo sie o nasyp i deczko mnie polozylo. Tak samo sie zgial. W zerkopolu za 70pln wyminieli mi odbudowe po znalezieniu na smietniku jakiejs. Moje amory sa do klasyka i pratycznie niedostepne, wiec malo sie nie poplakalem z radosci
![]() -------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
Tyle, ze ten samochod dacha nie mial, a obie strony sa tak samo zgiete.. Ale lekko na pewno nie mial, bo to rajdowka.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 06:16 |