![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Witam, wczoraj poskładałem ohlinsy dzisiaj biorę się za HP i od razu widać wielkie różnice. Ohlinsy były jak nowe, tłoczyska bez rys, etc, etc.
HP na dzień dobry głębokie rysy tłoczyska. Pytanie czy można pochromować tylko powierzchnię zewnętrzną tłoczyska pozostawiając nieruszony kanał wewnętrzny dla popychacza iglicy? Czy ktoś z Was wie gdzie w okolicy Katowic mogę pochromować oraz oszlifować tłoczyska? Jest tutaj pewnie niejeden zakład zajmujący się regeneracją siłowników. P.S. Może być też poza Katowicami o ile można w poniedziałek wysłać, a powiedzmy w czwartek odebrać przesyłkę. Termin ciasny ponieważ jadę treningowo Spała Rally Cup i nie wiem czy zamawiać w Hp tłoczyska czy można to zrobić w PL. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Średnica tłoczyska ?
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Pytanie czy można pochromować tylko powierzchnię zewnętrzną tłoczyska pozostawiając nieruszony kanał wewnętrzny dla popychacza iglicy?
Wszystko zależy od tego ile zamaskujesz w procesie chromowania (mówimy o galwanicznym oczywiscie). Dla pewności daj jakieś zdjęcie zeby było wiadomo o czym rozmawiamy. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Średnica 22mm, rysy są całkiem głębokie, nie wiem czy nie będzie lipy kompletnej. Znajomy twierdzi, że chrom odpadnie. Fotkę zrobię i wkleję.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Jak 22mm to nie ma problemu zrobić nowe tłoczyska, materiał dostaniesz w firmach dorabiających siłowniki hydrauliczne do sprzętu budowlanego. Swego czasu zgiąłem amortyzator z KW Variant 3 i zrobiłem bez problemu nowe drążone tłoczyska u zaprzyjaźnionego tokarza.
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dzięki, więc 22mm to jakaś typówka wykorzystywana w maszynach budowlanych? Po co im drążony otwór? Pamiętasz średnicę otworu wewnętrznego?
P.S. Otrzymałem info od znajomego, który się bawi w amortyzatory rowerowe, że takie rysy wypełnia żywicą epoksydową z pozytywnym efektem. Czy ktoś z Was próbował taki patent? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Pręty chromowane na siłowniki są pełne w środku, z wykonaniem otworu tokarz nie będzie miał problemu tylko wiertło aby miał wystarczająco długie, u siebie drążyłem otwór fi=5mm przez 550mm tłoczyska.
Rysy można wypełnić doraźnie JB Weld czy czymś podobnym i spolerować a w międzyczasie na spokojnie zrobić nowe tłoczyska - metr pręta fi 22 chromowanego na tłoczysko to jakieś 60-70pln. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
GrzesiekK mój tokarz krzywi się mocno na drążenie. Poszukałem w sieci i wygląda na to, że dostępne są rury tłoczyskowe 22x3mm, coś takiego potrzebuję właśnie:
http://www.hys.pl/files/pretytloczyskowe.pdf strona 9. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
GrzesiekK mój tokarz krzywi się mocno na drążenie. ...... A to leniuch jeden ![]() ![]() -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 21:16 |