![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Cześć,
Nie myślałem o takim samochodzie, ale pojawiła się dobra oferta. Chodzi o aktualnie produkowane Renault Twingo RS (nie CUP ani Gordini). Nie jeździłem ani tą wersją, ani żadną inną. Czy ktoś miał kontakt z tym wozem albo z Twingo w ogóle? Na papierze osiągi wyglądają tak sobie, za to spalanie jest akceptowalne. Nie mam żony ani dzieci, rocznie przejeżdżałbym ok. 15kkm tym autem. Miałby pełnić rolę niezamulającego daily drivera. Toru, kjsów i sprintów raczej widział nie będzie. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Wed, 21 May 2008 ![]() |
i to miało by być auto dla Ciebie? twingo to taka śmieszna zabawka z dziwnymi bajerami. Jakieś śmieszne schowki.. ee całe jest jakieś śmieszne:D
nie lepiej Clio RS starsze o rok? |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 17 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
RS fajne auto, ale musisz być świadom co oferuje. Przyśpieszenie jest faktycznie mocną stroną, dużo radochy jest też z silnika który bardzo lubi obroty i fajnie brzmi. Na minus rozmiar wozu, nie ma co się oszukiwać, to jest 4-ro miejscowy wózek zbliżony rozmiarami do seicento. Nawet w Pandzie jest więcej miejsca w środku.
Jeśli chodzi o CUP, to jest to dodatkowy pakiet który można dokupić przy zamawianiu nowego auta. Masz w nim 17 calowe felgi, niskoprofilowe opony i obniżony zawias, całość w połączeniu z rozstawem osi daje efekt w postaci diametralnego pogorszenia komfortu. Na krajowej pełnej dziur trasie nie da się jechać powyżej 90 (ale tak naprawdę wogóle w trasy ten samochód to kiepski pomysł). Więc w mojej opinii to tylko lepiej, że nie masz wersji z CUP. Poza tym same plusy, jak na takie małe toczydło już w serii dobrze się zbiera i ma fajny bezpośredni układ kierowniczy. Taki wóz do KJS-ów już w serii. Jak to pewna sztuka (bo o porządną naprawę powypadkowej raczej spokojny bym nie był) to brać i cieszyć się nietuzinkowym wozidełkeim. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
i to miało by być auto dla Ciebie? twingo to taka śmieszna zabawka z dziwnymi bajerami. Jakieś śmieszne schowki.. ee całe jest jakieś śmieszne:D nie lepiej Clio RS starsze o rok? Wiem, że niemęskie, ale nie zależy mi na tym. Clio III sport nie kupi się żadnego za ta kasę - nawet ulepa. Ale nie przeczę - wolałbym Clio. RS fajne auto, ale musisz być świadom co oferuje. Przyśpieszenie jest faktycznie mocną stroną, dużo radochy jest też z silnika który bardzo lubi obroty i fajnie brzmi. Na minus rozmiar wozu, nie ma co się oszukiwać, to jest 4-ro miejscowy wózek zbliżony rozmiarami do seicento. Nawet w Pandzie jest więcej miejsca w środku. Jeśli chodzi o CUP, to jest to dodatkowy pakiet który można dokupić przy zamawianiu nowego auta. Masz w nim 17 calowe felgi, niskoprofilowe opony i obniżony zawias, całość w połączeniu z rozstawem osi daje efekt w postaci diametralnego pogorszenia komfortu. Na krajowej pełnej dziur trasie nie da się jechać powyżej 90 (ale tak naprawdę wogóle w trasy ten samochód to kiepski pomysł). Więc w mojej opinii to tylko lepiej, że nie masz wersji z CUP. Poza tym same plusy, jak na takie małe toczydło już w serii dobrze się zbiera i ma fajny bezpośredni układ kierowniczy. Taki wóz do KJS-ów już w serii. Jak to pewna sztuka (bo o porządną naprawę powypadkowej raczej spokojny bym nie był) to brać i cieszyć się nietuzinkowym wozidełkeim. Auto praktycznie nowe. Większość czasu stało. Poprzednio też jeździłem czteromiejscowym pseudosportowym autem. To nie będzie problem. Wady, które przychodzą mi od razu na myśl to: skrzynia 5 i przeciętne osiągi jak na hot hatcha. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 March 2009 ![]() |
1. Zależy jak okazyjna jest cena - a wiadomo CCC
2. Do slalomu po Warszawie za dnia - ideał... 3. Wolał bym clio c2ph2 sport -------------------- moment i moc by www.rperformance.pl
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Czy silnik jest spokrewniony z 1.6 występującymi w innych modelach Renault? Ma jakieś bolączki? ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Zdaje sie, ze tylko jeszcze w Clio GT wystepuje i to wsio.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Osiągi papierowe wyglądają tak sobie, w rzeczywistości jest nawet gorzej. Strasznie papierowe jest to auto, nie ma niestety nic wspólnego z charakternym i miło prowadzącym się Twingo mk.1. Może to i przyśpiesza lepiej od Skody Fabii HTP ale zapomnij o fanie z jazdy. Do tego jakość i wykończenie wnętrza jak z "dania na wynos"
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 28 June 2011 ![]() |
W którymś z odcinków TOP GEAR JK jeździł tym i nawet chyba je chwalił...
Miałem do czynienia z takim Twingo, ale nie RS, przyjazne autko... |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 17 January 2009 Skąd: Łódź ![]() |
-------------------- aktualnie >> Renault Clio 2 Sport
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 28 September 2010 ![]() |
lol
mogłeś od razu wrzucić po arabsku z chińskimi napisami -------------------- |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 17 January 2009 Skąd: Łódź ![]() |
szybciutki biję się w cyca, nie sprawdziłem języka
-------------------- aktualnie >> Renault Clio 2 Sport
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: Warszawa/Wawer ![]() |
Jak Clarkson zmieścił się do samochodu to nie może być taki mały
![]() W swoim czasie sam interesowałem się tym autem. Tak samo robię ok 15tys km rocznie. Twingo jest małe, ciasne, sztywne, dobrze się prowadzi pod warunkiem że jedziesz na idealnym równym asfalcie. Jako samochód na co dzień po za miastem - nie nadaje się. Subiektywnie, z małych francuzów ciekawszy jest C2 VTS np. wersja Loeb. Autko wydaje się być znacznie doroślejsze od twingo i zarazem nie mniej sportowe. -------------------- you can't be a proper petrolhead unless you've owned an Alfa
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Tue, 27 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Tylko że C2 VTS ma kupowatą skrzynię
jak już szukamy alternatywy to najbardziej sensowny będzie swift sport |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Panowie,
Nie zastanawiamy się nad alternatywą. Pytanie jest: czy warto kupić Twingo RS po promocyjnej cenie, a nie: Twingo lub podobny - co wybrać? Ju-by strasznie zjechał to auto. Reszta mówi raczej pozytywnie. Muszę się sam przekonać, może w weekend uda mi się pojeździć. Zdam relację. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Tue, 27 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Po jeździe Twingo w razie potrzeby porównania jego właściwości z czymś innym w klasie służę swiftem sportem.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Przy okazji szukania Twingo pierwszej generacji dla koleżanki kilkanaście miesięcy temu miałem okazję zrobić kilkadziesiąt (może ok.100) kilometrów Twingo RS. Niby >130 koni, ale wolnossący silnik nie robi wow, raczej wrażenie jakby przypadkowo znalazł się pod maską lekkiego auta, które miało być hot hatch'em, ale za silnikiem nie poszło nic więcej. Zawieszenie (nie Cup) jest ospałe, podobnie jak reakcje auta na szybsze kręcenie kierą. Restrykcyjne ESP. Zdecydowanie fajniej jeździło mi się pierwszą generacją 1,2 16v na Smoorach i jakiejś sprężynie typu low-budżet. Z miejscem nie ma problemu, a jestem gruby, ale nie ma też klimatu. Poziom emocji jak w Suzuki Alto.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 28 June 2011 ![]() |
Przy okazji szukania Twingo pierwszej generacji dla koleżanki kilkanaście miesięcy temu miałem okazję zrobić kilkadziesiąt (może ok.100) kilometrów Twingo RS. Niby >130 koni, ale wolnossący silnik nie robi wow, raczej wrażenie jakby przypadkowo znalazł się pod maską lekkiego auta, które miało być hot hatch'em, ale za silnikiem nie poszło nic więcej. Zawieszenie (nie Cup) jest ospałe, podobnie jak reakcje auta na szybsze kręcenie kierą. Restrykcyjne ESP. Zdecydowanie fajniej jeździło mi się pierwszą generacją 1,2 16v na Smoorach i jakiejś sprężynie typu low-budżet. Z miejscem nie ma problemu, a jestem gruby, ale nie ma też klimatu. Poziom emocji jak w Suzuki Alto. Jeździłem zwykłym Twingo II, co wystarczyło mi do tego, żeby stwierdzić, że mocno przesadzasz. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Panowie,
Pojeździłem. Zgadzam się w jednej kwestii z ju-bym - silnik jest za słaby. Nie przystaje do charakteru tego auta. Niby 133 konie, ale auto jest przeciętnie dynamiczne. Nie ratuje nawet krótka skrzynia (5 niestety), która sprawia, że auto jest nieużywalne w trasie (hałas, obroty). Auto prowadzi się świetnie. Wnętrze ma fajne, tylne fotele są bardzo ciekawie rozwiązane. Jeździ się przyjemnie, aż chce się skręcać. moim zdaniem reakcje na gaz, ruchy kierownicą i hamulce są świetne. ESP można wyłączyć w 100%. Słowem wszystko jest OK i kupiłbym to auto, gdyby nie silnik, któremu zdecydowanie brakuje wigoru. Takie auto do niczego, bo na mieście dostaje oklep od tedeików. Szkoda. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 March 2009 ![]() |
Takie auto do niczego, bo na mieście dostaje oklep od tedeików. no baaa... -------------------- moment i moc by www.rperformance.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 13:50 |