![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 21 November 2006 Skąd: Kielce ![]() |
Witam.
Nie chce zaśmiecać forum ale naprawdę potrzebna pomoc bo w aucie jest zagadka duża. Mianowicie w Ibizie TDi GT AFN 110 turbo przeładowuje. I tak: 1. N75 sprawny, nowy 2. Turbo wyczyszczone 3. Podciśnienie jest bo podciąga sztangę Chodzi o to, że sztanga jest cały czas podciągnięta i nawet na biegu jałowym na wyższych obrotach turbo pompuje na maxa. Sztanga poprostu nie opada. Przy dodaniu gazu na vagu N75 odrazu skacze do 80-90% a sztanga ani drgnie. Nawet po zgaszeniu silnika w wężyku do gruszki jest podciśnienie i sztanga jest schowana w gruszce. Normalnie po zgaszeniu opada a podciśnienie w wężyku ginie. Jak ktoś ma jakiś pomysł to bardzo proszę o rady bo walne ten samochód w końcu w przepaść. Dziękuję serdecznie. -------------------- Ibiza TDi GT
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 04 July 2005 Skąd: WrO ![]() |
Zapchany katalizator ? ,spróbuj wyciąć kata i napisz czy coś się zmieniło,możliwe też,że coś z gruszką nie halo,pozdro.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Thu, 19 March 2009 ![]() |
Czy jak zgasisz motor sztanga wraca do pozycji "0"??
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
uszkodzona "gruszka"
lub źle poskładane turbo - odwrotnie załozony pierścien -------------------- |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 21 November 2006 Skąd: Kielce ![]() |
Jak zgasze to sztanga nie wraca, jest ciągle podciągnięta. Jak wyjme wężyk z gruszki to dopiero opadnie. Cały mechanizm chodzi w turbo bardzo lekko i sprawnie. A macie jakiś pomysł na sprawdzenie gruszki?
-------------------- Ibiza TDi GT
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Jak zgasze to sztanga nie wraca, jest ciągle podciągnięta. Jak wyjme wężyk z gruszki to dopiero opadnie. Cały mechanizm chodzi w turbo bardzo lekko i sprawnie. A macie jakiś pomysł na sprawdzenie gruszki? no to znaczy że trzyma cały czas podcisnienie wiec albo N-75 walniety albo sterowanie nim (moze jakis kabelek przetarty lub cos takiego) to że mechanizm w turbo chodzi lekko na postoju to nie znaczy ze pod naporem spalin przy duzych rpm bedzie równie dobrze lekko chodził zapodaj test grupy 011 w basic settings i sprawdź czy N75 co 10 sekund zmienia tryb a co za tym idzie i sztanga potem potestuj zakładając i ściągając wężyk i bedziesz wiedział gdzie lezy problem -------------------- |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 21 November 2006 Skąd: Kielce ![]() |
Tak jak mówiłem vag zmienia a sztanga ani drgnie. Cały mechanizm w turbo jest czysty i nawet na wysokich obrotach ręką lekko można ruszać kierownicami. Podłącze vacuometr pod przewód od gruszki i zobacze czy będzie się zmieniało ciśnienie. Jak tak to raczej grucha będzie. Proszę o jakieś rady.
-------------------- Ibiza TDi GT
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
no masz 2 możliwości
- brak podcisnienia (nieszczelność, pompa vacum lub N75) to chyba można wykluczyć bo wtedy miałbyś twardszy hamulec, a n75 wymieniałeś - jest podcisnienie - brak reakcji sztangi - czyli gruszka uszkodzona -------------------- |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 27 November 2002 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
Brak droznosci odpowietrzenia zaworka N75
-------------------- CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning http://www.compsport.pl 696030909 696030910 33 8213118 GG 3643857 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Rookie Dołączył: Fri, 23 May 2008 ![]() |
pożycz od kogoś zaworek N75 i wtedy sprawdzisz.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 21 November 2006 Skąd: Kielce ![]() |
Koledzy mówie przecież że N75 sprawny, że podciśnienie jest...Ja już wyeliminowałem dużo usterek i proszę o jakąś mała podpowiedź co jeszcze może być.
Auto naprawiłem dzisiaj ale musiałem z wakuomerem trochę czasu spędzić. Rację ma Pattdi i widać, że się zna dobrze na rzeczy. Ja często siedze w tych silnikach a z czymś takim się nie spotkałem. Jeszcze raz dziękuję wszystkim i pozdrawiam serdecznie. Ibiza po czyszczeniu turbo i z nowym n75 lata wyśmienicie. 0 laga, idealnie liniowo trzyma doładowanie ![]() -------------------- Ibiza TDi GT
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 13:16 |