Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Płytki cierne do szpery, gdzie kupić
Skiba
post Wed, 08 Jul 2009 - 08:03
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





Gdzie mozna kupic gotowe płytki cierne do szpery?
Znajomemu chodzi po głowie pomysl zrobienia od podstaw szpery płytkowej tylko brak płytek ciernych, czy lepiej (taniej) dorobic je na zamowienie np w takiej firmie http://www.makland.com.pl/index.php?parametr=cenniki czy lepiej kupic gotowe zamienniki lub jakis zestaw naprawczy do konkretnej szpery i na podstawie tego zbudowac szpere? W gre wchodza plytki o dosyc małej(?) srednicy bo np dedykowana szpera helikalna ktorej wymiary udało mi sie znalezc ma srednice zewnetrzna koszyka około 100mm.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 08 Jul 2009 - 08:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
TJung
post Wed, 08 Jul 2009 - 08:16
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Mam takie ze szpery w Evo, mogę odsprzedać za grosze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Wed, 08 Jul 2009 - 19:14
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





a jakie maja wymiary ?
srednica zewn i wew grubosc i ile tych plytek jest
i jaka cena, moze byc na pw


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wb78
post Mon, 28 Sep 2009 - 02:29
Post #4


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 March 2008





Panowie odkopuję temat. Ma ktoś jakieś namiary na firmę która dorobi takie płytki cierne?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Mon, 28 Sep 2009 - 09:32
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





kumpel ostatecznie bedzie zamawial tutaj http://www.fumo.com.pl/index1.html albo dorabiał na zamowienie w firmie zajmujacej sie hamulcami do naczep. Tymczasem projekt stoi..


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wb78
post Mon, 28 Sep 2009 - 10:54
Post #6


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 March 2008





Ok, dzięki za info, wczoraj też znalazłem tą stronkę. Mnie ciekawi jedna rzecz: czy taka firma wykona płytkę z takiego samego materiału jak oryginał? Chodzi mi o twardość i o fakturę, bo z tego co zauważyłem płytki są odpowiednio "chropowate".
Edit: jeszcze taka rzecz, jaka jest orientacyjna cena wykonania takiej płytki? Na stronie nie ma cennika, a dzwoniąc będą pewnie chcieli wymiary, których na razie nie znam. Pozdro smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Mon, 28 Sep 2009 - 15:14
Post #7


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





Jeśli to nie jest nic superspecjalnego to takie okładziny to jest chyba koszt rzędu kilkunastu najwyżej kilkudziesięci zł


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jasin
post Tue, 29 Dec 2015 - 15:14
Post #8


User
Dołączył: Thu, 13 March 2014





Jeśli kogoś interesuje budowanie szpery własnymi siłami, to kiedyś coś takiego popełniłem
tutaj jest opis mojego projektu, co prawda po angielsku, ale jeśli coś - śmiało pytać

http://subarujusty.proboards.com/thread/5982/rwd-justy

a płytki zamawiałem właśnie w firmie Makland

pozdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemo2820
post Wed, 30 Dec 2015 - 08:25
Post #9


User
Dołączył: Mon, 03 June 2013
Skąd: Kraków





Mógłbyś podrzucić jakieś zdjęcia z budowy i jaki w przybliżeniu był koszt płytek?
Czy płytki dociskające satelity się nie wycierają jak w przypadku phantom grip (w takim wykonaniu sprężyny chyba nie muszą być bardzo mocne) i z jakiego materiału to wykonałeś?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jasin
post Wed, 30 Dec 2015 - 10:44
Post #10


User
Dołączył: Thu, 13 March 2014





zdjęcia praktycznie wszystkie jakie mam są pod likiem forum Justy
niestety nie zrobiłem zdjęć tych blach rozpierających, ale są to w przybliżeniu prostokątne kawałki grubej stalowej blachy (chyba 5mm z tego co pamiętam) z wyfrezowanymi gniazdami na sprężyny. Wymiary blach są dobrane tak, aby zmieściły się między satelitami z lekkim luzem (aby nie obcierały, a jednocześnie żeby nie wypadły przypadkiem)
Sprężyny są z tarczy sprzęgłowej od Stara smile.gif
Materiał na płytki cierne został dobrany przez specjalistów z Makladnu, po konsultacjach i przedstawieniu mojego pomysłu, przesłałem do nich kółka zębate i okładziny cierne zostały przez nich przyklejone bezpośrednio do kół, choć wydaję mi się mogłyby być luźne (nie przyklejone) między powierzchnią kół zębatych i powierzchnią obudowy szpery.
Wszystko jest zalane olejem Castrol LSD (do szper)
Płytki cierne nie powinny się wycierać szybciej niż w normalnej szperze płytkowej
Jeśli ktoś zamierza konstruować coś takiego polecam zastosowanie płytek o możliwie jak największej powierzchni ciernej i możliwie jak największej średnicy i jak najmocniejsze sprężyny smile.gif
koszt płytek był niewielki, nie pamiętam dokładnie, ale coś między 50-100 zł

pozdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemo2820
post Wed, 30 Dec 2015 - 11:26
Post #11


User
Dołączył: Mon, 03 June 2013
Skąd: Kraków





Chodziło mi o płytki w środku ( czyli te kostki, blachy które rozpiera sprężyna), koszt niewielki więc chyba też spróbuje coś takiego stworzyć.
A jeszcze jak sprawa wyglądała z obudową mechanizmu czy była frezowana żeby pomieścić płytki czy materiał został zebrany z kół?

Załadowały mi się zdjęcia w końcu, widzę już że koła były frezowane i pod to po jednej płytce ciernej zamiast ori podkładki?
jakie wrażenia z jazdy i jaka moc?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jasin
post Wed, 30 Dec 2015 - 14:16
Post #12


User
Dołączył: Thu, 13 March 2014





nie frezowałem obudowy, jedynie stoczone zostały nieco koła zębate, ale nie radze toczyć ich za dużo, bo są one powierzchniowo utwardzone, więc zbyt głębokie toczenie osłabi bardzo ich konstrukcję
wywaliłem oryginalne podkładki które tam były (chyba z brązu) i wsadziłem płytki cierne o grubości oryginalnych podkładek + tyle ile zostało stoczone każde koło zębate

to, czy da się coś takiego w ogóle zbudować zależy od konkretnej konstrukcji mechanizmu różnicowego.

wrażenia z jazdy pozytywne, czuć że szpera zapina w przypadku mocnego wciśnięcia gazu, przy delikatnej jeździe zachowuje się jak normalny otwarty dyfer.

moc jak do tej pory niewielka - 75KM, ale będzie więcej wink.gif tylko najpierw przygotowuje inne elementy auta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemo2820
post Thu, 31 Dec 2015 - 10:30
Post #13


User
Dołączył: Mon, 03 June 2013
Skąd: Kraków





Dzięki za odpowiedź będę miał trochę wolnego czasu w styczniu to się za to biorę zobaczę jakie będą efekty wink.gif
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
waldii
post Fri, 01 Jan 2016 - 00:55
Post #14


Super User
Dołączył: Fri, 09 September 2011
Skąd: Gdańsk





To moze zmierz kluczem dynamom. jak to w serii,po zrobieniu i po miesiacu wyglada
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 07:54