![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 18 October 2016 ![]() |
Witam,
od dłuższego czasu staram się sam zrobić mój pierwszy projekt, nie chce natomiast za dużo zdradzać, ale brak mi sporej wiedzy, aby projekt był zrobiony z głową i był jak najmniej awaryjny. Więc dlatego postanowiłem, że zarejestruje się u Was i od razu przejdę do rzeczy. Tak więc pierwszym moim tematem jest wzmacnianie pół osi. Mam obecnie półosie z e36 2.8l, natomiast z tego co mi wiadomo one wytrzymują do około 500 nm ciągłej pracy. Przy moim projekcie będzie tego więcej gdzieś około w etapie I 600-700 nm, pisałem do firm, które specjalizują się w skracaniu wału itd. Ale piszą oficjalnie, że nie zajmują się wzmacnianiem półosi, wiem, że ktoś coś takiego kiedyś pisał, ale niestety nie znalazłem odpowiedniego namiaru na wykonawce. Czy ktoś z tutejszych użytkowników ma namiar na taką firme? Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 April 2007 Skąd: Płońsk ![]() |
Napisz do Aliego: http://www.racingforum.pl/customowe-plosie...du-t136090.html
-------------------- _https://www.facebook.com/punto16vT
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 31 December 2010 Skąd: pomorskie ![]() |
Jak wyzej.. Ali23 albo Motomax Torun.. P.S. Lepiej wspierac forumowr biznesy
![]() -------------------- Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
K64, ftwl?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
Półosi nie da się wzmocnić, albo wystrugasz nowe albo jeździsz na tych co masz. Nie chcesz zdradzać ale nie masz wiedzy? To za bardzo nikt co nie pomoże jak nie napiszesz co do czego :-P nie jedno uturbiobe e36 jeździ i dają radę seryjnie półosie.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 18 October 2016 ![]() |
Rozumiem, z tym nie chce zdradzać to może źle napisałem, ale jak komukolwiek napisałem co chce zrobić to lecą wyzwiska
![]() ![]() Dziękuje bardzo za namiar temat można zamknąć. Odezwe się do Aliego.. ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Thu, 12 July 2012 Skąd: Pomorze ![]() |
Wystarczyło trochę poszukać a nie zakładać temat i zaraz prosi o zamknięcie! Temat poruszany wielokrotnie. Ali nawet wrzuca ogłoszenia w dziale sprzedam komercyjnie.
-------------------- mk2 16vt
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Thu, 28 April 2016 ![]() |
Żaden Ali żadne adaptery i inne wynalazki. Jeśli bazą jest BMW e36, e46, e30. To jedyny sensowny krok to półosie BMW 750i e32, 540i e34, 840i 850i e31 też powinno podejść, piasty e32/e34 dyfer typ 210, i z tych dwóch zawieszeń złożyć jedno. E30 e36 i e46 mają takie samo łożysko w tylnych wahaczach/zwrotnicach.
Myk jest taki że piasty e32/e34 podchodzą na 90% p&p - trzeba dobrać łożysko tylko (jest dostępne na przykład z fiata bodajże) dotoczyć pierścień dystansowy (łożysko w e34/e32 jest szersze o 7mm) i wewnętrzną flansze przerobić w przypadku e30. Półosie dostosować długością. I usadzić dyfer. Roboty dużo ale przeguby nie będą strzelać co imprezę. Sądzę że takie zawieszenie przeniesie 700-800Nm na drag slicku bez problemu przez sezon. Temat będę rozkminiał w po nowym roku na swojej e30, wtedy będę wiedział jak z zaciskami i tarczami. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Thu, 28 April 2016 ![]() |
Rozmiary łożysk w e36 to
- bęben 39x72x37 - tarcza 42x75x37 Compact E36 -bęben/318Ti 39x72x37 -323Ti 42x75x37 Rozmiary łożysk w e30: - bęben - 39x72x37 -tarcza/ABS - 42x75x37 Wymiary łożysk e34 - każde 37x74x45 - 530i (w latach 88-95) 42x80x42 -Touring (w latach 91-96) 42x80x42 E32 750i ma 42x80x42 Łożysko jakie podejdzie do e36/e30/e46 i piasty e34 (pod łożysko 37x74x45) to łożysko z fiata barchetta, bravo, brava itp. Pod piastę z e34/e32 pod łożysko 42x80x42, jak widać podejdzie pod ori łożysko BMW. Jedynie należy skompensować dystansem różnicę w szerokościach piast. Jeśli setup ma siąść na e30 ze sprężyną w fabrycznym miejscu wewnętrzą flanszę piasty E34/E32 należy stoczyć/skrócić o jakieś 5mm inaczej przegub będzie kolidował ze sprężyną. Oraz trzeba odsunąć amortyzator z tego samego powodu. Bo przegub sam w sobie jest jebitnie duży. Co do trwałości, seryjnie 750i e32 przenosi 450Nm, więc skoro półoś z e36 328i potrafi bezawaryjnie przenieść moment 40 - 50% większy to przyjmując że tyle samo więcej przeniesie półoś 750i daje nam 700Nm. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
Grube półosie na dużym przegubie z dużej głowy 210 e34/e32 wytrzymują 800-900nm, na dragslicku i dobrym dragstripie. Potem ukręcają się półosie, przeguby jakoś wytrzymują, ale do ilu nie mam pojęcia.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Thu, 28 April 2016 ![]() |
Dzięki Farmer za info. W przyszłym roku chcę opracować i oferować takie zawieszenia do BMW więc info cenne dla mnie.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
SAS. E36 3.2 miało fabryczny dyfer 210 i grube półośki.
Kpl. Wózek z takiej maszyny jest rozwiązaniem p&p. Tyle że dosyć drogim. -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 08:49 |