![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Mam pytanko
Może ktoś mniał okazje przejechać się Volvo 850 AWD z taśmy wyszły chyba tylko w kombi o ile pamiętam [url=http://www.phpbb.com/:1kqyly28] ![]() Chodzi mi mianowicie o napęd AWD jak działa Czy jest porównywalny do napedu audi S2 bo taki tylko testwałem Pytam dla tego iż niedawno jeżdziłem Volvo S60 AWD i mósze powiedzieć że ten napęd to miernota [img]{SMILIES_PATH}/icon_sad.gif[/img] prawie nie czuć że jest to AWD [img]{SMILIES_PATH}/icon_confused.gif[/img] A jak jest z 850 AWD [img]{SMILIES_PATH}/icon_rolleyes.gif[/img] [img]{SMILIES_PATH}/icon_question.gif[/img] Jesli ma ktoś wiadomości o tym napędzie to proszę o odpowieć [img]{SMILIES_PATH}/icon_exclaim.gif[/img] -------------------- Pozdrawiam WALLY czytaj: Łoli :-]
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
Nie wiem czy cos sie zmienilo [url:22sfodp0]http://www.subaru.pl/mmedia/volvo.qt[/url:22sfodp0]
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 22 May 2003 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
CYTAT("wally *-* Tuner":2y99t49t) Pytam dla tego iż niedawno jeżdziłem Volvo S60 AWD i mósze powiedzieć że ten napęd to miernota prawie nie czuć że jest to AWD
Nic dziwnego ze prawie nie czuc ze to AWD bo to Haldex. W normalnym ruchu naped przekazywany jest tylko na przod, a w razie uslizgu kol przednich dolacza sie tyl. -------------------- 318is
|
|
|
gość_shafter_* |
![]()
Post
#5
|
![]() |
Skoro jak mówisz jeżdziłeś s60 i napęd ci sie nie podobał to ten z 850 też ci się nie spodoba
CYTAT("filaj":27qpprld) Nic dziwnego ze prawie nie czuc ze to AWD bo to Haldex. W normalnym ruchu naped przekazywany jest tylko na przod, a w razie uslizgu kol przednich dolacza sie tyl.
Ja się tam ciesze że zima blisko |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
CYTAT("shafter":2ripnp9z) Ja się tam ciesze że zima blisko
Taaaa...wyjmiesz se bezpiecznik i bedziesz upalal -------------------- 318is
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
shafter napisał:
CYTAT Skoro jak mówisz jeżdziłeś s60 i napęd ci sie nie podobał to ten z 850 też ci się nie spodoba
Dobra to teraz inna sprawa widze że jestes obcykany z tematu to czy 850 AWD może dorównać S2 Biorąc pod uwage start na 1/4mili Nie chodzi mi o moc i wage auta o sam napęd Wychodząc z założenia że moce i waga będą zbliżone Słyszałem takie zdania że napęd AWD w s60 spowalnia to auto Czy to prawda Ps:shafter masz volvice [img]{SMILIES_PATH}/icon_question.gif[/img] -------------------- Pozdrawiam WALLY czytaj: Łoli :-]
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 19 July 2004 Skąd: WWA ![]() |
ja sie dopytam... czy wszystkie volvo AWD mialy haldexy??
a jezeli chodzi o start, to niektore haldexy maja tak, ze jak juz mieli przod to sie zaczyna powoli delikatnie zalaczac tyl, czyli pomaga w terenie na piachu lub w blocie. A jak to funkcjonuje w volvach i czy wszystkie tak maja?? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 14 February 2003 Skąd: Trójmiasto ![]() |
CYTAT z taśmy wyszły chyba tylko w kombi o ile pamiętam Chodzi mi mianowicie o napęd AWD jak działa Czy jest porównywalny do napedu audi S2 bo taki tylko testwałem Pytam dla tego iż niedawno jeżdziłem Volvo S60 AWD i mósze powiedzieć że ten napęd to miernota prawie nie czuć że jest to AWD A jak jest z 850 AWD Jesli ma ktoś wiadomości o tym napędzie to proszę o odpowieć Wychodziły w wersji kombi i sedan. Napęd działa jak typowy Haldex - przy uslizgu kół przednich dołącza się napęd kół tylnych. Napęd nie jest wogóle porównywalny z Torsenem występującym w S2. W S60 tez występuje Haldex. CYTAT Dobra to teraz inna sprawa widze że jestes obcykany z tematu to czy 850 AWD może dorównać S2 Biorąc pod uwage start na 1/4mili Nie chodzi mi o moc i wage auta o sam napęd Wychodząc z założenia że moce i waga będą zbliżone Słyszałem takie zdania że napęd AWD w s60 spowalnia to auto Czy to prawda Jeżeli pytasz, w kontekscie który rodzaj napędu ma większe straty to oczywiście Torsen. Przygotowanie 850-ki w kombi do startów na 1/4 mili to nienajlepszy pomysł... CYTAT a jezeli chodzi o start, to niektore haldexy maja tak, ze jak juz mieli przod to sie zaczyna powoli delikatnie zalaczac tyl, czyli pomaga w terenie na piachu lub w blocie.
Wszystkie Haldexy działają w ten sposób.. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 22 June 2003 Skąd: Kłodzko/Wrocław ![]() |
juz pisano ale dodam: haldex byl we wszystkich, ale ogolnie ludzie (przynajmniej w s60 awd R) zachwalaja ten naped, ze dolacza sie wtedy kiedy trzeba i trwa to bardzo szybko.850 bylo sedan i kombi, jak chcesz mam namiar na sedana w kolorze zoltym...full opcja.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 19 June 2004 Skąd: Kielce/Poznań ![]() |
Torsen to patent AUDI i w żadnym innym aucie go nie spotkasz, działa czysto mechanicznie.
Haldex nigdy nie dorówna Torsenowi, chociaż nie wiem jaką elektronike wsadziliby do niego to bedzie lipa -------------------- **CB Inside**
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT Przygotowanie 850-ki w kombi do startów na 1/4 mili to nienajlepszy pomysł...
Chodzi ci o duże nakłady kasy i wage auta A może ktoś zna jakiś patent na dobre AWD do 850 może jakiś swap układu napędowego -------------------- Pozdrawiam WALLY czytaj: Łoli :-]
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
CYTAT("t-o-m-e-k":r6ul3l16) Torsen to patent AUDI i w żadnym innym aucie go nie spotkasz, Audi nigdy nie mialo patentu na Torsena i nawet nie bralo udzialu w jego powstawaniu. Torsena mozna spotkac w wielu autach innych producentow. Po raz pierwszy wykorzystano go w Hummerze. Obecnie prawa do patentu maja japonczycy, [url:r6ul3l16]http://www.torsen.com/history.htm[/url:r6ul3l16]. Wysłany Sob Paź 16, 2004 17:59 pm: CYTAT("wally *-* Tuner) A może ktoś zna jakiś patent na dobre AWD do 850
może jakiś swap układu napędowego Naped z Nissana Skyline |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
CYTAT("t-o-m-e-k":10bisqe7) Torsen to patent AUDI i w żadnym innym aucie go nie spotkasz, działa czysto mechanicznie.
Haldex nigdy nie dorówna Torsenowi, chociaż nie wiem jaką elektronike wsadziliby do niego to bedzie lipa Pierwszy z brzegu - Peugeot 405 ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
CYTAT("wally *-* Tuner":2tqutamr) CYTAT Przygotowanie 850-ki w kombi do startów na 1/4 mili to nienajlepszy pomysł... Chodzi ci o duże nakłady kasy i wage auta A może ktoś zna jakiś patent na dobre AWD do 850 może jakiś swap układu napędowego Kup S2 zamiast volvo.... bedziesz mial swoje wymazone awd... -------------------- Kazdy ponad kazdym...
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 04 April 2004 Skąd: Lublin ![]() |
CYTAT("Tata":2d1xycsz) ogolnie ludzie (przynajmniej w s60 awd R) zachwalaja ten naped, ze dolacza sie wtedy kiedy trzeba i trwa to bardzo szybko.
Tak ma wiele zalet, ale w zimie na zakrętach lepszy jest zdecydowanie stały napęd. przekonała się o tym moja felga z wyłupaną na 20 cm dziurą |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 March 2003 Skąd: Lublin ![]() |
CYTAT("delsol":3r0aqdih) CYTAT("wally *-* Tuner":3r0aqdih) CYTAT Przygotowanie 850-ki w kombi do startów na 1/4 mili to nienajlepszy pomysł... Chodzi ci o duże nakłady kasy i wage auta A może ktoś zna jakiś patent na dobre AWD do 850 może jakiś swap układu napędowego Kup S2 zamiast volvo.... bedziesz mial swoje wymazone awd... Tylko niech uważa na sztrucle bo doprowadzenie takiego do stanu nadającego się do jazdy na codzień to przynajmniej 10k -------------------- Hp is one thing, putting it down to the track is another.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
CYTAT("t-o-m-e-k":1rllt69d) Torsen to patent AUDI i w żadnym innym aucie go nie spotkasz, działa czysto mechanicznie. Torsen to patent firmy Gleason Power Systems i jest ich od cholery i ciut w różnych samochodach. CYTAT("Carlito":1rllt69d) Wszystkie Haldexy działają w ten sposób..
Haldex w najnowszym wydaniu (Volvo XC90 V8 ) jest spięty "na stałe" i zawsze podaje co najmniej 80Nm na tylną oś. Mizernie, ale zawsze coś. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT Naped z Nissana Skyline Możesz coś więcej o nim powiedzieć CYTAT Kup S2 zamiast volvo.... bedziesz mial swoje wymazone awd...
To Volvo nie jest dla mnie -------------------- Pozdrawiam WALLY czytaj: Łoli :-]
|
|
|
gość_shafter_* |
![]()
Post
#20
|
![]() |
CYTAT("danielCRV":3u8jo5bs) CYTAT("Tata":3u8jo5bs) ogolnie ludzie (przynajmniej w s60 awd R) zachwalaja ten naped, ze dolacza sie wtedy kiedy trzeba i trwa to bardzo szybko. Tak ma wiele zalet, ale w zimie na zakrętach lepszy jest zdecydowanie stały napęd. przekonała się o tym moja felga z wyłupaną na 20 cm dziurą Tylko że akurat w crv ten napęd działa naprawde przedziwnie ... nie ma żadnej progresji jak u mnie tylko nagły strzał i napęd spina się całkowicie i auto leci dupą, a najgorsze jest że czasami przy identycznym przejściu zakretu potrafi się nie zapiąć i lecimy ryjem ... to samo zaobserwowałem w kangoo 4x4, ogólnie tych systemów Steyer-Pucha naprawde nie ma co porównywać z haldexem o torsenie już nie wspominając bo są straszną kiszką ... Wally: Nie nie mam volvo, mam golfa 4motion, a co do twojego pytania to tak w startach na 1/4 mili haldex wydaje się być lepszym patentem Co do Haldex vs TorSen było już wiele dyskusji, ja osobiście jeżdziłem rożnymi autami z tym i z tymi ... TorSen bez lsd (passat 4m) sprawuje się naprawde średnio w porównaniu z moim haldex'em, jest jakiś taki bezwładny przy przenoszeniu mocy, haldex radzi sobie ze transferem przód/tył o wiele szybciej. Idzie zima, na 99% będzie jakiś wyjazd na tor, wszystkich posiadaczy torsenów zapraszam, trzeba by w końcu zrobić solidne testy porównawcze, bo opinie o napędach wyrażane w tym wątku w 99% przypadków są "bo ktoś słyszał ... albo przeczytał w auto-świecie" Acha i ostatnia rzecz ... istnieja kontrolery do haldex'a pozwalające samodzielne regulować rozdział mocy, spinać/rozpinać napęd na stałe ... niestety cena takiego czegoś z forge'a powala ... były kiedyś dyskusje o skonstruowaniu czegoś takiego u nas ... ale pomysł chyba padł |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 13:14 |