Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Pytanie ..? o volvo 850 AWD
wally *-* Tuner
post Sat, 16 Oct 2004 - 19:08
Post #1


User
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Warszawa





Mam pytanko
Może ktoś mniał okazje przejechać się Volvo 850 AWD
z taśmy wyszły chyba tylko w kombi o ile pamiętam
[url=http://www.phpbb.com/:1kqyly28][/url:1kqyly28]
Chodzi mi mianowicie o napęd AWD jak działa
Czy jest porównywalny do napedu audi S2 bo taki tylko testwałem
Pytam dla tego iż niedawno jeżdziłem Volvo S60 AWD i mósze powiedzieć że ten napęd to miernota [img]{SMILIES_PATH}/icon_sad.gif[/img] prawie nie czuć że jest to AWD [img]{SMILIES_PATH}/icon_confused.gif[/img] A jak jest z 850 AWD [img]{SMILIES_PATH}/icon_rolleyes.gif[/img] [img]{SMILIES_PATH}/icon_question.gif[/img]

Jesli ma ktoś wiadomości o tym napędzie to proszę o odpowieć [img]{SMILIES_PATH}/icon_exclaim.gif[/img]


--------------------
Pozdrawiam WALLY czytaj: Łoli :-]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 16 Oct 2004 - 19:08
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kubek
post Sat, 16 Oct 2004 - 19:29
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Nie wiem czy cos sie zmienilo [url:22sfodp0]http://www.subaru.pl/mmedia/volvo.qt[/url:22sfodp0]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MatB
post Sat, 16 Oct 2004 - 19:54
Post #3


Rookie
Dołączył: Thu, 22 May 2003





http://www.4x4abc.com/4WD101/volvo.html
tutaj jest wszystko
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Sat, 16 Oct 2004 - 19:59
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





CYTAT("wally *-* Tuner":2y99t49t)
Pytam dla tego iż niedawno jeżdziłem Volvo S60 AWD i mósze powiedzieć że ten napęd to miernota prawie nie czuć że jest to AWD

Nic dziwnego ze prawie nie czuc ze to AWD bo to Haldex. W normalnym ruchu naped przekazywany jest tylko na przod, a w razie uslizgu kol przednich dolacza sie tyl.


--------------------
318is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_shafter_*
post Sat, 16 Oct 2004 - 21:16
Post #5









Skoro jak mówisz jeżdziłeś s60 i napęd ci sie nie podobał to ten z 850 też ci się nie spodoba


CYTAT("filaj":27qpprld)
Nic dziwnego ze prawie nie czuc ze to AWD bo to Haldex. W normalnym ruchu naped przekazywany jest tylko na przod, a w razie uslizgu kol przednich dolacza sie tyl.

Ja się tam ciesze że zima blisko
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Sat, 16 Oct 2004 - 21:31
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





CYTAT("shafter":2ripnp9z)
Ja się tam ciesze że zima blisko


Taaaa...wyjmiesz se bezpiecznik i bedziesz upalal


--------------------
318is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wally *-* Tuner
post Sat, 16 Oct 2004 - 22:42
Post #7


User
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Warszawa





shafter napisał:
CYTAT
Skoro jak mówisz jeżdziłeś s60 i napęd ci sie nie podobał to ten z 850 też ci się nie spodoba


Dobra to teraz inna sprawa widze że jestes obcykany z tematu
to czy 850 AWD może dorównać S2 Biorąc pod uwage start na 1/4mili Nie chodzi mi o moc i wage auta o sam napęd
Wychodząc z założenia że moce i waga będą zbliżone
Słyszałem takie zdania że napęd AWD w s60 spowalnia to auto Czy to prawda

Ps:shafter masz volvice [img]{SMILIES_PATH}/icon_question.gif[/img]


--------------------
Pozdrawiam WALLY czytaj: Łoli :-]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pele
post Sat, 16 Oct 2004 - 23:11
Post #8


Super User
Dołączył: Mon, 19 July 2004
Skąd: WWA





ja sie dopytam... czy wszystkie volvo AWD mialy haldexy??

a jezeli chodzi o start, to niektore haldexy maja tak, ze jak juz mieli przod to sie zaczyna powoli delikatnie zalaczac tyl, czyli pomaga w terenie na piachu lub w blocie.

A jak to funkcjonuje w volvach i czy wszystkie tak maja??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Carlito
post Sat, 16 Oct 2004 - 23:58
Post #9


Super User
Dołączył: Fri, 14 February 2003
Skąd: Trójmiasto





CYTAT
z taśmy wyszły chyba tylko w kombi o ile pamiętam

Chodzi mi mianowicie o napęd AWD jak działa
Czy jest porównywalny do napedu audi S2 bo taki tylko testwałem
Pytam dla tego iż niedawno jeżdziłem Volvo S60 AWD i mósze powiedzieć że ten napęd to miernota prawie nie czuć że jest to AWD A jak jest z 850 AWD

Jesli ma ktoś wiadomości o tym napędzie to proszę o odpowieć


Wychodziły w wersji kombi i sedan. Napęd działa jak typowy Haldex - przy uslizgu kół przednich dołącza się napęd kół tylnych. Napęd nie jest wogóle porównywalny z Torsenem występującym w S2. W S60 tez występuje Haldex.

CYTAT
Dobra to teraz inna sprawa widze że jestes obcykany z tematu
to czy 850 AWD może dorównać S2 Biorąc pod uwage start na 1/4mili Nie chodzi mi o moc i wage auta o sam napęd
Wychodząc z założenia że moce i waga będą zbliżone
Słyszałem takie zdania że napęd AWD w s60 spowalnia to auto Czy to prawda


Jeżeli pytasz, w kontekscie który rodzaj napędu ma większe straty to oczywiście Torsen.

Przygotowanie 850-ki w kombi do startów na 1/4 mili to nienajlepszy pomysł...

CYTAT
a jezeli chodzi o start, to niektore haldexy maja tak, ze jak juz mieli przod to sie zaczyna powoli delikatnie zalaczac tyl, czyli pomaga w terenie na piachu lub w blocie.


Wszystkie Haldexy działają w ten sposób..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tata
post Sun, 17 Oct 2004 - 00:37
Post #10


Super User
Dołączył: Sun, 22 June 2003
Skąd: Kłodzko/Wrocław





juz pisano ale dodam: haldex byl we wszystkich, ale ogolnie ludzie (przynajmniej w s60 awd R) zachwalaja ten naped, ze dolacza sie wtedy kiedy trzeba i trwa to bardzo szybko.850 bylo sedan i kombi, jak chcesz mam namiar na sedana w kolorze zoltym...full opcja.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
t-o-m-e-k
post Sun, 17 Oct 2004 - 00:38
Post #11


User
Dołączył: Sat, 19 June 2004
Skąd: Kielce/Poznań





Torsen to patent AUDI i w żadnym innym aucie go nie spotkasz, działa czysto mechanicznie.

Haldex nigdy nie dorówna Torsenowi, chociaż nie wiem jaką elektronike wsadziliby do niego to bedzie lipa


--------------------
**CB Inside**
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wally *-* Tuner
post Sun, 17 Oct 2004 - 01:48
Post #12


User
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT
Przygotowanie 850-ki w kombi do startów na 1/4 mili to nienajlepszy pomysł...

Chodzi ci o duże nakłady kasy i wage auta

A może ktoś zna jakiś patent na dobre AWD do 850
może jakiś swap układu napędowego


--------------------
Pozdrawiam WALLY czytaj: Łoli :-]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Sun, 17 Oct 2004 - 01:52
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





CYTAT("t-o-m-e-k":r6ul3l16)
Torsen to patent AUDI i w żadnym innym aucie go nie spotkasz,

Audi nigdy nie mialo patentu na Torsena i nawet nie bralo udzialu w jego powstawaniu. Torsena mozna spotkac w wielu autach innych producentow. Po raz pierwszy wykorzystano go w Hummerze. Obecnie prawa do patentu maja japonczycy, [url:r6ul3l16]http://www.torsen.com/history.htm[/url:r6ul3l16].

Wysłany Sob Paź 16, 2004 17:59 pm:

CYTAT("wally *-* Tuner)
A może ktoś zna jakiś patent na dobre AWD do 850
może jakiś swap układu napędowego

Naped z Nissana Skyline
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Sun, 17 Oct 2004 - 02:06
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





CYTAT("t-o-m-e-k":10bisqe7)
Torsen to patent AUDI i w żadnym innym aucie go nie spotkasz, działa czysto mechanicznie.

Haldex nigdy nie dorówna Torsenowi, chociaż nie wiem jaką elektronike wsadziliby do niego to bedzie lipa


Pierwszy z brzegu - Peugeot 405 smile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gif


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
delsol
post Sun, 17 Oct 2004 - 10:03
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: WWA





CYTAT("wally *-* Tuner":2tqutamr)
CYTAT
Przygotowanie 850-ki w kombi do startów na 1/4 mili to nienajlepszy pomysł...

Chodzi ci o duże nakłady kasy i wage auta

A może ktoś zna jakiś patent na dobre AWD do 850
może jakiś swap układu napędowego



Kup S2 zamiast volvo.... bedziesz mial swoje wymazone awd...


--------------------
Kazdy ponad kazdym...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danielCRV
post Sun, 17 Oct 2004 - 10:10
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Sun, 04 April 2004
Skąd: Lublin





CYTAT("Tata":2d1xycsz)
ogolnie ludzie (przynajmniej w s60 awd R) zachwalaja ten naped, ze dolacza sie wtedy kiedy trzeba i trwa to bardzo szybko.

Tak ma wiele zalet, ale w zimie na zakrętach lepszy jest zdecydowanie stały napęd. przekonała się o tym moja felga z wyłupaną na 20 cm dziurą
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MACIOR
post Sun, 17 Oct 2004 - 10:45
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 March 2003
Skąd: Lublin





CYTAT("delsol":3r0aqdih)
CYTAT("wally *-* Tuner":3r0aqdih)
CYTAT
Przygotowanie 850-ki w kombi do startów na 1/4 mili to nienajlepszy pomysł...

Chodzi ci o duże nakłady kasy i wage auta

A może ktoś zna jakiś patent na dobre AWD do 850
może jakiś swap układu napędowego



Kup S2 zamiast volvo.... bedziesz mial swoje wymazone awd...



Tylko niech uważa na sztrucle bo doprowadzenie takiego do stanu nadającego się do jazdy na codzień to przynajmniej 10k


--------------------
Hp is one thing, putting it down to the track is another.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Sun, 17 Oct 2004 - 11:03
Post #18


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT("t-o-m-e-k":1rllt69d)
Torsen to patent AUDI i w żadnym innym aucie go nie spotkasz, działa czysto mechanicznie.


Torsen to patent firmy Gleason Power Systems i jest ich od cholery i ciut w różnych samochodach.

CYTAT("Carlito":1rllt69d)
Wszystkie Haldexy działają w ten sposób..


Haldex w najnowszym wydaniu (Volvo XC90 V8 ) jest spięty "na stałe" i zawsze podaje co najmniej 80Nm na tylną oś. Mizernie, ale zawsze coś.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wally *-* Tuner
post Sun, 17 Oct 2004 - 11:45
Post #19


User
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT
Naped z Nissana Skyline

Możesz coś więcej o nim powiedzieć
CYTAT
Kup S2 zamiast volvo.... bedziesz mial swoje wymazone awd...

To Volvo nie jest dla mnie


--------------------
Pozdrawiam WALLY czytaj: Łoli :-]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_shafter_*
post Sun, 17 Oct 2004 - 12:34
Post #20









CYTAT("danielCRV":3u8jo5bs)
CYTAT("Tata":3u8jo5bs)
ogolnie ludzie (przynajmniej w s60 awd R) zachwalaja ten naped, ze dolacza sie wtedy kiedy trzeba i trwa to bardzo szybko.

Tak ma wiele zalet, ale w zimie na zakrętach lepszy jest zdecydowanie stały napęd. przekonała się o tym moja felga z wyłupaną na 20 cm dziurą


Tylko że akurat w crv ten napęd działa naprawde przedziwnie ... nie ma żadnej progresji jak u mnie tylko nagły strzał i napęd spina się całkowicie i auto leci dupą, a najgorsze jest że czasami przy identycznym przejściu zakretu potrafi się nie zapiąć i lecimy ryjem ... to samo zaobserwowałem w kangoo 4x4, ogólnie tych systemów Steyer-Pucha naprawde nie ma co porównywać z haldexem o torsenie już nie wspominając bo są straszną kiszką ...

Wally: Nie nie mam volvo, mam golfa 4motion, a co do twojego pytania to tak w startach na 1/4 mili haldex wydaje się być lepszym patentem

Co do Haldex vs TorSen było już wiele dyskusji, ja osobiście jeżdziłem rożnymi autami z tym i z tymi ... TorSen bez lsd (passat 4m) sprawuje się naprawde średnio w porównaniu z moim haldex'em, jest jakiś taki bezwładny przy przenoszeniu mocy, haldex radzi sobie ze transferem przód/tył o wiele szybciej.

Idzie zima, na 99% będzie jakiś wyjazd na tor, wszystkich posiadaczy torsenów zapraszam, trzeba by w końcu zrobić solidne testy porównawcze, bo opinie o napędach wyrażane w tym wątku w 99% przypadków są "bo ktoś słyszał ... albo przeczytał w auto-świecie"

Acha i ostatnia rzecz ... istnieja kontrolery do haldex'a pozwalające samodzielne regulować rozdział mocy, spinać/rozpinać napęd na stałe ... niestety cena takiego czegoś z forge'a powala ... były kiedyś dyskusje o skonstruowaniu czegoś takiego u nas ... ale pomysł chyba padł
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 13:14