Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Pytanie o budzet: E46 swap silnik M3
Just
post Mon, 26 Mar 2007 - 00:12
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





Projekt: kupno E46 z zajechanym silnikiem i zrobienie swapu silnika z E46 M3.

Jaki trzeba miec budzetu na cos takiego?
Jaki model bazowy najlepiej wybrac: czy w przypadku kupna 328/330 mozna zaoszczedzic na wymianie walu, dyfra itp, czy sie rozpadnie, ew. nie bedzie pasowac?

Gdzie polecacie szukac silnikow oprocz ebay'a itp?

Mialem kupic E36 M3 sedan, ale stwierdzilem, ze nie chce po raz 3-ci w ciagu 3 lat ladowac sie w ta sama kiste (318->328->M3).
Mam kase ktora odlozylem na ta M3, i chcialbym skonfrontowac o ile drozsza wyjdzie opcja ze swapowaniem E46.
Coupe czy kabrio odpada, a co za tym idzie najprostsza opcja kupna M3 E46. Zbyt agresywna, kreca mnie sleepery.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 26 Mar 2007 - 00:12
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mateush
post Mon, 26 Mar 2007 - 12:20
Post #2


Super User
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("Just":3od63dxn)
Mam kase ktora odlozylem na ta M3, i chcialbym skonfrontowac o ile drozsza wyjdzie opcja ze swapowaniem E46.
Coupe czy kabrio odpada, a co za tym idzie najprostsza opcja kupna M3 E46. Zbyt agresywna, kreca mnie sleepery.


Jesli masz mozliwosc kupna M3 to nawet nie kombinuj.
Pamietaj ze M3 stanowi pewna calosc, silnik + zawieszenie + hamulce + przeniesienie napedu + ukl kierowniczy i cala reszta mniej lub bardziej znaczacych dodatkow. To nie jest tylko duzy silnik w nadwoziu z szerokimi blotnikami, nie da sie tego tak latwo podrobic, dlatego to nazwali M3 a nie 332M.


--------------------
Forum BMW ///M
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Just
post Mon, 26 Mar 2007 - 12:40
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





Coupe ODPADA. Nie ta idea.
Wole pol M3 E46 przeniesc do sedana, nawet jak to bedzie kosztowac pare tys. euro wiecej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_shafter_*
post Mon, 26 Mar 2007 - 13:16
Post #4









Tak jak ci pisze mateush, roznice sa potezne, nikt ci nie poda gotowe recepty, musisz sam szukac informacji na ten temat i porownywac auta. No i miec w zapasie worek kasy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kusiu
post Mon, 26 Mar 2007 - 14:04
Post #5


User
Dołączył: Wed, 07 January 2004
Skąd: Łódź





Tutaj możesz poczytać o identycznym projekcie:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=176943

Równocześnie prowadził też zapiski na swojej stronie:
http://e46.mit.edu/
http://e46.mit.edu/BMW_OEM_E46_M3_Engine_Transplant.htm

Koleś opisuje wszystko bardzo dokładnie. Miłej lektury.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jakub
post Mon, 26 Mar 2007 - 17:20
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 March 2003
Skąd: Pń





Napewno będzie taniej włożyć silnik 3.2 z E36.

Na zawody driftingowe przyjezdrza E46 co prawda coupe z takim silnikiem.

Koszt zakupu silnika i całego osprzętu z E46 jest o wiele droższy. trzeba wymienić napewno całe zawieszenie, hamulce, dyfer.


--------------------
BMW E36 328 Coupe
1:59.02
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krasek
post Mon, 26 Mar 2007 - 20:34
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 August 2006





moze kupic zdrowe 330i i dolozyc jakis niedrogi kompresor np eaton i dmuchnac z 0.5 Bara lub odprezyc silnik i dmuchnac 0.8 wtedy powinno chodzic jak M3 e46 a elastycznosc pewnie lepsza by byla wiecej Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Mon, 26 Mar 2007 - 23:43
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





jakis czas temu zrobilismy taki swap, jezdzi po Otwocku taka niebieska

koszty sa calkiem spore

silnik, skrzynia, komputer, samochod musi miec DSC najlepiej w serii
tylni wozek od M3, razem z dyfrem i polosciami
wal od M3 lub przerobka
chlodnice od M3
zbiorniczek wody M3
puszka filtra powietrza z przeplywomierzem
elektronika

koszt w zaleznosci od tego za ile co kupisz, ale srednio 25tys w zwyz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Olsen
post Tue, 27 Mar 2007 - 08:49
Post #9


Super User
Dołączył: Fri, 01 July 2005
Skąd: europa





To dokladajac do tego porzadne hamulce i koszt zakupu samochodu wychodzi sporo mniej niz zdrowa M3.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krasek
post Tue, 27 Mar 2007 - 10:24
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 August 2006





sedan e46 328 35tys zl + 25tys czesci + robota to wyjdzie taniej niz m3 e46 ale napewno drozej niz sedan M3 e36 321KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
///wiśnia
post Tue, 27 Mar 2007 - 13:12
Post #11


Rookie
Dołączył: Wed, 07 February 2007





... i pomimo kupy kasy i pracy które włożysz w taki projekt to i tak cały czas będzie to E46 po swapie a to na pewno nie to samo co jakiekolwiek oryginalne M... moim zdaniem delikatnie mówiąc mało korzystna inwestycja tym bardziej że za takie pieniądze można próbować kupić E39 M5


--------------------
E34M5TS38B38
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Just
post Tue, 27 Mar 2007 - 23:38
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





Myslalem, ze mowimy o hobby a nawet pasji a nie o inwestycjach
Wiadomo, ze na tym bym stracil finansowo, ale chyba taka cena robienia sleeperow?
Moze ktos mnie oswieci, w czym swap z kompletnymi bebechami z M3 (silnik, hamulce, zawiecha, skrzynia itp) bedzie gorszy od oryginalu?
Oprocz tego, ze pokolenie NFSU nie bedzie sie slinic na jego widok oczywiscie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paweł ~~
post Wed, 28 Mar 2007 - 10:38
Post #13


Super User
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: miasto e30 teraz e36





CYTAT("keyser":3mp0gt6c)
jakis czas temu zrobilismy taki swap, jezdzi po Otwocku taka niebieska

koszty sa calkiem spore

silnik, skrzynia, komputer, samochod musi miec DSC najlepiej w serii
tylni wozek od M3, razem z dyfrem i polosciami
wal od M3 lub przerobka
chlodnice od M3
zbiorniczek wody M3
puszka filtra powietrza z przeplywomierzem
elektronika

koszt w zaleznosci od tego za ile co kupisz, ale srednio 25tys w zwyz

mówisz o tej w budzie e36?
bo jeździ tam coś mocnego ale zdaje sie ze to nie m


--------------------
178/389 ah te seaty by MT
po to człowiek stworzył komin żeby leciał dym...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Starr
post Wed, 28 Mar 2007 - 12:09
Post #14


User
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Warszawa





Nie, w budzie e46, niebieska w kupecie.


--------------------
heading for the top!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Just
post Wed, 28 Mar 2007 - 21:46
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





Poprosze jeszcze o odpowiedz na pytanie dodatkowe:
Jak rozpoznac, ze dany silnik S50/54 byl przegrzany?

Jesli bede kupowal sam silnik nie bede mial szansy sprawdzic jak chodzi.

Sa jakies charakterystyczne "znaki szczegolne" zameczonego silnika?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MarasR
post Wed, 28 Mar 2007 - 22:37
Post #16


Frequent User
Dołączył: Sat, 10 February 2007





jak znam zycie to jesli ktos bedzie sprzedawal taki silnik po przegrzaniu to napewno postara sie zybys nic nie zauwazyl, ocenic na oko trudna sprawa ,tylko mechanior

pozdrawiam


--------------------
fajność
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kkk13
post Thu, 12 Apr 2007 - 16:42
Post #17


Frequent User
Dołączył: Fri, 09 May 2003





CYTAT("keyser":3937b12k)
jakis czas temu zrobilismy taki swap, jezdzi po Otwocku taka niebieska

koszty sa calkiem spore

silnik, skrzynia, komputer, samochod musi miec DSC najlepiej w serii
tylni wozek od M3, razem z dyfrem i polosciami
wal od M3 lub przerobka
chlodnice od M3
zbiorniczek wody M3
puszka filtra powietrza z przeplywomierzem
elektronika

koszt w zaleznosci od tego za ile co kupisz, ale srednio 25tys w zwyz


Cześć, keyser pytanie bezpośrednio do Ciebie, kumpel zajeździł motor 3.2 w E36 (panewka na 5tym cylindrze obróciła się), namierzyłem mu mechanike od M3 E46, do wzięcia jest wszystko i prawdopodobnie wszystko weźmiemy - silnik, skrzynia, osprzęt z wiazką etc.. Czy można to zaadoptować do starszej budy, albo inaczej, pewnie by można ale czy gra warta jest świeczki, czy to będzie ekonomicznie uzasadnione? Czy lepiej poprostu włożyć dół motoru od E46 do E36 (bo to chyba to samo), a reszte sprzedać??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Thu, 12 Apr 2007 - 22:14
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





lepiej... moim zdaniem wybrać tą drugą opcję
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 04:03