![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: zza węgła ![]() |
Projekt: kupno E46 z zajechanym silnikiem i zrobienie swapu silnika z E46 M3.
Jaki trzeba miec budzetu na cos takiego? Jaki model bazowy najlepiej wybrac: czy w przypadku kupna 328/330 mozna zaoszczedzic na wymianie walu, dyfra itp, czy sie rozpadnie, ew. nie bedzie pasowac? Gdzie polecacie szukac silnikow oprocz ebay'a itp? Mialem kupic E36 M3 sedan, ale stwierdzilem, ze nie chce po raz 3-ci w ciagu 3 lat ladowac sie w ta sama kiste (318->328->M3). Mam kase ktora odlozylem na ta M3, i chcialbym skonfrontowac o ile drozsza wyjdzie opcja ze swapowaniem E46. Coupe czy kabrio odpada, a co za tym idzie najprostsza opcja kupna M3 E46. Zbyt agresywna, kreca mnie sleepery. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Just":3od63dxn) Mam kase ktora odlozylem na ta M3, i chcialbym skonfrontowac o ile drozsza wyjdzie opcja ze swapowaniem E46.
Coupe czy kabrio odpada, a co za tym idzie najprostsza opcja kupna M3 E46. Zbyt agresywna, kreca mnie sleepery. Jesli masz mozliwosc kupna M3 to nawet nie kombinuj. Pamietaj ze M3 stanowi pewna calosc, silnik + zawieszenie + hamulce + przeniesienie napedu + ukl kierowniczy i cala reszta mniej lub bardziej znaczacych dodatkow. To nie jest tylko duzy silnik w nadwoziu z szerokimi blotnikami, nie da sie tego tak latwo podrobic, dlatego to nazwali M3 a nie 332M. -------------------- Forum BMW ///M
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: zza węgła ![]() |
Coupe ODPADA. Nie ta idea.
Wole pol M3 E46 przeniesc do sedana, nawet jak to bedzie kosztowac pare tys. euro wiecej. |
|
|
gość_shafter_* |
![]()
Post
#4
|
![]() |
Tak jak ci pisze mateush, roznice sa potezne, nikt ci nie poda gotowe recepty, musisz sam szukac informacji na ten temat i porownywac auta. No i miec w zapasie worek kasy.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Wed, 07 January 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Tutaj możesz poczytać o identycznym projekcie:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=176943 Równocześnie prowadził też zapiski na swojej stronie: http://e46.mit.edu/ http://e46.mit.edu/BMW_OEM_E46_M3_Engine_Transplant.htm Koleś opisuje wszystko bardzo dokładnie. Miłej lektury. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 13 March 2003 Skąd: Pń ![]() |
Napewno będzie taniej włożyć silnik 3.2 z E36.
Na zawody driftingowe przyjezdrza E46 co prawda coupe z takim silnikiem. Koszt zakupu silnika i całego osprzętu z E46 jest o wiele droższy. trzeba wymienić napewno całe zawieszenie, hamulce, dyfer. -------------------- BMW E36 328 Coupe
1:59.02 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 August 2006 ![]() |
moze kupic zdrowe 330i i dolozyc jakis niedrogi kompresor np eaton i dmuchnac z 0.5 Bara lub odprezyc silnik i dmuchnac 0.8 wtedy powinno chodzic jak M3 e46 a elastycznosc pewnie lepsza by byla wiecej Nm
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
jakis czas temu zrobilismy taki swap, jezdzi po Otwocku taka niebieska
koszty sa calkiem spore silnik, skrzynia, komputer, samochod musi miec DSC najlepiej w serii tylni wozek od M3, razem z dyfrem i polosciami wal od M3 lub przerobka chlodnice od M3 zbiorniczek wody M3 puszka filtra powietrza z przeplywomierzem elektronika koszt w zaleznosci od tego za ile co kupisz, ale srednio 25tys w zwyz |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 01 July 2005 Skąd: europa ![]() |
To dokladajac do tego porzadne hamulce i koszt zakupu samochodu wychodzi sporo mniej niz zdrowa M3.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 August 2006 ![]() |
sedan e46 328 35tys zl + 25tys czesci + robota to wyjdzie taniej niz m3 e46 ale napewno drozej niz sedan M3 e36 321KM
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 07 February 2007 ![]() |
... i pomimo kupy kasy i pracy które włożysz w taki projekt to i tak cały czas będzie to E46 po swapie a to na pewno nie to samo co jakiekolwiek oryginalne M... moim zdaniem delikatnie mówiąc mało korzystna inwestycja tym bardziej że za takie pieniądze można próbować kupić E39 M5
-------------------- E34M5TS38B38
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: zza węgła ![]() |
Myslalem, ze mowimy o hobby a nawet pasji a nie o inwestycjach
Wiadomo, ze na tym bym stracil finansowo, ale chyba taka cena robienia sleeperow? Moze ktos mnie oswieci, w czym swap z kompletnymi bebechami z M3 (silnik, hamulce, zawiecha, skrzynia itp) bedzie gorszy od oryginalu? Oprocz tego, ze pokolenie NFSU nie bedzie sie slinic na jego widok oczywiscie... |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: miasto e30 teraz e36 ![]() |
CYTAT("keyser":3mp0gt6c) jakis czas temu zrobilismy taki swap, jezdzi po Otwocku taka niebieska
koszty sa calkiem spore silnik, skrzynia, komputer, samochod musi miec DSC najlepiej w serii tylni wozek od M3, razem z dyfrem i polosciami wal od M3 lub przerobka chlodnice od M3 zbiorniczek wody M3 puszka filtra powietrza z przeplywomierzem elektronika koszt w zaleznosci od tego za ile co kupisz, ale srednio 25tys w zwyz mówisz o tej w budzie e36? bo jeździ tam coś mocnego ale zdaje sie ze to nie m -------------------- 178/389 ah te seaty by MT
po to człowiek stworzył komin żeby leciał dym... |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie, w budzie e46, niebieska w kupecie.
-------------------- heading for the top!
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: zza węgła ![]() |
Poprosze jeszcze o odpowiedz na pytanie dodatkowe:
Jak rozpoznac, ze dany silnik S50/54 byl przegrzany? Jesli bede kupowal sam silnik nie bede mial szansy sprawdzic jak chodzi. Sa jakies charakterystyczne "znaki szczegolne" zameczonego silnika? |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 10 February 2007 ![]() |
jak znam zycie to jesli ktos bedzie sprzedawal taki silnik po przegrzaniu to napewno postara sie zybys nic nie zauwazyl, ocenic na oko trudna sprawa ,tylko mechanior
pozdrawiam -------------------- fajność
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 09 May 2003 ![]() |
CYTAT("keyser":3937b12k) jakis czas temu zrobilismy taki swap, jezdzi po Otwocku taka niebieska
koszty sa calkiem spore silnik, skrzynia, komputer, samochod musi miec DSC najlepiej w serii tylni wozek od M3, razem z dyfrem i polosciami wal od M3 lub przerobka chlodnice od M3 zbiorniczek wody M3 puszka filtra powietrza z przeplywomierzem elektronika koszt w zaleznosci od tego za ile co kupisz, ale srednio 25tys w zwyz Cześć, keyser pytanie bezpośrednio do Ciebie, kumpel zajeździł motor 3.2 w E36 (panewka na 5tym cylindrze obróciła się), namierzyłem mu mechanike od M3 E46, do wzięcia jest wszystko i prawdopodobnie wszystko weźmiemy - silnik, skrzynia, osprzęt z wiazką etc.. Czy można to zaadoptować do starszej budy, albo inaczej, pewnie by można ale czy gra warta jest świeczki, czy to będzie ekonomicznie uzasadnione? Czy lepiej poprostu włożyć dół motoru od E46 do E36 (bo to chyba to samo), a reszte sprzedać?? |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
lepiej... moim zdaniem wybrać tą drugą opcję
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 04:03 |