Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Pytanie o auto dostawcze do 3,5t z windą
kompot
post Mon, 15 Aug 2011 - 16:45
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Witam.

Widziałem, że było wiele tematów o auta dostawcze, nawet ciężarowe, wiem, że są specjaliści od tego na forum i można liczyć na pomoc, więc licze na nią tongue.gif

Poszukiwane auto dostawcze do 3,5t na bliźniakach z windą. Do tej pory w firmie były blaszane, przedłużane, podwyższane Sprintery poprzednich generacji, ale winda jest potrzebna, bo już wszystkich plecy bolą.
Chodzi o auto świeże, około 3-letnie, niezawodne! Cena - jak to bywa - ważna, ale nie gra głównej roli.

Teraz dwa pytania:
1. Zostać przy Sprinterach czy może lepiej zmienić model na inny z uwagi na niezawodność? Bo serwisu droższego to strzelam, że nic z dostawczaków nie ma.
2. Gdzie w Trójmieście lub Warszawie rozejrzeć się za taką windą?

Pozdrawiam.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 15 Aug 2011 - 16:45
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
maron_d
post Mon, 15 Aug 2011 - 17:26
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 March 2010
Skąd: wlkp





CYTAT(kompot @ Mon, 15 Aug 2011 - 16:45) *
1. Zostać przy Sprinterach czy może lepiej zmienić model na inny z uwagi na niezawodność? Bo serwisu droższego to strzelam, że nic z dostawczaków nie ma.


Wiadomo, że jak winda, to zabudowa pewnie kontenerowa, tak ? Nie wiem jakie silniki planujecie, ale jeśli 2.2 cdi to odpuść sobie w każdym wariancie. Wujaszek ma owego w firmie z plandeką wyższą od kabiny i nie wiem czy to wina skrzyni, mostu czy być może ta plandeka w nim działa jak spadochron, ale na pusto to już nie jedzie, a co dopiero jak się go załaduje... Mowa tu o 313 cdi. Znajomy ma w sklepie Iveco Daily w owym zestawieniu jak pytasz (bliźniak + dość wysoki kontener + winda) 35C15 i są z niego bardzo zadowoleni. Dodam jeszcze, że u nich to Iveco ciągle jeździ, także z awaryjnością problemu nie ma, a wujaszkowego sprintera ciągle coś boli wink.gif


--------------------
29256
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Draz
post Mon, 15 Aug 2011 - 18:09
Post #3


Rookie
Dołączył: Mon, 01 September 2003
Skąd: Wolne Miasto GDANSK





W Gdańsku windy zakłada BAR Cargolift na Rzeczypospolitej. Też mam paru klientów co mają 35C15 z windami i są zadowoleni. Nic tam się za bardzo nie dzieje jak się robi przeglądy regularnie i dbasz o samochód. Ramę masz więc pakujesz ile wlezie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Mon, 15 Aug 2011 - 20:00
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





powiem wam że sporo osób co znam i jeżdziło sprinterami jeżdzi teraz vw crafterami nawet kilku chłopaków z lawet się przesiadło ale najlepiej było by spytać na forum dostawczaków bo jest takie smile.gif


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Mon, 15 Aug 2011 - 20:42
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





O, dziękuję koledzy. Oczywiście winda_kontener, nawet nie wiem czy może być winda w połączeniu z blaszakiem (ale też mnie to zbytnio nie interesuje smile.gif ).

Potwierdzacie moje przypuszczenia, że powinno się odejść od Sprinterów. Jednak jeśli chodzi o moc i osiągi, to jest to sprawa drugorzędna. Auta jeżdżą tylko po mieście (aero gra minimalną rolę), obecnie najsłabszy Sprinter ma chyba 82KM, bywa, że jeździ naprawdę ostro załadowany i jakoś żyje. Druga sprawa, że kierowcy mają żyłkę sportowca i właściciel firmy tylko się denerwuje, że ktoś naparza z ładunkiem (który tak na marginesie jest z reguły mega wrażliwy).

1. Czyli rzucić okiem na Iveco i Craftery, jeszcze jakieś inne modele?

2. Kolega poleca firmę zakładającą windy, a to nie lepiej w serii kupić z windą? No chyba, że nie ma, nie znam się.

3. Jakie forum dostawczaków najlepsze? Ale też z drugiej strony podejrzewam, jak moja wizyta tam będzie wyglądała, jeśli wiecie co mam na myśli.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Łukasik
post Mon, 15 Aug 2011 - 20:54
Post #6


Frequent User
Dołączył: Mon, 18 April 2005





bedzie ciezko bo zwykle dostawczaki na blizniakach z winda lapia sie ponad 3,5T... a wtedy wiadomo co sie dzieje wink.gif nie mowie o prawku tylko innych cudownych rzeczach typu tacho czy viatoll moj ukochany wink.gif

podkreslam slowo zwykle
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maron_d
post Mon, 15 Aug 2011 - 21:18
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 March 2010
Skąd: wlkp





CYTAT(Łukasik @ Mon, 15 Aug 2011 - 20:54) *
bedzie ciezko bo zwykle dostawczaki na blizniakach z winda lapia sie ponad 3,5T... a wtedy wiadomo co sie dzieje wink.gif nie mowie o prawku tylko innych cudownych rzeczach typu tacho czy viatoll moj ukochany wink.gif

podkreslam slowo zwykle


Dobrze, że podkreśliłeś to słowo biggrin.gif Bo znajomy o którym pisałem owe Iveco ma na DMC 3490kg wink.gif


--------------------
29256
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzej87
post Mon, 15 Aug 2011 - 21:41
Post #8


Super User
Dołączył: Mon, 13 October 2008





Mam w pracy Iveco 35C15 z okolic 2002 r. z "kontenerem" z windą na połowę tyłu(zasłania tylko jedno skrzydło drzwi), bardzo wygodne, minus mniejszy udźwig windy, ale to jest pewnie do ogarnięcia.
Awaryjność: turbina była naprawiana i jakieś pierdoły typu klakson, linka ręcznego, wężyk podciśnienia, elektryka świateł, nieszczelny bak i coś chyba z mechanizmem zmiany biegów albo sprzęgłem.

Auto wygodne i stworzone dla kierowcy, mimo, że dużo większe od Lublina z kontenerem, to po przejechaniu kilku km, czułem go lepiej niż to padło zwane dostawczakiem. Dobrze widać w lusterkach, silnik spokojnie wystarcza, hamulce OK, wyciszenie w porządku i wygodny fotel z amortyzacją góra-dół(opcja).

W dowodzie ładowność ma około tony. laugh.gif Testowane około 5 ton, koleżka od którego kupowaliśmy podobno 7. biggrin.gif

Nie jeżdżę nim dużo, ale jak mam okazję to robię to z przyjemnością.


--------------------
Sprzedam części do E36, E39.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TofikGST
post Mon, 15 Aug 2011 - 22:06
Post #9


Frequent User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: KIELCE





ostatnie Crafetry to zdaje się to samo co sprintery... nie wiem jak silniki ale budy takie same. U mnie w firmie jest crafter i juz turbina była robiona po 1,5 roku i kilka innych pierdół. ciekawy przypadek w crafterze miał koleś co mi na serwis koparki przyjeżdża, mianowicie przy tankowaniu lało mi 1l i odbijał pistolet po chwili znowu mógł zalać litr i wybijało znów, mowił że masakra z tankowaniem, był z tym 3 razy w serwisie i za każdym razem mowili że trzeba wymienić wlew z rurą do wlewanie paliwa. wszystko by było cacy gdyby nie to ze to jest jeden element ze zbiornikiem i trzeba wymienić całość czyli caly zbiornik.... kosztuje fest monet...
finalnie wziąl i cały wlew i odpiowietrznik przedmuchał sprężonym powietrzem... i się naprawiło smile.gif

ale wracając do tematu to mysle że nie uzyskasz jednoznacznej odpowiedzi, każdy ma tam jakieś swoje racje, bo to sam ma czy wujek ma czy ojciec ma i się nie psuje a temu się psuje
Tak z grubsza myśląc to nie ma zbytnio wiele modeli co by byl taki sporawy i z windą..
no bo co? crafter sprinter daily, Mastera chyba jeszcze można takiego większego kupić, ale to znowu francuz - nie jestem przekonany
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Mon, 15 Aug 2011 - 23:05
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Może głupie pytanie ..ale po ce te bliźniaki?? Z tego co się orientuje to do 3,5T na bliźniakach łapie się tylko iVeco ,kia i stare transity .
Jak auto ma mieć kontener ,bliżniaki ( czyli cięższy tylny napęd ) ,windę ...to ładunkiem może zostać tylko wata ,styropian ,albo podkłady pod panele



--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Don Pablo
post Mon, 15 Aug 2011 - 23:19
Post #11


Super User
Dołączył: Thu, 21 September 2006
Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock)





CYTAT(kiwi @ Mon, 15 Aug 2011 - 23:05) *
Może głupie pytanie ..ale po ce te bliźniaki?? Z tego co się orientuje to do 3,5T na bliźniakach łapie się tylko iVeco ,kia i stare transity .
Jak auto ma mieć kontener ,bliżniaki ( czyli cięższy tylny napęd ) ,windę ...to ładunkiem może zostać tylko wata ,styropian ,albo podkłady pod panele


Żeby wozić ładunki o masie powyżej 2T na prawku kategorii B. Zalety: nie masz tachografu, nie wozisz viatoola. Wady- masz przeładowane auto nawet wtedy, jak zalejesz pod korek wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vwoju
post Tue, 16 Aug 2011 - 00:01
Post #12


Frequent User
Dołączył: Mon, 06 August 2007
Skąd: RK





kompot życzę używanego, niezawodnego samochodu do 3,5 tony z winda !!! Panowie wszystko ok, ale to hipokryzja odpisywać na ten temat jadąc osoby w podobnym temacie jeszcze niedawno, ale ok ...
iveco daily polecę z czystym sumieniem


--------------------
ale mnie denerwował ten niebieski kwadrat ;)
---------------------------------------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maron_d
post Tue, 16 Aug 2011 - 00:13
Post #13


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 March 2010
Skąd: wlkp





CYTAT(TofikGST @ Mon, 15 Aug 2011 - 22:06) *
ostatnie Crafetry to zdaje się to samo co sprintery... nie wiem jak silniki ale budy takie same.


Crafter ma niegdyś starego poczciwego 2.5 TDI R5 z tym, że jest on już na CR. Poliftowa wersja dostała 2.0 TDI w różnych wariantach mocy. Sprinter ma swoje silniki, które można spotkać w osobowych MB (2.2 cdi oraz 3.0 V6 cdi).


CYTAT(kiwi @ Mon, 15 Aug 2011 - 23:05) *
Może głupie pytanie ..ale po ce te bliźniaki?? Z tego co się orientuje to do 3,5T na bliźniakach łapie się tylko iVeco ,kia i stare transity .

Niekoniecznie. Dużo aut aktualnie jest rejestrowanych na bliźniaku na <3.5T DMC, chociażby sprintery 500-tki, nowe mastery zwane niegdyś mascottami itd. itd.
Bliźniak po to, bo takowy sprinter fabrycznie jest przystosowany do DMC coś około 5ton, i swoje w razie potrzeby udźwignie, a jeśli ma papier na 3,5t to nie trzeba ani prawka na C, szkoleń, tacho i viatolla smile.gif

CYTAT(vwoju @ Tue, 16 Aug 2011 - 00:01) *
iveco daily polecę z czystym sumieniem

I ja również, jeździłem starym kiblem z 2002 jakoś, 2.8 coś koło 130 ps, dziś ma jakieś 400k km przelotu lokalnego śmigania i całkiem dobrze się trzymie, a z układem napędowym problemów z tego co wiem nie było


--------------------
29256
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Waldus66666
post Tue, 16 Aug 2011 - 10:27
Post #14


Rookie
Dołączył: Mon, 10 November 2008





Jeżeli auto może być trochę starsze niż wspomniane na początku około 3 lata to szedł bym w stronę VW LT45 z końca produkcji (roczniki 2005/2006) z silnikiem R5 2.5 TDI. Silnik/układ napędowy jest bardzo wytrzymały a dodatkowym atutem jest mała ilość elektroniki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cysiek25
post Tue, 16 Aug 2011 - 13:57
Post #15


Frequent User
Dołączył: Tue, 10 April 2007





U mnie w firmie miałem kiedyś iveco 35s12 jak kupowaliśmy go z DE to miał 90tyś potwierdzonego przebiegu dociągnął u nas w ciągu 3 lat do 350tyś i z rzeczy które robiłem to krzyżak na wale który zaczął mieć luzy dosyć duże no i do tego z przodu wymieniane zaciski bo były jakieś problemy i hamulce bardzo słabo brały a do tego standardowo w iveco luzująca się linka od ręcznego podsumowując jak będziesz dbał to auto posłuży długo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rallyfan
post Tue, 16 Aug 2011 - 14:24
Post #16


Super User
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: PL





Ja również polecam Iveco. Przewineły mi się przez ręce 3 sztuki. Zawsze miałem z silnikami 2,3, o dziwo fajnie jezdziły a pustym nawet można się konkretnie rozbujać.Chociaż lepsza opcja to ten większy silnik 3.0, ale różnica w cenie też znaczna. Tak jak ktoś wcześniej pisał fajna rzecz to ten pneumatyczny fotel, można dokupić pózniej ale za używke trzeba dać 1,5Koła. Ładowność w daily to już legenda, rama ładnie duże ładunki znosi. Kuzyn mój się wozi teraz nowym 3.0 i bardzo sobie chwali (czasami ma zestawik ważacy 7 ton auto plus laweta i auto sobie daję ładnie rady,jak go złapali w niemczech to się policjanci nadziwić nie mogli jak go zważyli biggrin.gif ), przesiadł się własnie z Sprintera, tego ostatniego przed nowym modelem. Ktoś pisał też o Mascotach, radzę popatrzeć na ładowność z reguły mają 400 kg w dowodzie laugh.gif Więc każdy trochę większy ładunek = przeładowanie auta.A o awaryjności mostów w tych autach można napisać książkę. Kuzyn wozi częsci do renówek i każdy most, zawieszenie czy jakaś częśc do tego auta, schodzi do tygodnia czasu.Jakis rok temu kupiłem od znajomego daily 2004,
dla niego było zbyt toporne (bez klimy, itp). Kupił sobie mastera 2006 kontener i ma dużo problemów z tym autem, juz po tygodniu staneło, a dzisiaj mu padł jakiś czujnik, więć na renówki dostawcze radzę uważać.A w ciągu roku 4-5 razy staneło w trasie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jagus
post Tue, 16 Aug 2011 - 15:28
Post #17


Super User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: pomorze





Apropo tego iveco 2.3. Znajomy takowe zakupił i ogólnie jest zadowolony. Na bliźniakach, ale resor jest tylko jeden. Jak załaduje około 2 ton, to auto siada na maxa. To norma, czy dokłada się dodatkowe pióra/resory?


--------------------
najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Draz
post Tue, 16 Aug 2011 - 15:42
Post #18


Rookie
Dołączył: Mon, 01 September 2003
Skąd: Wolne Miasto GDANSK





CYTAT(jagus @ Tue, 16 Aug 2011 - 15:28) *
Apropo tego iveco 2.3. Znajomy takowe zakupił i ogólnie jest zadowolony. Na bliźniakach, ale resor jest tylko jeden. Jak załaduje około 2 ton, to auto siada na maxa. To norma, czy dokłada się dodatkowe pióra/resory?


Można dołożyć pióro. Polecam Ci to zrobić w firmie RESPOL na Kartuskiej. Stale z nimi współpracuję i nic tylko polecić. Znają się na rzeczy, robią to na okrągło a i ceny mają dobre wink.gif


Kompot jak chcesz to mogę dać Ci namiary na znajomego który ma do sprzedania windę bo ostatnio zdejmował od siebie z takiego własnie Iveco bo mu już nie była potrzebna.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzej87
post Tue, 16 Aug 2011 - 17:31
Post #19


Super User
Dołączył: Mon, 13 October 2008





To Iveco, z którym mam do czynienia ma podwójne resory, jeden nad drugim, niepołączone, fachowej nazwy nie pamiętam.


--------------------
Sprzedam części do E36, E39.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
spector
post Tue, 16 Aug 2011 - 17:53
Post #20


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 August 2011
Skąd: Radość.





Z autami dostawczymi dużego doświadczenia nie mam, ale użytkuje Ducato 3.0jtd `07 i przy 180k km przebiegu oprócz spraw czysto eksploatacyjnych i urwania tylnego prawego koła (ewidentnie z mojej winy dodam) nigdy nikt u nas nie miał z nim problemu. Zresztą jak miałem praktyki w ASO Fiata to wszyscy jak najbardziej to ustrojstwo chwalili. Zarejestrowane na 3,5t i winde na takim też już widziałem. Może warto zerknąć ? Tylko moje subiektywne odczucia, nie krzyczeć, ale w porównaniu ze starszym Sprinterem to to jest cud techniki. Jeśli jestem pochłonięty Fiatowską propagandą prosze wyprowadzić mnie z błędu.
ps. Po chwili wprawy fajnie sie tym objeżdża osobówki ze świateł.


--------------------
Żadne hobby, daj mi spokój i sam dorośnij.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 11 July 2025 - 15:15