![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Witam.
Widziałem, że było wiele tematów o auta dostawcze, nawet ciężarowe, wiem, że są specjaliści od tego na forum i można liczyć na pomoc, więc licze na nią ![]() Poszukiwane auto dostawcze do 3,5t na bliźniakach z windą. Do tej pory w firmie były blaszane, przedłużane, podwyższane Sprintery poprzednich generacji, ale winda jest potrzebna, bo już wszystkich plecy bolą. Chodzi o auto świeże, około 3-letnie, niezawodne! Cena - jak to bywa - ważna, ale nie gra głównej roli. Teraz dwa pytania: 1. Zostać przy Sprinterach czy może lepiej zmienić model na inny z uwagi na niezawodność? Bo serwisu droższego to strzelam, że nic z dostawczaków nie ma. 2. Gdzie w Trójmieście lub Warszawie rozejrzeć się za taką windą? Pozdrawiam. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 21 March 2010 Skąd: wlkp ![]() |
1. Zostać przy Sprinterach czy może lepiej zmienić model na inny z uwagi na niezawodność? Bo serwisu droższego to strzelam, że nic z dostawczaków nie ma. Wiadomo, że jak winda, to zabudowa pewnie kontenerowa, tak ? Nie wiem jakie silniki planujecie, ale jeśli 2.2 cdi to odpuść sobie w każdym wariancie. Wujaszek ma owego w firmie z plandeką wyższą od kabiny i nie wiem czy to wina skrzyni, mostu czy być może ta plandeka w nim działa jak spadochron, ale na pusto to już nie jedzie, a co dopiero jak się go załaduje... Mowa tu o 313 cdi. Znajomy ma w sklepie Iveco Daily w owym zestawieniu jak pytasz (bliźniak + dość wysoki kontener + winda) 35C15 i są z niego bardzo zadowoleni. Dodam jeszcze, że u nich to Iveco ciągle jeździ, także z awaryjnością problemu nie ma, a wujaszkowego sprintera ciągle coś boli ![]() -------------------- 29256
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 01 September 2003 Skąd: Wolne Miasto GDANSK ![]() |
W Gdańsku windy zakłada BAR Cargolift na Rzeczypospolitej. Też mam paru klientów co mają 35C15 z windami i są zadowoleni. Nic tam się za bardzo nie dzieje jak się robi przeglądy regularnie i dbasz o samochód. Ramę masz więc pakujesz ile wlezie.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
powiem wam że sporo osób co znam i jeżdziło sprinterami jeżdzi teraz vw crafterami nawet kilku chłopaków z lawet się przesiadło ale najlepiej było by spytać na forum dostawczaków bo jest takie
![]() -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
O, dziękuję koledzy. Oczywiście winda_kontener, nawet nie wiem czy może być winda w połączeniu z blaszakiem (ale też mnie to zbytnio nie interesuje
![]() Potwierdzacie moje przypuszczenia, że powinno się odejść od Sprinterów. Jednak jeśli chodzi o moc i osiągi, to jest to sprawa drugorzędna. Auta jeżdżą tylko po mieście (aero gra minimalną rolę), obecnie najsłabszy Sprinter ma chyba 82KM, bywa, że jeździ naprawdę ostro załadowany i jakoś żyje. Druga sprawa, że kierowcy mają żyłkę sportowca i właściciel firmy tylko się denerwuje, że ktoś naparza z ładunkiem (który tak na marginesie jest z reguły mega wrażliwy). 1. Czyli rzucić okiem na Iveco i Craftery, jeszcze jakieś inne modele? 2. Kolega poleca firmę zakładającą windy, a to nie lepiej w serii kupić z windą? No chyba, że nie ma, nie znam się. 3. Jakie forum dostawczaków najlepsze? Ale też z drugiej strony podejrzewam, jak moja wizyta tam będzie wyglądała, jeśli wiecie co mam na myśli. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 18 April 2005 ![]() |
bedzie ciezko bo zwykle dostawczaki na blizniakach z winda lapia sie ponad 3,5T... a wtedy wiadomo co sie dzieje
![]() ![]() podkreslam slowo zwykle |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 21 March 2010 Skąd: wlkp ![]() |
bedzie ciezko bo zwykle dostawczaki na blizniakach z winda lapia sie ponad 3,5T... a wtedy wiadomo co sie dzieje ![]() ![]() podkreslam slowo zwykle Dobrze, że podkreśliłeś to słowo ![]() ![]() -------------------- 29256
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Mam w pracy Iveco 35C15 z okolic 2002 r. z "kontenerem" z windą na połowę tyłu(zasłania tylko jedno skrzydło drzwi), bardzo wygodne, minus mniejszy udźwig windy, ale to jest pewnie do ogarnięcia.
Awaryjność: turbina była naprawiana i jakieś pierdoły typu klakson, linka ręcznego, wężyk podciśnienia, elektryka świateł, nieszczelny bak i coś chyba z mechanizmem zmiany biegów albo sprzęgłem. Auto wygodne i stworzone dla kierowcy, mimo, że dużo większe od Lublina z kontenerem, to po przejechaniu kilku km, czułem go lepiej niż to padło zwane dostawczakiem. Dobrze widać w lusterkach, silnik spokojnie wystarcza, hamulce OK, wyciszenie w porządku i wygodny fotel z amortyzacją góra-dół(opcja). W dowodzie ładowność ma około tony. ![]() ![]() Nie jeżdżę nim dużo, ale jak mam okazję to robię to z przyjemnością. -------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: KIELCE ![]() |
ostatnie Crafetry to zdaje się to samo co sprintery... nie wiem jak silniki ale budy takie same. U mnie w firmie jest crafter i juz turbina była robiona po 1,5 roku i kilka innych pierdół. ciekawy przypadek w crafterze miał koleś co mi na serwis koparki przyjeżdża, mianowicie przy tankowaniu lało mi 1l i odbijał pistolet po chwili znowu mógł zalać litr i wybijało znów, mowił że masakra z tankowaniem, był z tym 3 razy w serwisie i za każdym razem mowili że trzeba wymienić wlew z rurą do wlewanie paliwa. wszystko by było cacy gdyby nie to ze to jest jeden element ze zbiornikiem i trzeba wymienić całość czyli caly zbiornik.... kosztuje fest monet...
finalnie wziąl i cały wlew i odpiowietrznik przedmuchał sprężonym powietrzem... i się naprawiło ![]() ale wracając do tematu to mysle że nie uzyskasz jednoznacznej odpowiedzi, każdy ma tam jakieś swoje racje, bo to sam ma czy wujek ma czy ojciec ma i się nie psuje a temu się psuje Tak z grubsza myśląc to nie ma zbytnio wiele modeli co by byl taki sporawy i z windą.. no bo co? crafter sprinter daily, Mastera chyba jeszcze można takiego większego kupić, ale to znowu francuz - nie jestem przekonany |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Może głupie pytanie ..ale po ce te bliźniaki?? Z tego co się orientuje to do 3,5T na bliźniakach łapie się tylko iVeco ,kia i stare transity .
Jak auto ma mieć kontener ,bliżniaki ( czyli cięższy tylny napęd ) ,windę ...to ładunkiem może zostać tylko wata ,styropian ,albo podkłady pod panele -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 21 September 2006 Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock) ![]() |
Może głupie pytanie ..ale po ce te bliźniaki?? Z tego co się orientuje to do 3,5T na bliźniakach łapie się tylko iVeco ,kia i stare transity . Jak auto ma mieć kontener ,bliżniaki ( czyli cięższy tylny napęd ) ,windę ...to ładunkiem może zostać tylko wata ,styropian ,albo podkłady pod panele Żeby wozić ładunki o masie powyżej 2T na prawku kategorii B. Zalety: nie masz tachografu, nie wozisz viatoola. Wady- masz przeładowane auto nawet wtedy, jak zalejesz pod korek ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 06 August 2007 Skąd: RK ![]() |
kompot życzę używanego, niezawodnego samochodu do 3,5 tony z winda !!! Panowie wszystko ok, ale to hipokryzja odpisywać na ten temat jadąc osoby w podobnym temacie jeszcze niedawno, ale ok ...
iveco daily polecę z czystym sumieniem -------------------- ale mnie denerwował ten niebieski kwadrat ;)
--------------------------------------------------- |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 21 March 2010 Skąd: wlkp ![]() |
ostatnie Crafetry to zdaje się to samo co sprintery... nie wiem jak silniki ale budy takie same. Crafter ma niegdyś starego poczciwego 2.5 TDI R5 z tym, że jest on już na CR. Poliftowa wersja dostała 2.0 TDI w różnych wariantach mocy. Sprinter ma swoje silniki, które można spotkać w osobowych MB (2.2 cdi oraz 3.0 V6 cdi). Może głupie pytanie ..ale po ce te bliźniaki?? Z tego co się orientuje to do 3,5T na bliźniakach łapie się tylko iVeco ,kia i stare transity . Niekoniecznie. Dużo aut aktualnie jest rejestrowanych na bliźniaku na <3.5T DMC, chociażby sprintery 500-tki, nowe mastery zwane niegdyś mascottami itd. itd. Bliźniak po to, bo takowy sprinter fabrycznie jest przystosowany do DMC coś około 5ton, i swoje w razie potrzeby udźwignie, a jeśli ma papier na 3,5t to nie trzeba ani prawka na C, szkoleń, tacho i viatolla ![]() iveco daily polecę z czystym sumieniem I ja również, jeździłem starym kiblem z 2002 jakoś, 2.8 coś koło 130 ps, dziś ma jakieś 400k km przelotu lokalnego śmigania i całkiem dobrze się trzymie, a z układem napędowym problemów z tego co wiem nie było -------------------- 29256
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 10 November 2008 ![]() |
Jeżeli auto może być trochę starsze niż wspomniane na początku około 3 lata to szedł bym w stronę VW LT45 z końca produkcji (roczniki 2005/2006) z silnikiem R5 2.5 TDI. Silnik/układ napędowy jest bardzo wytrzymały a dodatkowym atutem jest mała ilość elektroniki.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 10 April 2007 ![]() |
U mnie w firmie miałem kiedyś iveco 35s12 jak kupowaliśmy go z DE to miał 90tyś potwierdzonego przebiegu dociągnął u nas w ciągu 3 lat do 350tyś i z rzeczy które robiłem to krzyżak na wale który zaczął mieć luzy dosyć duże no i do tego z przodu wymieniane zaciski bo były jakieś problemy i hamulce bardzo słabo brały a do tego standardowo w iveco luzująca się linka od ręcznego podsumowując jak będziesz dbał to auto posłuży długo
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: PL ![]() |
Ja również polecam Iveco. Przewineły mi się przez ręce 3 sztuki. Zawsze miałem z silnikami 2,3, o dziwo fajnie jezdziły a pustym nawet można się konkretnie rozbujać.Chociaż lepsza opcja to ten większy silnik 3.0, ale różnica w cenie też znaczna. Tak jak ktoś wcześniej pisał fajna rzecz to ten pneumatyczny fotel, można dokupić pózniej ale za używke trzeba dać 1,5Koła. Ładowność w daily to już legenda, rama ładnie duże ładunki znosi. Kuzyn mój się wozi teraz nowym 3.0 i bardzo sobie chwali (czasami ma zestawik ważacy 7 ton auto plus laweta i auto sobie daję ładnie rady,jak go złapali w niemczech to się policjanci nadziwić nie mogli jak go zważyli
![]() ![]() dla niego było zbyt toporne (bez klimy, itp). Kupił sobie mastera 2006 kontener i ma dużo problemów z tym autem, juz po tygodniu staneło, a dzisiaj mu padł jakiś czujnik, więć na renówki dostawcze radzę uważać.A w ciągu roku 4-5 razy staneło w trasie. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: pomorze ![]() |
Apropo tego iveco 2.3. Znajomy takowe zakupił i ogólnie jest zadowolony. Na bliźniakach, ale resor jest tylko jeden. Jak załaduje około 2 ton, to auto siada na maxa. To norma, czy dokłada się dodatkowe pióra/resory?
-------------------- najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 01 September 2003 Skąd: Wolne Miasto GDANSK ![]() |
Apropo tego iveco 2.3. Znajomy takowe zakupił i ogólnie jest zadowolony. Na bliźniakach, ale resor jest tylko jeden. Jak załaduje około 2 ton, to auto siada na maxa. To norma, czy dokłada się dodatkowe pióra/resory? Można dołożyć pióro. Polecam Ci to zrobić w firmie RESPOL na Kartuskiej. Stale z nimi współpracuję i nic tylko polecić. Znają się na rzeczy, robią to na okrągło a i ceny mają dobre ![]() Kompot jak chcesz to mogę dać Ci namiary na znajomego który ma do sprzedania windę bo ostatnio zdejmował od siebie z takiego własnie Iveco bo mu już nie była potrzebna. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
To Iveco, z którym mam do czynienia ma podwójne resory, jeden nad drugim, niepołączone, fachowej nazwy nie pamiętam.
-------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 August 2011 Skąd: Radość. ![]() |
Z autami dostawczymi dużego doświadczenia nie mam, ale użytkuje Ducato 3.0jtd `07 i przy 180k km przebiegu oprócz spraw czysto eksploatacyjnych i urwania tylnego prawego koła (ewidentnie z mojej winy dodam) nigdy nikt u nas nie miał z nim problemu. Zresztą jak miałem praktyki w ASO Fiata to wszyscy jak najbardziej to ustrojstwo chwalili. Zarejestrowane na 3,5t i winde na takim też już widziałem. Może warto zerknąć ? Tylko moje subiektywne odczucia, nie krzyczeć, ale w porównaniu ze starszym Sprinterem to to jest cud techniki. Jeśli jestem pochłonięty Fiatowską propagandą prosze wyprowadzić mnie z błędu.
ps. Po chwili wprawy fajnie sie tym objeżdża osobówki ze świateł. -------------------- Żadne hobby, daj mi spokój i sam dorośnij.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 11 July 2025 - 15:15 |