Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Closed TopicStart new topic
> Pytanie o BMW 335d 535d lub 635d kontra Audi 3,0 TDI
rosomak
post Sat, 07 Nov 2009 - 17:59
Post #1


Super User
Dołączył: Sat, 19 January 2008
Skąd: Gliwice





Witam
Mam dość niecodzienne pytanie o silnik diesla BMW z dwoma turbinami o mocy 286 KM ( nowsza wersja 305 KM jest zbyt młoda i co za tym idzie droga)
Zastanawiam się nad zmianą samochodu i w gre wchodzi albo Audi 3,0 TDi 240 KM lub wspomniane BMW i oczywiście ingerencja w program
W porównaniu BMW wygrywa w każdej kategorii ale może to tylko wrażenie ,prosze o obiektywne jak i subiektywne opinie o obu silnikach
Niestety o BMW ,awaryjności informacji jest bardzo niewiele dlatego pytam o to na forum
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 07 Nov 2009 - 17:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ryczko100
post Sun, 08 Nov 2009 - 10:50
Post #2


Super User
Dołączył: Fri, 23 October 2009
Skąd: Warszawa





Silnikowo, M57TU2 bije na głowe jakiekolwiek 3.0TDi z grupy VW. Obiektywnie.
Subiektywnie dla mnie to najmilej pracujący diesel na świecie. Tak mięcciusio ;-)

Go to the top of the page
 
+Quote Post
rafal77772
post Sun, 08 Nov 2009 - 13:23
Post #3


Rookie
Dołączył: Tue, 10 June 2008





Witam,

Mam 535d.
Bardzo fajne autko, silnik fajnie się zbiera nawet bez ingerencji, po czpisie jest 355 KM / 682 Nm.
Jedyna wada tego silnika to kultura pracy, ciągle coś pstryka, pyka, szumi itp.
Spalanie akceptowalne jak na taką moc.

Pozdrawiam
Raf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dominex
post Sun, 08 Nov 2009 - 17:16
Post #4


User
Dołączył: Tue, 24 October 2006
Skąd: wOLSZTYN





rafal77772 moglbys powiedziec ile masz aktualnie kilometrow i jaki dystans pokonales po programie na ~350 KM ? czy silnik bierze choc 0,5 litra oleju na 10 000 km przy ostrej jezdzie ?. spalanie do zaakceptowania to ok 10 litrow na 100 przy jezdzie tak do 200km/h mieszana z miastem ?

pozdrawiam
Dominik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Olsen
post Sun, 08 Nov 2009 - 18:27
Post #5


Super User
Dołączył: Fri, 01 July 2005
Skąd: europa





Ja bym sie nie martwil o to czy silnik bierze troche oleju i ile samochod pali tylko o to ile wytrzymaja wtryski badz turbo i ile kosztuje naprawa dry.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GRE
post Sun, 08 Nov 2009 - 19:49
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: www.dogbox.pl





po czipsie jest w stanie sie cos szybciej "zniszczyc" w takim 335(535)? po ilu mogą paść turbiny ?wychodzą jakies wady po podniesieniu mocy ?


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamosor
post Sun, 08 Nov 2009 - 20:25
Post #7


User
Dołączył: Wed, 24 June 2009
Skąd: Poznań





Też mnie interesuje ten silnik - o kaście jeszcze nie zdecydowałem. W związku z tym wypytywałem o ten silnik kuzyna, który do niedawna pracował w u dilera BMW ,teraz przeniósł się do Audi.Konkretnie chodziło mi o to czy klienci narzekają na jakieś jego usterki-nic z tych rzeczy.Na osprzęt (turbiny ) też nikt nie narzekał pytałem o 272 i 286.
Na forum A 4 założyłem temat ,, przebiegi modyfikowanych" sądzę że rosomak też by się ze mną zgodził , fajnie by było gdyby ktoś kto modyfikował ten silnik ,napisałby co robił ,u kogo i ile tym nakulał.
Poza tym z tego co można wyczytać z googla to ten silnik jest poza wszelką konkurencją ( no chyba że BMW wprowadzi do produkcji 3 turbiny i330 354 KM-oczywiście poj. 3 litry , różne artykóły różne moce-chociaż to strach pomyśleć co by było gdyby wszystkie turbiny siadły).Moim zdaniem należy raczej przemyśleć rodzaj kasty (marzenie Q5 z tym silnikiem) A 6 TDI 233 po programie nie daje rady seri 35 nie wiem jak 240 +program -choć myślę że to niewiele zmienia.W katalogu A5 TDI do 100 ma lepsze dane od 335d,ale wystarczy poszperać po you Tube by przekonać się co się dzieje w rzeczywistości. Co do awaryjności to z tego co wyczytałem to BMW również górą.
Gdzieś wyczytałem że skrzynia w 3 reaguje lepiej niż w 5.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Sun, 08 Nov 2009 - 21:57
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





compsport robil kilka audi a6 3,0 a co do bmw to 335d czopniete ma uzytkownik matschke dlubane przez masters/a


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sun, 08 Nov 2009 - 22:27
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(Dominex @ Sun, 08 Nov 2009 - 17:16) *
spalanie do zaakceptowania to ok 10 litrow na 100 przy jezdzie tak do 200km/h mieszana z miastem ?

"mieszana z miastem" to bardzo nieprecyzyjne pojęcie...ile km robisz rocznie i jakie stosunkowe przebiegi na trasie?
Jeździłem X5 z tym motorem 3.0sd 286 KM, kloc+4 łapy - spalanie przy dynamicznej jeździe wynosiło 14 l, trasa przy szybkiej jeździe 10-11.
Myślę, że w 5 czy 3 te średnie 10 będzie, choć nadal nie wiem "jak średnie" w Twoim przypadku smile.gif Jednak gdy nastawiasz się na latanie blisko 2 paczek to czy pytanie o spalanie jest na miejscu?

A o roczne przebiegi pytałem z tego tytułu, że diesel niekoniecznie może wyjść ekonomiczny - chyba, że chcesz diesla bo go lubisz.

Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Sun, 08 Nov 2009 - 23:35
Post #10


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Jazda ze stałą prędkością 200 km/h daje spalanie w okolicach 8l.. bez przesady


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sun, 08 Nov 2009 - 23:48
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(rennen @ Sun, 08 Nov 2009 - 23:35) *
Jazda ze stałą prędkością 200 km/h daje spalanie w okolicach 8l.. bez przesady


Masz rację - stałą. Gdy jednak jest to 200 >> 130 >> 190 >> 140 >> 200 itd. to rozumiesz smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rafal77772
post Mon, 09 Nov 2009 - 08:37
Post #12


Rookie
Dołączył: Tue, 10 June 2008





Auto zawirusowane u Mastersa przy 2500 km przebiegu, zmieniony olej przed wirusem.
Teraz nakulane 40.000 i żadnych awarii, błędów.
Na trasie przy anemicznej jeździe ok 6,5 - 7 L.
Trasa 8 - 9 L.
Miasto 9 - 10 L.
Miasto na ostro 13 L.

Moim zdaniem po wirusie pali ok. 0,5 L mniej niż przed.

Polecam b. dobre opony na tył, przy kiepskich do 3 biegu nie ma jazdy.

Pozdrawiam


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dominex
post Thu, 12 Nov 2009 - 11:08
Post #13


User
Dołączył: Tue, 24 October 2006
Skąd: wOLSZTYN





Witam, wiec co do spalania to dla mnie nie ma roznicy czy to bedzie litr w prawo czy w lewo, ale tak jak kolega napisal trzeba brac pod uwage koszta eksploatacji bo byc moze lepiiej kupic benzynke z duzym silnikiem a ogolne koszty beda zblizone, choc od malego jestem za dieslami, jeszcze mam pytanko, czy ktos przejechal wiecej jak 150 000 km z takim silnikiem , z programem lub bez? , interesuje mnie zakpu samochodu z przebiegiem do 70 000km i wykonanie programu, a koncowy przebieg to ok 150- 180 000 km i zmiana samochodu

pozdrawiam i prosilbym o wypowiedz.
z tego co powiedzial Masters skrzynie sa pancerne przy tych silnikach:)
Dominik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamosor
post Thu, 12 Nov 2009 - 22:16
Post #14


User
Dołączył: Wed, 24 June 2009
Skąd: Poznań





http://www.tdiracing.pl/viewtopic.php?t=1092
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KRS-One
post Fri, 13 Nov 2009 - 14:47
Post #15


User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Szczecin





Ja mam e60 2005r zakupiomna w lutym tego roku z przebiegiem 94tys. Na dzień dzisiejszy samochód ma 151tys km przejechane bez zadnych napraw. Przymiezam sie do lekkiego programu ale niemoge sie wypowiedziec jak sie bedzie sprawowac po wirusie. Fakt ze samochód pochodził z dobrych rąk, niebyl rozbity i rozbierany(to tez moze miec wplyw na jego pozniejsza eksplatacje i użytkowanie) Mój kolega ma takie same e60 535d tez z 2005 roku, kupione z przebiegiem ok 40 tys. Obecnie ma ponad 240 tys i samochód sprawuje sie bez wiekszych problemow jedyne co to kolo 200tys posypalo mu sie kolo pasowe na wale ale to normalna bolaczka tych silnikow kolo 170-200 tys km przebiegu.
Jesli chodzi o samochód to bardzo polecam, moim moim zadaniem jest to duzo lepszy wybór niz e klasa i troche lebszy niz audi a6 3.0tdi do ktorego sie przymiezałem. Jestem zadowolony ze wybralem e60 i szczerze mówiąc planuje za jakis czas zmienic na takie same e60 tylko troche nowsze i po liftingu, a jezeli chodzi o silnik to mysle ze niema on sobie rownych w tej klasie.

Jesli chodzi o usterkowosc to z tego co sie orientowalem to ok przebiegu 170-200tys powinno sie wymienic kolo pasowe ktore w najgorszym wypadku urywajac sie moze uszkodzic chlodnice, jezeli jednak ktos kontroluje jego stan nie powinno sie to zdarzyc, polecam tez dobry olej i nie co 30 tys a co 20 tys km plus wymiana separatora (cena w serwisie 180zl) co druga wymiane oleju.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Matschke
post Fri, 13 Nov 2009 - 15:35
Post #16


I live here !
Dołączył: Mon, 13 January 2003
Skąd: Warszawa/Wiedeń





no to ja sie wypowiem, jako pierwszy posiadacz tego silnika na tym forum smile.gif mam auto od stycznia 2007 roku, jest to 335d touring. OBecnie mam przejechane 57.000km. Auto chipowalem jak mialo pare tysiecy kilometrow u Mastersa. W serii bylo troszke ponad 300KM (katalog podaje 286KM), po chipie bylo 345 KM i 710 Nm.... po jakims czasie zrobilem mocniejszego moda na 358KM i 712NM, auto chodzilo jak dzikie, prawie rowno z M3 E46... mam kombi, wiec jest ponad 100kg ciezsze od limuzyny...jezdzilem troche na tym mocnym programie. jaki byl efekt: 2x padl zawor od turbin i auto nie mialo mocy i pod koniec poszedl kolektor wydechowy z powodu za wysokiej temperatury EGT. Ten silnik ma poprostu ograniczone mozliwosci i jego slaboscia jest termika....
Zrobilem lajtowy soft po wymianie kolektora, auto ma teraz 335 KM i 680Nm i na tym setupie jezdzi juz ponad rok bezawarynie.
Osiagi po chipie to 5.6s do setki, i oficjalny czas z Ułeża na 1.4 mii 13.7s....
Spalanie z ostatnich 10.000km (z tego 85% miasto) to 10.4 litra.... w korkach pali tak ok 12 litrow, przy spokojnej jezdzie na trasie 7 - 8 litrow, przy bardzo dynamicznej 9.0 - 9.5, rekord to nie przekraczajac 100km/h to 4.8 litra wink.gif
ogolnie silnik naprawde godny polecenia, bo w budzie BMW serii 3 po chipie z Prosiakami 911 idzie rowno na autostradach wink.gif
Dominex, mam nadzieje, ze odpowiedzialem na Twoje pytania, sorki, ze nie odpisalem na PW, ale malo tutaj zagladam...
Pozdrawiam
Maciek


--------------------
730KM/970Nm i 585KM/750Nm
www.tdiracing.pl
www.ventumair.eu - Szkola Pilotow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mza1
post Sun, 15 Nov 2009 - 14:25
Post #17


User
Dołączył: Wed, 10 December 2008
Skąd: W-wa





witam,
jak na razie wszyscy pisali nt bmw, więc kilka refleksji o a6 3,0 tdi 225km; jeżdźę nim dopiero kilka tygodni i się powoli uczę - zwłaszcza automatu,bo wcześniej miałem tylko manuale, ogólnie bardzo ładnie się zbiera, bez względu na prędkość przyśpiesza z dużą łatwością i bardzo równomiernie ciągnie bez względu na obroty (wcześniej miałem A6 1,9tdi , 175km i trzeba było czekać aż się turbo obudzi).Największym zaskoczeniem na duży + jest napęd quatro - bez względu na to czy jest mokro czy sucho,asfalt, piach, śnieg(już można było w tym roku się przekonać) - kontrola trakcji w ogóle się nie zapala..Jeśli chodzi o spalanie to w mieście 10-12 zależy od korków i stylu jazdy, w trasie ok 8,5-9 jak na razie dużo nie jeździłem. Na wiosne planuje go podkręcić u Mastersa,na ok 280-290km. Z pewnością nie będzie to tak szybkie auto jak 335 Maćka,ale na pewno bardziej stabilne i pewne w każdych warunkach a nie tylko jak jest słoneczko i od kilku dni nie padało . Opanowanie 650-700Nm na mokrej i śliskiej drodze + z koleinami i napędem na 1ośke nie jest łatwe. Poza tymi A6 jest w środku większe i mi się bardziej podoba,wykończenie,jakość materiałów. wink.gif


--------------------
<i>B6 2,0 TDI CR DSG</i>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GRE
post Sun, 15 Nov 2009 - 15:42
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: www.dogbox.pl





a6 wieksze w srodku od 5ki ? czy 3ki ?


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mza1
post Sun, 15 Nov 2009 - 21:22
Post #19


User
Dołączył: Wed, 10 December 2008
Skąd: W-wa





CYTAT(GRE @ Sun, 15 Nov 2009 - 15:42) *
a6 wieksze w srodku od 5ki ? czy 3ki ?


od 3ki to widać gołym okiem że A6 jest większy, a od piątki mi się wydaje że jest większa, jeśli chodzi o szczegółowe dane to co udało mi się znaleźć ,a6 - 9cm dłuższa od e61
W poprzednim wydaniu a6c5 też była od e39 większa .

http://www.audiklub.org/photo/wymiary/wymiar_49.703.jpg
http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/...a-5-e61-touring



--------------------
<i>B6 2,0 TDI CR DSG</i>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SajneK
post Sun, 15 Nov 2009 - 22:15
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 04 February 2005
Skąd: Pruszków





A6 z pewnoscia wieksze w środku, wystarczy posadzić z tylu kogoś około 190cm


--------------------
Lexus IS200t
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 09:29