Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Pytania odnośnie doboru Turbo do silnika.
RaQu
post Mon, 04 Sep 2017 - 14:23
Post #1


User
Dołączył: Mon, 04 September 2017





Witam Wszystkich Forumowiczów.

Za jakiś czas chciałbym zamontować u siebie Ślimaka ale jako że nie za bardzo wiedziałem jakie powinien posiadać parametry, zacząłem szukać informacji w internecie i mam kilka pytań.
Próbowałem obliczyć potrzebne dane do doboru według tych trzech stron.

Obliczenia przeprowadzałem dla Samochodu Lexus IS 200 z silnikiem 2.0 moc 155KM przy 6200obr/min i 195NM dla 4600obr/min

Obliczanie turbobyGarett
Obliczanie lovehorsepower

Utrudnieniem jest to że różne turbosprężarki mają mapy w innych jednostkach (CFM, M^3/s, lb/min) trzeba przeliczać i nie wszędzie wyniki się pokrywają.

Według posta z racingforum obliczyłem ile potrzebuję powietrza w silniku N/A i wyszło mi przy (6200obr/min) że będzie to 0,1 m^3/s dla (4600obr/min) 0,08m^3/s. Dla doładowania 0,8Bar odpowiednio przy (6200obr/min) będzie to 0,19 m^3/s dla (4600obr/min) 0,138m^3/s

Według obliczeń z strony TurboByGarett. Przy obliczaniu mocy na 200KM wyszło mi 24lb/min dla (6200obr/min) i 18lb/min przy (4600obr/min)

Obliczenia z ostatniej strony. Wyszlo 359CFM dla (6200obr/min) 266 CFM dla (4600obr/min)

Przeniosłem dane na TurboSprężarkę TD04H-15G

Wyszło coś takiego tylko nie wiem czy dobrze wszystko pozaznaczałem.



Moje pytania to.

1. Od ilu obrotów będzie wstawała turbina ( od 2500obr/min ? 0,07m^3/s ?) bo z wykresu widzę że pompować będzie do 6k
2. Co można jeszcze wyczytać z tego wykresu poza obrotami turbiny ?
3. Czy turbina jest dobrze dobrana czy trzeba szukać innej ?
4. O co chodzi z wyspami sprawności i gdzie powinny znajdować się linie zapotrzebowania powietrza ?
5. Czy to jest bardziej tryb uliczny czy wyścigowy ?

Edit: Poprawiłem linka do RacingForum z którego liczyłem wzory.


--------------------
W124 M102 2.3E 0.8b 290KM 400Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 04 Sep 2017 - 14:23
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
CaliforniaKid
post Tue, 05 Sep 2017 - 08:29
Post #2


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 June 2016
Skąd: Gdańsk





Weź sobie coś sprawdzonego i łatwo dostępnego, TD04-19T (fajny potencjał), jakieś TD05 na twin scrollu, GT28 z 200sx. Masa tego jest i będziesz miał łatwo dostępne turbo w razie fuckupu. Przejrzyj sobie strone kluczyk garage, sporo is200 turbili.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RaQu
post Wed, 06 Sep 2017 - 19:56
Post #3


User
Dołączył: Mon, 04 September 2017





Ten IS 200 byłby dla kolegi. Ja sam chciałbym uturbić swojego Hyundaia Coupe z silnikiem G4GF. Chciałbym dowiedzieć się sam jak mogę dobrać Turbo pod własne priorytety. Czasami trafi się okazja na jakieś turbo albo blisko i po cenie albo od sprawdzonej osoby i wtedy wiedziałbym po mapie czy nadaje się dla mnie czy też nie. Dzięki za polecenie ślimaków ale gdybyś mógł mi wytłumaczyć coś więcej na temat doboru byłbym wdzięczny smile.gif Nikt nie urodził się z wiedzą.


--------------------
W124 M102 2.3E 0.8b 290KM 400Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Wed, 06 Sep 2017 - 19:59
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Chcesz ładować 0.8 bara a zaznaczyłeś 1.1 na mapie. Im pole z większą sprawności tym lepiej. Może być ten kompresor do tego motoru, jeżeli dobrze policzyłeś zapotrzebowanie na powietrze silnika.


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Wed, 06 Sep 2017 - 20:34
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





Jak masz tam przeplywomierz to zloguj sobie przeplyw/temp w dolocie vs obroty. Kalkulatory nic nie pomogą. Coś tam może nakreślą ale one nie wiedzą jak twoj silnik sie napełnia wink.gif


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RaQu
post Wed, 06 Sep 2017 - 21:01
Post #6


User
Dołączył: Mon, 04 September 2017





Zaznaczyłem 2.1 bo tak wyliczyło mi ratio. To w końcu zaznacza się doładowanie które chce czy stosunek ciśnień ? tak jak podają na turbobygarett ?

Przepływki chyba nie mam jutro zerknę biggrin.gif

A jak odczytać z mapy kiedy Turbo będzie miało dobry dół i od ilu obrotów zacznie pompować ?


--------------------
W124 M102 2.3E 0.8b 290KM 400Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Wed, 06 Sep 2017 - 22:15
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Założyłeś jakaś tam sobie moc i odrazu do tego doładowanie. Jak widać z czystej teorii żeby osiągnąć założoną przez Ciebie moc musisz dmuchnąć te 1.1 bara, a nie jak chciałeś 0.8. Jeżeli nadal interesuje Cie doładowanie 0.8 bara to przekształć sobie wzór, żeby wyliczyć z niego air flow. I potem moc jaką mniej więcej uzyskasz też w dużym przybliżeniu. Tutaj wyliczasz stronę kompresora turbo sprężarki. Dużo zależy od turbiny strony gorącej jak turbo wstanie i kiedy zacznie ładować. Pytanie co to dla Ciebie znaczy zacznie pompować? Dla jednego to 0.5 bara a dla drugiego 1 bara smile.gif


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RaQu
post Thu, 07 Sep 2017 - 18:50
Post #8


User
Dołączył: Mon, 04 September 2017





Tak wyszły inne obliczenia bo korzystałem z wzorów z różnych for i dlatego pytałem które są bardziej dokładne. Na turbobyGarett wpisywało się jaką moc chcę uzyskać natomiast w innych wzorach obliczało się tylko czy turbina nada się do silnika ale jaki ma potencjał już nie np te wzory z strony lovehorsepower. Te moje 0.8 bara nie jest sztywne po prostu chciałbym osiągnąć ok 200KM i spodziewałem się że będzie to gdzieś w granicy doładowania na poziomie 0.8Bar. Odnośnie wstawania turbiny chciałbym żeby były to obroty w granicach od ok 1.5k. Dlatego też moim priorytetem jest nauczyć się jak rozumieć mapy żebym mógł po nich sam ocenić czy nada się ona do moich potrzeb czy też nie biggrin.gif

Chciałbym zapytać jeszcze jedną rzecz jak na tę chwilę. Na stronie TurboByGarett piszę że z 1lb/min można uzyskac ok 9,5 - 10,5KM. Czy jest to prawda czy tylko taka wartość bardzo przybliżona ? Bo teoretycznie można byłoby obliczyć sobie ile potrzebuję powietrza na ile mocy i wtedy dobrać sobie doładowanie wraz z Turbosprężarką ?

Czyli jeżeli obliczę maksymalne zapotrzebowanie powietrza dla przybliżonej mocy jaką chcę uzyskać przy maksymalnych obrotach silnika do których będę go kręcił to wyjdzie mi jakie ciśnienie muszę ustawić na ślimaku ?


--------------------
W124 M102 2.3E 0.8b 290KM 400Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Thu, 07 Sep 2017 - 19:29
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





155 koni ma silnika NA tak? to dmuchniesz 0.3-0.4 i będziesz miał 200 koni, a jak chcesz żeby tak szybko wstawało to jakaś mała pipka turbinka z diesla.


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RaQu
post Thu, 07 Sep 2017 - 21:28
Post #10


User
Dołączył: Mon, 04 September 2017





Jeżeli mowa o IS 200 to tak 155KM on ma zmienne fazy to tak od 3.5k się fajnie zbiera dół gorszy dlatego lepiej żeby brał od dołu ;P, a Hyundai ma 139KM


--------------------
W124 M102 2.3E 0.8b 290KM 400Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jakub1t
post Mon, 11 Sep 2017 - 14:13
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Karczew





Fajna sprężarka na tak mala moc może być k03 z vw (tylko nie wiem która odmiana była by najlepsza bo troche tego było ) . W 2.0 będzie wstawała bardzo szybko .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CaliforniaKid
post Mon, 11 Sep 2017 - 15:57
Post #12


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 June 2016
Skąd: Gdańsk





k03s z BEX 190KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Mon, 11 Sep 2017 - 16:49
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Tylko, że te wszystkie maleństwa spuchną górą.


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jakub1t
post Mon, 11 Sep 2017 - 17:37
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Karczew





Ja bardziej myślałem o nowszych k03 z tfsi , one są wydajniejsze . A swoją drogą coś co ma wstać bardzo szybko , a mowa tu o 1500 obr będzie puchło górą , ale założeniem jest 200km z 2.0 155km .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Fri, 15 Sep 2017 - 10:40
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





TD04HL-16T.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kaziu1985pn
post Sat, 16 Sep 2017 - 17:04
Post #16


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 September 2009





Ciekaw jestem czy z td04hl-19t da się uzyskac 260km z m42
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mjecio
post Sat, 16 Sep 2017 - 20:40
Post #17


Super User
Dołączył: Wed, 22 October 2008
Skąd: z mazowsza





o ile turbo bedzie dobrze wykonane to powinno peknac bez problemu, 16t robi 260km


--------------------
Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm
Kaudi A6 3.0 Tfsi
Vette C6 LS2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Sat, 16 Sep 2017 - 21:33
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Z palcem w dupie, 287KM zrobiłem w M42 z TD04HL-16T z dupą 7cm2 na PB98 na 1,1-1,2b, a turbo śmiało pompowało nawet 1,4b na strojeniu. smile.gif


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kaziu1985pn
post Sat, 16 Sep 2017 - 22:04
Post #19


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 September 2009





Na 1.4b pewnie 300+ już by bylo smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 09:16