![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Mon, 04 September 2017 ![]() |
Witam Wszystkich Forumowiczów.
Za jakiś czas chciałbym zamontować u siebie Ślimaka ale jako że nie za bardzo wiedziałem jakie powinien posiadać parametry, zacząłem szukać informacji w internecie i mam kilka pytań. Próbowałem obliczyć potrzebne dane do doboru według tych trzech stron. Obliczenia przeprowadzałem dla Samochodu Lexus IS 200 z silnikiem 2.0 moc 155KM przy 6200obr/min i 195NM dla 4600obr/min Obliczanie turbobyGarett Obliczanie lovehorsepower Utrudnieniem jest to że różne turbosprężarki mają mapy w innych jednostkach (CFM, M^3/s, lb/min) trzeba przeliczać i nie wszędzie wyniki się pokrywają. Według posta z racingforum obliczyłem ile potrzebuję powietrza w silniku N/A i wyszło mi przy (6200obr/min) że będzie to 0,1 m^3/s dla (4600obr/min) 0,08m^3/s. Dla doładowania 0,8Bar odpowiednio przy (6200obr/min) będzie to 0,19 m^3/s dla (4600obr/min) 0,138m^3/s Według obliczeń z strony TurboByGarett. Przy obliczaniu mocy na 200KM wyszło mi 24lb/min dla (6200obr/min) i 18lb/min przy (4600obr/min) Obliczenia z ostatniej strony. Wyszlo 359CFM dla (6200obr/min) 266 CFM dla (4600obr/min) Przeniosłem dane na TurboSprężarkę TD04H-15G Wyszło coś takiego tylko nie wiem czy dobrze wszystko pozaznaczałem. ![]() Moje pytania to. 1. Od ilu obrotów będzie wstawała turbina ( od 2500obr/min ? 0,07m^3/s ?) bo z wykresu widzę że pompować będzie do 6k 2. Co można jeszcze wyczytać z tego wykresu poza obrotami turbiny ? 3. Czy turbina jest dobrze dobrana czy trzeba szukać innej ? 4. O co chodzi z wyspami sprawności i gdzie powinny znajdować się linie zapotrzebowania powietrza ? 5. Czy to jest bardziej tryb uliczny czy wyścigowy ? Edit: Poprawiłem linka do RacingForum z którego liczyłem wzory. -------------------- W124 M102 2.3E 0.8b 290KM 400Nm
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 June 2016 Skąd: Gdańsk ![]() |
Weź sobie coś sprawdzonego i łatwo dostępnego, TD04-19T (fajny potencjał), jakieś TD05 na twin scrollu, GT28 z 200sx. Masa tego jest i będziesz miał łatwo dostępne turbo w razie fuckupu. Przejrzyj sobie strone kluczyk garage, sporo is200 turbili.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Mon, 04 September 2017 ![]() |
Ten IS 200 byłby dla kolegi. Ja sam chciałbym uturbić swojego Hyundaia Coupe z silnikiem G4GF. Chciałbym dowiedzieć się sam jak mogę dobrać Turbo pod własne priorytety. Czasami trafi się okazja na jakieś turbo albo blisko i po cenie albo od sprawdzonej osoby i wtedy wiedziałbym po mapie czy nadaje się dla mnie czy też nie. Dzięki za polecenie ślimaków ale gdybyś mógł mi wytłumaczyć coś więcej na temat doboru byłbym wdzięczny
![]() -------------------- W124 M102 2.3E 0.8b 290KM 400Nm
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Chcesz ładować 0.8 bara a zaznaczyłeś 1.1 na mapie. Im pole z większą sprawności tym lepiej. Może być ten kompresor do tego motoru, jeżeli dobrze policzyłeś zapotrzebowanie na powietrze silnika.
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
Jak masz tam przeplywomierz to zloguj sobie przeplyw/temp w dolocie vs obroty. Kalkulatory nic nie pomogą. Coś tam może nakreślą ale one nie wiedzą jak twoj silnik sie napełnia
![]() -------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Mon, 04 September 2017 ![]() |
Zaznaczyłem 2.1 bo tak wyliczyło mi ratio. To w końcu zaznacza się doładowanie które chce czy stosunek ciśnień ? tak jak podają na turbobygarett ?
Przepływki chyba nie mam jutro zerknę ![]() A jak odczytać z mapy kiedy Turbo będzie miało dobry dół i od ilu obrotów zacznie pompować ? -------------------- W124 M102 2.3E 0.8b 290KM 400Nm
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Założyłeś jakaś tam sobie moc i odrazu do tego doładowanie. Jak widać z czystej teorii żeby osiągnąć założoną przez Ciebie moc musisz dmuchnąć te 1.1 bara, a nie jak chciałeś 0.8. Jeżeli nadal interesuje Cie doładowanie 0.8 bara to przekształć sobie wzór, żeby wyliczyć z niego air flow. I potem moc jaką mniej więcej uzyskasz też w dużym przybliżeniu. Tutaj wyliczasz stronę kompresora turbo sprężarki. Dużo zależy od turbiny strony gorącej jak turbo wstanie i kiedy zacznie ładować. Pytanie co to dla Ciebie znaczy zacznie pompować? Dla jednego to 0.5 bara a dla drugiego 1 bara
![]() -------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Mon, 04 September 2017 ![]() |
Tak wyszły inne obliczenia bo korzystałem z wzorów z różnych for i dlatego pytałem które są bardziej dokładne. Na turbobyGarett wpisywało się jaką moc chcę uzyskać natomiast w innych wzorach obliczało się tylko czy turbina nada się do silnika ale jaki ma potencjał już nie np te wzory z strony lovehorsepower. Te moje 0.8 bara nie jest sztywne po prostu chciałbym osiągnąć ok 200KM i spodziewałem się że będzie to gdzieś w granicy doładowania na poziomie 0.8Bar. Odnośnie wstawania turbiny chciałbym żeby były to obroty w granicach od ok 1.5k. Dlatego też moim priorytetem jest nauczyć się jak rozumieć mapy żebym mógł po nich sam ocenić czy nada się ona do moich potrzeb czy też nie
![]() Chciałbym zapytać jeszcze jedną rzecz jak na tę chwilę. Na stronie TurboByGarett piszę że z 1lb/min można uzyskac ok 9,5 - 10,5KM. Czy jest to prawda czy tylko taka wartość bardzo przybliżona ? Bo teoretycznie można byłoby obliczyć sobie ile potrzebuję powietrza na ile mocy i wtedy dobrać sobie doładowanie wraz z Turbosprężarką ? Czyli jeżeli obliczę maksymalne zapotrzebowanie powietrza dla przybliżonej mocy jaką chcę uzyskać przy maksymalnych obrotach silnika do których będę go kręcił to wyjdzie mi jakie ciśnienie muszę ustawić na ślimaku ? -------------------- W124 M102 2.3E 0.8b 290KM 400Nm
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
155 koni ma silnika NA tak? to dmuchniesz 0.3-0.4 i będziesz miał 200 koni, a jak chcesz żeby tak szybko wstawało to jakaś mała pipka turbinka z diesla.
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Mon, 04 September 2017 ![]() |
Jeżeli mowa o IS 200 to tak 155KM on ma zmienne fazy to tak od 3.5k się fajnie zbiera dół gorszy dlatego lepiej żeby brał od dołu ;P, a Hyundai ma 139KM
-------------------- W124 M102 2.3E 0.8b 290KM 400Nm
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Fajna sprężarka na tak mala moc może być k03 z vw (tylko nie wiem która odmiana była by najlepsza bo troche tego było ) . W 2.0 będzie wstawała bardzo szybko .
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 June 2016 Skąd: Gdańsk ![]() |
k03s z BEX 190KM
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Tylko, że te wszystkie maleństwa spuchną górą.
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Ja bardziej myślałem o nowszych k03 z tfsi , one są wydajniejsze . A swoją drogą coś co ma wstać bardzo szybko , a mowa tu o 1500 obr będzie puchło górą , ale założeniem jest 200km z 2.0 155km .
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
TD04HL-16T.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 15 September 2009 ![]() |
Ciekaw jestem czy z td04hl-19t da się uzyskac 260km z m42
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 22 October 2008 Skąd: z mazowsza ![]() |
o ile turbo bedzie dobrze wykonane to powinno peknac bez problemu, 16t robi 260km
-------------------- Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm Kaudi A6 3.0 Tfsi Vette C6 LS2 |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Z palcem w dupie, 287KM zrobiłem w M42 z TD04HL-16T z dupą 7cm2 na PB98 na 1,1-1,2b, a turbo śmiało pompowało nawet 1,4b na strojeniu.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 15 September 2009 ![]() |
Na 1.4b pewnie 300+ już by bylo
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 09:16 |