Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Płyn chłodniczy bez łatwopalnych dodatkow
nomaster
post Sat, 05 Mar 2022 - 17:15
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





Część. Dziś miałem cholernie niebezpieczna sytuację. Pękł mi wąż doprowadzający płyn do j danej turbosprężarki która jest nad kolektorem wydechowym, płyn łał się na gorący kolektor, woda parowała a glikol zostawał i w pewnym momencie się zapalił i to bardzo konkretnie. Pożar zgasiłem gaśnica samochodowa, strat w sumie żadnych nie ma ale nie ukrywam, że zaistniała sytuacja skłania mnie do zmiany płynu chłodniczego na coś co się w razie takiej awarii nie zapali. Podczas jazdy tego wycieku nie było widać, dopiero po zatrzymaniu zobaczyłem dym więc gdyby się to stało na trasie możliwe, że już bym nie miał samochodu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 05 Mar 2022 - 17:15
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Mis
post Sat, 05 Mar 2022 - 17:59
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Woda destylowana i zimny termostat + niskie progi włączenia wentylatorów?


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Sat, 05 Mar 2022 - 18:04
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Nie ten dział....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nanab
post Sat, 05 Mar 2022 - 22:11
Post #4


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 December 2021





Zostaje woda i codzienne zlewanie jak jest zimno. Pomyślałbym tez nad zmianą oleju na jakiś niepalny zamiennik, o paliwie nie wspominając, bo może być identyczna albo i gorsza sytuacja.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomaster
post Sun, 06 Mar 2022 - 07:22
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





Wiem, że nie ten dział jakby admin przeniósł byłoby super bo sam kombinowałem i nie mogę nawet chyba tematu usunąć. Co do wypowiedzi kolegi wyżej. Od paliwa mam 2 punkty połączenia i odcinek 30cm węży gumowych a od płynu chłodniczego mam dosłownie kilka.matrow wezy gumowych a punktów połączeń pewnie 20. Jest delikatna różnica w możliwości wycieku dodatkowo paliwo nigdzie nie idzie w miejscu zagrożonym a płyn niestety tak.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Sun, 06 Mar 2022 - 11:33
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nanab
post Sun, 06 Mar 2022 - 13:41
Post #7


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 December 2021





CYTAT(nomaster @ Sun, 06 Mar 2022 - 07:22) *
Od paliwa mam 2 punkty połączenia i odcinek 30cm węży gumowych a od płynu chłodniczego mam dosłownie kilka.matrow wezy gumowych a punktów połączeń pewnie 20. Jest delikatna różnica w możliwości wycieku dodatkowo paliwo nigdzie nie idzie w miejscu zagrożonym a płyn niestety tak.

Na samej listwie dla 4cyl masz 7 połączeń, no chyba że masz monowtrysk, no i ciśnienie ze 2x wyższe niż w układzie chłodzenia. Olej jeszcze wyższe ciśnienie i doprowadzony bezpośrednio do turbiny
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Sun, 06 Mar 2022 - 13:59
Post #8


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





Dziwny przypadek. Jaką miałeś zawartość koncentratu? Glikol wrze przy dużo niższej temp., niż ma kolektor. Powinien odparować razem z wodą. Miałem całkiem podobne przygody, żadnych pożarów.

Jak napisał Miś, od kwietnia do listopada, możesz lać samą wodę. W zimę, jeśli garażujesz auto, spokojnie starczy 20% koncentratu i 80% wody. Ryzyko pożaru będzie znikome.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Sun, 06 Mar 2022 - 14:21
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





za to korozji i kamienia wzrosnie tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Sun, 06 Mar 2022 - 14:36
Post #10


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





Nie będzie kamienia, wystarczy że wydasz 10 zł na dwie 5-litrowe bańki destylki w markecie. Właśnie gotowe płyny zakamieniają, bo są wymieszanym koncentratem z kranówą. Dlatego zawsze kupuję destylkę + koncentrat na zimę. Nie tylko uzyskuję płyn o pożądanych proporcjach (dla garażowanego samochodu starczy 20-30%), ale nie tworzy mi się kamień.

Co do korozji, teoretycznie masz rację, lecz nie ma tragedii. Chłodzić silnik wodą to jednak nie to samo, co wrzucić blok do wody i tak sobie trzymać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gulba
post Sun, 06 Mar 2022 - 17:46
Post #11


Frequent User
Dołączył: Sun, 28 December 2008
Skąd: jelenia góra





Ale płyn chłodniczy ma wyższą temperaturę wrzenia, jakoś nie widzę żeby wlewać do bmw silnik n52 wod gdzie punkt załączenia wiatraków jest koło 110stopni.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Sun, 06 Mar 2022 - 18:28
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





temperatura wrzenia zależy też od ciśnienia. Już dawno w układach chłodzenia nie ma atmosferycznego. Diesel ma korek 1.4bar
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Wed, 09 Mar 2022 - 08:57
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





A co z uszczelniaczami ceramicznymi w pompie cieczy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 09 Mar 2022 - 12:25
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



woda plus środek antykorozyjny do instalacji CO - sam stosuję w rajdówce i polecam bo nic lepiej ciepła nie odbiera niż woda. Bez środka strasznie rdzewieje i te syf zapycha chłodnice i nagrzewnice. Oczywiście tylko żeliwne bloki.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Wed, 09 Mar 2022 - 13:16
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Co do torowych zastosowań dodatkowo woda zmniejsza ryzyko psucia zabawy reszcie przez długie czekanie na posprzątanie toru, czy ryzyko dzwona jak się jedzie za takim na glikolu wpyuszacjącym go nagle .


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 09 Mar 2022 - 14:23
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



W profi imprezach stosowanie glikolu często jest zabronione


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Wed, 09 Mar 2022 - 15:09
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Tak też słyszałem o tym, po jednym wypadku też takie głosy były na drivecup (czy to może jeszcze classicuto było) .

A co do tego płynu do instalacji CO, bo ja stosuję albo Water Wetter z wodą albo Motul MoCool, może to to samo, tylko jako "motorsport" droższe .
Dużo na mieszance z takim dodatkiem zrobiłeś ? w jakich proporcjach to rozcieńczasz i któryś konkretny czy to obojętne?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 21:19