![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 June 2021 ![]() |
Cześć,
Czytam forum, ale mało się udzielam. Jednak jedna sprawa mnie meczy. Mam M235i FBO (DP, IC, CP) Stage2 / xHP. Kiedyś mierzyłem sobie 100-200, tak specjalnie pojechałem na ‚eskę’ 20km, żeby zrobić pomiar. Wyszło 10.2s. Później na tej samej trasie mierzyłem kilka razy i najlepiej 9.87s co zrobiłem. Takie 10.2-10.3 powtarzalne bym powiedział. Wczoraj (silny boczny wiatr, 27C, rezerwa w baku), wracałem z trasyi po 400km z nudów włączyłem sobie aplikację na telefon, bo nie miałem Dragy przy sobie (GPS Race Timer), żeby pomierzyć czasy. Najlepsze co mi wyszło 10.8s i nie było opcji zejść niżej. W ogóle auto czułem jakby mułowate było. Dzisiaj pojeździłem trochę po mieście i znowu czuć moc fest. Czy ktoś ma jakiś pomysł, dlaczego pomiary tak bardzo się różnią? To jest 0.5s+, myślę że całkiem sporo. Zastanawiam się czy wiatr, temperatura powietrza (mimo dużego IC?) albo trasa 400km może wpłynąć aż tak bardzo na przyspieszenie 100-200? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
1.Używaj tego samego sprzętu pomiarowego.
2. Temperatura ma spore znaczenie. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
Wszystko o czym wspomniałeś może mieć wpływ na wynik. A przede wszystkim sprzęt pomiarowy. Dragy odświeża minimum 10hz, gdzie GPS w telefonie 1hz.
-------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 June 2021 ![]() |
Jeśli chodzi o temperaturę, to kurde serio? Nawet z dużym IC?
I jeśli chodzi o warunki pogodowe (temperaturę otoczenia, czy osprzętu przez trasę), to aż 0.5-0.7s różnicy by było? Myślałem zawsze, że te aplikacje na telefon ‚poprawiają’ czasy. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
Jeśli chodzi o temperaturę, to kurde serio? Nawet z dużym IC? I jeśli chodzi o warunki pogodowe (temperaturę otoczenia, czy osprzętu przez trasę), to aż 0.5-0.7s różnicy by było? Myślałem zawsze, że te aplikacje na telefon ‚poprawiają’ czasy. Patrząc procentowo to śmieszna różnica wychodzi. Mniej dokładne urzadzenie pomiarowe ma większy margines błędu, więc tak samo jak poprawić to i może pogorszyć czas. Skoro to była inna trasa niż zwykle, to weź pod uwagę nachylenie terenu, inną nawierzchnię i masę różnych czynników które na te 5% będą miały wpływ. A może rezerwa w baku też już powodowała spadki mocy przy pełnym bucie? Pytan natury techniczno-filozoficznej można sobie zadawać bez końca. -------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Gdzies czytalem ze kazde 7 stopni roznicy na temperaturze powietrza to 1% mocy. Oczywiscie mowimy temp. za IC.
Wiec jak masz tam ze 400 to 30 stopni roznicy i mamy ponad 16koni. Jak chlodzi Twoj IC? Trzeba by odczytac z kompa. -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Porównywałem kiedyś Dragy i 3 różne apki na telefon, w jednym momencie na 4 telefonach. Apki na telefonie mają rozstrzał nawet do sekundy względem Dragy na tym samym przejeździe.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Nawet. 27'C to naprawdę nie są warunki dobre do chłostania auta. bez przesady, w krajach srodziemnomorskich przez pol roku mają więcej i muszą sobie samochody radzić. Nikt tam na lato nie chowa fury pod koc. -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 June 2021 ![]() |
Dzięki Panowie za odpowiedzi.
Myślałem, że ten pogorszony czas, spowodowany warunkami pogodowymi, to może 0.3-0.4s a nie prawie 1.0s. Fakt, inne urządzenie i skoro odświeżanie 1Hz, to mówią że odświeża raz na sekundę. Więc mógł Zacząć pomiar później, albo skończyć później. Szkoda, bo ta appka na necie ma bardzo dobre opinie, myślałem że coś fajnego znalazłem. ![]() Myślę, że koledze chodziło (z chłostaniem) o jazdę do odcinki i pomiary przed dłuższy czas w takich temperaturach, a nie codzienną jazdę. Jeśli miałby ktoś chwilę i odrobinę dobrej woli, to czy mógłby zmierzyć w warunkach letnich 100-200 swoje auto i porównać z pomiarami w chłodne dni? Na serio mnie to ciekawi, już pomijając moje auto, jak duży wpływ ma temperatura/ciśnienie na taki pomiar. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
a dupohamownia w zimne dni nie mówi Ci, że auto lepiej jedzie?
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 June 2021 ![]() |
IC jest VRSF, więc porządny myślę.
https://www.vr-speed.com/vrsf-intercooler-f...5i-n20-n55.html |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 July 2012 Skąd: Łódź ![]() |
niestety ale różnica czasu przy takiej temperaturze będzie bardzo duża, bo kiedy zaczynasz jechać pełnym boostem masz wyższą temperaturę startową niż w nocy/zimą i jeśli przekracza ona podczas pomiaru 40-45C to ECU tnie zapłon i masz realnie kilkadziesiąt koni mniej
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: Czechowice-Dziedzice ![]() |
1hz to 1 hertz. Czyli: jeden raz na sekundę. To Oznacza dokładność do jednej sekundy. Dlatego pomiar urządzeniem o dokładności jednosekundowej nie daje podstaw oceny co do zmian w kolejnych pomiarach wynoszących poniżej 1sekundy.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
bez przesady, w krajach srodziemnomorskich przez pol roku mają więcej i muszą sobie samochody radzić. Nikt tam na lato nie chowa fury pod koc. Ale Ty piszesz o jednym, a ja o drugim. Chodzi o to, że nawet jak masz zmienione IC (a miałem właśnie w dwóch N55 i nie chinol tylko Wagner) to zawsze przy upałach są słabsze wyniki niż przy 10 czy nawet 15'C. Ja nie mówię o tym, że nie można tych aut butować - piszę tylko o rezultatach. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
15 stC zew a 30zew potrafi w wolnossącym robić 11.5s vs 11s 100-200 więc wiadomo co będzie się działo z turbo.
Miałem kiedyś S4 B5 to w lecie z klimą po postoju startował jak NA, a w zimie po autostradzie szedł należycie, wg dupohamowni moc x2. To są oczywiste fakty. I może być IC z lokomotywy, ale raczej nic nie schłodzi poniżej temperatury otoczenia. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 June 2021 ![]() |
Dzięki wielkie Panowie za obszerne odpowiedzi, doceniam.
Jeszcze gwoli ścisłości. Ja wiem, że nikt nie jest wróżką i nie powie mi dokładnych danych, ale jaki to może być przedział czasowy, jeśli chodzi o różnice? Kolega wyżej napisał, że dla jego NA jest to 0.5s 15c vs 30C. Myślę, że to dość sporo. Mało zaufana osoba z neta, z którą rozmawiałem (posiada też M235) twierdzi, że robiła testy i było to 0.7-1.0s różnicy. Chciałbym jedynie poznać waszą opinię, a nie wróżenie i zapewnienia. Tak na luzie podyskutować. Ja szczerze uważam, że przy tych samych warunkach drogowych ale różnicy w temperaturze, może to być z 0.4s dla doładowanego silnika ~400KM robiącego 10s. Chociaż miałem poprzednio F30 335i Stg1 i też miałem podobną rozkminke. Tylko tam nie było IC I generalnie tylko DP + mapa. W 36C zrobiłem 14.3 Dragy. Później przy 4C zszedłem do 12.2s Dragy. Więc tam 2.1s, ale jestem pewien, że tam w dolocie to było piekło w 36st i którymś pomiarze z rzędu na seryjnym IC. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Dzięki wielkie Panowie za obszerne odpowiedzi, doceniam. Jeszcze gwoli ścisłości. Ja wiem, że nikt nie jest wróżką i nie powie mi dokładnych danych, ale jaki to może być przedział czasowy, jeśli chodzi o różnice? Kolega wyżej napisał, że dla jego NA jest to 0.5s 15c vs 30C. Myślę, że to dość sporo. Mało zaufana osoba z neta, z którą rozmawiałem (posiada też M235) twierdzi, że robiła testy i było to 0.7-1.0s różnicy. Chciałbym jedynie poznać waszą opinię, a nie wróżenie i zapewnienia. Tak na luzie podyskutować. Ja szczerze uważam, że przy tych samych warunkach drogowych ale różnicy w temperaturze, może to być z 0.4s dla doładowanego silnika ~400KM robiącego 10s. Chociaż miałem poprzednio F30 335i Stg1 i też miałem podobną rozkminke. Tylko tam nie było IC I generalnie tylko DP + mapa. W 36C zrobiłem 14.3 Dragy. Później przy 4C zszedłem do 12.2s Dragy. Więc tam 2.1s, ale jestem pewien, że tam w dolocie to było piekło w 36st i którymś pomiarze z rzędu na seryjnym IC. pisalem juz 1% na kazde 7 stopni. jezeli masz 1600kg na 400KM to zeby zasymulowac efekt zdjecia np. 5% (czyli roznicy 35stopni w dolocie) mocy mozesz dorzucic 5% wagi czy 80kg. Zmierz osiagi samemu i z lekkim pasazerem i zobaczysz co robi 5% roznicy w mocy (albo wadze) -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
As_ to się tyczy tylko gęstości powietrza natomiast motory tną zapłon m.in. w funkcji temperatury powietrza dolotowego, jak również temperatury cieczy chłodzącej.
Motory NA sprzed 20 lat tną już poniżej 20stC. Turbo bardziej traci z temperaturą niż NA więc możesz uważać kolego Jamlasica co chcesz, ale z pomiarami i światem realnym nie ma to wiele wspólnego, chociaż te pomiary F30 powinny być dla Ciebie dosyć czytelne. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 02 July 2025 - 22:06 |