Shoutbox 0 nowych PW 


15 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Przygotowanie BMW do driftu
gość_>STAN<_*
post Wed, 27 Jun 2007 - 13:38
Post #1









Z racjii tego że pojawiają sie prawie co tydzień tematy odnośnie pytan zwiazanych z BMW i ich przygotowaniem do Driftu postanowiłem przygotować topic poświęcony tym autom.(może moderatorzy bedą mieli mniej roboty z kasowaniem tematów i możliwe że to się komuś przyda) Alfą i Omegą nie jestem ale tym co wiem i się nauczyłem podziele

Modele BMW przy których nie koniecznie trzeba ingerować w modyfikacje aby auto dobrze jezdziło bokiem na torze;

BMW M3 E30 (cena z racji że model jest jednym z ulubionych kąsków dla koneserów to ceny moga być wysokie na ogół egzemplarze w dobrym stanie nie schodza poniżej 35 tyś zł)


BMW M5 E34 lub E34 540 (można zdobyć jak sie ma farta za okolo 15 tyś zł normalnie chodza w cenie zblizonej do 20 tyś zł)


BMW M3 E36 (W niemczech egzemplarze kosztują około 18 tyś zl w Polsce około 20 tys zł w góre)


BMW Z3 M (W niemczech od 12,000 Euro w Polsce od 45tyś zł)


BMW M5 E39 (ceny zaczynają się od 45(edit) tyś zł w góre)


BMW M3 E46 (ceny zaczynają się od okolo 65 tyś zł w góre -wersje amerykańskie europejskie od 80tyś zł)



Drogie i mało popularne u nas

BMW M5 E60 (min 58 tyś Euro)


BMW M6 (min 68 tyś Euro)



Modele BMW ktore można taniej przygotwać

E30 325
E36 325/328
E34 530/535/540

Koszty zakupu części tuningowych do Tych modeli są zbliżoene do siebie (więc róznica modyfikacjii jest niewielka pod warukiem że robimy silnik wolnossący)

Sugerowane częsci jakie powinno się wymienić to

-zawieszenie
-fotele na kubełki

-pozostałe elementy;silnik,dodatkowe wzmocnienia,klata/rollbar... w.g woli właściciela

BMW E46 323/325/328/330 i seria E39 525/530/535/540

Z racji tego że coupe i sedan nie posiadają spiętego mechanizmu różnicowego są przez to autami drogimi do przygotowań do tej dyscypliny

sugerowna jest zamiana dyfra seryjnego na ten od M3 E46 w (wraz z belką mocującą w przypadku E39 dyfer od M5 z belką mocującą) lub można bawić sie szukajac szpery KAAZ itd (KAAZ ma szpere tylko do modelu 328!!! seria E46 ma 4 rózne dyfry w zależnosci od modelu)

Modyfikacje Turbo do 300 PS z niewielkim hakiem są w przedziale 8tyś zł w góre (w zaleznosci od firmy gdzie robimy - silnik bez kutych tłoków i kutych korb)

Kompressor(gotowe zestwy) od 15 tyś zł w góre

(Jak bedzie wiecej ciekawych info to można dopisać)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 27 Jun 2007 - 13:38
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Overrun
post Wed, 27 Jun 2007 - 16:08
Post #2


User
Dołączył: Wed, 13 June 2007
Skąd: Wrocław





w końcu ktoś pomyslał fajny temat i pewnie szybko się rozwinie to ja tak może poprosze o możliwościach mojej 320 E36 pełna seria - przynajmniej chwilo zaczynam dopiero z driftem wiec na razie wystarrczy ale co zrobic aby zwiekszyc moc do okolo 200 jakie mozliwosci i koszty czekam na odpowidzi ))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_>STAN<_*
post Wed, 27 Jun 2007 - 16:18
Post #3









CYTAT("Overrun":1ail4btv)
smile.gif w końcu ktoś pomyslał fajny temat i pewnie szybko się rozwinie to ja tak może poprosze o możliwościach mojej 320 E36 pełna seria - przynajmniej chwilo zaczynam dopiero z driftem wiec na razie wystarrczy ale co zrobic aby zwiekszyc moc do okolo 200 jakie mozliwosci i koszty czekam na odpowidzi ))


szczerze to sugeruje wymienić silnik o większej pojemnosci (i mocy)/ lub wykonać jak to dzisiaj niektórzy nazywają ,,soft" turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Łukasz
post Wed, 27 Jun 2007 - 18:03
Post #4


Super User
Dołączył: Sat, 08 March 2003
Skąd: Kraków





CYTAT("Overrun":3qtvwbcf)
smile.gif w końcu ktoś pomyslał fajny temat i pewnie szybko się rozwinie to ja tak może poprosze o możliwościach mojej 320 E36 pełna seria - przynajmniej chwilo zaczynam dopiero z driftem wiec na razie wystarrczy ale co zrobic aby zwiekszyc moc do okolo 200 jakie mozliwosci i koszty czekam na odpowidzi ))


sprzedać 320, kupić 325. najrozsądniejsze wyjście
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Overrun
post Wed, 27 Jun 2007 - 21:10
Post #5


User
Dołączył: Wed, 13 June 2007
Skąd: Wrocław





tylko ze ja się tak sentymentalnie przywiązałem do mmojej buni a soft turbo to tak w jakich cenach się liczy bo obecnie dysponuje powiedzmy 5 tys zł
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sosen
post Wed, 27 Jun 2007 - 22:40
Post #6


Super User
Dołączył: Mon, 22 May 2006
Skąd: Szczecinek





ładuj na początek 2.5, spawaj dyfer, pakuj kubeł i pasy, jakiś zawias i masz driftowóz jak się patrzy.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KODŻAN
post Wed, 27 Jun 2007 - 23:19
Post #7


User
Dołączył: Fri, 15 December 2006





Witam wsadz silnik 3,5 l 211 km zaspawaj dyfer pasy ,kubeł, rozporki i jazda
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_>STAN<_*
post Thu, 28 Jun 2007 - 12:47
Post #8









wklejam swój post z innego wątku

,,Ja juz nie raz pisalem o takim projekcie...


kupic w dobrym stanie E30 (buda)

zakupic w dobrym stanie silnik M54B30 (3L) nie polecam silnika 3,5 bo za bardzo zmienia polzenie masy...i prowadzenie auta na codzien moze byc bardziej klopotliwe

wstawic dyfer ze spietym mechanizmem roznicowym

kubelki + rollbrar/klatka bezpieczenstwa

do tego dobry zawias D2/Koni/Bilstein/KW co kto lubi...

i jedziemy "
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sputnik
post Thu, 28 Jun 2007 - 12:49
Post #9


Super User
Dołączył: Fri, 01 July 2005
Skąd: Wrocław





Jaka jest +/- cena m54b30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_>STAN<_*
post Thu, 28 Jun 2007 - 13:08
Post #10









Zależy czy ze skrzynią czy bez.

Z tego co pamiętam to bez skrzyni 4K-używany oczywiście w dobrym stanie ( użytkownik Keyser ogarnia ten temat )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sosen
post Thu, 28 Jun 2007 - 15:38
Post #11


Super User
Dołączył: Mon, 22 May 2006
Skąd: Szczecinek





STAN, a latałeś takim 335 skoro tak odradzasz?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Overrun
post Thu, 28 Jun 2007 - 17:10
Post #12


User
Dołączył: Wed, 13 June 2007
Skąd: Wrocław





a 2,5 pasuje bez problemu do mojej 320 ? podobno gdzies tak czytalem ze obie to tzw. male szóstki wiec chyba tak? czy moze się myle? a z tym sof turbo do 2,0 to jaki koszt ?? dzięki za poprzednie odpowiedzi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sosen
post Thu, 28 Jun 2007 - 17:36
Post #13


Super User
Dołączył: Mon, 22 May 2006
Skąd: Szczecinek





CYTAT("Overrun":1dbe02vl)
a 2,5 pasuje bez problemu do mojej 320 ? podobno gdzies tak czytalem ze obie to tzw. male szóstki wiec chyba tak? czy moze się myle? a z tym sof turbo do 2,0 to jaki koszt ?? dzięki za poprzednie odpowiedzi

M20B25 czyli tzw. stare 2.5 170KM (12-zaworowe) bez problemu założysz do E30 320i bo oba silniki to tak jak powiedziałeś "mała szóstka" czyli silniki typu M20.
W przypadku E36 jest podobnie, 2.5 (24-zaworowe) bez problemu włożysz do E36 320i.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Overrun
post Thu, 28 Jun 2007 - 18:12
Post #14


User
Dołączył: Wed, 13 June 2007
Skąd: Wrocław





dzięki Sosen to chciałem wiedziec ale ja mówiłem o E36 co też uwzględniłeś a mam taki mały offtopic: kupic E30 325 i ja robic na drift car czy robic moja E36 320 nas drifta- co mnie taniej wyniesie bo mam mentliik w glowie tak samo jak ART_TEC prosze uwzględnijcie wszystko czyli nawet zarejestrowanie auta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_>STAN<_*
post Thu, 28 Jun 2007 - 19:17
Post #15









CYTAT("Sosen":w8p74zoc)
STAN, a latałeś takim 335 skoro tak odradzasz?


latałem

i ciagle mnie obracało...jak jezdzilem pozniej 330 E30 (po swpaie M54B30) bylo duzo lepiej i nie bylo niespodzianek...

moze silnik z 335 nie jest zla opcja..(jeden z naszych zawodnikow ma taka i odnosi sukcesy) ale jakos sie do takiej E30 nie przekonałem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tcharec
post Thu, 28 Jun 2007 - 22:44
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 May 2005
Skąd: Gliwice





(">STAN<":2yj168lm)
[quote="Sosen":2yj168lm]STAN, a latałeś takim 335 skoro tak odradzasz?[/quote]latałem

i ciagle mnie obracało...[/quote]To świadczy tylko o tym, że obrotny z Ciebie chłopak
Nie ma porównania m30 i m54. Pierwszy kosztuje połowę drugiego. Czy warto tyle przepłacać dla kilkunastu koni i nieco lepszego rozkładu masy, który dobry kierownik i tak opanuje?


--------------------
'91 Sierra kombi 24V (BOA)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_>STAN<_*
post Sun, 01 Jul 2007 - 19:02
Post #17









Jak już pare projektów BMW Turbo bedzie jezdzić to można opisac tutaj recepte na taki driftowóz

syczące BMW kiedyś zamieściłem w dziale filmy foty...

http://video.interia.pl/obejrzyj,film,5 ... _e36_DRIFT

U nas na zawodach jeszcze niestety się takie nie pokazało do tej pory..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daniel325
post Sun, 01 Jul 2007 - 23:25
Post #18


Super User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





[quote="Tcharec":tffsyvct]
(">STAN<":tffsyvct)
[quote="Sosen":tffsyvct]STAN, a latałeś takim 335 skoro tak odradzasz?[/quote]latałem

i ciagle mnie obracało...[/quote]To świadczy tylko o tym, że obrotny z Ciebie chłopak
Nie ma porównania m30 i m54. Pierwszy kosztuje połowę drugiego. Czy warto tyle przepłacać dla kilkunastu koni i nieco lepszego rozkładu masy, który dobry kierownik i tak opanuje?[/quote] m54 kosztuje przynajmniej dwa razy tyle co m30 wszytko wychodzi przy swapie samo np. zdjecie ewsu z m54 kosztuje czasami tyle co caly m30 cenowo wiec ciezko porownywac[/code]

Added after 1 minutes:

[quote="daniel325":tffsyvct][quote="Tcharec":tffsyvct]
(">STAN<":tffsyvct)
[quote="Sosen":tffsyvct]STAN, a latałeś takim 335 skoro tak odradzasz?[/quote]latałem

i ciagle mnie obracało...[/quote]To świadczy tylko o tym, że obrotny z Ciebie chłopak
Nie ma porównania m30 i m54. Pierwszy kosztuje połowę drugiego. Czy warto tyle przepłacać dla kilkunastu koni i nieco lepszego rozkładu masy, który dobry kierownik i tak opanuje?[/quote][/quote] m54 kosztuje przynajmniej dwa razy tyle co m30 wszytko wychodzi przy swapie samo np. zdjecie ewsu z m54 kosztuje czasami tyle co caly m30 cenowo wiec ciezko porownywac
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_>STAN<_*
post Mon, 02 Jul 2007 - 02:46
Post #19









Z Ciekawostek

http://moto.allegro.pl/item208983659_bm ... ilnik.html

ciekawe tylko co ma uszkodzonego..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paoloz325
post Thu, 05 Jul 2007 - 09:10
Post #20


Frequent User
Dołączył: Thu, 14 June 2007
Skąd: lublin





A JA MAM E36 2,5 L I CHCIAŁEM SIE DOWIEDZIEĆ COŚ CO MOŻNA ZROBIĆ Z MOSTEM ŻEBY NIE SPAWAĆ (PONIEWAŻ TEN SAMOCHÓD SŁUŻY MI DO NORMALNEJ JAZDY) SZPERA TEŻ CIĘŻKI TEMAT DO ZNALEZIENIA W DOBRYM STANIE CZY COŚ INNEGO WCHODZI W GRE
Go to the top of the page
 
+Quote Post

15 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 03:59