![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_>STAN<_* |
![]()
Post
#1
|
![]() |
Z racjii tego że pojawiają sie prawie co tydzień tematy odnośnie pytan zwiazanych z BMW i ich przygotowaniem do Driftu postanowiłem przygotować topic poświęcony tym autom.(może moderatorzy bedą mieli mniej roboty z kasowaniem tematów i możliwe że to się komuś przyda) Alfą i Omegą nie jestem ale tym co wiem i się nauczyłem podziele
Modele BMW przy których nie koniecznie trzeba ingerować w modyfikacje aby auto dobrze jezdziło bokiem na torze; BMW M3 E30 (cena z racji że model jest jednym z ulubionych kąsków dla koneserów to ceny moga być wysokie na ogół egzemplarze w dobrym stanie nie schodza poniżej 35 tyś zł) ![]() BMW M5 E34 lub E34 540 (można zdobyć jak sie ma farta za okolo 15 tyś zł normalnie chodza w cenie zblizonej do 20 tyś zł) ![]() BMW M3 E36 (W niemczech egzemplarze kosztują około 18 tyś zl w Polsce około 20 tys zł w góre) ![]() BMW Z3 M (W niemczech od 12,000 Euro w Polsce od 45tyś zł) ![]() BMW M5 E39 (ceny zaczynają się od 45(edit) tyś zł w góre) ![]() BMW M3 E46 (ceny zaczynają się od okolo 65 tyś zł w góre -wersje amerykańskie europejskie od 80tyś zł) ![]() Drogie i mało popularne u nas BMW M5 E60 (min 58 tyś Euro) ![]() BMW M6 (min 68 tyś Euro) ![]() Modele BMW ktore można taniej przygotwać E30 325 E36 325/328 E34 530/535/540 Koszty zakupu części tuningowych do Tych modeli są zbliżoene do siebie (więc róznica modyfikacjii jest niewielka pod warukiem że robimy silnik wolnossący) Sugerowane częsci jakie powinno się wymienić to -zawieszenie -fotele na kubełki -pozostałe elementy;silnik,dodatkowe wzmocnienia,klata/rollbar... w.g woli właściciela BMW E46 323/325/328/330 i seria E39 525/530/535/540 Z racji tego że coupe i sedan nie posiadają spiętego mechanizmu różnicowego są przez to autami drogimi do przygotowań do tej dyscypliny sugerowna jest zamiana dyfra seryjnego na ten od M3 E46 w (wraz z belką mocującą w przypadku E39 dyfer od M5 z belką mocującą) lub można bawić sie szukajac szpery KAAZ itd (KAAZ ma szpere tylko do modelu 328!!! seria E46 ma 4 rózne dyfry w zależnosci od modelu) Modyfikacje Turbo do 300 PS z niewielkim hakiem są w przedziale 8tyś zł w góre (w zaleznosci od firmy gdzie robimy - silnik bez kutych tłoków i kutych korb) Kompressor(gotowe zestwy) od 15 tyś zł w góre (Jak bedzie wiecej ciekawych info to można dopisać) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Wed, 13 June 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
w końcu ktoś pomyslał fajny temat i pewnie szybko się rozwinie to ja tak może poprosze o możliwościach mojej 320 E36 pełna seria - przynajmniej chwilo zaczynam dopiero z driftem wiec na razie wystarrczy ale co zrobic aby zwiekszyc moc do okolo 200 jakie mozliwosci i koszty czekam na odpowidzi ))
|
|
|
gość_>STAN<_* |
![]()
Post
#3
|
![]() |
CYTAT("Overrun":1ail4btv) ![]() szczerze to sugeruje wymienić silnik o większej pojemnosci (i mocy)/ lub wykonać jak to dzisiaj niektórzy nazywają ,,soft" turbo |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Sat, 08 March 2003 Skąd: Kraków ![]() |
CYTAT("Overrun":3qtvwbcf) ![]() sprzedać 320, kupić 325. najrozsądniejsze wyjście |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Wed, 13 June 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
tylko ze ja się tak sentymentalnie przywiązałem do mmojej buni a soft turbo to tak w jakich cenach się liczy bo obecnie dysponuje powiedzmy 5 tys zł
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 22 May 2006 Skąd: Szczecinek ![]() |
ładuj na początek 2.5, spawaj dyfer, pakuj kubeł i pasy, jakiś zawias i masz driftowóz jak się patrzy.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 15 December 2006 ![]() |
Witam wsadz silnik 3,5 l 211 km zaspawaj dyfer pasy ,kubeł, rozporki i jazda
|
|
|
gość_>STAN<_* |
![]()
Post
#8
|
![]() |
wklejam swój post z innego wątku
,,Ja juz nie raz pisalem o takim projekcie... kupic w dobrym stanie E30 (buda) zakupic w dobrym stanie silnik M54B30 (3L) nie polecam silnika 3,5 bo za bardzo zmienia polzenie masy...i prowadzenie auta na codzien moze byc bardziej klopotliwe wstawic dyfer ze spietym mechanizmem roznicowym kubelki + rollbrar/klatka bezpieczenstwa do tego dobry zawias D2/Koni/Bilstein/KW co kto lubi... i jedziemy " |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 01 July 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Jaka jest +/- cena m54b30
|
|
|
gość_>STAN<_* |
![]()
Post
#10
|
![]() |
Zależy czy ze skrzynią czy bez.
Z tego co pamiętam to bez skrzyni 4K-używany oczywiście w dobrym stanie ( użytkownik Keyser ogarnia ten temat ) |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 22 May 2006 Skąd: Szczecinek ![]() |
STAN, a latałeś takim 335 skoro tak odradzasz?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Wed, 13 June 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
a 2,5 pasuje bez problemu do mojej 320 ? podobno gdzies tak czytalem ze obie to tzw. male szóstki wiec chyba tak? czy moze się myle? a z tym sof turbo do 2,0 to jaki koszt ?? dzięki za poprzednie odpowiedzi
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 22 May 2006 Skąd: Szczecinek ![]() |
CYTAT("Overrun":1dbe02vl) a 2,5 pasuje bez problemu do mojej 320 ? podobno gdzies tak czytalem ze obie to tzw. male szóstki wiec chyba tak? czy moze się myle? a z tym sof turbo do 2,0 to jaki koszt ?? dzięki za poprzednie odpowiedzi
M20B25 czyli tzw. stare 2.5 170KM (12-zaworowe) bez problemu założysz do E30 320i bo oba silniki to tak jak powiedziałeś "mała szóstka" czyli silniki typu M20. W przypadku E36 jest podobnie, 2.5 (24-zaworowe) bez problemu włożysz do E36 320i. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Wed, 13 June 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
dzięki Sosen to chciałem wiedziec ale ja mówiłem o E36 co też uwzględniłeś a mam taki mały offtopic: kupic E30 325 i ja robic na drift car czy robic moja E36 320 nas drifta- co mnie taniej wyniesie bo mam mentliik w glowie tak samo jak ART_TEC prosze uwzględnijcie wszystko czyli nawet zarejestrowanie auta
|
|
|
gość_>STAN<_* |
![]()
Post
#15
|
![]() |
CYTAT("Sosen":w8p74zoc) STAN, a latałeś takim 335 skoro tak odradzasz?
latałem i ciagle mnie obracało...jak jezdzilem pozniej 330 E30 (po swpaie M54B30) bylo duzo lepiej i nie bylo niespodzianek... moze silnik z 335 nie jest zla opcja..(jeden z naszych zawodnikow ma taka i odnosi sukcesy) ale jakos sie do takiej E30 nie przekonałem. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 23 May 2005 Skąd: Gliwice ![]() |
(">STAN<":2yj168lm) [quote="Sosen":2yj168lm]STAN, a latałeś takim 335 skoro tak odradzasz?[/quote]latałem
i ciagle mnie obracało...[/quote]To świadczy tylko o tym, że obrotny z Ciebie chłopak Nie ma porównania m30 i m54. Pierwszy kosztuje połowę drugiego. Czy warto tyle przepłacać dla kilkunastu koni i nieco lepszego rozkładu masy, który dobry kierownik i tak opanuje? -------------------- '91 Sierra kombi 24V (BOA)
|
|
|
gość_>STAN<_* |
![]()
Post
#17
|
![]() |
Jak już pare projektów BMW Turbo bedzie jezdzić to można opisac tutaj recepte na taki driftowóz
syczące BMW kiedyś zamieściłem w dziale filmy foty... http://video.interia.pl/obejrzyj,film,5 ... _e36_DRIFT U nas na zawodach jeszcze niestety się takie nie pokazało do tej pory.. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
[quote="Tcharec":tffsyvct] (">STAN<":tffsyvct) [quote="Sosen":tffsyvct]STAN, a latałeś takim 335 skoro tak odradzasz?[/quote]latałem i ciagle mnie obracało...[/quote]To świadczy tylko o tym, że obrotny z Ciebie chłopak Nie ma porównania m30 i m54. Pierwszy kosztuje połowę drugiego. Czy warto tyle przepłacać dla kilkunastu koni i nieco lepszego rozkładu masy, który dobry kierownik i tak opanuje?[/quote] m54 kosztuje przynajmniej dwa razy tyle co m30 wszytko wychodzi przy swapie samo np. zdjecie ewsu z m54 kosztuje czasami tyle co caly m30 cenowo wiec ciezko porownywac[/code] Added after 1 minutes: [quote="daniel325":tffsyvct][quote="Tcharec":tffsyvct] (">STAN<":tffsyvct) [quote="Sosen":tffsyvct]STAN, a latałeś takim 335 skoro tak odradzasz?[/quote]latałem
i ciagle mnie obracało...[/quote]To świadczy tylko o tym, że obrotny z Ciebie chłopak Nie ma porównania m30 i m54. Pierwszy kosztuje połowę drugiego. Czy warto tyle przepłacać dla kilkunastu koni i nieco lepszego rozkładu masy, który dobry kierownik i tak opanuje?[/quote][/quote] m54 kosztuje przynajmniej dwa razy tyle co m30 wszytko wychodzi przy swapie samo np. zdjecie ewsu z m54 kosztuje czasami tyle co caly m30 cenowo wiec ciezko porownywac |
|
|
gość_>STAN<_* |
![]()
Post
#19
|
![]() |
Z Ciekawostek
http://moto.allegro.pl/item208983659_bm ... ilnik.html ciekawe tylko co ma uszkodzonego.. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 14 June 2007 Skąd: lublin ![]() |
A JA MAM E36 2,5 L I CHCIAŁEM SIE DOWIEDZIEĆ COŚ CO MOŻNA ZROBIĆ Z MOSTEM ŻEBY NIE SPAWAĆ (PONIEWAŻ TEN SAMOCHÓD SŁUŻY MI DO NORMALNEJ JAZDY) SZPERA TEŻ CIĘŻKI TEMAT DO ZNALEZIENIA W DOBRYM STANIE CZY COŚ INNEGO WCHODZI W GRE
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 03:59 |