![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
Witam. Powoli trace cierpliwosc do strojenia auta i chcialbym sie was poradzic. Moze narodzi sie ciekawy pomysl ktory rozwiaze moje problemy.
Sytuacja wyglada tak. -silnik C20LET zlozylem od podstaw: szlif, nowe tloki itp -wtryski nowe LUCAS 380@3bar. Aktualne cisnienie paliwa 3,6bar -wydech przelot 2,75" -dolot byl robiony u Harma lacznie z intercoolerem. -walek ssacy z c20xe wraz z kolem regulowanym -swiece BOSCH Fd05 z przerwa 0,6mm -paliwo 98 -kompresja zmierzona teraz (po 10 tys km przebiegu): po 12 rowno na kazdym cylindrze -egt na seri max 850-900C Na serii silnik chodzi elegancko, bez zadnego problemu, bez stuku. Moc: 220KM, 340Nm z kolem na walku ssacym ustawionym na 0. Problemy zaczynaja sie gdy zakladam program PH2 (0,9bar) (prawdopodbnie ten od Martiniego, musialby to potwierdzic Mickey). Auto raz na nim stuka a raz nie, i teraz nie wiem co jest przyczyna. Ponizej zamieszczam wykres z hamowni: 2 pomiary, jeden po drugim. Na drugim wykresie widac ze w okolicy 5 tys obr zrobil sie dol w porownaniu do 1 wykresu. I tak bylo za kazdym razem kiedy hamowalismy auto 2 razy pod rzad (tak jakby sie zgrzal?). Jak widac po AFR jest zbyt bogato. Patrzac po wykresach wydaje mi sie ze wtedy podczas hamowania spalanie stukowe nie wystapilo. Walek ssacy ustawiony na -3. ![]() ![]() Jezdzac po ulicy czasem slyszalem popcorn pod maska, wiec dzisiaj przetestowalem auto i ewidentnie wystepuje spalanie stukowe. EGT zreszta tez zaczyna rosnac wtedy. Temperatura w dolocie byla wtedy ok 45C. Szkoda tylko ze pod Opel scanerem nie widac czujnika stukowego.. Da rade jakims programem odczytac logi ze spalania stukowego? Nie chce zajechac auta, wiec wrzucilem spowrotem serie. Nie wiem co dalej robic. Auto jest zalane co widac po AFR, a stukowe wystepuje. Co moze byc przyczyna? Software czy cos moze byc nie tak w silniku? Moje sugestie: -zbyt duza temperatura w dolocie? -zbyt mocno skrecony WG? (tak nie zbyt mi to pasuje) -gdyby turbo puszczalo olej to tez by stukalo? Ktos ma jakies doswiadczenia w tym temacie? Teoretycznie nie widac zeby turbo puszczalo (nie kopci), ale w dolocie oleju troche jest. -sonda lambda zauwazylem ze moze sie konczyc bo pracuje w zakresie 0,1-0,75. Ale to raczej nie ma wplywu na to. -moze kolo spowrotem ustawic na 0? Mam nadzieje, ze moze ktos cos podpowie.. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 03 February 2004 Skąd: Kraków ![]() |
Nie przypominam sobie zeby Mickey ostatnio brał jakiś program odemnie... Jeśli to jakaś "piracka" kopia mojego starego programu to być może tak sie dziać. Program ph2 był robiony i testowany wyłacznie dla setupu duży intercooler, podniesione cisnienie na listwie, reszta seria. Zmian wałków czy kolektora dolotowego, downpipe, większych wtryskówi, innego turbo itp wiążą sie z przeprogramowaniem motronica. Reasumując cokolwiek wiecej zrobione może stwarzać problemy (np przy stukowym róźnica w napełnienieniu cylindrów w zakresie obrotów).
Logi z czujnika stuku dla każdego cylindra czyta tylko Tech 1 Opla. -------------------- Calibra Turbo 4x4 C20LET 420PS/550NM sterowanie Bosch Motronic 2.7 Rzemiosło garażowe.
0-260 autobahn Berlin : https://www.youtube.com/watch?v=pDfdGR6VtcQ |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 03 November 2010 Skąd: zbąszyń ![]() |
Opelscaner przecież też ma logi w czasie pokazane i można ustawić log dla każdego cylindra.
-------------------- Nieprawniona komercyjna sygnatura.
Szybko wyczerpałeś 100% cierpliwości moderatorów i niestety musisz poczekać, aż Ci się 20% skasuje. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Może jednak warto zamiast wkładać gotowce zrobić program pod auto??
A wracając do tematu - czy prawidłowo jest zamocowany czujnik spalania stukowego? W jakim stanie jest wiązka silnika? -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
Nie przypominam sobie zeby Mickey ostatnio brał jakiś program odemnie... Jeśli to jakaś "piracka" kopia mojego starego programu to być może tak sie dziać. Program ph2 był robiony i testowany wyłacznie dla setupu duży intercooler, podniesione cisnienie na listwie, reszta seria. Zmian wałków czy kolektora dolotowego, downpipe, większych wtryskówi, innego turbo itp wiążą sie z przeprogramowaniem motronica. Reasumując cokolwiek wiecej zrobione może stwarzać problemy (np przy stukowym róźnica w napełnienieniu cylindrów w zakresie obrotów). Logi z czujnika stuku dla każdego cylindra czyta tylko Tech 1 Opla. Mickey wkladal ten program rok lub 2 lata temu do astry z tomaszowa, ktora potem ja kupilem i wsadzilem silnik do siebie. Silnik po kilku dniach padl, mimo ze byl po rzekomym remoncie. Silnik zrobilem drugi a ten program sobie lezal w szufladzie i teraz jak juz wszystko sie dobrze poukladalo chcialem zobaczyc czy da rade na nim pojezdzic. Opelscaner przecież też ma logi w czasie pokazane i można ustawić log dla każdego cylindra. Przejrzalem od a do z wszystkie opcje i nie moge tego znalezc. Kilka osob ktore maja OS tez mowily ze nie ma tej opcji, wiec moze zalezy od wersji programu? Mozesz rozwinac temat? Może jednak warto zamiast wkładać gotowce zrobić program pod auto?? A wracając do tematu - czy prawidłowo jest zamocowany czujnik spalania stukowego? W jakim stanie jest wiązka silnika? Bardzo chetnie bym zrobil tylko czy znajdzie sie ktos chetny, kto bez problemu to wystroi? bo niedawno pewna osoba sie podjela proby wystrojenia i dzialo sie to samo. Zaczynal od jakiegos gotowca i potem tylko dolewal i odlewal paliwa + cofal zaplon zeby bylo bezpieczniej, ale to nic nie dawalo. Wiec ostatecznie utopilem tylko sporo gotowki. Czujnik stuku dokrecony na 25Nm. Wiazke przegladalem jak skladalem silnik i wygladalo na to ze jest ok. Jedyny problem jaki sie pojawia to gdy auto jest zimne potrafi przerywac. Nic poza tym. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 03 November 2010 Skąd: zbąszyń ![]() |
Os pokazuje logi w czasie rzeczywistym masz zakladke w. Której są 4 wykresy w czasie.
-------------------- Nieprawniona komercyjna sygnatura.
Szybko wyczerpałeś 100% cierpliwości moderatorów i niestety musisz poczekać, aż Ci się 20% skasuje. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Zakładając wałek ssący od XE i przestawiając go na regulowanym kole powinieneś wiedzieć że masz spore szanse na spalanie stukowe niestety. Jeśli ten wsad ma ostro ustawiony zapłon to nawet przyspieszenie wałka o pół zęba może spowodować spalanie stukowe...
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
Z tego co wiem to zaplon tam chyba nie jest jakos zbyt ostro ustawiony. Najlepiej to wie Martini.
Jaka powinna byc temp w dolocie max? Bo wydaje mi sie ze 45C to zdecydowanie za duzo i nie wiem czy probowac owijac bandazem caly dolot, zeby sie nie nagrzewal po wyjsciu z IC |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 03 February 2004 Skąd: Kraków ![]() |
Trudno mi powiedziec która to wersja programu była. Napewno zapłon jest ustawiany na paliwo 98 i seryjny stopień sprężania 9:0. Cieżko mi też stwierdzic jaki wpływ ma wałek w Twoich przeróbkach bo nie testowałem tego. W każdym bądź razie jak motronic wyczuje że jest blisko progu spalania stukowego to najpierw tnie zapłon i doładowanie a co za tym idzie gwałtownie spada moment oborotowy. Wiec takie objawy powinienes mieć. Z wykresu wynika ze moc trzyma i to ładnie jak na 0.9-1 bara wiec stukowego nie powinno być. Wiec jeżeli słyszysz faktycznie spalanie stukowe pod maska to nie wiem dlaczego. Może coś innego brzęczy.
PS motor ma seryjny stopień sprężania? -------------------- Calibra Turbo 4x4 C20LET 420PS/550NM sterowanie Bosch Motronic 2.7 Rzemiosło garażowe.
0-260 autobahn Berlin : https://www.youtube.com/watch?v=pDfdGR6VtcQ |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
Slychac i to ewidentnie stukowe. W pewnym momencie nawet moglem to poczuc tym ze przyhamowalo auto (wlasnie nagly spadek momentu). Na serii tego nie ma.
Wlasnie o tym mowie, ze wg wykresu jest ok i na hamowni gdy podpielismy sluchawki tez nie bylo slychac stukowego. A teraz na ulicy slychac (choc nie zawsze). Wiec moze jest inna przyczyna niz program? Martini, a moglbym ci podeslac dane z tej kosci? To moze bys cos podpowiedzial, bo naprawde nie wiem juz w ktorym kierunku isc: szukac przyczyny w silniku czy w programie. Tak ma seryjny stopien sprezania. Mierzylem glowice, a nastepnie dorobilem odpowiednia uszczelke aby powrocic do seryjnej wysokosci. (wzialem tez pod uwage to ze siadzie itp). Z tego co pamietam uszczelka ma 2mm grubosci. Po kompresji tez widac ze nie jest jakos doprezony. Bralem pod uwage ze cos innego brzeczy. Ale sprawdzilem dokladnie, zreszta ciezko jest pomylic odglos spalania stukowego z czyms innym. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 03 February 2004 Skąd: Kraków ![]() |
Wyśłij kompa. Kukne na niego. Adres podeśle Ci na priva.
-------------------- Calibra Turbo 4x4 C20LET 420PS/550NM sterowanie Bosch Motronic 2.7 Rzemiosło garażowe.
0-260 autobahn Berlin : https://www.youtube.com/watch?v=pDfdGR6VtcQ |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 03 November 2010 Skąd: zbąszyń ![]() |
A jaki najlepszy przyrząd jeżeli chodzi o ustawieni zaplonu??
-------------------- Nieprawniona komercyjna sygnatura.
Szybko wyczerpałeś 100% cierpliwości moderatorów i niestety musisz poczekać, aż Ci się 20% skasuje. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
to takie banalne ale zapytam - próbowałeś zmienić stacje paliw?
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
zaplon jest sterowany elektronicznie przez komputer.
Co do stacji paliw to tankowalem na statoilu, shellu, bp. Raczej nie tankuje zawsze w tym samym miejscu. Spotkal sie ktos kiedys z tym zeby czujnik stuku byl tak uszkodzony, aby nie 'slyszal' stukania i przez to motronic nie reagowal na spalanie stukowe? Oraz zeby przy tym uszkodzeniu nie wywalal bledu? |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
całkiem czysto teoretycznie chip powinien mieć korekcje po IAT wiec IC niepowinien stanowić problemu (niewiem czy tam takowa jest i czy została skalibrowana, niewiem też czyja tam jest mapa, bo było to wgrywane koło 2lat temu, pewnie martiniego), inną kwestią jest fakt że ta astra latała na byle jakiej 95 i miała celowo założony mbc (żeby ładniej reagowała na pedał gazu) tak że tamten silnik poprzedni właściciel zabił na własne życzenie, stuki jakie może słyszeć czujnik to może być dzwonienie tłoka o cylinder (miałem już kiedyś taki przypadek) co sie wiąże ze zużytym silnikiem, qrcze ja gołym uchem jadąc pełnym piecem nieusłysze spalania stukowego,
a może masz po prostu zbyt dużą przerwe na świecy, lub jeżeli to faktycznie jest stukowy to po zalaniu VP racing z shella powinno ustąpić -------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 03 November 2010 Skąd: zbąszyń ![]() |
AMEN;-)
-------------------- Nieprawniona komercyjna sygnatura.
Szybko wyczerpałeś 100% cierpliwości moderatorów i niestety musisz poczekać, aż Ci się 20% skasuje. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
całkiem czysto teoretycznie chip powinien mieć korekcje po IAT wiec IC niepowinien stanowić problemu (niewiem czy tam takowa jest i czy została skalibrowana, niewiem też czyja tam jest mapa, bo było to wgrywane koło 2lat temu, pewnie martiniego), inną kwestią jest fakt że ta astra latała na byle jakiej 95 i miała celowo założony mbc (żeby ładniej reagowała na pedał gazu) tak że tamten silnik poprzedni właściciel zabił na własne życzenie, stuki jakie może słyszeć czujnik to może być dzwonienie tłoka o cylinder (miałem już kiedyś taki przypadek) co sie wiąże ze zużytym silnikiem, qrcze ja gołym uchem jadąc pełnym piecem nieusłysze spalania stukowego, a może masz po prostu zbyt dużą przerwe na świecy, lub jeżeli to faktycznie jest stukowy to po zalaniu VP racing z shella powinno ustąpić Dlatego tez aby uniknac dzwonienia tlokow zrobilem kapitalke, wiec to odpada. Wszystko jest spasowane prawidlowo. Wlasnie zastanawiam sie czy stukowy w ogole co kolwiek slyszy, czy motronic wie ze jest stukowe. Byc moze jest uszkodzony. Tak czy siak, jego sprawnosc nie ma wplywu na to ze spalanie stukowe wystepuje. Musze znalezc przyczyne tego. Przerwa na świecy jest 0,6mm. Moglbym kable WN zmienic ale to przyczyna pewnie nie jest. Nastepnym razem zatankuje VP Racing i zobacze czy dalej wystepuje stukowe. AMEN;-) ? Z racji tego ze stukowe raz wystepuje a raz nie, czyli jest jakies prawdopodobienstwo, ze to nie tylko wina software'u. Z mechanicznych rzeczy móglbym typować, że to wina: -puszczania oleju przez turbo -zbyt dużej temp w dolocie (45-50C) - no chyba, że rzeczywiscie jest w mapie korekcja. Jakieś sugestie z tym związane? ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
nagraj ten dźwięk
-------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 03 November 2010 Skąd: zbąszyń ![]() |
Nagřaj dzwiek,albo zdiagnozuj czy to stukowe jakimś urządzeniem..
-------------------- Nieprawniona komercyjna sygnatura.
Szybko wyczerpałeś 100% cierpliwości moderatorów i niestety musisz poczekać, aż Ci się 20% skasuje. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A w LET'cie nie jest tak że po odłączeniu czujnika stukowego ECU cofa zapłon o 12*? Może warto zrobić taki test... tylko proponuję uważać na EGT.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 05:57 |