Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Przeróbka FWD na RWD
tom cio
post Tue, 06 Sep 2016 - 18:42
Post #1


Super User
Dołączył: Fri, 20 June 2014
Skąd: Radzyń Chełmiński





Witam, wpadł mi ostatnio do głowy nieco szalony pomysł, aby zamiast dokładania haldexa, zamocować silnik wzdłużnie i zrobić rwd. I mam w związku z tym kilka pytań:
lepszym rozwiązaniem będzie dorabianie adaptera do innej skrzyni np z BMW, czy zaspawanie torsena w skrzyni audi quattro? Ta z audi wytrzyma? Od razu piszę że wolałbym rozwiązanie z audi, odpada mi wtedy kombinowanie ze sprzęgłem, zamachem, rozrusznikiem. To samo tyczy się dyfra, ten z audi wytrzyma, czy lepiej kombinować z innym fabrycznie przystosowanym do rwd? Kwestia wytrzymałości wału, półosi narazie odpada bo i tak byłyby dorabiane więc to wyjdzie w praniu. Z tyłu zagości cały zawias z syncro więc zostaje kwestia mocowania dyfra. Silnik 2.0 turbo, moc ok 400km/460nm. Auto na płycie podłogowej golfa mk3.

Wiem, że wiąże się to z dużymi przeróbkami, auto i tak już jest w takim stadium, że mi lotto czy potnę tylko podłogę z tyłu pod haldex, czy też tunel i ścianę grodziową pod silnik i skrzynię.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 06 Sep 2016 - 18:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
RasPL
post Tue, 06 Sep 2016 - 20:27
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





Przenies silnik i skrzynie za fotel kierowcy. Najlepsza opcja na golf rwd.


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jakub1t
post Fri, 09 Sep 2016 - 20:25
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Karczew





Na forum jest a4 1.8t rwd , jeśli to Ci coś pomoże . http://www.racingforum.pl/index.php?showto...127493&st=0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Fri, 09 Sep 2016 - 21:37
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





a4 ma fabrycznie piec wzdłużnie. jeśli ma to znaczenie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pietrek.L
post Sat, 10 Sep 2016 - 08:15
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





Tomcio, poczytaj, pomyśl, pomierz, wszystko przelicz i jeszcze raz pomyśl czy to Ci się opłaca.
http://www.driftworks.com/forum/drift-car-...ion-brazil.html


--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAS Parts
post Sat, 10 Sep 2016 - 12:11
Post #6


Super User
Dołączył: Thu, 28 April 2016





I na tym forum jest przecież Fiat Coupe na mechaniice z 325i e36. Czyli da się. W niemczech VW Polo jeździi w zawodach po konwersjii na RWD. Project binky - mini postawili na napędzie lancera.

Przy takim projekcie nie ma rzeczy pewnych, więc wróżę że się da - kwestia jakichś 20 000pln żeby to w ogóle pojechało o własnych siłach, i kolejnych 20 000pln żeby to jeździło w miarę efektywnie i efektownie. I dwóch lat pracy pewnie.

Według mnie najlepiej poszukać bazy RWD o podobnym rozstawie osi odciąć "górę" w jednym i drugim samochodzie i przełożyć. Najszybciej najtaniej i najpewniej. Ewentualnie konstrukcja rurowa, pod mechanikę wybranego RWD i zakryć to budą FWD.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Sat, 10 Sep 2016 - 12:56
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





Na tym forum to tez jest golf v8 rwd. Te ceny to z kosmosu masz. Nie przesuwajac silnika centralnie to widze to tak

1. Skrzynia 02c, 02m, 02q kto co woli i jaka moc
2. Dyfer i reszta syncro badz 4Motion tak jak wyzej.
3. Nie wsadzanie polosi przod tylko gole przeguby przy kolach.

I to jest ~10k PLN naprawde dobrze zrobione.


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kkkacper
post Sat, 10 Sep 2016 - 13:34
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Fri, 31 December 2010
Skąd: pomorskie





Pomysl fajny, nawet bardzo.. kilka sprzetow w DE tak jezdzi, tylko, ze... z 3 razy mocniejszych.. nie wiem czy jest sens sie w to pchac przy tej mocy, ale to juz Twoja decyzja fakt jest taki, ze roboty rzeczywiscie bedzie sporo tak jak i problemow ktore bedz po drodze pewnie wychodzily wink.gif ale opcja ktora wymieniles jest dosc po bandzie i chyba nie do konca zdajesz sobie sprawe o czym mowisz.. wez tez pod uwage wszystkie przerobki ktore bedziesz musial wprowadzic pod macha jak silnik obroci sie o te 90 stopni.. przekalkuj to jeszcze z 3 razy, bo potem obudzisz sie z pocieta, niejezdzaca fura i pustym kontem tongue.gif


--------------------
Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pietrek.L
post Sun, 11 Sep 2016 - 10:37
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





Teoretycznie da radę to zrobić, tak jak właściciel to opisuje. Trzeba będzie użyć tylnego zawias z syncro, podłogi i tunelu na wał i wyrzeźbić gródź.
Teraz drogi są dwie: skrzynia z zaspawanym torsenem i dyfer z audi (u Hortexa w 200sx działało), albo adapter pod skrzynię BMW i dyfer z BMW, jeszcze jest opcja na skrzynię z VW Amaroka (niestety jest droga)


--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Sun, 11 Sep 2016 - 12:43
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





Przeciez napisalem ze wystarczy wyjac polosie przod przy skrzyni 02M i bedzia sam naped na tyl. Do haldexa zamiast sterownika blache z kanalikiem olejowym i pompke na stale pod napiecie.

W ten sposob nie trzeba silnika przestawiac. Najtansza opcja.
Jak przestawiac silnik to jedynie by umiescic centralnie ale to juz woreczki z kasa chyba ze sam se to ogarnie.


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luckash
post Sun, 11 Sep 2016 - 13:29
Post #11


Frequent User
Dołączył: Sat, 16 July 2011
Skąd: Bartniczka





tom cio ja mam jeszcze inny pomysł, powiem Ci jak u mnie będziesz smile.gif


--------------------
Scirocco II
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tom cio
post Sun, 11 Sep 2016 - 22:07
Post #12


Super User
Dołączył: Fri, 20 June 2014
Skąd: Radzyń Chełmiński





Dzięki panowie za odpowiedzi, no myślę cały czas nad tym mocno, z przeróbkami raczej sobie poradzę, mam dobrego pomocnika, vento na coupe sam zrobiłem, teraz chcę spróbować czegoś innego. Mocy więcej na razie nie przewiduję, po prostu chcę tego spróbować. Skoro rozwiązanie ze skrzynią z audi już się sprawdziło to myślę, że pójdę w tym kierunku. Driftowozu z tego robić nie chcę oczywiście, auto typowo dla zabawy, i własnej satysfakcji że się da i jeździ. Silnik centralnie odpada, po złożeniu wszystkiego chcę mieć pełen środek, i normalnie śmigać na codzień.

RasPL myślisz, że rwd z poprzecznie ustawionym silnikiem da radę? Wszędzie jak widziałem o takich pomysłach to piszą, że nie wytrzyma bo nie jest przystosowane do ciągłego napędu, a tylko dołącza się.

Mam gołą karoserię, drugi silnik, skombinuję jakąś skrzynie i w zimę coś potnę i popróbuję.
A opłacalność? Już dawno przestało się to opłacać, jak każde przeróbki, coś jednak trzeba robić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Mon, 12 Sep 2016 - 05:44
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





Przy ciaglej pracy z max spieciem musi dac rade bo sprzeglo sie nie uslizguje wiec oleju nie grzeje. Nawet gdyby to mozna je jakos mechanicznie zblokowac. Ciekawi mnie jedynie ile zniesie momentu obudowa mechanizmu roznicowego a dokladnie element polaczony z przekladnia katowa.


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kkkacper
post Mon, 12 Sep 2016 - 10:39
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Fri, 31 December 2010
Skąd: pomorskie





Watpie zeby haldex dlugo wytrzymal takie zabawy..


--------------------
Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Mon, 12 Sep 2016 - 11:13
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





To rozbierz i sprawdz budowe predzej dyfer kleknie. A jak sprzeglo bedzie sie slizgac to tez da sie go zaspawac czy zakolkowac. Napewno 1000Nm na silniku sam tyl nie uciagnie ale te 300-400 wyglada na realne.


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tom cio
post Mon, 12 Sep 2016 - 23:31
Post #16


Super User
Dołączył: Fri, 20 June 2014
Skąd: Radzyń Chełmiński





Widze ze jestes pewien tego co mowisz, a skoro to rozbierales i znasz budowe to mysle ze sprobuje ta droga. W razie gdy cos nie wytrzyma bede mial juz tyl na gotowo i doloze tylko polosie na przod by dalej jezdzic na 4m.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klinton
post Tue, 13 Sep 2016 - 00:10
Post #17


Frequent User
Dołączył: Tue, 11 November 2014





kto z Was próbował wyjąć przednie półosie w 4 motion i jechać? może opiszcie swoje wrażenia jak się stało


--------------------
VW Corrado VRT 4Motion 400+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Tue, 13 Sep 2016 - 05:49
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





Zeby sobie mieszac fwd,rwd, awd potrzeba miec juz kontroler haldexa np. Ecumaster lub inny. I niewolno nic zaspawywac czy kombinowac ze sprzeglem haldex.


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klinton
post Tue, 13 Sep 2016 - 08:32
Post #19


Frequent User
Dołączył: Tue, 11 November 2014





dążę do tego, że w syncro/4motion napęd na tył wychodzący z przystawki jest połączony na stałe z napędem przedniej prawej półosi, a pomiędzy przednią prawą a przednią lewą półosią jest O DZIWO mechanizm różnicowy, dalej wystarczy pomyśleć


--------------------
VW Corrado VRT 4Motion 400+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Tue, 13 Sep 2016 - 18:27
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





Hehe nastepny co slyszal a nie widzial a w podpisie ma 4Motion. Polos jest podlaczona do satelity w koszu. Naped na tyl przekazywany jest z obudowy mechanizmu roznicowego (kola talerzowego). W przekladni katowej sa 2 walki wewnetrzny dla polosie a zewnetrzny dla przekladni na tyl.

Wyjmij sobie polosie przod zepnij tyl i zobacz co sie stanie.

Z Etki 02M


Syncro nie rozbierałem ale wydaje mi sie ze róznica jest w tym że ma tulejkę pośrednią dla zbierania napedu z koła talerzowego


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 05:06