![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sat, 17 December 2016 ![]() |
Witam, szukam osoby/ zakładu która podjeła by się przekładki na manual, auto to a8 abz, przeprowadzał ktoś z forum taką operację ? Jakie mniej więcej będą koszta ? Dzięki za odp i pozdrawiam.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sun, 17 August 2008 ![]() |
Ja robiłem sam. 3700zł same części, przy czym sprzęgło i skrzynię dosyć tanio dorwałem. 600zł program do ECU, ale na sterowniku z automatu też da się jeździć - u mnie był głównie problem z wolno spadającymi obrotami przy zmianie biegów. Jeśli ma to robić warsztat, to jeszcze z 1500-2000 za robotę trzeba liczyć.
Jeden człowiek z a8team.pl robił taką przekładkę zdaje się w Genowefa Garage i był zadowolony z jakości wykonanej pracy. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 12 November 2016 ![]() |
Jeśli nie masz jeszcze sprzęgła z kołem zamachowym to kupuj od Adriana z a8team - leży mu taki zestaw - rarytas . Reszta części do ogarnięcia
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sat, 17 December 2016 ![]() |
Reszta części ? Co będzie potrzebne ? Mechanicznie myślę że ogarnę we własnym zakresie, wymianę skrzyni czy sprzęgła czy półosi, elektronika też mam ogarniętego. Dzięki za informacje
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 12 November 2016 ![]() |
Tylny most , wał do przedłużenia lub skrócenia , skrzynia biegów z S8 lub 2.5 tdi pod quattro , pedały lub sam pedał sprzęgła , pompa sprzęgła , półośki - jest tego troche
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sat, 17 December 2016 ![]() |
Skrzynia biegów w 2.5 tdi jest taka sama jak w s8? Tylny most od 2.5 lub s8 tak ? wał w takim razie też może być od 2.5 tdi czy s8 a mój mogę odsprzedać, pedały od jakiego kolwiek manuala tak samo pompa sprzęgła? Pół osie od s8/ 2,5 tdi ?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sun, 17 August 2008 ![]() |
Półosie od A8 w manualu, bez znaczenia jaki silnik. Te z automatu i innych modeli są za krótkie.
Wał - kilka opcji: - oryginał od S8 w manualu (długość 192cm), - przedłużenie wału od automatu, - wał od automatu (najdłuższy miał chyba 187cm) + dorobiony dystans między flanszę skrzyni a przegub wału. Pedały A8 manual bez znaczenia jaki silnik, albo przerobienie tych z automatu (mają przygotowane miejsce na pedał sprzęgła, ale trzeba porzeźbić z dopasowaniem pompi sprzęgła), Wybierak - zależy jaką skrzynię będziesz montował (5-biegów czy 6), jak 6-biegów 01E, to wybierak S8 manual lub A8 2.5tdi manual. Podobny jest też w A6 C4 2.5tdi, ale trzeba wodziki przedłużyć i uszy do mocowania tunelu środkowego przerobić. Most dobiera się pod skrzynię, albo skrzynię pod obecny już w aucie most. Kwestia przełożenia głównego - to w skrzyni musi się zgadzać z przełożeniem mostu. Skrzynia 01E z A4 B5/B6, S4 B5, A6/S6 C5, S8, do wyboru do koloru. Łapy skrzyni S8 manual lub A8 2.5tdi manual. Sprzęgło - tu zależy czy chcesz przedlifta czy polifta przerabiać, bo zamachy się różniły ilością śrub do przykręcenia do wału. Ogólnie ja robiłem na ori częściach (tylko wał od automatu przedłużałem) i kompletowanie tego zajęło mi ok 1,5roku. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Sat, 17 December 2016 ![]() |
Abz występował chyba tylko w pre fl, ja mam 95r, o to myslałem ze na sezon 2017 ogarne wszystko a tu niestety chyba będzie więcej zabawy. Docelowo chciałbym skrzynię 6 biegów, chyba że 5 jest bardziej pancerna, dodam, że w planach samochodu, prócz ogarnięcia wszystkiego technicznie co jest w trakcie, jest manual, a w dalszej kolejności jeżeli finanse pozwolą turbo.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 25 January 2015 Skąd: Żyrardów ![]() |
6b jest wytrzymalsza, spokojnie da się to ogarnąć szybko a nie w 1,5 roku
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Sun, 17 August 2008 ![]() |
Jak masz rocznik 95, to jeszcze przeróbka tunelu środkowego jest potrzebna - inny kształt, inne mocowanie wybieraka, dziura na wodziki przesunięta w bok.
Skrzynia 6b jak najbardziej na plus, ja mam o oznaczeniu DQT z A6 C5 2.5tdi i przełożenia ma optymalne do tego silnika - przy 2000obr jest 110km/h licznikowe (105 wg gps). Ja nie miałem parcia na swapa, automat chodził do samego końca, więc sobie zbierałem pomału części z lekkim naciskiem na optymalizację kosztów ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Sat, 17 December 2016 ![]() |
Auto będzie miało ganiać ze świateł, nie po autostradach, zależało by mi na krótszych przełożeniach, żeby się lepiej napędzało, ale też nie na tyle krótkich żeby zamknęła się na 220 km /h, u mnie też automat chodzi dalej bez większych zastrzeżeń, dlatego parcia jakiegoś nie mam ale do maja chciałbym żeby auto ruszylo juz w manualu
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Sun, 17 August 2008 ![]() |
Kilka linków, z których korzystałem przy przeróbce - można podpatrzeć pewne rozwiązania:
https://get.google.com/albumarchive/1041380...A0ifitlm_Qbc11p http://www.motorgeek.com/viewtopic.php?f=6...83cfd1cf076e5cb http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=61442 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Sat, 17 December 2016 ![]() |
Ok, a ma ktoś wiedzę o oznaczeniach skrzyni i mostów , które krótkie przełożenia, które długie, dzięki za linki napewno będą pomocne
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Sat, 17 December 2016 ![]() |
I jeszcze koło zamachowe, czy jest jakiś patent na to czy pasuje od czegoś innego czy musi być od s8 manual pre fl ?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 06:51 |