![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Chodzi mi po głowie koncepcja na zmianę przełożeń w skrzyni biegów (skrócenie), by wóz bardziej dopasować do specyfiki zawodów w których startuję (V max jakie udało mi się osiągnąć na najszybszych próbach to ok 130km/h a vmax na szosie to 160 więc nie wykorzystuję w pełni skrzyni na zawodach jak widać). Na chwilę obecną wiem już jakie mniej więcej chcę przełożenia (jak odwiedzę hamownię to pewnie uściślę jeszcze te przełożenia).
Teraz jest ori skrzynia 4B z zębatkami oczywiście o skośnym zazębieniu. Dyfra nie planuję zmieniać - tylko przełożenia skrzyni. Poradźcie kto może w PL dorobić nowe wałki z zębatkami? Mówimy raczej o zębatkach z prostymi zębami. O jakich w ogóle kwotach mówimy jeśli chodzi o PL? Rozumiem że jak dorabiam koła o prostych zębach to z kłowym zazębieniem? Bez synchro? Co zyskuję przez to, a co tracę? W ori skrzyni o zębach skośnych na wałkach powstają siły promieniowe i poosiowe (czyli rozłożone w 2 kierunkach), przy zębach prostych tylko poosiowe. Co może na to powiedzieć obudowa skrzyni? Wszystkie uwagi i spostrzeżenia mile widziane. Pacjent to moja Skoda 120S, 1300cm3 -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
odpowiedz może być nieco glupia....
pepicy cos oferują w tej materii? pare dni temu ktoś się tu oglosil ze dorabia wkłady do skrzyn, kwoty rzedu 10-20 k? oo mam, http://www.racingforum.pl/Wkad-kowy-do-Hon...ia-t113173.html |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
odpowiedz może być nieco glupia.... pepicy cos oferują w tej materii? pare dni temu ktoś się tu oglosil ze dorabia wkłady do skrzyn, kwoty rzedu 10-20 k? oo mam, http://www.racingforum.pl/Wkad-kowy-do-Hon...ia-t113173.html Jeden właściwy adres w CZ pewnie znasz - http://www.prevodovky-sixta.cz/index.php/extensions-40 Ja bym nie eksperymentował w PL, skoro u sąsiadów mają to opanowane do perfekcji i za ułamek powyższej ceny -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Pepiki oferują, ja znałem ofertę Kalmar'a ale 4,2k PLN nie wyłożę niestety, nie ta ranga zawodów
![]() Killme, tej firmy nie znałem, popatrzę. -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
PAR wychodzi raczej nieco więcej niż 4,2kpln
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Raczej wszystko bedzie wychodziło "nieco" wiecej niz 4,2kzł
Srednia rynkowa cena za głowne przełozenie tyle wynosi, a to naciecie i obrobka ht jednego kola i jednego wałka, a gdzie reszta? Przeliczenie tego wszystkiego itd Obstawiam że poniżej 10kzl zrobić dobrze się tego nie da. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Podejrzewam, że się da.
Koszt materiałów i obróbki niewielki z tego co mi wiadomo, większość ceny zgarnia marketing. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
^zapomniales o narzedziach naweglaniu, kulowaniu etc
no i przedewszystkim o know how ![]() -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
No tak zakładałem przecież ręczną obróbkę.
![]() P.S. Ale w sumie biorąc fakt, że mam plan zakupu kilku maszyn do obróbki stali to nie wiem czy za 20k PLN się uda zrobić taką skrzynię ![]() -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
^zapomniales o narzedziach naweglaniu, kulowaniu etc no i przedewszystkim o know how ![]() Noł hał nie jest wiedzą rodem z F1. To już od dawna znana technologia, wystarczy odbyć rozmowę z ludźmi w fabryce wykonującej koła zębate. Oni to potrafią, kwestia jak się dasz radę dogadać odnośnie ich czasu po ich zmianie ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki ![]() |
Pinin to już nie te czasy na dogadywanie się po zmianie powoli.
Rudiger: -Na prostych zębach nie masz sił poosiowych tylko poprzeczne do wałków -4.2k to nie jest zła cena. -Nie musisz wywalać synchro, jeśli u Ciebie wyrabiają to ich nie wywalaj taka moja rada (spada żywotność skrzyni a jeśli u Ciebie syncronizatory wyrabiają to na takich zawodach dużo nie zyskasz) -znam firmę która robi takie rzeczy, z odpowiednich stopów razem z nawęglaniem etc i fakturą a nie na boku gdzieśtam - podawali mi kwotę kilkuset zł od pary zębów (świta mi, że coś koło 700zł) |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
myślę że da to się zrobić także w PL za rozsądne kwoty, teraz jest sporo firm z odpowiednim zapleczem maszynowym na rynku.
Popatrzę jeszcze na tę czeską stronę dziś bo wczoraj nie miałem czasu. Zasadniczo porównując przełożenia Kalmara z ori skrzynią to: 1 - dłuższa 2- dłuższa 3 i 4 krótsza. Nie do końca pasuje mi koncepcja wydłużania 1 i 2, za to skrócenie 3 i 4 - jak najbardziej OK fragm. opisu z instrukcji: "...koła zębate [wałka pośredniego] biegu 3 i 4 są wciśnięte na wałek na gorąco za pomoca prasy natomiast koła I,II i wsteczny są nacięte wprost na wałku" no to daje to do myślenia nie ![]() trzebaby takie przełożenie dobrać by przy 6000obr było 135kmh a nie jak teraz 160kmh. I by przełożenia tak "nachodziły na siebie" bym nie spadał poniżej pewnych obrotów (vide przyszły wykres z hamowni) Jaqo, synchro bym zostawił bo dają radę na tym oleju na którym jeźdzę. Ja wiem jakie siły generuje dane przełożenie, zastanawiałem się co na to powie ubudowa skrzyni biegów.... -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ ![]() |
Zęby proste stosuję się własnie wtedy gdy obudowa nie jest w stanie znieść sił poosiowych (które to generują skośne zęby w połączniu z momentem obrotowym). Na prostych zębach jedynie wałki mogą się uginać zmniejszając zazębianie. Mają natomiast jedną zasadniczą wadę. Są zajebiście głośne. Zęby skośne niejako kasują luz miedzyzębny podczas pracy a proste nie. Skrzynią Ursusa C360 jest na prostych zębach i jakoś niewyobrażam sobie jakie dzwięki by wydawała jadąc 135km/h i 6000rpm.
Co do wykonania przełożeń to napewno nie zrobi dobrze pierwszy lepszy frezer. Wystarczy wziąść oryginalny wienieć zębaty z dyfra i spróbować na nim zrobic punktakiem punkt aby sprawdzić o co mi chodzi. Punktak trafi nas w oko a na wieńcu nie będzie absolutnie żadnej ryski;-) -------------------- "Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Rudiger pogadaj z ALI23 http://www.racingforum.pl/koa-zamachowe-z-...em-t113083.html tu masz jego przykładowe ogłoszenie ale robi wszystko co tyczy się metalu i jego obróbki/dorobienia... Ceny ma normalne...
szymonrs z ta skrzynia ursusa dowaliłeś... większość rajdówek z prawdziwego zdarzenia ma kłowe skrzynie i owszem ciekawe i głośno chodzą ale do ursusa im daleko(wiem bo ursusem nie raz pomykałem) a co do obrotów i głośności większość motocykli ma takie skrzynie i chodzą cichutko poza stukami zmiany biegów gdy ktoś nie umie i wciska sprzęgło zamiast operować gazem... -------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ ![]() |
Rudiger pogadaj z ALI23 http://www.racingforum.pl/koa-zamachowe-z-...em-t113083.html tu masz jego przykładowe ogłoszenie ale robi wszystko co tyczy się metalu i jego obróbki/dorobienia... Ceny ma normalne... szymonrs z ta skrzynia ursusa dowaliłeś... większość rajdówek z prawdziwego zdarzenia ma kłowe skrzynie i owszem ciekawe i głośno chodzą ale do ursusa im daleko(wiem bo ursusem nie raz pomykałem) a co do obrotów i głośności większość motocykli ma takie skrzynie i chodzą cichutko poza stukami zmiany biegów gdy ktoś nie umie i wciska sprzęgło zamiast operować gazem... kłowa skrzynia nie oznacza prostych zębów tylko sposób załączania koła załączanego... ![]() ![]() oczywiście przykład z ursusem przejaskrawiony i napewno dużo zależy od precyzji wykonania i "modułu" zębów. -------------------- "Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Ano, widziałem gdzieś kiedyś(chyba w ofercie PAR) wkład synchronizowany na prostych zębach
![]() Mi ktoś kiedyś mówił, że kłówkę można zrobić na gratach ze skrzyni z motocykla. Ja akurat nie mam pojęcia jak to działa więc może to być głupota, ale może warto spróbować w tę stronę? |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Noł hał nie jest wiedzą rodem z F1. To już od dawna znana technologia, wystarczy odbyć rozmowę z ludźmi w fabryce wykonującej koła zębate. Oni to potrafią, kwestia jak się dasz radę dogadać odnośnie ich czasu po ich zmianie ![]() Tak się składa że pracuje w takim zakładzie i wiem ile potrzeba żeby policzyć parę kół, jak zaplanować proces produkcyjny i jakie narzędzia i przyrządy trzeba dobrać i za ile je kupić. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Skiba ok nie zapominaj że to skoda a nie audi quattro lub mietek z 1000hp który ma startować non stop z odcinki na drag slicku....
Wbrew pozorom obliczenia nie są takie straszne jeśli przyjmiemy opcje sporego zapasu i średniej dokładności-każdy student mechaniki i budowy maszyn projektuje prostą krzynie biegów na podstawach konstrukcji maszyn... Cały tok obliczeniowy jest ogólno dostępnym wielu skryptach z polskich uczeni, tak wiem zaprojektować skrzynie od zera to wyczyn ale my już mamy wymiary wałków odległość osi, łożyska i cała resztę pozostaje tylko opcja dopasowania/kompromisu wielkości zębatek i przełożeń.... Procesy produkcyjne danych elementów to też żaden kosmos w wielu skryptach jest opisane jak stworzyć całkowitą dokumentacje projektową.... Pozostaje opcja kto to zrobi i z czego... -------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Heheh
tak, tak a po 2 semestrach technologi maszyn owy student lub zmienia przelozenia w gleasonie i robi sobie skrzynie ![]() Ja przez to wszystko przechodziłem i wiem ile rózni się teoria od praktyki. Owszem jest łatwiej to sobie przyswoić ale nie przesadzajmy ![]() Materiał to jest najmniejszy problem. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Ok, ale przy opcji okrojonej czyli opcji dorobienia 2 par zębatek (te 2 wprasowywane na wałek pośredni i 2 luźne na wałku głównym) dla biegu 3 i 4, o prostych zębach - to już nie jest wydaje mi się trudna sprawa. Bo ori wałki zostają.
Z tego co widzę na stronie czeskiej - to 2 pary kół kosztują ok 1k . To już do przyjęcia jest. -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 02 July 2025 - 05:20 |