![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 12 July 2017 ![]() |
Witam, planuje budowę budynku gospodarczego w którym chciałbym umieścić swój wymarzony od zawsze warsztat samochodowy do grzebania i przerabiania aut.
Planuję dwa stanowiska w tym jedno z podnośnikiem, w układzie takim jak na rysunku. W związku z tym mam kilka pytań: - jakiej wysokości budynek projektować z myślą o podnośniku? - ile miejsca zrobić pomiędzy stanowiskami i wokół stanowisk żeby się wygodnie pracowało? - czy lepiej zrobić podnośnik na stanowisku bliżej środka czy bliżej ściany - co warto zaplanować jeszcze w takim miejscu "pracy" - czy znacie jakieś strony internetowe, gdzie można podejrzeć jak ludzie są urządzają takie warsztaty? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sun, 20 November 2005 ![]() |
Fajnym pomysłem jest podnośnik stemplowy (podpodłogowy). Ale to też zależy co chcesz przy autach robić i jakich. Jak tylko osobówki to spoko taki podnośnik ogarnie. Wysokość hali najlepiej powyżej 3,5 m.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
35-40 mkw na stanowisko to fajny luksus pracy
pamiętaj o przewidzeniu miejsca na "magazyn" - jak chcesz robić długofalowe projekty, to przestrzeń magazynowa znika w oczach |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Myślę że 2m luzu wokół auta to minimum, podnośnik unoszący nadwozie daje duży komfort pracy przy zawiasie czy hamulcach, nie trzeba nic lewarować bo masz wszystko w powietrzu, szczególnie jak wózek trzeba w dół.
Pewnie byłeś już w jakimś sensownym warsztacie lub masz w pobliżu, da się podejrzeć? -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Jeśli będziesz korzystał ze stołu warsztatowego to rób jak największy
![]() Nie kupuj gotowców - za 20% ceny gotowca sam wyspawasz solidny stół np z profili zamkniętych. Podobnie z regałami magazynowymi itp. Stół robisz z profili 60x40x3, blat to chińska sklejka szalunkowa 22-23mm, szafki kupujesz w necie po 150zł nowe. http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/.../warsztat03.jpg Podstawa do równa posadzka - jeśli będziesz robił ją od nowa - do ostatecznej wylewki weź ekipę z miksokretem i zacieraczką. Posadzka będzie solidna i równa jak stół. Jak masz równą posadzkę to można sobie wtedy porobić fajne stoły na silnik, skrzynię itp na kółkach żeliwnych - co ułatwia ich przemieszczanie. A propos regałów i magazynowania - regały porobisz z kątownika zimnogiętego (nie hutniczego), półki z płyty OSB dociętej na wymiar. Konstrukcja dość lekka i bardzo wytrzymała. W ten sposób może wykorzystać np 100% wysokości ściany co zwiększy efektywność magazynowania. http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/.../warsztat05.jpg -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Tue, 17 July 2007 ![]() |
Pomyśl nad oddzieleniem (nawet prowizorycznym) stanowiska "brudnego" od "czystego". Jeśli chcesz przerabiać auta, to dobrze mieć miejsce na wszelkie cięcia, szlifowania, spawania, itp, bo potem weź składaj silnik czy skrzynie w tym pyle...
Mówię z doświadczenia - wiem ile wymagało czasu i nakładów wyczyszczenie pomieszczenia, gdzie było piaskowane nadwozie, żeby móc tam później komfortowo pracować przy czym innym. Jeśli możesz iść w górę, to 3,5m minimum tam, gdzie podnośnik, o ile masz w planie tylko osobówki. Na SUVy min. 4m do sufitu, nawet 4,5, żeby był komfort. Przestrzeń magazynowa w każdej ilości. Regały po sufit, najlepiej też jakieś osobne/oddzielone od części warsztatowej pomieszczenie. Auto w częściach zajmuje horrendalne ilości miejsca, zwłaszcza jesli chcesz je przechowywać tak, żeby się nie odgniotły tapicerki, nie porysowały plastiki, itp. Podnośnik: przemyśl dobrze jaki. Każdy z typów ma plusy i minusy. Na dwukolumnowym zrobisz sporo, ale nie wszystko. Czterokolumnowy z najazdami jest chyba najmniej komfortowy i najbardziej ograniczający. Najazdowy nożycowy jest fajny, ale trochę inne sumy względem dwukolumnowego. Podprogowy to tylko do wulkanizacji, hamulców, ewentualnie amorów. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2014 Skąd: Siedlce ![]() |
jakie wymiary planowanego garazu??? jaki metraż?
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
-------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Zna ktoś z autopsji takie tanie szafki? Jak to się sprawdza w użytkowaniu? Wydają się dosyć praktyczne.
http://allegro.pl/regal-narzedziowy-szafka...6891079059.html -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 February 2008 Skąd: ;) ![]() |
Nie dawno budowalem budynek w ktorym Mam dwa garaze o wymiarach 6 m szerokie 7,2 dlugie przedzielone sciana z duzym przejsciem. Wysokosc okolo 3,65 m. W jednym z nich podnosnik dwukolumnowy. W drugim duzy stol, regaly, wiertarka stolowa itd. Co sie okazalo po jakims czasie ? Ze jest za malo miejsca na graty, czesci itd. Wysokosc dla osobowek wieksza nie potrzeba.
Choc szczerze mowiac teaz budowalbym wiekszy. O minimum metr w kazda strone.. Konczy sie tym ze mam 2 budynek tylko na graty z projektu, ktory ciagnie sie latami. Ogromna ilosc potrzebnych czesci, ktorych szkoda wyrzucic. Pomysl z oddzieleniem czesci brudnej od czystej bardzo dobry. Podczas ciecia stali szlifowania ogromne ilosci brudu. Roznosi sie wszedzie bardzo szybko. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 10 October 2005 Skąd: Kraków/Łódź/Tarnów/Dębica ![]() |
Zna ktoś z autopsji takie tanie szafki? Jak to się sprawdza w użytkowaniu? Wydają się dosyć praktyczne. http://allegro.pl/regal-narzedziowy-szafka...6891079059.html Fajnie, pod warunkiem, że masz równą podłogę w garażu. Koniecznie dobra posadzka i jak piszą przedmówcy-stół warsztatowy tzw. falbanek. Musi być bardzo solidny. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 06:54 |