Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Proporcje średnic runnerów w kolektorach wydechowych
Rijndael
post Sat, 25 Aug 2012 - 09:34
Post #1


Super User
Dołączył: Thu, 23 April 2009
Skąd: z lasu





Kiedyś na stronie Grabowskiego był fajny opis dotyczący kolektorów wydechowych, m. in. były podane proporcje dla różnicy średnic przyłączeniu kilku rur w jedną. A konkretnie dla kolektorów 4-2-1, 4-1 i 3-1 w V6. Czy ktoś z Was ma to w archiwum lub te zagadnienia znane mu są z innych źródeł i mógłby przypomnieć?

Dzięki. wink.gif


--------------------
:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 25 Aug 2012 - 09:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kmicic 540
post Sat, 19 Oct 2013 - 18:33
Post #2


User
Dołączył: Sat, 12 October 2013





Wiem, ze bardzo stary temat, ale dokładnie mam takie samo pytanie jak kolega, a nie chce akładac nowego tematu... pomoże ktos? chce zrobić kolektor do v8 i zastanawiam sie właśnie nad wymiarami i specyfikacja co bedzie lepsze 4w2w1 czy 4w1?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sat, 19 Oct 2013 - 20:12
Post #3


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Piszcie na PW maile, to podesle Wam fragment ksiazki ( po angielsku) na temat kolektorow N/A.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xxMAXIMxx
post Sun, 20 Oct 2013 - 10:11
Post #4


Super User
Dołączył: Sun, 08 April 2012





http://grabowski.com.pl/wydechy/

Zapraszam do lektury. Bardzo dobre opracowanie na podstawie którego projektowałem własny wydech.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kmicic 540
post Sun, 20 Oct 2013 - 13:42
Post #5


User
Dołączył: Sat, 12 October 2013





Dzieki za tego linka, no sporo wiedzy tu jest ale to naprawde trzeba miec głowe zeby to policzyć dokładnie, no i trzeba też dokładnie pomierzyć lub znać dokładne dane techniczne silnika, pola przepływu, skoki zaworów, kąty wałków rozrzadu, a to jest ciezko zdobyć, bo to sa bardzo sczegółowe dane, bedzie cięzko sad.gif a trudno to zrobić jak silnik jest w aucie które uzytkujemy... Może ktos z was ma takie dane do silnika n62tub44? bmw e39 540i wink.gif Mimo wszystko dzieki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lennypl
post Sun, 20 Oct 2013 - 14:08
Post #6


User
Dołączył: Wed, 07 December 2005
Skąd: Gdańsk





1. Jak chcesz mieć wydech "dobrze policzony", to bez danych wejściowych się nie obejdzie.
Najlepiej zainwestuj kilka baksów, kup program "PipeMax" i wszystko sobie policzysz smile.gif .
Jak chcesz "na oko", to na tym forum są opisane projekty V8. W "pecie" jest jakiś customowy wydech o ile pamiętam, to tylko przykład.

2. W e39 to raczej M62b44.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sun, 20 Oct 2013 - 14:53
Post #7


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Z tych materialow, ktore na maila podsylam mozna wyliczyc kolektor. Jest tez kilka podstawowych zasad (wyjscie z glowicy, pasowanie kolektora itp). Robilem kiedys przymiarki kolektora do mazdy 323F z escorta rs2000 i teoria prawie idealnie pokrywala sie z praktyka. Ten fabryczny kolektor w silniku 1.8 dal wzrost 10-15NM w zakresie 2500-4500rpm (bez strojenia, przy afr >15:1 po zamontowaniu kolektora). To samo tyczy sie kolektorow dolotowych (tez moge cos podeslac jak ktos bedzie zainteresowany).
Ogolnie cala ksiazka Graham bell - four stroke performance tuning otwiera oczy.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 01:03