![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 23 April 2009 Skąd: z lasu ![]() |
Kiedyś na stronie Grabowskiego był fajny opis dotyczący kolektorów wydechowych, m. in. były podane proporcje dla różnicy średnic przyłączeniu kilku rur w jedną. A konkretnie dla kolektorów 4-2-1, 4-1 i 3-1 w V6. Czy ktoś z Was ma to w archiwum lub te zagadnienia znane mu są z innych źródeł i mógłby przypomnieć?
Dzięki. ![]() -------------------- :)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sat, 12 October 2013 ![]() |
Wiem, ze bardzo stary temat, ale dokładnie mam takie samo pytanie jak kolega, a nie chce akładac nowego tematu... pomoże ktos? chce zrobić kolektor do v8 i zastanawiam sie właśnie nad wymiarami i specyfikacja co bedzie lepsze 4w2w1 czy 4w1?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Piszcie na PW maile, to podesle Wam fragment ksiazki ( po angielsku) na temat kolektorow N/A.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 April 2012 ![]() |
http://grabowski.com.pl/wydechy/
Zapraszam do lektury. Bardzo dobre opracowanie na podstawie którego projektowałem własny wydech. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sat, 12 October 2013 ![]() |
Dzieki za tego linka, no sporo wiedzy tu jest ale to naprawde trzeba miec głowe zeby to policzyć dokładnie, no i trzeba też dokładnie pomierzyć lub znać dokładne dane techniczne silnika, pola przepływu, skoki zaworów, kąty wałków rozrzadu, a to jest ciezko zdobyć, bo to sa bardzo sczegółowe dane, bedzie cięzko
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 07 December 2005 Skąd: Gdańsk ![]() |
1. Jak chcesz mieć wydech "dobrze policzony", to bez danych wejściowych się nie obejdzie.
Najlepiej zainwestuj kilka baksów, kup program "PipeMax" i wszystko sobie policzysz ![]() Jak chcesz "na oko", to na tym forum są opisane projekty V8. W "pecie" jest jakiś customowy wydech o ile pamiętam, to tylko przykład. 2. W e39 to raczej M62b44. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Z tych materialow, ktore na maila podsylam mozna wyliczyc kolektor. Jest tez kilka podstawowych zasad (wyjscie z glowicy, pasowanie kolektora itp). Robilem kiedys przymiarki kolektora do mazdy 323F z escorta rs2000 i teoria prawie idealnie pokrywala sie z praktyka. Ten fabryczny kolektor w silniku 1.8 dal wzrost 10-15NM w zakresie 2500-4500rpm (bez strojenia, przy afr >15:1 po zamontowaniu kolektora). To samo tyczy sie kolektorow dolotowych (tez moge cos podeslac jak ktos bedzie zainteresowany).
Ogolnie cala ksiazka Graham bell - four stroke performance tuning otwiera oczy. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 01:03 |