Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Problem z odpaleniem. Grande Punto 1.3 JTD
Kawa 1.3 JTD
post Wed, 16 Oct 2013 - 20:05
Post #1


Rookie
Dołączył: Wed, 16 October 2013





Witam! Mam problem z odpaleniem rano autka, musze go kręcić z dobre 4-6 razy aby załapał lecz gdy już załapie to odpala o strzał a jak już postoi ze 3-4 godzinki ten sam problem. Wtryski są ok lecz problem nie znikł. Prosze o rade.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 16 Oct 2013 - 20:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Georgi93
post Sat, 19 Oct 2013 - 16:40
Post #2


Rookie
Dołączył: Wed, 16 January 2013
Skąd: Pomorskie





sprawdź świece żarowe na 90% to będzie ich wina
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Sat, 19 Oct 2013 - 19:03
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





EGR


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sadam55
post Sun, 20 Oct 2013 - 11:16
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





Ja u siebie w ATD do tej pory walcze z długim kręceniem, ale dopiero po około 12h długo kreci.tak to nawet pół obrotu nie zrobi i juz "gada".na początek zrobiłem rozrusznik bo bardzo wolno kręcił i kabel od alternatora.jest o niebo lepiej.potem świece żarowe, jeszcze muszę sprawdzić, czy paliwo mi sie nie cofa, ale ogólnie obstawiam lejące wtryski mimo, że vag pokazuje, że sa w bardzo dobrej kondycji.


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sun, 20 Oct 2013 - 12:57
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





A próbowałeś na świeżym, naładowanym akumulatorze?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabcok20
post Tue, 22 Oct 2013 - 21:23
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Lębork





Mam ten sam problem 2.0 DTI. poniżej grzeją świece pali i pracuje idealnie, jak świece nie grzeją nie odpala, na ciepłym pali ok. Da rade zwiększyć dawke startową za pomoca MPPS?


--------------------
Mercedes W201 M104
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kawa 1.3 JTD
post Thu, 24 Oct 2013 - 16:25
Post #7


Rookie
Dołączył: Wed, 16 October 2013





Świece nowe, akumulator nowy i dalej nic. Auto stało u 3 mechaników i żaden nie potrafi powiedzieć co to jest i tylko gadają że silnik jest na wykończeniu co jest bzdurą totalną. Wtryski były na regeneracji z czego nic nie zrobili bo są idealne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Georgi93
post Thu, 24 Oct 2013 - 18:49
Post #8


Rookie
Dołączył: Wed, 16 January 2013
Skąd: Pomorskie





że wtryski są w idealnym stanie to nie znaczy że silnik też w takim jest, sprawdź kompresje, podłącz pod kompyter diagnostyczny to będziesz miał wszystko jak na tacy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabcok20
post Thu, 24 Oct 2013 - 19:57
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Lębork





W common railu miałem często że nieszczelna była podstawa filtra paliwa. Mówię tu zwłaszcza fordzie mondeo tdci. W taich autach sprawdzałem szczelność dmuchając sprężarką w przewód zasilający paliwa i lookałem gdzie idą bąbelki. Jeśli na zimnym w końcu odpalisz i po odczekaniu np. 15 minut odpali od strzała to raczej nie jest wina ani kąta wtrysku ani świec czy kompresji tylko układu paliwowego.


--------------------
Mercedes W201 M104
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hipo
post Thu, 24 Oct 2013 - 20:03
Post #10


Super User
Dołączył: Mon, 04 July 2011
Skąd: Jarosław





Egr sprawdziles jak kolega pisal powyzej? jtd tak ma ze jak sie egr zatnie to palić nie chce i errorow nie wywala.


--------------------
Stilo MW MJ140 142KM/341Nm@xxxKM/xxxNm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kawa 1.3 JTD
post Thu, 24 Oct 2013 - 21:01
Post #11


Rookie
Dołączył: Wed, 16 October 2013





Kompresja była mierzona i jest ok. On odpali pochodzi chwile zgasze go i odpali o raz. sprawdze jutro ten filtr i egr bo nie ma żadnego błędu na komputerze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
meid88
post Sun, 17 Nov 2013 - 10:03
Post #12


Rookie
Dołączył: Sat, 16 November 2013





witam kawa 1.3 JTD
mam ten sam problem moje auto fiat grande punto 2008 1.3 JTD 90KM hatchback
daruj sobie sprawdzanie zworu egr a ludzi którzy w tym wątku pisali o świecach czy zaworze recyrkulacji spalin po prostu zignoruj smile.gif

podaj jaki wynik miałeś na kompresji
przyczyna może być również w elektryce(ja w swoim mam niestety nieźle namieszane auto po wypadku było niestety złożone przez jakiegoś partacza)
i teraz muszę odtworzyć po schematach instalację elektryczną , w tym tygodniu postaram się rozwiązać problem i opisać wszystko krok po kroku
jeżeli uporałeś się już z problemem zapraszam na priv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piramida
post Sun, 17 Nov 2013 - 10:30
Post #13


Super User
Dołączył: Sun, 28 February 2010
Skąd: Kraków





Może czujnik temp?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raven155
post Mon, 18 Nov 2013 - 13:50
Post #14


User
Dołączył: Mon, 22 December 2008
Skąd: Południe





Objawy jak przy cofającym się paliwie. Możesz mieć nieszczelną obudowe filtra jak już ktoś wcześniej pisał. W każdym razie szukałbym tutaj przyczyny.


U mnie było podobnie aaale..... dodatkowo winny był rozrusznik który dawał za małą prędkość obrotową. Mam 1.3cdti 70konne w combo i seryjnie montowali tam rozruszniki 1.1kW. Podmieniłem na taki z nowszego modelu 1.8kW i odpala o niebo lepiej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
meid88
post Mon, 18 Nov 2013 - 16:30
Post #15


Rookie
Dołączył: Sat, 16 November 2013





[quote name='raven155' date='Mon, 18 Nov 2013 - 13:50' post='1086308']
Objawy jak przy cofającym się paliwie. Możesz mieć nieszczelną obudowe filtra jak już ktoś wcześniej pisał. W każdym razie szukałbym tutaj przyczyny.

ok zgadzam się , z tym że dzisiaj założyłem tam dodatkowy zaworek i dalej to samo ale tą samą drogą poszedłem
następnie dałem mocniejszy akumulator i dalej to samo , zobaczymy jeszcze z rozrusznikiem tak jak napisałeś
Poza tym
2 wtryski leją i jutro będę miał możliwość sprawdzenia na nowych wtryskach i dam znać czy to możę wreszcie w tym rzecz

u mnie generelanie na zimnym silniku przy rozruchu pali ciężko trzeba kilka razy podgrzać świece 3,4 razy zakręcić
i dodatkowo oczywiście spadek mocy na pierwszych trzech przełożeniach
gdy złapie temperaturę pali na dotyk , spadek mocy pozostaje

nic dalej szukam przyczyny być możę w tym tygodniu dojdziemy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
meid88
post Sat, 07 Dec 2013 - 18:41
Post #16


Rookie
Dołączył: Sat, 16 November 2013





denerwuje mnie już to punto
ostatnio zapalił na dotyk, chwilę pochodził i za pół godziny znowu ta sama historia
sprawdzono pompowtryski i są ok paliwo spływalo to menzurek w określonym czasie itd wszystko poprawnie i nic...
niektórzy sugerują przepływomierz powietrza
a i kompresja delikatnie odbiegała od normy ale tylko nieznacznie
są jeszcze jakieś pomysły ?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gule-gule
post Sat, 07 Dec 2013 - 22:24
Post #17


User
Dołączył: Mon, 17 January 2011





przepraszam za mały off top ale muszę. to co teraz produkują to się nie mieści we łbie, kupujesz nowe auto pośmigasz chwile i już coś, a to łańcuchy wyciągnięte, głowice pękniete wtryski leją skrzynia się posypała i tak dalej i tak dalej w nieskończoność

mam 2,5 TDI w A6 C4 ma nalatane 680 000 i pali od strzała nie ważne czy jest +40 czy -30
gdzie zmierza ten świat? strach pomyśleć, jedyne co cieszy że jeszcze my mieliśmy okazje pojeździć PRAWDZIWYMI autami, bez debilnych systemów i silników z gównolitu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sun, 08 Dec 2013 - 06:25
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Chwila, ale skąd pompowtryski w JTD?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
meid88
post Sun, 08 Dec 2013 - 09:00
Post #19


Rookie
Dołączył: Sat, 16 November 2013





wtryski ,mój błąd
wiadomo że w grande punto 1.3 jtd jest bezpośredni wtrysk paliwa common rail i Wtryskiwacze otwierane są elektronicznie
ale możę skupmy się na problemie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Sun, 08 Dec 2013 - 11:07
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Podejrzyj ciśnienie na listwie w trakcie kręcenia. Zrób sobie najlepiej wykres jakiś testerem widział czy nie jest to problem z pompa.


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 06:12