Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Problem z 200 SX 1.8 T
Rasta
post Tue, 16 Sep 2003 - 14:24
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 April 2003





Witam. Jak w temacie. Samochód strasznie się dławi podczas przyspieszania. Jeśli ktoś może pomóc - będę wdzięczny.

Z wskazówek mogę dodać:
-zaczyna się dławić od ok. 3000, czyli wtedy kiedy turbo się powinno włączać (turbo było już w serwisie i podobno jest już dobre)
-im bardziej wciskam pedał gazu tym gorzej idzie (bardziej się dławi)
-nie ma większego znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany
-nie gaśnie mi na wolnych obrotach
-od okolo 4000 zaczyna lepiej iść (mniej się dławi), chociaż wcześniej (niedawno robiłem głowicę) szedł źle nawet powyżej 4000
-dużo mi spala (kiedyś liczyłem, to przy raczej spokojnej jeździe w mieście około 13-15 l/100 km)
-świece zmieniałem około 200 km temu i jak je wczoraj oglądałem są mocno czarne
-jak przyspieszałem kąt wyprzedzenia zapłonu (dość znacznie, może nawet o 10 stopni) chodził dużo lepiej; rozrząd jest spięty prawidłowo.
-przy odłączeniu sondy lambda NIC się nie zmienia
-przy odłączeniu przepływomierza powietrza nie daje się wkręcić powyżej chyba 2000;
-ciśnienie w cylindrach odpowiednio: 10.8/10.8/10.3/10 (według książki pierwotnie było 11.7)
-wszystkie filtry zmienione, wymiana świec nic nie zmienia.

Z góry dzięki za wszelkie porady. Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 16 Sep 2003 - 14:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Azrael
post Tue, 16 Sep 2003 - 14:29
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Masz manometr? W ogóle coś ładuje? Z opisu wygląda tak jakby było coś ze sterowaniem turbiny i w ogóle nie ładował za to zalewał się paliwem. Może podjedź do jakiegoś dobrego mechanika, co?


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Brychu
post Tue, 16 Sep 2003 - 16:30
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





http://www.turbokillers.com/forum/index.php

Forum Nissana 200sx - może tam już ktoiś się spotkał z podobnym.


--------------------
srtb
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rasta
post Tue, 16 Sep 2003 - 18:03
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 April 2003





Dzięki za linka. Turbo raczej działa, bo przy zmienionym zapłonie naprawdę nieźle szedł. Kilka rzeczy wskazuje, że daje za dużo paliwa, ale z drugiej strony im mniej otwieram przepustnicę tym lepiej ciągnie. Może to kwestia jakiegoś czujnika? Może najlepiej byłoby zmierzyć AFR? Gdzie i za ile można to w Wawie zrobić?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pa3
post Tue, 16 Sep 2003 - 19:14
Post #5


User
Dołączył: Wed, 18 December 2002





mialem takie same obajwy, i u mnie to byl przeplywomierz


--------------------
----=== s14a ===----
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rasta
post Tue, 16 Sep 2003 - 22:43
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 April 2003





Pa3 - chodzi o przepływomierz przy filtrze, tak? Bo niektórzy czujnik otwarcia przepustnicy też nazywają przepływomierzem. W jakim aucie miałeś tak?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pa3
post Wed, 17 Sep 2003 - 18:55
Post #7


User
Dołączył: Wed, 18 December 2002





przeplywomierz przy filtrze , w nissanie 200sx 2.0t


--------------------
----=== s14a ===----
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rasta
post Wed, 17 Sep 2003 - 23:55
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 April 2003





ok, dzieki. sprawdze go jak najszybciej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BoboVtec
post Wed, 17 Sep 2003 - 23:59
Post #9


Super User
Dołączył: Thu, 09 January 2003
Skąd: Warszawa/Boleslawiec





podjedz do promotora przy ulicy Marsa.
Oni tobie tam fachowo powiedza co jest nie tak i jak przy okazji zrobic z twojego nissana 10sekundowca:)


--------------------
proMOTO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek1
post Thu, 18 Sep 2003 - 08:51
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





Apropos czujnika otwarcia przepustnicy to jak mi padł w Eclipsie to też miałem podobne objawy. Także jego też warto sprawdzić. A kontrolka "Check Engine" nie zapala się?


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mellow
post Thu, 18 Sep 2003 - 08:57
Post #11


Super User
Dołączył: Mon, 16 June 2003
Skąd: Warszawa





IMO nie ma co tak dumac, chyba, ze jestes mechanikiem Rasta i mozesz to wszystko sam sprawdzic. Jak nie to naprawde najelepiej odstaw fure do dobrego mechanika jak powiedzial Azrael i Bobo. Ja nigdy takich objawow niemialem, ale stawiam na przeplywke - co niezmienia faktu ze to gdybanie.


--------------------
pwrd by:Japan Sport Service
- http://www.turbokillers.com -
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rasta
post Thu, 18 Sep 2003 - 20:24
Post #12


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 April 2003





Kontrolki takiej nie mam. W kompie sprawdzałem i niby wszystko ok. Ale to podobno świadczy o tym, że czujniki są podłączone, a nie że pracują prawidłowo.
Już się ustawiłem z jednym warsztatem. Ale jeszcze spytam - czy w Promotorze mogą zmierzyć AFR i ile to kosztuje? A jak nie u nich to gdzie w Wawie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rasta
post Wed, 24 Sep 2003 - 10:23
Post #13


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 April 2003





Dobra. Problem z głowy. Wiele osób w wielu warsztatach się głowiło a człowiek, który mi to zrobił wiedział od razu. Dzięki za Wasze podpowiedzi i się już zbędnie nie produkuję. Jeszcze tylko wskazówka dla tych, którzy by mieli podobny problem kiedyś:

POMPA PALIWA!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 10 July 2025 - 13:55