Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Problem - ciśnienie oleju 1,9 TDi AGH 110 koni
mariusz76
post Thu, 20 Dec 2007 - 20:02
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sat, 01 May 2004
Skąd: Pruszków





W Skodzie Octavii 1,9 TDi AGH 110 koni z 2001r. po przekroczeniu 2000 obr/min. zapala się kontrolka ciśnienia oleju, na wolnych obrotach gaśnie. Stało się to po wymianie oleju (Mobil 10w40, wcześniej był taki sam). Nigdy nie były dolewane żadne wynalazki typu MotorDoctor. Co to może być?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 20 Dec 2007 - 20:02
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pavel
post Thu, 20 Dec 2007 - 20:10
Post #2


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





wygląda to na uszkodzony lub odłączony czujnik, ale na wszelki wypadek warto by było podłączyć manometr i sprawdzić rzeczywiste ciśnienie oleju


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mariusz76
post Thu, 20 Dec 2007 - 20:12
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sat, 01 May 2004
Skąd: Pruszków





Czujnik jest 100% OK. Turbina trochę rzyga olejem ale wcześniej ciśnienie było w porządku. Dziwne jest to że kontrolka zapala się tylko na wyższych obrotach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Thu, 20 Dec 2007 - 20:42
Post #4


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("mariusz76":35p4jihy)
Dziwne jest to że kontrolka zapala się tylko na wyższych obrotach.


To wcale nie jest dziwne gdyż ciśnienie oleju analizowane jest przez ecu przy bodajże 2500-2800 obr i jeżeli w momencie przechodzenia przez ten próg jest za niskie to zapala sie kontrolka. W vag gdzies od okoł '98 to norma.

Odłącz czujnik, przejedź sie i zobacz jak będzie reagować kontrolka- w/g mnie nic sie nie zmieni, a to świadczyć będzie o złym podłączeniu czujnika.

Tak czy owak trzeba sprawdzić manometrem


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zoltar
post Thu, 20 Dec 2007 - 23:18
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Gdańsk





Dokładnie


Ciśnienie mierzy powyżej 2000 obr.

Sprawdź auto
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mariusz76
post Fri, 21 Dec 2007 - 15:39
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sat, 01 May 2004
Skąd: Pruszków





Problem rozwiązany! Zapalanie się kontrolki oleju miało jakiś dziwny związek z przestawieniem się rozrządu o jeden ząbek. Po jego poprawnym ustawieniu kontrolka już się nie zapala. No i co wy na to? Ot ciekawostka... A co do tego ciśnienia oleju to nie wydaje mi się aby jego braku nie pokazywał np. przy 1234 obr/min., ktoś tu ściemnia.

CYTAT
Ciśnienie mierzy powyżej 2000 obr.


Czyli rozumiem że jak nie wleję oleju do silnika to jeżdżąc do 2000obr. kontrolka się nie zapali.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 22 Dec 2007 - 19:41
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT("mariusz76":k15w32zo)
Problem rozwiązany! Zapalanie się kontrolki oleju miało jakiś dziwny związek z przestawieniem się rozrządu o jeden ząbek. Po jego poprawnym ustawieniu kontrolka już się nie zapala. No i co wy na to? Ot ciekawostka... A co do tego ciśnienia oleju to nie wydaje mi się aby jego braku nie pokazywał np. przy 1234 obr/min., ktoś tu ściemnia.

CYTAT
Ciśnienie mierzy powyżej 2000 obr.


Czyli rozumiem że jak nie wleję oleju do silnika to jeżdżąc do 2000obr. kontrolka się nie zapali.
nikt cie nie ściemnia poprostu w układzie są dwa czujniki ciśnienia oleju
pierwszy na powiedzmy zakres wolnych drugi na zakres powyżej 2 tyś jeden jest stale zwarty a drugi stale rozwarty jeżeli jest wszystko oki to ten drugi jest zapinany przy około 1500 obr i licznik widzi prawidłową prace a i jeszcze jedno co do rozrzadu przestawionego to mogło być tak że ktoś nie umiał napiąć paska który napędza pompę oleju gładką stroną i sie najzwyczajniej w świecie ślizgał (ale to gdybanie)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mate96
post Sun, 23 Dec 2007 - 12:27
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





pompa olejui napedzana jest w tdikach od paska rozrzadu??
mi sie wydawalo ze lancuchem i do walu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sun, 23 Dec 2007 - 13:19
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT("mate96":2xyuxp7d)
pompa olejui napedzana jest w tdikach od paska rozrzadu??
mi sie wydawalo ze lancuchem i do walu
jeżeli chodzi o stare 1z to z paska a afn już z łańcucha faktycznie nie doczytałem że to ten nowszy silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Wed, 26 Dec 2007 - 01:08
Post #10


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("mariusz76":5cw63vcy)
Czyli rozumiem że jak nie wleję oleju do silnika to jeżdżąc do 2000obr. kontrolka się nie zapali.


Jak to dokładnie jest w AGH i innych nowszych 1.9TDI to Ci nie powiem, bo w ogóle nie mam z nimi do czynienia, ale w benzynowych 1.8T typu AJQ/APX itp (z jednym czujnikiem ciśnienia oleju) tak własnie jest, że jeżeli w silniku w ogóle nie będzie oleju a obroty nie przekroczą 2000 lub nawet troche więcej, to żadna kontrolka ostrzegawcza się nie zapali.
W/g mnie to jest chore, ale to prawda. Dodam jeszcze, że na zegarze np. w audi tt nie ma tradycyjnej kontroliki cisnienia oleju, która zapala się po przekręceniu zapłonu i gaśnie po zapaleniu silnika. Jest jedynie duża kontrolka na fis'ie, która mruga (plus sygnał dźwiękowy) tylko wtedy gdy obroty przekroczą 2000+ rpm, a ecu wykryje zbyt niskie ciśnienie.
Więc właściciele 1.9TDI, którzy nie maja tradycyjnej kontrolki ciśnienia oleju na zegarze mogą także wyjść z założenia, że jadąc całkowicie bez oleju i nie przekraczając 2000rpm nie dostaną żadnego ostrzeżenia o zacierających sie panewkach i szybkim zrujnowaniu silnika.

pozdr


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 08:23