Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Prośba o pomoc w diagnozie - wypadanie zapłonów 2.0 FSI
IceMan
post Fri, 06 Mar 2020 - 12:19
Post #1


Frequent User
Dołączył: Mon, 04 August 2008
Skąd: Szczecin





Silnik 2.0 FSI 2004rok BLX 150 KM

Silnik na wolnych obrotach łapie błąd wypadania zapłonu na cyl. nr 2
Silnik trzęsie się itd
Po podniesieniu obrotów na około 1100-1200 silnik zaczyna pracować normalnie.
Po skasowaniu błędu i normalnej jeździe, błąd nie wyskakuje. Błąd pojawia się tylko na wolnych obrotach. Auto ma normalnie moc itd, podczas normalnego poruszania się pracuje bardzo dobrze.
Co zostało zrobione do tej pory.
Cewki i świece zamieniane miejscami, wtryskiwacze zamieniane miejscami, ściągnięty kolektor dolotowy, czyszczenie kolektora i nagaru na zaworach, klapach itd.
Ciągle bez zmian, na wolnych obrotach silnikiem telepie.
Zmierzona kompresja:
1: 14b
2: 12.5b
3: 14.5b
4: 14.5b

Jak widać jest różnica, ale żeby aż tak zakłócało to pracę na biegu jałowym ?


--------------------
126p -> escort xr3 -> escort 1.6i -> golf3 tdi -> fiat qpe 20vt -> s13 -> s14 -> s14a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 06 Mar 2020 - 12:19
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Mis
post Fri, 06 Mar 2020 - 15:18
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Pokaż fotkę wykręconych świec po jeździe tym wozem, ponumeruj je na fotce zgodnie z numerami cylindrów.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Fri, 06 Mar 2020 - 15:41
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Zawory wydechowe a dokladnie gniazda moga byc lipne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szadek16
post Fri, 06 Mar 2020 - 18:54
Post #4


Rookie
Dołączył: Wed, 04 March 2020





Może cewka być lipna , wtryski lub pompa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IceMan
post Sat, 07 Mar 2020 - 19:03
Post #5


Frequent User
Dołączył: Mon, 04 August 2008
Skąd: Szczecin





CYTAT(Mis @ Fri, 06 Mar 2020 - 15:18) *
Pokaż fotkę wykręconych świec po jeździe tym wozem, ponumeruj je na fotce zgodnie z numerami cylindrów.

Na noc zalałem 2 cyl. jakimś czymś, aby ewentualnie rozpuścić nagar i zapieczone (być może) pierścienie.
Odbyłem krótką przejażdżkę (7km, auto nie jest zarejestrowane). Porządnie go nagrzałem, przegoniłem go też parę razy.
Po porządnym rozgrzaniu, zdecydowanie lepiej pracuje na wolnych obr., ale nadal wypadają zapłony. Jak ostygł trochę, to praca na wolnych się znowu pogarsza, aczkolwiek jest trochę lepiej niż było.
Ponownie zmierzona kompresja, tym razem na ciepłym:
1. 15
2. 14,5
3. 15,1
4. 15

Zdjęcia świec:




--------------------
126p -> escort xr3 -> escort 1.6i -> golf3 tdi -> fiat qpe 20vt -> s13 -> s14 -> s14a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Sat, 07 Mar 2020 - 23:03
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





1- jak mnie pamięci nie myli to tam powinny być inne świece , te na zdjęciach to na pewno śmietnik

2- wątpię w ten wynik pomiaru kompresji , mierzyłeś na w pełni rozgrzanym silniku , otworzonej przepustnicy , naładowanym akku i odłączonych wtryskach lub czujniku wału ?
próba olejowa stawia diagnozę na pierścienie tłokowe , ale to bardzo odosobnione przypadki żeby zawory były szczelne a pierścienie nie , to raczej sie nie zdarza
w dodatku przy drugiej próbie ciśnienia nic sie nie pokryło , a bez znaczenia czy silnik sprawny czy uszkodzony , pomiary musza być powtarzalne

3- jak mniemam auto sprowadzone , w dodatku to FSI , na bank ktoś tam już coś grzebał , raczej skupił bym sie na górze silnika niż na dole , to może być wszystko , złe i zużyte świece , uszkodzona cewka, wytarte krzywki na wałku rozrządu , pokrzywione lub nieszczelne zawory , bezpośredni wtrysk ma to do siebie ze jest bardzo wrażliwy na wszelkie różnice pomiędzy cylindrami
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IceMan
post Sun, 08 Mar 2020 - 07:43
Post #7


Frequent User
Dołączył: Mon, 04 August 2008
Skąd: Szczecin





CYTAT(przema72 @ Sat, 07 Mar 2020 - 23:03) *
1- jak mnie pamięci nie myli to tam powinny być inne świece , te na zdjęciach to na pewno śmietnik

2- wątpię w ten wynik pomiaru kompresji , mierzyłeś na w pełni rozgrzanym silniku , otworzonej przepustnicy , naładowanym akku i odłączonych wtryskach lub czujniku wału ?
próba olejowa stawia diagnozę na pierścienie tłokowe , ale to bardzo odosobnione przypadki żeby zawory były szczelne a pierścienie nie , to raczej sie nie zdarza
w dodatku przy drugiej próbie ciśnienia nic sie nie pokryło , a bez znaczenia czy silnik sprawny czy uszkodzony , pomiary musza być powtarzalne

3- jak mniemam auto sprowadzone , w dodatku to FSI , na bank ktoś tam już coś grzebał , raczej skupił bym sie na górze silnika niż na dole , to może być wszystko , złe i zużyte świece , uszkodzona cewka, wytarte krzywki na wałku rozrządu , pokrzywione lub nieszczelne zawory , bezpośredni wtrysk ma to do siebie ze jest bardzo wrażliwy na wszelkie różnice pomiędzy cylindrami


1. Takie świece były, na takich też jeżdżą te silniki. To świece wyciągnięte z innego jeżdżącego auta, zamieniane miejscami, a problem ciągle na nr2.
2. Pomiar z pierwszego posta robiony na zimnym silniku, drugi na rozgrzanym (po wcześniejszym zalaniu nr2 rozpuszczalnikiem/naftą w celu rozpuszczenia nagarów itp) - wtryski odłączone,gaz w podłodze, aku naładowane. Próby olejowej nie robiłem i chyba nie ma sensu skoro ciśnienia są równe na ciepłym ?
3. Na dniach ściągam pokrywę zaworów i oglądam wałki. Cewki wykluczam, bo były zamieniane miejscami wielokrotnie. Nieszczelne zawory ? To skąd tak dobra kompresja?


--------------------
126p -> escort xr3 -> escort 1.6i -> golf3 tdi -> fiat qpe 20vt -> s13 -> s14 -> s14a
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 08:29