![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 December 2009 Skąd: Rogoźnik ![]() |
Witam. Mam pytanie, a nawet kilka. Jak prawidłowo powinna pracować zmienna geometria turbiny w dieslu. Tzn. chodzi mi o taką kwestie: ruszamy, stoimy kierownice są na maska otwarte. Wzrost doładowania, geometria zaczyna pracować- stabilizować ciśnienie. U mnie nie podoba mi się w ogóle moment, kiedy geometria zaczyna pracować. Jest to bardzo mocno odczuwalne. Często przy wyprzedzaniu wolę wciśnąć mocniej gaz, wtedy czuje, że ucina ciśnienie- kierownice zaczynają pracować i wtedy dociskam gaz powoli do końca. Fura zapina. Normalnie 2 tys. obrotów, bardzo lekki gaz przyśpieszając delikatnie (normalna jazda) i uczucie mam takie, jakbym miał zatkany cały wydech i zbieroało się w nim duże nadciśnienie, po czym nagle puszcza (zmienna geometria). Słychać to nawet w środku samochodu, nie to, że jakieś dziwne dźwięki Z turbiny, tylko w momencie załączenia zmiennej geometrii jest taki basowy niski ton- tak jakby greometria trochę za późno się załączała i występowało przeładowanie. Sprawdzanie na kompie ciśnienie utrzymuje stałe, nie występuje duże przeładowanie. Aha, w momencie tego lekkiego przyśpieszania to nawet czuć w przyśpieszeniu- jest taki lekki kopniak w momencie załączenia kierownic.
Reasumując czy powinienem odczuwać pracę prawidłowo działającej geomrteii ? Jak kupiłem samochód miał kat, i dpf- byłem pewny, że wszystko pozapychane. Jest chip, egr, dpf, kat out. Zapina dużo mocniej, jednak wyżej opisane odczucia są do dzisiaj. Podciśnienia, zaworek nowy. Nigdy not laufa itd. Może przepływka albo coś innego nawala, co jest odpowiedzialne za dawkowanie paliwkiem w akurat tym momencie ? Mam nadzieje, że ktoś zrozumie o co mi chodzi, bo nie wiem jak inaczej mam opisane moje odczucia hehe Pozdro -------------------- Golf 2 syncro project
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Trójmiasto ![]() |
A to nie jest przypadkiem objaw ciężko chodzących kierownic w turbosprężarce?
-------------------- Pozdrawiam,
Maciek |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 December 2009 Skąd: Rogoźnik ![]() |
Na to wychodzi, ale chcę posłuchać jeszcze Waszych opinii, bo ja mało widziałem
![]() -------------------- Golf 2 syncro project
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 04 June 2007 Skąd: inowrocław ![]() |
log gr 3-8-11 i możemy rozmawiać dalej
-------------------- Facebook - Brk-tuning
1,9tdi + NX 13,3et |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 December 2009 Skąd: Rogoźnik ![]() |
W sumie to nie oczekiwałem dokładnej odpowiedzi, bo jak? Potrzebuje tylko informacje, czy powinienem odczuwać pracę zmiennej geometri, przy wot, lekkim przyśpieszaniu rolce itd. Sam jestem przeciwnikiem takich tematów bez logów bo to wróżenie z fusów, ale na to pytanie może kilka osób odpowie? pozdro
Jutro usunę. -------------------- Golf 2 syncro project
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Nie powinieneś nic odczuwać. Ja mam też turbo ze zmienną geometrią i kompletnie nic nie czuć.
-------------------- Pozdrawiam,
Maciek |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 01 March 2009 ![]() |
Ja bym obstawial na złe zaregulowana zmienna geometrie dosyć częsty problem w jtd.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Zacznijmy kto robił softa? Dwa ile turbina ci pompuje nie jest wyznacznikiem mocy bo może pompować 2 bary i moc będzie taka sama jak przy 1 barze jeśli będzie ta sama dawka paliwa i auto nie będzie przeoktutnie kopcić..... W dieslu głównym wyznacznikiem mocy jest podana dawka paliwa, jak obstawiam padający osprzęt silnika np przepływka lub tez sof z czapy wzięty...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 December 2009 Skąd: Rogoźnik ![]() |
Nie powinienem czuć pracy, włączania się zmiennej geometrii- o to mi właśnie chodziło. Skontaktuje się z tunerem i umówię na pełną diagnostykę.
Jeżeli ktoś z Katowic i okolic ma taki sam silnik Z19DTH i by miał kiedyś chwilkę czasu (płacę za paliwo itd.) to jestem chętny na przejażdżkę samochodem z takim właśnie silnikiem. Kto wie, może ten typ tak ma, albo ja mam coś z głową hehe. Pozdro -------------------- Golf 2 syncro project
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 14 June 2007 ![]() |
Podepnę się.
Zmieniałem CHRA w z19dth i wstępnie ustawiłem sztange i śrubę blokującą wychylenie.Po zmontowaniu wyszło coś takiego. Logi Skrócić troszeczkę sztangę czy zostawić to i się nie bawić? Auto trafi za niedługo na wirusa (jeżeli ma to jakiekolwiek znaczenie). |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Na którym biegu log?
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 14 June 2007 ![]() |
2.lepiej to zrobic na 3,4?
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Zrób loga na 3 biegu 1500-4500rpm i na 5 biegu 1500-2500rpm.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:05 |