Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Praca silnika po zmianie oleju, Dlaczego pracuje ciszej?
MadeInPoland
post Thu, 19 Nov 2015 - 23:28
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Witajcie, mam pytanie takie sobie.
Mianowicie po zmianie oleju w silniku słyszę wyraźnie, że chodzi on ciszej.
Zważcie, że mam wrażliwy słuch, słyszę to czego nikt w otoczeniu nie słyszy.
Jest mi bliżej do przekonań Henk de Groot'a, kiedyś zlałem z zakupionej xsary lepik i silnik po modyfikacjach chodził miód, więc nie jest tak, że po wymianie spodziewam się poprawy.
Zauważyłem to już jednak w niejednym silniku.
Na forach anglojęzycznych spotykam się z opiniami w stylu: it's all mental, it's like my car is faster after wash it, everything is in the head, etc.
Co o tym myślicie?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 19 Nov 2015 - 23:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
As_
post Thu, 19 Nov 2015 - 23:30
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





parametry oleju te same?


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Thu, 19 Nov 2015 - 23:34
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Na chłopski rozum wydaje mi się że na świeżym oleju po prostu wszystko lżej pracuje ale to tylko moje rozumowanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 19 Nov 2015 - 23:37
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Zawsze wlewam ten sam olej.
Temat dotyczy samochodów codziennego użytku.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 19 Nov 2015 - 23:39
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





rozetnij stary filtr oleju i zobacz czy nie ma w nim syfu. jedyne wytłumaczenie to wyższe ciśnienie oleju przez nowy filtr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 19 Nov 2015 - 23:41
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Mogłoby być w sumie. Rozetnę i wybadam, akurat dzisiaj zmieniałem i znowu zdziwko.

CYTAT(hz10 @ Thu, 19 Nov 2015 - 22:39) *
rozetnij stary filtr oleju i zobacz czy nie ma w nim syfu. jedyne wytłumaczenie to wyższe ciśnienie oleju przez nowy filtr.


W sumie przed samą zmianą oleju mogę zmienić tylko filtr i wybadać, czy to faktycznie o to chodzi.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Thu, 19 Nov 2015 - 23:57
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





A "rozwodnienie" oleju paliwem w trakcie eksploatacji? Olej ma to do siebie że w trakcie eksploatacji pod wpływem temperatury trochę składników bazy odparowuje, do tego dochodzi paliwo które właśnie w dupowozie miastowym zwłaszcza dostaje się do oleju, więc parametry/właściwości się zmieniają mocno.


Nie martw się nie ty sam słyszysz takie rzeczy, jak coś poprosimy o wspólną izolatkę w sanatorium smile.gif


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ghost_Rider
post Fri, 20 Nov 2015 - 00:25
Post #8


Super User
Dołączył: Sat, 16 February 2008
Skąd: London





sprawdzone w paru autach, zauwarzone przez pare osob podczas pracy nad tym samym autem.

moja teoria: olej sie przepracowuje, robi sie "żadki", smarowanie sie pogarsza to i głośniej chodzi. zmiana oleju i jest ciszej.

zaobserwowalem tez inne zjawisko:

auto a: zmiana z 15W40 mineral na 10W40 SS i silnik chodzi ciszej, lepiej pracuje (od wymiany do wymiany) niz na mineralu

auto b: zmiana z 15w40 na 5w40 syntetyk: silnik ciszej pracuje, przestało ubywac oleju (w sensie ubywa znikomo)

auto c: zmiana 5w30 castrol na 5w30 motul - ciszej, nie ubywa olej, wlasciciel (bardzo metodyczny) stwierdzil ze minimalnie mniej pali...

cos w tym musi byc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Fri, 20 Nov 2015 - 00:35
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Też słyszę.


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Fri, 20 Nov 2015 - 02:11
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Mówię na to że silnik zaczyna "rzęzić" albo "jazgotać". Im większy przebieg na oleju, to bardziej to słyszę. Teorię mam taką, że ten dźwięk powoduje uderzanie metalu o metal. Części ruchome montowane są w silniku z niewielkimi luzami, które wypełnia olej, kiedy olej jest już przepracowany, rozcieńczony paliwem słabiej tłumi te uderzenia. Trzeba pamiętać, że silnik produkuje masę wibracji i to one głównie powodują drgania części w silniku, lepki olej bardziej tłumi te uderzenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yEzOzWiErZ
post Fri, 20 Nov 2015 - 08:15
Post #11


Super User
Dołączył: Thu, 09 August 2007
Skąd: Bukowno





Dziwna rozkmina, przypomina pijackie rozważania na temat sensu stworzenia ludzkości.

Pytasz o olej, a powiedz mi dlaczego frytki usmażone na starym oleju smakują inaczej niż te ze świeżego?


--------------------
Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Fri, 20 Nov 2015 - 08:27
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





To tylko moja teoria, sam chętnie poznam dlaczego dobry olej sprawia że silnik pracuje ciszej. Najbardziej w silnikach spalinowych hałasują tłoki, im większy luz tym jest głośniej. Świeży olej o dobrych parametrach lepiej tłumi ten hałas, którego powodem są wibracje jakie wytwarza silnik. Poprzez tłumienie mam na myśli, że lepki olej lepiej wytraca prędkość elementów w nim pracujących niż taki przepracowany i rozcieńczony paliwem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Fri, 20 Nov 2015 - 10:45
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Nowy olej trzyma parametry wyjściowe, głównie lepkość. Która wycisza elementy i podnosi ciśnienie. W trakcie eksploatacji olej traci parametry, spada lepkość, często degradacji ulegają modyfikatory lepkości. Jeden olej zacznie tracić właściwości po 7-8 tyś inny po 3. Kiedyś do Berlingo lałem 10w40 BP. Niezły olej, silnik chodził ciszej niż na ELF, ale po 6-7 tysiącach od wymiany silnik robił się głośny. Po prostu olej tracił parametry.

Dlatego przy sporcie uważam za konieczne stosowanie manometru - tam najszybciej zauważymy kiedy olej traci już własciwości.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 21 Nov 2015 - 12:05
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Czy ktoś z Was badał lepkość oleju świeżego i zużytego czy po prostu tak myślicie?
Wiem, że paliwo rozcieńcza olej, wiem, że LPG w mniejszym stopniu o ile w ogóle, wiem po co Le Mans ma 20W60, wiem, że sadza zwiększa lepkość oleju jak również bezwodniki kwasowe, ale nie badałem lepkości tego oleju, który zlałem, chociaż w sumie mogłem. Nie wykluczam, że jest mniej lepki, ale czy ktoś z Was to zbadał?
Ta smoła, którą zlałem z xsary po zakupie, która chyba przelatała tam od nowości miała wyraźnie wyższą lepkość, mimo iż nie było tam lpg.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sat, 21 Nov 2015 - 12:30
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Takie rzeczy niektórzy słyszą, ja również mam wyczulony słuch, węch i nadzwyczajny wzrok (potwierdzone przez lekarzy to ostatnie). Ciężko z tym żyć, bo szukam według innych często dziury w całym biggrin.gif

Ale nie o tym.

W E60 lałem kiedyś Mobil ESP 5W30. Pewnego dnia zmieniłem olej na Millersa 5W40 EE. Podjechałem do koleżki (też zmotoryzowany, mechanik/lakiernik etc.), znał moje auto od podszewki i mówi - silnik Ci inaczej pracuje. Ja mówię "jak to?" - "no jakoś tak bardziej miękko, ciszej"... (A przebieg 50 kkm miał, albo 50Mm - especially for You MadeInPoland wink.gif ) - także chyba coś w tym jest. Oczywiście nie wiedział, że w ten dzień byłem w serwisie.

Powód? Nie znam konkretnego....Czekam na dalsze dywagacje wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 21 Nov 2015 - 12:38
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Haha. Dzisiaj podjadę do kumpla, jeśli nie pozbył się jeszcze tego oleju to zbadam jego lepkość w porównaniu do nowego.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Sat, 21 Nov 2015 - 20:24
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, to i ja coś naskrobię od siebie.
Mój sąsiad jeździ od czasu do czasu swoim prywatnym fiatem ducato, oczywiście w celach zarobkowych i stwierdził, nie jednokrotnie, że po wymianie oleju i filtrów, samochód spala z 0,5 lub więcej paliwa mniej, tak do jakiegoś przebiegu, dokładnie, nie dopytywałem, do jakiego przebiegu. Ja osobiście nie zauważyłem czegoś takiego w swoim dupowozie.
Z doświadczenia, wiem, że ciężarówka, po pewnym przebiegu zaczynała zżerać olej, chodź do wymiany było jeszcze trochę.
Czyli jest jakiś sens w tym, co piszecie.
Parę ładnych lat temu, kolega mówi, że po wymianie alternatora w fiacie 126p silnik zaczął mu ciszej pracować, ja zacząłem się śmiać, jak głupi do sera. Koleś pyta, z czego się śmiejesz, odpowiadam, z tego co mówisz, bo co ma piernik do wiatraka. laugh.gif
Pytam, a robiłeś jeszcze coś?
Koleś odpowiada, że zmienił olej.
Jak mu powiedziałem, że to nie od zmiany alternatora, tylko od zmiany oleju, to zrobił takie oczy blink.gif

MadeInPoland, jeśli możesz, napisz jaki, to olej zalełeś?
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zukreator
post Sat, 21 Nov 2015 - 21:14
Post #18


User
Dołączył: Tue, 04 December 2012





tak czytam ten topic i nie mogę zrozumieć.

forum tuningowe, o możnaby powiedzieć najwyższym poziomie w Polsce, a niektórzy dziwią się, że po wymianie przepracowanego oleju na nowy, silnik zaczyna ciszej pracować. dźwięki to fala akustyczna, falę akustyczną pobudzają m.in drgania różnych elementów. duże tarcie (tak w dużym skrócie), to duże drgania.

Nie bez powodu przecież zaleca się wymianę oleju po okreslonym przebiegu smile.gif Cała sprawa chwyta się głównie tematu tarcia. Zużyty olej powoduje większe tarcie, bo gorzej smaruje

absolutnie nie chce nikogo obrazić, jakkolwiek by brzmiało to co wyżej napisałem, ale doświadczenia mam dokładnie takie, jak Wy i od zawsze temat wydawał się oczywisty.

Serdecznie pozdrawiam !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dzilas
post Sat, 21 Nov 2015 - 21:14
Post #19


User
Dołączył: Thu, 23 August 2007
Skąd: Częstochowa





Myślałem, że to normalne, że po zmianie oleju silnik chodzi ciszej ze względu na "odnowienie" parametrów smarnych w pracującym silniku.
Zmiana pracy silnika jest jeszcze bardziej zauważalna, jak ktoś z 5 lat nie wymieniał oleju a takich ludzi jest niestety bardzo wielu.
Jednak obserwując ten temat nie jest to takie oczywiste, chociaż podpisuje się rękami i nogami, że silnik po zmianie oleju na nowy pracuje lepiej i ciszej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tołdi
post Sat, 21 Nov 2015 - 21:22
Post #20


Rookie
Dołączył: Thu, 13 November 2014





Dodam do tego, że w moim "roboczym" dostawczaku po około 7-8 tysiącach kilometrów od wymiany oleju przy rozruchu na zimno kontrolka od ciśnienia minimalnie później gaśnie niż na świeżym oleju. Ułamki sekundy ale da się zauważyć różnicę, lepkość oleju musi spadać dość znacznie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 16:18