Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Porting pasowanie i Izolacjia kolektorów
integrali
post Sun, 23 Nov 2008 - 14:42
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 13 October 2008





Jak to jest z polerka kolektrowod wewnacz w silniku n/a na wstrysku. Co daje izolacjia kolektora wydechowego i ssacego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 23 Nov 2008 - 14:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pinin
post Sun, 23 Nov 2008 - 14:50
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Izloacja wydechowego, np. taśmą obniży tempraturę w komorze i zwiększy energie spalin ( poprzez niejako "podniesienie" ich temperatury, czyli teoretycznie moze podnieść moc ). Izolacja dolotowego zmniejszy temperaturę powietrza zasysanego do silnika i równiez może podnieść moc, jednakże te wzrosty nie będą oszałamiające.

pozdrawiam
pinin


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
integrali
post Sun, 23 Nov 2008 - 15:03
Post #3


Rookie
Dołączył: Mon, 13 October 2008





Ktore tasmy polecacie. Jaki wplyw na ulotnosc spalin ma temeratura a jaki ma to wplyw na cala prace silnika i sady lambda. Jaka temperature moze miec minimalna powierze mieszalne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Sun, 23 Nov 2008 - 15:46
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Większa temperatura=wieksza energia spalin.
Taśmy? Looknij na allegro, inne sklepy internetowe, w zasadzie wszsystkie tam dostepne są godne polecenia.
Temperatura minimalna? Chyba nizej niż -278 stopni celcjusza nie udało sie jeszcze zejść. Niższej nie osiagniesz. A tak zupełnie serio to temperatura powinna być jak najmniejsza.
Zresztą już chyba temat jest wystarczająco wyczerpany, szukajka nie gryzie smile.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bajcik
post Mon, 24 Nov 2008 - 00:43
Post #5


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





rozumiem że ten kolektor dolotowy jest izolowany OD GŁOWICY? A nie taśmą od powietrza w komorze? smile.gif

Był taki wątek, jakieś płyty z bakelitu pod kolektor + tulejki na szpilki, temperatura samego kolektora wyraźnie spadła.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Mon, 24 Nov 2008 - 07:58
Post #6


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





Izolacja kolektora ssącego, było też cytowane z teamswift.net.


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
integrali
post Mon, 24 Nov 2008 - 11:00
Post #7


Rookie
Dołączył: Mon, 13 October 2008





post kiedys czytalem o izolacji kolektora ssacego ale zeby uzyskac efekt trzeba by bylo tak dobrze zrobic azeby z temperatury głowicy i temperatuze w komoze spalania uzyskac temperature kolektora zedu +10 stopni czy to nie bedzie mialo efektow ubocznych i jak to uzyskac
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Mon, 24 Nov 2008 - 20:53
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Będzie miało efekty uboczne... będzie nizsza temperatura i może wyzsza moc. Więc jednak jest wszystko opisane na forum w nawiązaniu do naszej rozmowy na gg. Rusz głową, to nie takie trudne. Pochwal sie później na forum wynikami.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Tue, 25 Nov 2008 - 00:32
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Wydaje mi sie, ze w wolnossącym silniku nie owija sie kolektora wydechowego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Tue, 25 Nov 2008 - 20:58
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Dlaczego? W kilku mocnych samochodach NA były owinięte kolektory, rozmawiałem z kierowcami i twierdzili, że to obniża też po części temperaturę w komorze. Koszt nie wielki, więc czemu nie?


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Tue, 25 Nov 2008 - 21:21
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Oczywiście, że się owija. Tyle tylko, że w wolnossaku jest to mniej wymagane (niższa temperatura spalin)

pzdr


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Wed, 26 Nov 2008 - 05:58
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Gdy chcemy uzyskac duza moc w samochodzie wolnossacym, to zalezy nam na tym aby jak najszybciej opróżnić uklad wydechowy. Jezeli owiniesz kolektor wydechowy, to zachowasz wieksza energie w jego wnetrzu. Wieksza energia = wieksza temperatura = wieksze cisnienie, ktore dziala na cylider od strony wydechu (tzw back pressure) i powoduje jego gorsze napelnianie (szczegolnie przy wysokich obrotach) czyli mniej mocy. Kolektor do wolnossaka robi sie z rurek o cienkich sciankach aby jak najszybciej wytracaly energie spalin.

W turbo z kolei jest inaczej, tutaj duza energia spalin jest potrzebna do napedzania turbiny i dlatego owija sie kolektory, albo najlepiej jak sa odlewane, poniewaz maja grube scianki i slabo uwalniaja cieplo.

Temperatura spalin jest podobna w turbo jak i w NA jezeli sa strojone na maksymalna moc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
integrali
post Wed, 26 Nov 2008 - 09:21
Post #13


Rookie
Dołączył: Mon, 13 October 2008





Z prostego pytania wowstaly skrajne wypowiedzi. Jak to jest wkoncu z tym owijaniem kolektora wydechowego zwieksza to ulotnosc spalin czy zmiejsza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzespe
post Wed, 26 Nov 2008 - 12:16
Post #14


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 September 2008
Skąd: UK





CYTAT(Kubek @ Wed, 26 Nov 2008 - 05:58) *
Gdy chcemy uzyskac duza moc w samochodzie wolnossacym, to zalezy nam na tym aby jak najszybciej opróżnić uklad wydechowy. Jezeli owiniesz kolektor wydechowy, to zachowasz wieksza energie w jego wnetrzu. Wieksza energia = wieksza temperatura = wieksze cisnienie, ktore dziala na cylider od strony wydechu (tzw back pressure) i powoduje jego gorsze napelnianie (szczegolnie przy wysokich obrotach) czyli mniej mocy. Kolektor do wolnossaka robi sie z rurek o cienkich sciankach aby jak najszybciej wytracaly energie spalin.

W turbo z kolei jest inaczej, tutaj duza energia spalin jest potrzebna do napedzania turbiny i dlatego owija sie kolektory, albo najlepiej jak sa odlewane, poniewaz maja grube scianki i slabo uwalniaja cieplo.

Temperatura spalin jest podobna w turbo jak i w NA jezeli sa strojone na maksymalna moc.


a powiedz dalczego zwiekszona energia spalin powoduje wyzsze cisnienie a nie predkosc przeplywu?
pzeciiez spaliny nie sa w zamknietej puszce i nawet jesli sa male opory na wydechu to uwazam ze zdecydowanie zwiekszona energia obroci sie w predkosc niz back pressure.
Z tego co piszesz to wynika ze im mniesze back pressure tym lepiej co jest calkowita neprawda.
Po to sie robi kolektory takiej a nie innej srednicy by wlasnie predkosc spalin byla wyzsza z zgodzisz sie ze mnia ze wieksza serdnica powodowalaby mnaiejszy back pressure.
zreszta back ressure jest w silnku wolnossacym zdecydowanie nizszy niz w turbo wrecz pomijalny.
zauwaz ze wiele firm sportowych aut pokrywa kolektory wydechowe powlokami ceramicznymi (zyrcotec) by izolowac kolektor takze wiele aut wyscigowych ma kolektory pokrywane lub owijane.
Ponadto korzysci z mniejszej temperatury pod maska sa zdecydowanie wieksze niz nawet domniemany wrost back pressure w N/A silniku.
Wedlug mnie owijac zdecydowanie.


--------------------
Data logging, race car engineering ,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Wed, 26 Nov 2008 - 14:30
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Wieksza temperatura powoduje rozszerzanie gazow, nizsza kurczenie. Gdy gazy sie rozszerzaja to maja wieksze cisnienie. Wydech niby nie jest zamknieta puszka, ale jakos pomimo jego otwarcia nie panuje w nim zerowe cisnienie. Cisnienie w wydechu dziala w obie strony i jak otworzysz zawor to dziala tez na cylinder. Backpressure jest jedynie dobry dla samochodow drogowych i dwusowowych. Wieksza srednica niekoniecznie musi tworzyc mniejszy backpressure, tutaj akurat chodzi o ilosc spalin jaka produkuje silnik i o zjawiska falowe, ktore pomagaja oprozniac wydech.

Pokaz mi samochody sportowe NA, gdzie owija sie kolektory.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzespe
post Wed, 26 Nov 2008 - 15:04
Post #16


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 September 2008
Skąd: UK





CYTAT(Kubek @ Wed, 26 Nov 2008 - 14:30) *
Wieksza temperatura powoduje rozszerzanie gazow, nizsza kurczenie. Gdy gazy sie rozszerzaja to maja wieksze cisnienie. Wydech niby nie jest zamknieta puszka, ale jakos pomimo jego otwarcia nie panuje w nim zerowe cisnienie. Cisnienie w wydechu dziala w obie strony i jak otworzysz zawor to dziala tez na cylinder. Backpressure jest jedynie dobry dla samochodow drogowych i dwusowowych. Wieksza srednica niekoniecznie musi tworzyc mniejszy backpressure, tutaj akurat chodzi o ilosc spalin jaka produkuje silnik i o zjawiska falowe, ktore pomagaja oprozniac wydech.

Pokaz mi samochody sportowe NA, gdzie owija sie kolektory.

pagani zonda np pierwszy z brzegu merc srl. zobacz na wyscigach le mans series te akurat widze czesto bo pracuje w teamie ktory sie tam sciga..
zobacz na strone
http://www.zircotec.com/
nie wiem skad takie teorie wziales.
moze pokazesz mi jakies zlodla na necie?
a jaka wedlug ciebie jest roznica pomiedzy zmniejszenim cisniena przez skurczenie w wynkiu temperatury a zwiekszenie srednicy kolektora wydechowego? pamietaj ze na zjawika fallow ema wplyw przedewszystkim dlugosc a nie srednica

zobacz co tu pisza
http://www.themotorreport.com.au/1822/paga...automotive-art/

Jeszcze jedno pokaz mi jedno auto ktore ma naprzyklad nadmuch powietrza na kolektory zgodnie z twoja teora jakby je dobrze ochlodzic to dopiero by byly moce..... z silnika


--------------------
Data logging, race car engineering ,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Wed, 26 Nov 2008 - 17:45
Post #17


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Kubek, akurat podales niezbyt trafione przyklady. W n/a kolektor jest robiony z cienkich rurek po to zeby mial jak najmniejsza mase. Faktem jest ze ciensze scianki szybciej sie nagrzeja i beda wypromieniowywac wieksza ilosc ciepla, jednak przy takiej ilosci gazow jaka tam przeplywa spadek temperatury jest bardzo maly. Pozatym ilosc ciepla jaka zostanie oddana prze kolektor to tylko niewielki % tego co oddaje dalej uklad wydechowy.
Nawet jezeli to co mowisz jest prawda to mniejsza temperatura pod maska daje wieksze korzysci niz mniejsza temperatura spalin.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Wed, 26 Nov 2008 - 18:34
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Wziąłem zdjęcia byłej integry sienkiego, jak i przez jakiś czas przy niej pracowalem. Za czasów budowy i promotora auto jeździło z owinietym kolektorem. Domyslam sie, że było to spowodowane zastosowaniem takiego a nie innego kolektora dolotowego.
Z drugiej strony domyslam sie, iż auto o które zadane jest pytanie nie jest autem wyścigowym, tylko autem ulicznym. Może być cholernie szybkie, ale uliczne. Owinięcie wydechowego i uszczelka pod dolotowy z materiału izolacyjnego ( coś w guście np. hondaty ) da zdecydowanie większe rezultaty odczuwalne dupohamownią. Nie twierdze, że w autach stricte wyczynowych jest tak samo, ale tam są inne rozwiazania ( jak np. konstrukcja ramowa z poszyciem z włókna, gdzie zdecydowanie łatwiej jest obnizyć temp. w komorze i nie trzeba jej obniżać przez owijanie wydechu ). Nie neguję Twojego zdania. Pewnie masz rację, ale jak będę miał chwilę wolnego czasu, zajrzę do literatury.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Wed, 26 Nov 2008 - 19:18
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Kubek - z tymi samochodami NA gdzie sie owija kolektory nie trafiłeś. Zdarzają sie NA w których całe wydechy są owinięte tongue.gif


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Wed, 26 Nov 2008 - 22:52
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Zdarzaja sie tez takie gdzie sie montuje magnetyzery. Jutro poszukam ksiazki, w ktorej to wyczytalem.
Czy to co napisalem nie ma sensu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 13:19