![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Jak to jest z polerka kolektrowod wewnacz w silniku n/a na wstrysku. Co daje izolacjia kolektora wydechowego i ssacego.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Izloacja wydechowego, np. taśmą obniży tempraturę w komorze i zwiększy energie spalin ( poprzez niejako "podniesienie" ich temperatury, czyli teoretycznie moze podnieść moc ). Izolacja dolotowego zmniejszy temperaturę powietrza zasysanego do silnika i równiez może podnieść moc, jednakże te wzrosty nie będą oszałamiające.
pozdrawiam pinin -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Ktore tasmy polecacie. Jaki wplyw na ulotnosc spalin ma temeratura a jaki ma to wplyw na cala prace silnika i sady lambda. Jaka temperature moze miec minimalna powierze mieszalne
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Większa temperatura=wieksza energia spalin.
Taśmy? Looknij na allegro, inne sklepy internetowe, w zasadzie wszsystkie tam dostepne są godne polecenia. Temperatura minimalna? Chyba nizej niż -278 stopni celcjusza nie udało sie jeszcze zejść. Niższej nie osiagniesz. A tak zupełnie serio to temperatura powinna być jak najmniejsza. Zresztą już chyba temat jest wystarczająco wyczerpany, szukajka nie gryzie ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL ![]() |
rozumiem że ten kolektor dolotowy jest izolowany OD GŁOWICY? A nie taśmą od powietrza w komorze?
![]() Był taki wątek, jakieś płyty z bakelitu pod kolektor + tulejki na szpilki, temperatura samego kolektora wyraźnie spadła. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Izolacja kolektora ssącego, było też cytowane z teamswift.net.
-------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
post kiedys czytalem o izolacji kolektora ssacego ale zeby uzyskac efekt trzeba by bylo tak dobrze zrobic azeby z temperatury głowicy i temperatuze w komoze spalania uzyskac temperature kolektora zedu +10 stopni czy to nie bedzie mialo efektow ubocznych i jak to uzyskac
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Będzie miało efekty uboczne... będzie nizsza temperatura i może wyzsza moc. Więc jednak jest wszystko opisane na forum w nawiązaniu do naszej rozmowy na gg. Rusz głową, to nie takie trudne. Pochwal sie później na forum wynikami.
-------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
Wydaje mi sie, ze w wolnossącym silniku nie owija sie kolektora wydechowego.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Dlaczego? W kilku mocnych samochodach NA były owinięte kolektory, rozmawiałem z kierowcami i twierdzili, że to obniża też po części temperaturę w komorze. Koszt nie wielki, więc czemu nie?
-------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Oczywiście, że się owija. Tyle tylko, że w wolnossaku jest to mniej wymagane (niższa temperatura spalin)
pzdr -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
Gdy chcemy uzyskac duza moc w samochodzie wolnossacym, to zalezy nam na tym aby jak najszybciej opróżnić uklad wydechowy. Jezeli owiniesz kolektor wydechowy, to zachowasz wieksza energie w jego wnetrzu. Wieksza energia = wieksza temperatura = wieksze cisnienie, ktore dziala na cylider od strony wydechu (tzw back pressure) i powoduje jego gorsze napelnianie (szczegolnie przy wysokich obrotach) czyli mniej mocy. Kolektor do wolnossaka robi sie z rurek o cienkich sciankach aby jak najszybciej wytracaly energie spalin.
W turbo z kolei jest inaczej, tutaj duza energia spalin jest potrzebna do napedzania turbiny i dlatego owija sie kolektory, albo najlepiej jak sa odlewane, poniewaz maja grube scianki i slabo uwalniaja cieplo. Temperatura spalin jest podobna w turbo jak i w NA jezeli sa strojone na maksymalna moc. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Z prostego pytania wowstaly skrajne wypowiedzi. Jak to jest wkoncu z tym owijaniem kolektora wydechowego zwieksza to ulotnosc spalin czy zmiejsza
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 September 2008 Skąd: UK ![]() |
Gdy chcemy uzyskac duza moc w samochodzie wolnossacym, to zalezy nam na tym aby jak najszybciej opróżnić uklad wydechowy. Jezeli owiniesz kolektor wydechowy, to zachowasz wieksza energie w jego wnetrzu. Wieksza energia = wieksza temperatura = wieksze cisnienie, ktore dziala na cylider od strony wydechu (tzw back pressure) i powoduje jego gorsze napelnianie (szczegolnie przy wysokich obrotach) czyli mniej mocy. Kolektor do wolnossaka robi sie z rurek o cienkich sciankach aby jak najszybciej wytracaly energie spalin. W turbo z kolei jest inaczej, tutaj duza energia spalin jest potrzebna do napedzania turbiny i dlatego owija sie kolektory, albo najlepiej jak sa odlewane, poniewaz maja grube scianki i slabo uwalniaja cieplo. Temperatura spalin jest podobna w turbo jak i w NA jezeli sa strojone na maksymalna moc. a powiedz dalczego zwiekszona energia spalin powoduje wyzsze cisnienie a nie predkosc przeplywu? pzeciiez spaliny nie sa w zamknietej puszce i nawet jesli sa male opory na wydechu to uwazam ze zdecydowanie zwiekszona energia obroci sie w predkosc niz back pressure. Z tego co piszesz to wynika ze im mniesze back pressure tym lepiej co jest calkowita neprawda. Po to sie robi kolektory takiej a nie innej srednicy by wlasnie predkosc spalin byla wyzsza z zgodzisz sie ze mnia ze wieksza serdnica powodowalaby mnaiejszy back pressure. zreszta back ressure jest w silnku wolnossacym zdecydowanie nizszy niz w turbo wrecz pomijalny. zauwaz ze wiele firm sportowych aut pokrywa kolektory wydechowe powlokami ceramicznymi (zyrcotec) by izolowac kolektor takze wiele aut wyscigowych ma kolektory pokrywane lub owijane. Ponadto korzysci z mniejszej temperatury pod maska sa zdecydowanie wieksze niz nawet domniemany wrost back pressure w N/A silniku. Wedlug mnie owijac zdecydowanie. -------------------- Data logging, race car engineering ,
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
Wieksza temperatura powoduje rozszerzanie gazow, nizsza kurczenie. Gdy gazy sie rozszerzaja to maja wieksze cisnienie. Wydech niby nie jest zamknieta puszka, ale jakos pomimo jego otwarcia nie panuje w nim zerowe cisnienie. Cisnienie w wydechu dziala w obie strony i jak otworzysz zawor to dziala tez na cylinder. Backpressure jest jedynie dobry dla samochodow drogowych i dwusowowych. Wieksza srednica niekoniecznie musi tworzyc mniejszy backpressure, tutaj akurat chodzi o ilosc spalin jaka produkuje silnik i o zjawiska falowe, ktore pomagaja oprozniac wydech.
Pokaz mi samochody sportowe NA, gdzie owija sie kolektory. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 September 2008 Skąd: UK ![]() |
Wieksza temperatura powoduje rozszerzanie gazow, nizsza kurczenie. Gdy gazy sie rozszerzaja to maja wieksze cisnienie. Wydech niby nie jest zamknieta puszka, ale jakos pomimo jego otwarcia nie panuje w nim zerowe cisnienie. Cisnienie w wydechu dziala w obie strony i jak otworzysz zawor to dziala tez na cylinder. Backpressure jest jedynie dobry dla samochodow drogowych i dwusowowych. Wieksza srednica niekoniecznie musi tworzyc mniejszy backpressure, tutaj akurat chodzi o ilosc spalin jaka produkuje silnik i o zjawiska falowe, ktore pomagaja oprozniac wydech. Pokaz mi samochody sportowe NA, gdzie owija sie kolektory. pagani zonda np pierwszy z brzegu merc srl. zobacz na wyscigach le mans series te akurat widze czesto bo pracuje w teamie ktory sie tam sciga.. zobacz na strone http://www.zircotec.com/ nie wiem skad takie teorie wziales. moze pokazesz mi jakies zlodla na necie? a jaka wedlug ciebie jest roznica pomiedzy zmniejszenim cisniena przez skurczenie w wynkiu temperatury a zwiekszenie srednicy kolektora wydechowego? pamietaj ze na zjawika fallow ema wplyw przedewszystkim dlugosc a nie srednica zobacz co tu pisza http://www.themotorreport.com.au/1822/paga...automotive-art/ Jeszcze jedno pokaz mi jedno auto ktore ma naprzyklad nadmuch powietrza na kolektory zgodnie z twoja teora jakby je dobrze ochlodzic to dopiero by byly moce..... z silnika -------------------- Data logging, race car engineering ,
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Kubek, akurat podales niezbyt trafione przyklady. W n/a kolektor jest robiony z cienkich rurek po to zeby mial jak najmniejsza mase. Faktem jest ze ciensze scianki szybciej sie nagrzeja i beda wypromieniowywac wieksza ilosc ciepla, jednak przy takiej ilosci gazow jaka tam przeplywa spadek temperatury jest bardzo maly. Pozatym ilosc ciepla jaka zostanie oddana prze kolektor to tylko niewielki % tego co oddaje dalej uklad wydechowy.
Nawet jezeli to co mowisz jest prawda to mniejsza temperatura pod maska daje wieksze korzysci niz mniejsza temperatura spalin. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Wziąłem zdjęcia byłej integry sienkiego, jak i przez jakiś czas przy niej pracowalem. Za czasów budowy i promotora auto jeździło z owinietym kolektorem. Domyslam sie, że było to spowodowane zastosowaniem takiego a nie innego kolektora dolotowego.
Z drugiej strony domyslam sie, iż auto o które zadane jest pytanie nie jest autem wyścigowym, tylko autem ulicznym. Może być cholernie szybkie, ale uliczne. Owinięcie wydechowego i uszczelka pod dolotowy z materiału izolacyjnego ( coś w guście np. hondaty ) da zdecydowanie większe rezultaty odczuwalne dupohamownią. Nie twierdze, że w autach stricte wyczynowych jest tak samo, ale tam są inne rozwiazania ( jak np. konstrukcja ramowa z poszyciem z włókna, gdzie zdecydowanie łatwiej jest obnizyć temp. w komorze i nie trzeba jej obniżać przez owijanie wydechu ). Nie neguję Twojego zdania. Pewnie masz rację, ale jak będę miał chwilę wolnego czasu, zajrzę do literatury. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Kubek - z tymi samochodami NA gdzie sie owija kolektory nie trafiłeś. Zdarzają sie NA w których całe wydechy są owinięte
![]() -------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
Zdarzaja sie tez takie gdzie sie montuje magnetyzery. Jutro poszukam ksiazki, w ktorej to wyczytalem.
Czy to co napisalem nie ma sensu? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 13:19 |