![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Wed, 29 September 2010 ![]() |
Projekt to Lotus 7 2,0 DOHC + Eatom M62
Przednie hamulce to OEM sierra tarcza + zaciski ( chyba 240mm) Tył to swap na Hondowskie zaciski + tarcze 240mm ( civic 5g) Pompa hamulcowa bez serwa to HONDA Prelude 2,2Vti czyli 1" tłoczek. Korektor siły hamowania Wilwood Przód jest na trójniku i tył także na trójniku. ![]() Mam takie problem, byłem pewny że przy takim zestawieniu i przy zastosowaniu korektora ręcznego uzyskam rozkład 50/50 ( kombinowałem z wyjściami pompy i bez skutku. Czego efektem jest tylko i wyłącznie to że przy hamowaniu blokuje mi tylko przednie koła, chciałbym uzyskać trochę więcej siły na tylne koła. Jakieś sugestie jakieś pomysły ( niestety układ na dwóch pompach jedno- sekcyjnych odpada!) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 April 2013 ![]() |
Witam!
Pomijam zasadność takiego rozkładu siły hamowania. Po szybkiej analizie konstrukcji, uważam, że rozkład sił hamowania zbliżony do 50/50 możesz uzyskać umieszczając korektor w obwodzie przedniej osi. Zaznaczam, że nie znam zakresu regulacji ciśnienia korektora. W ogóle rozkład sił hamowania przy badaniu statycznym uważa się za poprawny jeśli tył stanowi 50% ogólnej siły przodu. W praktyce wygląda to tak, że hamując odciążamy tył i niestety zrywamy przyczepność. Wątpię czy uzyskanie jednakowych sił na przodzie i tyle jest w ogóle możliwe przy tej konstrukcji. Pozdrawiam -------------------- G4 Racing- Hamulce na każdą okazje.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Wed, 29 September 2010 ![]() |
tzn tak na chwilę obecną jak hamuję na max to blokuje tylko przód, w ogóle nie czuć aby tył hamował.
Chciałem powiększyć siłę na tylną oś. Pompa jest o średnicy 1" tłoczka, więc zaciski przód i zaciski tył, spokojnie powinna wystarczyć. Przecież pompa 2 sekcyjna ma takie samo ciśnienie na obydwu sekcjach ?! czy się mylę ? Aby mieć 50/50 trzeba by użyć takiego samego zestawu ( tarcza zacisk) na przedzie i tyle. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Średnice tłoczka zacisków przód i tył?
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane ![]() |
załóż lepsze klocki na tył .
-------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 April 2013 ![]() |
Jeszcze raz Ci powtarzam: jeżeli tył słabo hamuje, to obniżanie ciśnienia za pomocą korektora nie ma sensu. Przełożenie hydrauliczne w opisywanym przez Ciebie przypadku to 25,4-54 na przodzie i 25,4-34 na tyle. Jeśli przód blokuje już przy lekkim naciśnięciu pedału zamontuj korektor na przednim obwodzie i spróbuj wyregulować hamulce w satysfakcjonujący Cię sposób. Może okazać się to trudne lub wręcz niemożliwe, ale to najprostsza i najtańsza metoda. Potem będziesz musiał zastanowić się nad konfiguracją tyłu (tarcza-zacisk). Pamiętaj, że im intensywniej hamuje przód, tym słabiej koła tylnej osi przylegają do podłoża. Prowadzi to do zerwania przyczepności, a największa siła hamowania ma miejsce, gdy koła nie są w poślizgu, a na jego granicy (powinny się kręcić).
pozdrawiam -------------------- G4 Racing- Hamulce na każdą okazje.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Wed, 29 September 2010 ![]() |
Tzn korektor w zamyśle miał być w układzie w którym rozkład wynosił by 50/50 w tym momencie korektor jest zbędny bo i tak jest otwarty w 100%.
Kurcze mam jeszcze zaciski z hondy ale przedniej osi i pod tarcze 262mm ( tarcze też gdzieś mam) średnica tłoczka też 54mm więc taka sama jak aktualnie na przodzie ale inna konfiguracja wychodzi Przód: Tarcza 240mm Tłoczek 54 Tył: Tarcza 262 ( znalazł bym i 240mm) Tłoczek 54 Jedynie trzeba by rozwiązać problem hydraulicznego? ale w sumie można zastosować hydrauliczny ręczny na jednym układzie wspólnym. Może warto w tę stronę teraz iść ? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 April 2013 ![]() |
Jeśli przednie koła blokujesz bez problemu, to znaczy naciskając niezbyt mocno na pedał, spróbuj wstawić korektor w obwód przedniej osi i stopniowo obniżać ciśnienie, tak aby przy mocnym naciśnięciu pedału jeszcze istniała możliwość zablokowania kół. Powinno pojawić się cos więcej na tylnej osi. Nie będę robił tu wywodów, bo nie o to chodzi. Spróbuj i już. Mam nadzieję,że mnie zrozumiałeś.
pozdrawiam -------------------- G4 Racing- Hamulce na każdą okazje.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Wed, 29 September 2010 ![]() |
zrozumiałem doskonale, tylko wiąże się to w Lotusie ze sporą rzeźbą prościej by było mieć drugi korektor
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 26 March 2014 ![]() |
Siema Pit
W swojej hondzie mam regulowany korektor siły hamowania i w instrukcji było że zakres regulacji od 0 do 60% co dla przykładu daje jeżeli obie sekcje w pompie są takiej samej wydajności (bo na pewno są ) to niech na przednią oś idzie 10bar i na tylną 10bar to korektor na max puści jedynie 6bar (60% z 10bar) do tego dochodzi mniejsza tarcza lub zacisk na tyle czyli zmniejsza się siła hamowania czyli nawet nie osiągniesz połowy siły hamowania przednich kół Ogólnie to według mnie aby uzyskać 100/100 (przód zawsze hamuje 100% bo ciśnienie idzie prosto z pompy bez żadnych restrykcji)to trzeba takie same tarcze i zaciski z przod/tył ale tył by sie blokował momentalnie bo tylna oś się podnosi bo masa idzie na przednie koła. Tak że najlepsze rozwiązanie to zrobić tak aby przód i tył miały tą samą średnice tłoczka jak dasz przez korektor (ciekawe jaki zakres regulacji ma twój korektor) bo mój puszcza max 60% czyli na moim by było przód 100%/tył 60% Ja u siebie w Hondzie nawet na full rozkręconym korektorze tyłu nie zblokuje niema takiej możliwości ale względem seri tył trochę lepiej hamuje ale bez jakiś rewelacji. Co do ciśnienia to dałem takie dla przykładu. ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 February 2006 Skąd: Torun ![]() |
nie wiem co to za pompa i czy tak mozna, ale gdyby zaslepic jedno wyjscie i caly uklad spiac do jednego wyjscia, to ten korektor moglby jakos dzialac. w aktualnym ukladzie dlawienie wplywa w niewiadomy sposob na reszte ukladu, tak naprawde...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 10:16 |