![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 19 March 2011 ![]() |
Mam pytanie o doświadczenia z regeneracją pompek,moje BA dają niecałe 200 KM mocy czyli przeciętnie jak na BA
Chciałem zmienić na AL lub BJ ale tu pozostają tylko używki ,można trafić szrot i wtedy kasa w błoto ... przy okazji zapytam czy BJ są lepsze od AL ?? Jest jeszcze opcja regeneracji i przy okazji zmiany na AL ,różnie się słyszy dlatego wole spytać jak sie takie pompki sprawują, czy to tak jak z turbiną po regeneracji czyli do dupy czy tu akurat może się okazać że takie pompki chodzą lepiej niż stare po 170 tyś przebiegu ? Wszelkie spostrzeżenia i uwagi mile widziane |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
wszsytko mozna zrobic dobrze i źle
turbiny regenerowane potrafią smigac ne gorzej niz nowe pompowtryski regenerowane również skoro Bosch zrobił urządzenie do testowania pompek i robi zestawy naprawcze to sie regeneruje, nie jest to rocket science ale mało kto to robi dobrze (ja polecam Nadarzyn Diesel System), ba nawet wymiana pompek wielu warsztatom stwarza problemy ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
U mnie kumpel robil w Nadarzynie rok temu i wszystko sprawuje sie bardzo dobrze, sam swoje tam zaworze.
-------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 19 March 2011 ![]() |
Zapomniałem spytać o koszt takiej przyjemnośc i o średnim przyroście przy zmianie z BA na AL ?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
sama wymiana jest robiona dobrze, wiekszość mocnych PDeków ma koncówki zakładane w Nadarzynie... cos o tym wiem
![]() pozostaje kwestai trwałości koncówki przy grubszych modach +200KM, wiadomo że koncówka ma trudniejsze warunki pracy i moze szybciej się zuzyć.. jako ciekawostkę podam że koncówki RACE783 przy modach rzedu 280KM starczają na jeden sezon ![]() przy przeróbce słabszych pompek np. BA na AL ja zawsze polecam FIRAD 1043 bo na nich wychodzą bardzo ładnie równomiernie dawki, prawie jak na Boschu, który daje jak zwykle nie tylko koncówke ale zesatw naprawczy: ![]() podsumowując jesli chodzi o koszty to zależą one głównie od koncówki jaką wybierzesz ja znam pare wyników na BA z koncówkami 1043 na moce rzedu 210KM z turbiną BRD i jeszcze jedno lepiej przerabiać swoje pewne pompki niż kupowac uzywki w niewiadomo jakim stanie... trzeba sobie zdać sparwe z tego że uzywki tez juz maja często + 200 tys km ja widziałem juz zardzewiałe pompowtryski od odbarwianego opału, pozrywane kołeczki od nieumiejętnych prób rozkrecenia pompki, pokiereszowane od niewłaściwego demontazu itd itp - wszystko to nadaje sie na złom a nie na regenerację ! jesli pompki przebierają, mają duze korekcje i BIPy to po wymianie samej koncówki jest zdecydowana poprawa, BIPY maleją korekcje równiez, auto odzyskuje moc, nie kopci i nie przebiera przy odpalaniu sytuacja jest podobna jak z wtryskiwaczami do VP, pare lat temu twierdzono że nie da się ich regenerować ![]() jeszcze niedawno pare serwisów boscha na Śląsku powiedziało koledze ktoremu pomagałem że nie naprawia się pompek ![]() za kilka lat pewnie naprawa pompowtrysku bedzie tak popularna jak obecnie naprawa wtryskiwaczy dwuspręzynowych - nie ma siły bo juz nie bedzie używek nadających się do uzytku pozdrawiam -------------------- |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 19 March 2011 ![]() |
W takim razie jaki jest koszt przerobienia BA na AL na końcówce Firad i jak z trwałością tych końcówek,prawde mówiąc nie mam zaufania
Jaki jest koszt takiej samej operacji na zestawie Bosch (sądze że zestaw naprawczy+końcówka to lepsze rozwiązanie) Moc która mnie interesuje to ok 200-210 tylko w miare bez dymu |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 January 2008 Skąd: Gliwice ![]() |
Zanim dowiemy się ile kosztuje profi regeneracja zapytam o to jakich pompek szukać na moce 210-220 KM bo AL jest jak na lekarstwo
Ktos wymieniał jak wcześniej napisano końcówki ze słabszej pompki na AL ? Jakie rezulataty ? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
W takim razie jaki jest koszt przerobienia BA na AL na końcówce Firad i jak z trwałością tych końcówek,prawde mówiąc nie mam zaufania Jaki jest koszt takiej samej operacji na zestawie Bosch (sądze że zestaw naprawczy+końcówka to lepsze rozwiązanie) Moc która mnie interesuje to ok 200-210 tylko w miare bez dymu zestaw naprawczy Boscha na jedną pompkę to około 350-360 PLN, wiadomo co Bosch to Bosch ![]() Firady moim zdaniem są lepsze od Bosio - nie zdarzają sie wadliwe koncówki i wychodzą ładne równomierne dawki, auta porobiły po 100 tys km nawet na modach w okolice 200KM wiec IMO jakość / cena rewelacyjna - koncówka FIRADa kosztuje ~30% tego co zestaw Boscha ![]() wymiana kosztuje tyle samo czy bosch, firad czy bosio, wiec wszystko zalezy od wybranej koncówki w razie czego na forum golfa mozna dowiedzieć się wiecej ![]() Zanim dowiemy się ile kosztuje profi regeneracja zapytam o to jakich pompek szukać na moce 210-220 KM bo AL jest jak na lekarstwo Ktos wymieniał jak wcześniej napisano końcówki ze słabszej pompki na AL ? Jakie rezulataty ? no przecież napisałem że na BA z koncówkami z AL (1043) na turbo BRD powychodziły na 210KM - czyli ograniczeniem była raczej trubina ![]() pewnie i 220KM dałoby się zrobić, choć dawki wychodzą ciutke mniejsz niż kiedy bazą jest pompka AL, no ale zdrowa Alka zrobi i 240-250KM ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 19 March 2011 ![]() |
jeśli możesz to napisz mi konkretnie cały koszt regeneracji na końcówkach Bosch i Firad
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Tue, 01 March 2011 Skąd: Milanówek ![]() |
jako ciekawostkę podam że koncówki RACE783 przy modach rzedu 280KM starczają na jeden sezon ![]() Podasz jakiś konkretny przykład? -------------------- www.abartuning.pl
12,19ET street diesel ;) |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 04 June 2007 Skąd: inowrocław ![]() |
on nie musi ale ja potwierdzę
![]() -------------------- Facebook - Brk-tuning
1,9tdi + NX 13,3et |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Podasz jakiś konkretny przykład? a ile jest w PL aut z silnikami 1.9 / 2.0 (8V) TDI z mocą ~280KM ? Rumianko juz sie wpisał, wiec masz jednego mniej do szukania ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Tue, 01 March 2011 Skąd: Milanówek ![]() |
Mamy zastosowane takie końcówki w naszym aucie stąd moja ciekawość. Do tej pory wiedziałem o jednym unfallu, ale to przez zbyt wysokie egt.
@Cowboy czy jest już jakaś inna alternatywa niż końcówki bosio? -------------------- www.abartuning.pl
12,19ET street diesel ;) |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
bardzo wysokie EGT zabije koncówkę szybko... bedzie fioletowa i od razu zacznie sikać
wysokie EGT (w mocno pomodzonym dieslu) oraz ciezkie warunki pracy zabijają koncówkę powoli ale jest ten proces np. 10 x szybszy niz w seryjnym aucie i zamiast wytrzymać 250 tys km to iglica sklepie sie po 20 tys km jako ciekawostkę napiszę że miałem jeden przypadek zabicia koncówek FIRAD na seryjnym aucie...ale to były mniejsze bo z silnika AJM (115KM - otworki 0,19) zapodane do silnika 105KM (otworki 0,17) - pisałem o tym na forum: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=85786&hl= nie jestem tunerem, pomagam w zasadzie kolegom z forum golfa, wiec wiecej nie napiszę, tyle tylko wiem na podstawie sekcji zwłok robionych w diesel system ![]() watpię żeby ktoś napisał że np przy EGT 900 albo 950 st C padają koncówki, bo to dość specyficzne know-how, a poza tym w róznych miejscach pewnie jest pomiar co do alternatywy do RACE 783 to były jakieś francuskie koncówki DSS ale jeden kolega testował i chyba wyszła kupa z tego, nie wiem kto stroił chyba Rogal należy jeszcze pamietać że Fratelli Bosio ma dużo wadliwych koncówek i trzeba na to uwazac (dotyczy wszystkich PD i VP) bo nawet całe serie wychodziły wadliwie wykonane (zle spasowanie iglicy), a nie kazdy potrafi to wykryś moim zdaniem gdyby FIRAD wszedł w produkcję wydajnych koncówek, byłaby na pewno lepsza (kontrola) jakość (ci) niz we FB najlepiej "rozwiercić" nowe koncówki Boscha ale to musiałoby sie komuś chciec bawić i zrobić jakąś wiekszą serię, zeby to miało sens finansowy -------------------- |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 19 March 2011 ![]() |
Moce rzędu 210-215KM są również tak zabujcze dla końcówek ?
Jaki koszt regeneracji na Boschu ? |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Moce rzędu 210-215KM są również tak zabujcze dla końcówek ? pisałem o tym Firady moim zdaniem są lepsze od Bosio - nie zdarzają sie wadliwe koncówki i wychodzą ładne równomierne dawki, auta porobiły po 100 tys km nawet na modach w okolice 200KM Jaki koszt regeneracji na Boschu ? równiez podałem koszty co wiecej wysłałem Ci PW link do forum golfa ![]() zestaw naprawczy Boscha na jedną pompkę to około 350-360 PLN, wiadomo co Bosch to Bosch ![]() 4x360 zestawy 600 wymiana i testy kompletu 100 komplet uszczelek bosch nalezy zsumowac 3 kwoty -------------------- |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 19 March 2011 ![]() |
zadałem to pytanie przed przeczytaniem Twojego ogłoszenia na forum golfa
Pozostaje mi do przemyślenia czy brać się za Boscha czy wystarczy firad ,ale to już na wakacjach postanowie Dzięki za pomoc |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 January 2008 Skąd: Gliwice ![]() |
Coś się zadziało w związku z tematem zmiany na Fratelli lub Bosch ?
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Sat, 15 November 2008 ![]() |
Co sie dzieje z pompkami RACE 783 że starczają na 1 sezon ? Chodzi o wysokie EGT ?? Mam seryjne AL-ki i u mnie EGT wynosi w maksie na koncu czwórki 900 st. Czy to może szybko zniszczyć pompki ? Chcialem zalożyć Big Pompke i myslalem wlasnie nad RACE 783 ale po przeczytaniu powyzszych postow troche sie obawiam. Wydać 2000 na rok jazdy to nie za ciekawie.
Z góry dziekuje za pomoc. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
rosomak: a co ma sie dziać, wymienia sie.. nawet od jakiegoś czasu na stanowisku serwisowym mozna mierzyć BIPy
![]() zzxc: mając 280KM w TDI trzeba liczyć się kosztami ![]() -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 01:51 |