![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam!
Czy istnieje jakiś w miarę niezawodny sposób pomiaru pojemności skokowej silnika bez jego rozbierania? Byłbym wdzięczny za opis "how to do it". Z góry dziękuję! |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Tak na szybko pisząc to:
- ustawiasz tłok w GMP, - wykręcasz świece, - zalewasz oleju pod gwint, - opuszczasz tłok do DMP, - ponownie napełniasz pod gwint mierząc ilość wlanego oleju, - odsysasz olej. ps. oczywiście najprościej to wykonać w silniku 16v ze świecami u góry. Added after 2 minutes: edit2: oczywiście wynik mnożysz przez ilość cylindrów dla uzyskania pojemności skokowej całego silnika |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 December 2003 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("radar":3j9v8y0r) Tak na szybko pisząc to:
- ustawiasz tłok w GMP, - wykręcasz świece, - zalewasz oleju pod gwint, - opuszczasz tłok do DMP, - ponownie napełniasz pod gwint mierząc ilość wlanego oleju, - odsysasz olej. ps. oczywiście najprościej to wykonać w silniku 16v ze świecami u góry. Added after 2 minutes: edit: oczywiście wynik mnożysz razy 4 dla uzyskania pojemności skokowej całego silnika a co to GMP ? ale razy 4 to jak 4 cylindry -------------------- e-pincet
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
CYTAT("Mofi":2h6ymk9o) a co to GMP ?
ale razy 4 to jak 4 cylindry Górny Moment Pracy, DMP to Dolny Moment Pracy (tłoka oszwiście) -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 19 August 2005 Skąd: wawa ![]() |
chyba martwy punkt
-------------------- IS
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Marlon":104yx9ib) CYTAT("Mofi":104yx9ib) a co to GMP ? Górny Moment Pracy, DMP to Dolny Moment Pracy (tłoka oszwiście) Górny Martwy Punkt lub Górne Martwe Położenie tłoka... analogicznie Dolny/Dolne... -------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
zwał jak zwał, na jedno wychodzi
-------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
z tymi 4 cylindrami to faktycznie nie pomyślałem, że może chodzić o inny silnik ale tak to jest jak się człowiek spieszy..
zaraz poprawie co by jakoś to wyglądało.. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 November 2002 Skąd: Łomża (podlaskie) ![]() |
CYTAT("radar":1k6hnybq) Tak na szybko pisząc to:
- ustawiasz tłok w GMP, - wykręcasz świece, - zalewasz oleju pod gwint, - opuszczasz tłok do DMP, - ponownie napełniasz pod gwint mierząc ilość wlanego oleju, - odsysasz olej. ... W DMP będzie już otwarty zawór wydechowy i w efekcie pomierzysz pojemność cylindra i prawdopodobnie sporego kawałka wydechu. -------------------- róbmy swoje.
Galancina 2.0 87r po reanimacji! Śmiga! |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
CYTAT("gondoljerzy":1cpnevnm) CYTAT("radar":1cpnevnm) Tak na szybko pisząc to: - ustawiasz tłok w GMP, - wykręcasz świece, - zalewasz oleju pod gwint, - opuszczasz tłok do DMP, - ponownie napełniasz pod gwint mierząc ilość wlanego oleju, - odsysasz olej. ... W DMP będzie już otwarty zawór wydechowy i w efekcie pomierzysz pojemność cylindra i prawdopodobnie sporego kawałka wydechu. zawsze można przyjąc niższy punkt, np. GMP, od końca gwintu i problem z głowy.. np. można zrobić sobie coś cienkiego na kształt bagnetu do pomiaru stanu oleju i na podstawie tego dokonywać pomiarów.. zalejemy wtedy tylko faktyczną pojemność skokową cylindra.. pomiar wydłuży się o jakieś pięć minut, ale wyeliminujemy problem zaworów.. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Powedizcie mi prosze czy sposobem nalewania oliwy przy GMP mogę określi stopień spręzania silnika znając pojemność silnika ?
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 February 2005 Skąd: Katowice ![]() |
możesz
-------------------- Szabana_Design
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
CYTAT("szaba":3lcqy4cy) możesz
pod warunkiem że olej nie wyleje się przez zawory (była o tym wcześniej mowa), bo trzeba dokładnie zmierzyć pojemność komory spalania -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Dziękuje za odpowiedzi
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak dokładna jest ta metoda? Słyszałem, że błąd pomiaru może wynieść 20ml na cylinder...
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: W-wa ![]() |
mozesz zmierzyc pojemnosc komory spalania w GMP suwu sprezania danego cylindra. potem, znając srednice cylindra i skok tloka, bierzesz kalkulator i masz stopien sprezania.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
CYTAT("ju-by":1mxyvh91) Jak dokładna jest ta metoda? Słyszałem, że błąd pomiaru może wynieść 20ml na cylinder...
Myślę, że wystarczająco niedokładna. Napełnisz najpierw komorę przy zamkniętych zaworach, potem opuścisz tłok do DMP, a w tym czasie zawory wydechowe już się uchylą i będziesz mierzył wraz kanałami wylotowymi. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
a nie ma jakichś tanich urządzeń nadających się do pomiaru przez otwór świecy? skok tłoka to żaden problem, można jakąś suwmiarką zmierzyć. gorzej ze średnicą, ale przypuszczam że są mądrzejsi ode mnie ludzie którzy znaja sposób...
-------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 November 2002 Skąd: Łomża (podlaskie) ![]() |
CYTAT("Marlon":u5qx55o8) a nie ma jakichś tanich urządzeń nadających się do pomiaru przez otwór świecy? skok tłoka to żaden problem, można jakąś suwmiarką zmierzyć. gorzej ze średnicą, ale przypuszczam że są mądrzejsi ode mnie ludzie którzy znaja sposób...
Suwmiarką to tylko w DOHC, a i to pewnie nie wszystkich. Już kiedyś byłą na forum dyskusja o tym i najprostszym sposobem na pomiary jaki wtedy wymyślono było zdjęcie miski olejowej. -------------------- róbmy swoje.
Galancina 2.0 87r po reanimacji! Śmiga! |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 22 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Marlon":2zpht4tk) a nie ma jakichś tanich urządzeń nadających się do pomiaru przez otwór świecy? skok tłoka to żaden problem, można jakąś suwmiarką zmierzyć. gorzej ze średnicą, ale przypuszczam że są mądrzejsi ode mnie ludzie którzy znaja sposób...
Z tego co wiem w rallycrosie pierwszą rzeczą jaką robią to właśnie pomiar pojemności specjalnym przyrządem . |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 13:18 |