Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Pomiar pojemności skokowej silnika - bez rozbierania
ju-by
post Wed, 08 Mar 2006 - 18:08
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Witam!

Czy istnieje jakiś w miarę niezawodny sposób pomiaru pojemności skokowej silnika bez jego rozbierania? Byłbym wdzięczny za opis "how to do it".

Z góry dziękuję!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 08 Mar 2006 - 18:08
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
radar
post Wed, 08 Mar 2006 - 18:34
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Bydgoszcz





Tak na szybko pisząc to:
- ustawiasz tłok w GMP,
- wykręcasz świece,
- zalewasz oleju pod gwint,
- opuszczasz tłok do DMP,
- ponownie napełniasz pod gwint mierząc ilość wlanego oleju,
- odsysasz olej.

ps. oczywiście najprościej to wykonać w silniku 16v ze świecami u góry.

Added after 2 minutes:

edit2: oczywiście wynik mnożysz przez ilość cylindrów dla uzyskania pojemności skokowej całego silnika
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mofi
post Wed, 08 Mar 2006 - 18:46
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 December 2003
Skąd: Wawa





CYTAT("radar":3j9v8y0r)
Tak na szybko pisząc to:
- ustawiasz tłok w GMP,
- wykręcasz świece,
- zalewasz oleju pod gwint,
- opuszczasz tłok do DMP,
- ponownie napełniasz pod gwint mierząc ilość wlanego oleju,
- odsysasz olej.

ps. oczywiście najprościej to wykonać w silniku 16v ze świecami u góry.

Added after 2 minutes:

edit: oczywiście wynik mnożysz razy 4 dla uzyskania pojemności skokowej całego silnika


a co to GMP ?

ale razy 4 to jak 4 cylindry


--------------------
e-pincet
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Wed, 08 Mar 2006 - 19:04
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT("Mofi":2h6ymk9o)
a co to GMP ?

ale razy 4 to jak 4 cylindry


Górny Moment Pracy, DMP to Dolny Moment Pracy (tłoka oszwiście)


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Eczydzieści
post Wed, 08 Mar 2006 - 20:36
Post #5


User
Dołączył: Fri, 19 August 2005
Skąd: wawa





chyba martwy punkt


--------------------
IS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Wed, 08 Mar 2006 - 21:04
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Marlon":104yx9ib)
CYTAT("Mofi":104yx9ib)
a co to GMP ?


Górny Moment Pracy, DMP to Dolny Moment Pracy (tłoka oszwiście)




Górny Martwy Punkt lub Górne Martwe Położenie tłoka... analogicznie Dolny/Dolne...


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Wed, 08 Mar 2006 - 21:05
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





zwał jak zwał, na jedno wychodzi


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radar
post Wed, 08 Mar 2006 - 21:16
Post #8


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Bydgoszcz





z tymi 4 cylindrami to faktycznie nie pomyślałem, że może chodzić o inny silnik ale tak to jest jak się człowiek spieszy..
zaraz poprawie co by jakoś to wyglądało..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gondoljerzy
post Wed, 08 Mar 2006 - 22:31
Post #9


Super User
Dołączył: Wed, 20 November 2002
Skąd: Łomża (podlaskie)





CYTAT("radar":1k6hnybq)
Tak na szybko pisząc to:
- ustawiasz tłok w GMP,
- wykręcasz świece,
- zalewasz oleju pod gwint,
- opuszczasz tłok do DMP,
- ponownie napełniasz pod gwint mierząc ilość wlanego oleju,
- odsysasz olej.
...


W DMP będzie już otwarty zawór wydechowy i w efekcie pomierzysz pojemność cylindra i prawdopodobnie sporego kawałka wydechu.


--------------------
róbmy swoje.
Galancina 2.0 87r po reanimacji! Śmiga!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radar
post Wed, 08 Mar 2006 - 23:04
Post #10


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT("gondoljerzy":1cpnevnm)
CYTAT("radar":1cpnevnm)
Tak na szybko pisząc to:
- ustawiasz tłok w GMP,
- wykręcasz świece,
- zalewasz oleju pod gwint,
- opuszczasz tłok do DMP,
- ponownie napełniasz pod gwint mierząc ilość wlanego oleju,
- odsysasz olej.
...


W DMP będzie już otwarty zawór wydechowy i w efekcie pomierzysz pojemność cylindra i prawdopodobnie sporego kawałka wydechu.


zawsze można przyjąc niższy punkt, np. GMP, od końca gwintu i problem z głowy..
np. można zrobić sobie coś cienkiego na kształt bagnetu do pomiaru stanu oleju i na podstawie tego dokonywać pomiarów.. zalejemy wtedy tylko faktyczną pojemność skokową cylindra..
pomiar wydłuży się o jakieś pięć minut, ale wyeliminujemy problem zaworów..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Thu, 09 Mar 2006 - 08:56
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Powedizcie mi prosze czy sposobem nalewania oliwy przy GMP mogę określi stopień spręzania silnika znając pojemność silnika ?


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szaba
post Thu, 09 Mar 2006 - 13:36
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 February 2005
Skąd: Katowice





możesz


--------------------
Szabana_Design
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Thu, 09 Mar 2006 - 13:44
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT("szaba":3lcqy4cy)
możesz


pod warunkiem że olej nie wyleje się przez zawory (była o tym wcześniej mowa), bo trzeba dokładnie zmierzyć pojemność komory spalania


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Thu, 09 Mar 2006 - 13:58
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Dziękuje za odpowiedzi


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Fri, 10 Mar 2006 - 15:10
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Jak dokładna jest ta metoda? Słyszałem, że błąd pomiaru może wynieść 20ml na cylinder...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrOsIaQ
post Fri, 10 Mar 2006 - 15:16
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: W-wa





mozesz zmierzyc pojemnosc komory spalania w GMP suwu sprezania danego cylindra. potem, znając srednice cylindra i skok tloka, bierzesz kalkulator i masz stopien sprezania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Fri, 10 Mar 2006 - 19:44
Post #17


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT("ju-by":1mxyvh91)
Jak dokładna jest ta metoda? Słyszałem, że błąd pomiaru może wynieść 20ml na cylinder...


Myślę, że wystarczająco niedokładna. Napełnisz najpierw komorę przy zamkniętych zaworach, potem opuścisz tłok do DMP, a w tym czasie zawory wydechowe już się uchylą i będziesz mierzył wraz kanałami wylotowymi.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Fri, 10 Mar 2006 - 20:39
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





a nie ma jakichś tanich urządzeń nadających się do pomiaru przez otwór świecy? skok tłoka to żaden problem, można jakąś suwmiarką zmierzyć. gorzej ze średnicą, ale przypuszczam że są mądrzejsi ode mnie ludzie którzy znaja sposób...


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gondoljerzy
post Fri, 10 Mar 2006 - 22:33
Post #19


Super User
Dołączył: Wed, 20 November 2002
Skąd: Łomża (podlaskie)





CYTAT("Marlon":u5qx55o8)
a nie ma jakichś tanich urządzeń nadających się do pomiaru przez otwór świecy? skok tłoka to żaden problem, można jakąś suwmiarką zmierzyć. gorzej ze średnicą, ale przypuszczam że są mądrzejsi ode mnie ludzie którzy znaja sposób...


Suwmiarką to tylko w DOHC, a i to pewnie nie wszystkich.
Już kiedyś byłą na forum dyskusja o tym i najprostszym sposobem na pomiary jaki wtedy wymyślono było zdjęcie miski olejowej.


--------------------
róbmy swoje.
Galancina 2.0 87r po reanimacji! Śmiga!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MaxMat
post Sun, 12 Mar 2006 - 10:20
Post #20


User
Dołączył: Wed, 22 December 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT("Marlon":2zpht4tk)
a nie ma jakichś tanich urządzeń nadających się do pomiaru przez otwór świecy? skok tłoka to żaden problem, można jakąś suwmiarką zmierzyć. gorzej ze średnicą, ale przypuszczam że są mądrzejsi ode mnie ludzie którzy znaja sposób...


Z tego co wiem w rallycrosie pierwszą rzeczą jaką robią to właśnie pomiar pojemności specjalnym przyrządem .
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 13:18