Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Polonez 1.8i 16V powered by Rover
Senn
post Wed, 16 May 2007 - 10:21
Post #1


Rookie
Dołączył: Wed, 16 May 2007
Skąd: Warszawa





Polonez Caro Plus 1.8 GTI

Modyfikacje

Jednostka
1.8K4F 16V DOHC (Rover 75 01')
ECU MKC 103610 (Polonez 1.4 Rover)
Kolektory ssący i wydechowy (Polonez 1.4 Rover)
System 'wasted spark' zastąpiony tradycyjnym zapłonem przez rozdzielacz i pojedynczą cewkę
Wał korbowy przystosowany do przyjęcia wałka sprzęgłowego skrzyni FSO
Chłodnia Aluminiowa (Polonez 1.6 GSI)
Wtryskiwacze Bosh 0 280 150 749 o wydajności 218,1 cc/min (MGF 1.8i)

Zawieszenie
bez modyfikacji

Hamulce
klocki przód EBC Black Line

Felgi
ATS Cup 15"/7" ET20 + opony BFGoodrich G-Force Profiler 195/50 R15

Ospojlerowanie
Rolek Design

Moc
~120KM/5500 165Nm/2750 ~9.5 sek do 100 km/h 17.44 0-400 (G-Tech na LPG).

Inne
Lusterka BMW E30
Zegary indiglo (home made)
Wskaźnik napięcia w układzie
Wskaźnik podciśnienia w kolektorze dolotowym
Wskaźnik ciśnienia oleju

Planowane modyfikacje
Obniżenie i utwardzenie zawieszenia. Na przód sprężyny od Trucka Diesla obcięte o dwa zwoje. Jakieś dobre amorki. Na tył dołożone trzecie pióro i sklepane na płasko + amorki.
Na przód zaciski z Trucka Lucas
Zmiana kolektora wydechowego na barany z Rovera
Obróbka kanałów głowicy, zawory od wersji VVC
Wymiana obu wałków na wydechowy z wersji VVC
Wywalenie LPG

Jak sie komuś nudzi to można sobie przeczytać "co do czego i dlaczego .... z tego"

Jako ze byliśmy z bratem AndrewSem pionierami w tej sprawie było wiele pytan, na które nie znaliśmy odpowiedzi. Po wnikliwej lekturze forum PTK, forum mg-rover’a, dyskusjach z paroma angolami w tym tez z Davem Andrewsem, którego serdecznie pozdrawiam postanowiłem wkoncu dokończyć dziela. Jak większość wie miałem już w posiadaniu VVC 1.8, ale jego parametry i magia elektroniki troche mnie przerazila. Przeniesienie mocy i momentu na kola byloby kłopotliwe. Na dzien dzisiejszy pewnie bym go nie pchnął i kombinowal, ale stalo się jak się stalo. Zakupiłem w koncu silniczek 1.8 120KM z Rovera 75. Zalozeniem było żeby silnik chodzil na elektronice od poldoroverka. Jak wiadomo 1.8 w Roverku, zreszta jak wszystkie modele od 99 roku zasilany jest w konfiguracji „wasted spark”. Dlatego tez należało „zakopulkowac” dziada . Standardowe glowice w 1.4, 1.6 i 1.8 sa identyczne. Walki rozrządu również z ta mala roznica, ze te od 99r. maja dodatkowy nadlew potrzebny czujnikowi położenia walkow nierządu . Tak wiec zakupiłem walek ssacy z silnika 1.4 od kolegi Mastaha, którego tez pozdrawiam i dziekuje za to ze nie zdarl ze mnie duzo kasiory hehe. Innym rozwiązaniem jest wsadzenie samego trzpienia pod palec rozdzielacza. Sam trzpien jako nowy jest bardzo drogi i kosztuje 215zl wiec odpada. Wyciagniecie palca z walka i wcisniecie go w oryginalny walek tez jest kłopotliwe. Prawdopodobnie trzebaby odciac koniec walka i wypchnąć go z drugiej strony. Potem trzebaby go wcisnąć pod odpowiednim katem co tez byloby kłopotliwe. Fakt faktem ze w tym momencie mam ssacy od 1.4 i wydechowy od 1.8. Miejsce i otwory mocujące kopulke sa w głowicy wiec nie ma problemu. Drugim problemem był fakt, ze wal w 1.8 ma za duzy otwor pod łożysko pozycjonujące walek sprzęgłowy. Prawdopodobine w Roverach ze skrzynia PG1 wogole nie ma tego lozyska ze względu na bardzo krotki dzwon i tym samym walek sprzęgłowy. Widac nie potrzebuje podparcia z drugiej strony. Tak wiec należało dorobic tulejke, dzieki której można było wcisnąć łożysko igielkowe w wal 1.8
Kolejna sprawa była inna miska olejowa. Jest cala aluminiowa co akurat nie stanowilo problemu, ale mowie informacyjnie Miska w 1.8 ma inny kształt od strony skrzyni i była obawa o polaczenie z dzwonem w miejscu pracy rozrusznika. Na boku sprawdziliśmy możliwość polaczenia ze skrzynia od poldorovera i okazalo się ze rozrusznik wszedł na styk. Blaszana oslona dolna zamachu jest zbedna ponieważ miska od 1.8 jest pieknie uksztaltowana w miejscu polaczenia z dzwonem. Gorne oslony pozostaja z 1.4. Minusem jest to ze trzeba dorobic oslone samej glowki rozrusznika.
Kolejna wazna rzecza sa wtryskiwacze. W silnikach 1.4 stosowane sa wtryski Bosh 0 280 150 703 o wydajności 149,2 cc/min (niebieskie) W silnikach 1.8 montowanych w Rover 75 sa tez niebieskie, cztero dyszowe wtryskiwacze Bosh 0 280 152 855 jeśli dobrze pamiętam o wydajności 148,2 cc/min Niestety złapałem się na to i niepotrzebnie wydalem 200 zl. Podpinając silnik pod kompa 1.4 należy zastosowac bezowe wtryskiwacze z wczesnych MGF. Ich symbol to Bosh 0 280 150 749, a wydajność to 218,1 cc/min. Te powinny prawidłowo napełniać komory 1.8 przy mapach 1.4.
Przy przekładce należy tez wymienic krociec aluminiowy w którym montowany jest czujnik temperatury plynu na wskaźnik ze wzgledu na inny kształt. Nie pamiętam już czy trzeba wymieniac wspornik filtra oleju. Czy będzie o cos zawadzal ze względu na wyprowadzenie czujnika cisnienia w dol czy nie. Ja wymienilem bo w swoim mam upgrade pod analogowy wskaźnik cisnienia.
Po pierwszym odpale sprzeglo dostawalo poslizgu i to znacznego. Troche sie podlamalem ze bede musial znowu rozpolawiac naped, ale odziwo na drugi dzien problemy ustapily. Nie wiem czy sie ciut nie slizga, ale chyba nie. Nalezy przypomniec ze ja mam jakies dziwne sprzeglo 185mm co nawet na 1.4 jest za slabe bo powinno byc 190mm. Tak czy siak daje rade.

Podziekowania dla AndrewSa, Taty, Bobka, Miszy i Kovacsa za pomoc w swapie oraz dla Maćka Marca i Dave'a Andrews'a za pomoc merytoryczną.

Teraz problemy:
Silnik troche nierowno pracuje na wolnych obrotach pomimo ze zalozone sa nowe filtry powietrza, paliwa, nowe przewody zaplonowe, swiece, kopulka i palec.
Przy zasilaniu benzyna podczas jazdy po wcisnieciu sprzegla obroty schodza za nisko i gasnie. Na LPG to zjawisko nie wystepuje.
Po rozgrzaniu przy przekraczaniu 3000rpm pojawia sie dziwny metaliczny dzwiek. Trudno mi ocenic czy to przypadkiem nie jest spalanie stukowe, chociaz na LPG to zjawisko moim zdaniem nie powinno wystepowac, a tez wystepuje.
Mam pytanie do Was wiedzac ze macie doswiadczenie w przerobkach, swapach itp. Czy mapy komputera 1.4 sa w stanie obslugiwac zwiekszona pojemnosc majac do dyspozycji tylko wieksze wtryskiwacze. Czy przypadkiem nie istnieje koniecznosc stosowania komputera piggyback. Jezeli tak to jakie firmy polecacie ze wzgledu na profesjonalne podejscie no i cene
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 16 May 2007 - 10:21
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Dziku
post Sun, 08 Jul 2007 - 20:45
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Ja bym to wystroił, na wszelki wypadek, to może wyrwiesz z tego silnika trochę więcej niż seria.
Czekam na fotki....
Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nierezygnuj
post Sat, 04 Aug 2007 - 12:34
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 August 2006
Skąd: Wrocław





to ze gaśnie może być coś nie tak z przepływomierzem, albo jakieś lewe powietrze zasysa...

na Twoim miejscu zainwestowałbym jeszcze w elektronikę z 1.8 i miał spokój wszystko by śmigało ładnie

co z tymi fotkami?


--------------------
klasyczny.com - we love clasSIC! cars
-------------------------------------------
RAJDOWKA.pl - Giełda Rajdowa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Sat, 04 Aug 2007 - 16:23
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





Ja tez bym poszedł w elektronikę z 1.8 - rozwiazanie z wtryskiwaczami wiekszymi - to rozwiazanie "na oko" i nie ma prawa poprawnie pracowac w całym zakresie obrotów bez jakiejs korekty.
Metaliczny stuk - to bardzo podejrzane... nie wiem co to moze byc...

trzymam kciuki i mam nadziej ze Polonez sprawdzi sie na jakis wycigach z pomiarem czasu... smile.gifsmile.gifsmile.gif


pozdrowienia


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Sat, 04 Aug 2007 - 16:54
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





Elektronika z 1.4 + większe wtryski - gwarantuje, że wszystko będzie pracować poprawnie w motorze 1.8


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senn
post Mon, 06 Aug 2007 - 10:01
Post #6


Rookie
Dołączył: Wed, 16 May 2007
Skąd: Warszawa





Tak tez mi mowil Dave Andrews ze musi wsio dzialac.

Zdjecia postaram sie zapodac na dniach.

A tutaj macie filmik jak sie zbiera moj pocisk

http://www.roverki.pl/modules.php?op=mo ... c&pid=9550

Akcja dzieje sie w 2/5 filmiku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senn
post Fri, 07 Dec 2007 - 10:13
Post #7


Rookie
Dołączył: Wed, 16 May 2007
Skąd: Warszawa





Dawno zapowiadana fotka mojego boilda

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wala
post Fri, 07 Dec 2007 - 11:16
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 March 2005
Skąd: inąd





bardzo fajnie , ze jest swap, ale bodystyle (przód auta....) jest jak z "szybcy się wściekli" , zrób coś z tym koniecznie


--------------------
Jeździec Burzy
EX :
BMW E30 mit Hartge H26s motor,
niezłe 6 garów i
25% SZPERA 3.73
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lorak
post Fri, 07 Dec 2007 - 11:48
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Thu, 15 May 2003
Skąd: Starachowice/Kielce/Krakow





Senn mam prosbe, opisz projekt wg WZORU... zapowiada sie ciekawie... ale jak widze taka zlana kupe tekstu to az sie odechciewa czytac...


--------------------
Usunięto komercyjną sygnaturę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senn
post Fri, 07 Dec 2007 - 18:26
Post #10


Rookie
Dołączył: Wed, 16 May 2007
Skąd: Warszawa





OK lorak juz troszke uporzadkowalem
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 03:40