![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 17 October 2009 ![]() |
Problem jest nastepujacy, cwiczylem ostatnio pokonanie zakretu(w prawo) 90 stopni ośką, nawierzchnia asfaltowa, sucha, predkosc okolo 40km w trzech scenariuszach:
1. Dojazd + skrecenie kierownica na maksa = przejechanie prawie prosto przez zakret ![]() 2. Dojazd + delikatnie skrecenie w lewo + maksymalnie zaciesnienie w prawo = troche lepiej niz 1 ale bez rewelacji 3. Dojazd + lewo + prawo + reczny = najlepszy efekt(jesli chodzi o tor jazdy) jednak predkosc wyjsciowa dosc slaba I teraz pytanie: ktory sposob jest najskuteczniejszy czy 1,2 tyle ze z mniejsza predkoscia czy 3 ale z lepszym opanowaniem wyjscia z zakretu. Co ciekawe w przypadku 1,2 nei bylo nadsterownosci tyl raczej nie uciekal, w przypadku 3 byl to juz glowny problem ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 October 2006 Skąd: Kraków / BK ![]() |
Jeżeli droga jest na tyle szeroka że może to wyjść przy jakiejś sensownej prędkości to chyba druga opcja będzie najlepsza. Czyli od lewej, zacieśnić i wypad znów na lewą, tak żeby promień łuku który zatoczysz był możliwie jak największy i żeby jak najwcześniej zapodać gaz na wyjściu.
Jak jest wąsko i masz tyle przyczepności na kołach że wyciągniesz to auto szybko to można próbować na klamie, z tym że czasowo to i tak chyba nie wyjdzie to najlepiej. -------------------- - Nissan 200sx s14a 2.0T
- Daily use Audi A3 8P Sportback 2.0 TDi |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Liczy się jak największa prędkość wyjścia z zakrętu. O ile nawierzchnia jest jednorodna, droga równa to uważam, że najlepsza powinna być opcja 1. Nie ma powodu odbijać w drugą stronę tuż przed zakrętem, bo wytrącisz auto z balansu, musisz zajechać jak najszerzej z lewej i jak najmocniej ściąć do środka przy "szczycie" zakrętu, dodać gazu w odpowiednim momencie, pamiętając o tym że jak już dodasz gazu to nie możesz odpuścić jeśli chcesz osiągnąć dobry czas (nie mówię, że musi to być dodanie "do dechy" ale jak już wciśniesz pedał w 50%, to nie może być takiej sytuacji że w wyjściu z tego samego zakrętu później odpuszczasz na 25%).
Podcinanie rękawem na asfalcie praktycznie nie ma w ogóle racji bytu, jakiekolwiek ustawianie auta bokiem i piszczenie kapciami na podsterowności nie poprawi czasu. -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR ![]() |
czyli opcja 3 bez rękawa.
-------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
nie wiemy jaki to zakręt, więc niewiele da się powiedzieć o nim.
NA pewno szybciej jest na okrągło jechać, chyba że masz do pokonania ciasny nawrót, ale to też trzeba mieć perfekcyjnie opanowane . Jeśli nie mieścisz się w zakręcie a jest w miarę długi czyli szybki, można lekko pomóc sobie hamowaniem lewą nogą. Ale bez przesady, bo hamowanie to hamowanie ![]() Bujnięcie rybką ma sens w ciasnym zakręcie w połączeniu z lewą nogą. Ogólnie ilość kombinacji jest ogromna, tak jak i liczba zakrętów i typów samochodów. -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Te sposoby na "branie zakretu" to bzdura. Wazny jest prawidlowy tor jazdy a nie to czy krecic kierownica raz w lewo raz w prawo i moze do tego strzelic z rekawa
![]() Jesli jest za szybko to trzeba sie odpowiednio mocno shamowac i pojechac na okraglo zachowujac prawidlowy wyscigowy tor jazdy. Tak bedzie szybciej niz wszelkie proby ratowania sie w zakrecie gdzy sie okaze ze jednak bylo za szybko. Zarzucanie "na rybke", bajery na recznym czy lot koszacy na pelnych blokach na zewnatrz zakretu - lepsze beda na parkingu pod marketem |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
dokładnie rybki, rękawy tylko spowalniają
ważne jest płynne przejechanie optymalnym torem, tak aby jak najszybsza była prędkośc na wyjściu opóźnienie hamowania na ile się da, dociążenie przodu hamulcem i płynny zdecydowany ruch kierownicą na raz tak aby przejechać cały zakręt, każde dokręcanie, zaciesnianie moze zakonczyć sie podsterownością dodanie gazu w odpowiednim miesjcu, gdzieś na wyjściu - słowem trenować rózne opcje IMO lepiej 5km/h wejśc wolniej bez zbędnego pisku opon i wyjśc 10kmh szybciej ![]() każde uślizgi, zarzucanie, pisk opon raczej spowalnia, chyba że sie jest takim kozakiem że oponki wyją lekko i jedziesz cały czas na granicy przyczepności jesli jesteś z okolic Wawy polecam pojeździć ze 2 godziny po rozecie z Wróblem... po czasach sie przekonasz która technika jest jak najbardziej efektowna, a która efektywna ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
Polecam lekturę książki "Szybkość bezpieczna" Sobiesława Zasady.
Osobiście zgadzam się z tym co napisał rennen. Wejście od zewnętrznej, ścięcie przez środek zakrętu i wyjście na zewnętrzną. Poślizgi, uślizgi i stawianie samochodu bokiem na prz6yczepnej nawierzchni nie ma moim zdaniem racji bytu. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
Poślizgi, uślizgi i stawianie samochodu bokiem na prz6yczepnej nawierzchni nie ma moim zdaniem racji bytu. To zobacz sobie ten filmik filmik znaleziony na szybko, pierwszy z brzegu na yt. Czasem trzeba na okrągło, czasem trzeba wstawić auto bokiem, czasem na rybkę a czasem z rękawa, a jeszcze innym razem ciąć. -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
No dobrze, ale na powyższy właściwie tylko dwa razy było 90* na suchym (ale czy przyczepnym?) z poślizgiem, z czego raz ewidentnie nie wyszło, jak kierowca chciał i była strata. Cała reszta to albo nawroty, albo mokra lub przesychająca nawierzchnia, albo syf naniesiony na drogę, albo wręcz szuter i kombinacje tychże.
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
Marlon, pytanie zatem dlaczego ogladajac wyscigi w tv rzadko mozna zobaczyc jak kierowcy pokonuja tor poslizgiem? W wyscigach gorskich tez jakos ta technika nie jest ogolnie przyjeta.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole ![]() |
-------------------- Be smart, drive safe, stay legal.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
To zobacz sobie ten filmik filmik znaleziony na szybko, pierwszy z brzegu na yt. Czasem trzeba na okrągło, czasem trzeba wstawić auto bokiem, czasem na rybkę a czasem z rękawa, a jeszcze innym razem ciąć. To teraz pokaż wyścigi torowe gdzie celowo idą bokami.. mowa była o suchym asfalcie, zresztą wszystko wyjaśnił już k11 -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 ![]() |
polecam zapytac kogos z licencja
![]() 40km/h prawy 90 to chyba niezbyt szybko ![]() -------------------- Renault sport / F1 team- nie dla hipokrytów
"w Renault czuje sie jak w domu"- R.K. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Tue, 03 March 2009 ![]() |
trubadur, tak z ciekawosci.. co to za auto ??
imo najskuteczniejsza bedzie opcja 1 tyle ze w zadnym wypadku nie krec "kierownica na maksa" bo to normalne ze pojedziesz prosto ![]() jak juz zotalo napisane najszybciej bedzie jak pojedziesz od zewnetrzenej do wewnetrznej do zewnetrznej xD ale jesli to droga dwukierunkowa z jednym pasem ruchu' to lepiej najpierw pocwicz sobie jazde tak abys nie wyjezdzal poza swoj pas ![]() 40km/h prawy 90 to chyba niezbyt szybko ![]() nie wszystkie zakrety 90* w prawo/lewo sa takie same ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 17:41 |