![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Thu, 24 April 2014 ![]() |
Witam. Jestem tu nowy. Mój problem polega na tym, że jeździłem Accordem VII gen z silnikiem K20A6 - czyli najsłabszy w swojej wersji. Aby go nieco wzmocnić zamontowałem kolektor wydechowy 4-2-1 z decatem, ssak od Civica SI RBC do tego jest wypolerowany i rozwierciłem go do 74mm, załozyłem przepustnicę Skunk2 74mm, układ dolotowy customowy Short Ram lub CAI, głowica K24A3, wałki rozrządu i klawiatura od CTRa FN2, pompa oleju K20A2 - no i pojawił się problem z elektroniką. Samochód jeździ ale w sumie bylejak. Na niskich obrotach jest mułowaty, natomiast wysokie sąjuz znośne. Każdy z Was pewnie napisałby aby kupić Hondatę Kpro lob K100 na standardowym kompie od K20A2, ale po głowie chodzi mi inny projekt, a po drugie już wypłukałem się z zaskórniaków
![]() Fabrycznie RSX kręci się do 7800, to mniej ważne - obsługuje pełnego Vteca ( nie tak jak mój fabryczny komp ) i jak juz wspomniałem pinowo pasuje prawie idealnie. Dwie pierwsze wtyczki pasują plug and play, natomiast w trzeciej trzeba pokombinowac. Ktoś z Was ma jakiś pomysł jak to podpiąć, od razu mówię, ze wtyczka kosztuje 1100 pln, a można wykonac ją pewnie samemu, oto link do wtyczki: http://www.ebay.com/itm/261353974218?ssPag...984.m1423.l2649 Na rysunku z aukcji widać, że spięte są dwa kompy. Tylko różnica w tym wszystkim polega na tym, że chcąc podpiąć kompa z RSXa w miejsce HONDATY, który posiadam musiałbym znów kupic lub zrobić przejściówkę do wtyczki z aukcji. Więc podsumowując potrzebowałbym spiąć dwa kompy równolegle, jak to zrobić abym uruchomił bezproblemowo auto? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Fri, 27 January 2006 Skąd: Lublin ![]() |
Dokładnie taki schemat zastosowalem dla d16v1 tylko zamiast hondaty jest emu. W Hondzinach jest multiplex modul od wlasnie zegarow i innej drobnicy. Mam wpiete do org ecu hondy tylko pare pinow [wal (zeby wiedzial ze zyje), czujnik cieczy, temp dolotu no i +, -] i całą wtyczke E (ostatnia) tylko pin do pompy po immo przeciety bo pykal nim jakby panewka stukala.
Oryginalny zostawil bym do zegarow a paliwo, zaplon, VTEC temu ktory ma to robic. Tylko trzeba "paliwowemu ecu" tez podac te dane ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Thu, 24 April 2014 ![]() |
Z wtyczkami tak myślałem,że trzeba będzie dorobić. Ale czy udałoby sie zrobić to dołączając drugiego kompa - z tym, że nie EMU?? Tą opcję tez biore pod uwagę, tylko jest ona dla mnie mniej ekonomiczna. Kwestia rozbija się o immo z drugiego kompa z RSXa- jeśli udałoby mi się ominąć problem, byłoby to możliwe???Poniżej wrzucam opis pinów z ECU z RSX piny wytłuszczone to różnice pomiedzy moim K20A6 a K20A3):
Ecu pin k20a3 rsx type s 05-06 vs.k20a6 Accord Europa А CONNECTOR 1 RED/BLU KS (KNOCK SENSOR) 2 YEL/BLK IGP2 (POWER SOURCE) 3 YEL/BLK IGP1 (POWER SOURCE) 4 BLK PG2 (POWER GROUND) 5 BLK PG1 (POWER GROUND) 6 GRN CMP B (CAMSHAFT POSITION SENSOR ![]() 7 BLU CKP (CRANKSHAFT POSITION SENSOR) 8 BRN/YEL LG2 (LOGIC GROUND) 9 BRN/YEL LG1 (LOGIC GROUND) 10 GRN AFSHTC (AIR FUEL RATIO (A/F) SENSOR HEATER CONTROL) 11 RED/BLUE (IMT(IMRC)) w tej wersji k20a3 puste, W K20A6 puste 12 BLK/RED IACV (IDLE AIR CONTROL (IAC) VALVE) 13 BRN IGPLS4 (No. 4 IGNITION COIL PULSE) 14 WHT/BLU IGPLS3 (No. 3 IGNITION COIL PULSE) 15 BLU/RED IGPLS2 (No. 2 IGNITION COIL PULSE) 16 YEL/GRN IGPLS1 (No. 1 IGNITION COIL PULSE) 17 puste 18 BLK/BLU NC (COUNTERSHAFT SPEED SENSOR) 19 BLU/WHT CMP A (CAMSHAFT POSITION SENSOR A) 20 YEL/BLU VCC2 (SENSOR VOLTAGE) 21 YEL/RED VCC1 (SENSOR VOLTAGE) 22 puste 23 GRN/YEL SG2 (SENSOR GROUND) 24 GRN/WHT SG1 (SENSOR GROUND) 25 puste 26 puste 27 puste 28 RED/YEL AFS - (AIR FUEL RATIO (A/F) SENSOR, SENSOR 1 - SIDE) 29 RED/BLK TPS (THROTTLE POSITION SENSOR) 30 GRN/RED MAP (MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE SENSOR) 31 RED AFS + (AIR FUEL RATIO (A/F) SENSOR, SENSOR 1 + SIDE) CONNECTOR В 1 BLU/WHT VTC (VTC OIL CONTROL SOLENOID VALVE) 2 YEL INJ4 (No. 4 INJECTOR) 3 BLU INJ3 (No. 3 INJECTOR) 4 RED INJ2 (No. 2 INJECTOR) 5 BRN INJ1 (No. 1 INJECTOR) 6 GRN/YEL VTS (VTEC SOLENOID VALVE) 7 puste 8 RED/WHT ECT (ENGINE COOLANT TEMPERATURE SENSOR) 9 puste 10 WHT/BLU ALTL (ALTERNATOR L SIGNAL) 11 BLU/BLK VTPSW (VTEC OIL PRESSURE SWITCH) 12 Brak w k20A3, natomiast w K20A6 WHT/BLK EGRP (EXHAUST GAS RECIRCULATION (EGR) VALVE POSITION SENSOR)) 13 WHT/RED ALTF (ALTERNATOR FR SIGNAL) 14 puste 15 Brak w k20a3, W K20A6 BLU/YEL MCS (ENGINE MOUNT CONTROL SOLENOID VALVE) 16 Brak w k20a3, W K20A6 BLU/RED EGR (EXHAUST GAS RECIRCULATION (EGR) VALVE) 17 RED/YEL IAT (INTAKE AIR TEMPERATURE SENSOR) 18 WHT/GRN ALTC (ALTERNATOR CONTROL) 19 puste 20 puste 21 YEL/BLU PCS (EVAPORATIVE EMISSION CANISTER PURGE VALVE) 22 RED/YEL (IMT(IMRC) VPS) – w tej wersji w K20A3 puste 23 puste 24 puste Е CONNECTOR 1 puste 2 GRN RVS (REVERSE LOCK SOLENOID VALVE) 3 BLK LG3 (LOGIC GROUND) 4 BLK SG3 (SENSOR GROUND) 5 YEL/BLU (VCC3) W K20A6 BRAK 6 puste 7 RED/BLK MRLY (PGM-FI MAIN RELAY) 8 ORN AFSHTCR (AIR FUEL RATIO (A/F) SENSOR HEATER CONTROL RELAY) 9 BLK/YEL IG1 (IGNITION SIGNAL) 10 puste 11 BRAK W K20A3, W K20A6 WHITE CAN H (CAN COMMUNICATION SIGNAL HIGH) 12 GRN FANC (RADIATOR FAN CONTROL) 13 YEL (SEFMJ), W K20A6 BRAK 14 LT GRN (FUEL TANK PRESSURE), W K20A6 BRAK 15 BLU ELD (ELECTRICAL LOAD DETECTOR) 16 GRY PSPSW (POWER STEERING PRESSURE SWITCH SIGNAL) 17 WHT IMO FPR (IMMOBILIZER FUEL PUMP RELAY) 18 BRN ACC (A/C CLUTCH RELAY) 19 LT GRN/RED (VSV) 20 WHT/RED SHO2S (SECONDARY HEATED OXYGEN SENSOR (SECONDAY HO2S), SENSOR 2) 21 LT GRN SO2SHTC (SECONDARY HEATED OXYGEN SENSOR (SECONDAY HO2S) HEATER CONTROL) 22 WHT/BLK BKSW (BRAKE PEDAL POSITION SWITCH) 23 LT BLU K-LINE 24 BRAK W K20A3,W K20A6 CAN L (CAN COMMUNICATION SIGNAL LOW) 25 WHT NEP(ENGINE SPEED PULSE) 26 BLU VSSOUT (VEHICLE SPEED SENSOR OUTPUT SIGNAL) 27 RED IMOCD (IMMOBILIZER CODE) 28 puste 29 BRN SCS (SERVICE CHECK SIGNAL) 30 RED (RED/WHT) WEN (WRITE ENABLE SIGNAL) 31 GRN/ORN (MIL) W K20A6 BRAK Piny "wytłuszczone" to różnice pomiędzy RSX a Accordem. Wtyczka A pin 11 IMRC nie występuje w tej wersji Type S, tak samo wtyczka B pin 22 Wtyczka E pin 31 w Europejskiej wersji być może nie opisali |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Thu, 24 April 2014 ![]() |
No i dobra, skoro nikt nie wiedział poza Amorr-em powiem, w skrócie, że taki numer działa
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Fri, 27 January 2006 Skąd: Lublin ![]() |
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Thu, 24 April 2014 ![]() |
Powiem tak, uruchomiłem w końcu całą elektrykę ( nie sprawdziłem tylko klimy i innych pierdółek bo nie miałem czasu), na początku miałem problem z czujnikiem temperatury, później doszedł prędkościomierz i na końcu obrotomierz, ale po kilku nieprzespanych nocach, krok po kroku uruchomiłem wszystko i działało..... dopóki nie trafił mi szlag głowicy - zupełnie nie wiem dlaczego - połamała mi się sprężynka podtrzymujaca środkową krzywkę na 3 garze no i poszedł zawór. Właśnie jestem na etapie ściągania głowicy z bloku i poleci ona szybko do remontu. Ale na pewno wszystko działało.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 15:08 |