Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Podłączenie 2 ECU Honda K seria
Rumcyk27
post Thu, 24 Apr 2014 - 20:34
Post #1


User
Dołączył: Thu, 24 April 2014





Witam. Jestem tu nowy. Mój problem polega na tym, że jeździłem Accordem VII gen z silnikiem K20A6 - czyli najsłabszy w swojej wersji. Aby go nieco wzmocnić zamontowałem kolektor wydechowy 4-2-1 z decatem, ssak od Civica SI RBC do tego jest wypolerowany i rozwierciłem go do 74mm, załozyłem przepustnicę Skunk2 74mm, układ dolotowy customowy Short Ram lub CAI, głowica K24A3, wałki rozrządu i klawiatura od CTRa FN2, pompa oleju K20A2 - no i pojawił się problem z elektroniką. Samochód jeździ ale w sumie bylejak. Na niskich obrotach jest mułowaty, natomiast wysokie sąjuz znośne. Każdy z Was pewnie napisałby aby kupić Hondatę Kpro lob K100 na standardowym kompie od K20A2, ale po głowie chodzi mi inny projekt, a po drugie już wypłukałem się z zaskórniaków rolleyes.gif . Mam w domu komp od amerykańskiego RSX Type S 05/06, który pinowo jest bardzo podobny do mojego kompa K20A6 i chciałbym spiąć oba komputery w ten sposób jak na rysunku:

Fabrycznie RSX kręci się do 7800, to mniej ważne - obsługuje pełnego Vteca ( nie tak jak mój fabryczny komp ) i jak juz wspomniałem pinowo pasuje prawie idealnie. Dwie pierwsze wtyczki pasują plug and play, natomiast w trzeciej trzeba pokombinowac.
Ktoś z Was ma jakiś pomysł jak to podpiąć, od razu mówię, ze wtyczka kosztuje 1100 pln, a można wykonac ją pewnie samemu, oto link do wtyczki:
http://www.ebay.com/itm/261353974218?ssPag...984.m1423.l2649
Na rysunku z aukcji widać, że spięte są dwa kompy. Tylko różnica w tym wszystkim polega na tym, że chcąc podpiąć kompa z RSXa w miejsce HONDATY, który posiadam musiałbym znów kupic lub zrobić przejściówkę do wtyczki z aukcji. Więc podsumowując potrzebowałbym spiąć dwa kompy równolegle, jak to zrobić abym uruchomił bezproblemowo auto?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 24 Apr 2014 - 20:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Amorr
post Thu, 24 Apr 2014 - 21:11
Post #2


Super User
Dołączył: Fri, 27 January 2006
Skąd: Lublin





Dokładnie taki schemat zastosowalem dla d16v1 tylko zamiast hondaty jest emu. W Hondzinach jest multiplex modul od wlasnie zegarow i innej drobnicy. Mam wpiete do org ecu hondy tylko pare pinow [wal (zeby wiedzial ze zyje), czujnik cieczy, temp dolotu no i +, -] i całą wtyczke E (ostatnia) tylko pin do pompy po immo przeciety bo pykal nim jakby panewka stukala.

Oryginalny zostawil bym do zegarow a paliwo, zaplon, VTEC temu ktory ma to robic. Tylko trzeba "paliwowemu ecu" tez podac te dane smile.gif bo korekt nie bedzie wiec najlepiej wszelkie wtyczki do paliwowego a te co trzeba do "zegarowego" dorobic.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rumcyk27
post Fri, 25 Apr 2014 - 10:44
Post #3


User
Dołączył: Thu, 24 April 2014





Z wtyczkami tak myślałem,że trzeba będzie dorobić. Ale czy udałoby sie zrobić to dołączając drugiego kompa - z tym, że nie EMU?? Tą opcję tez biore pod uwagę, tylko jest ona dla mnie mniej ekonomiczna. Kwestia rozbija się o immo z drugiego kompa z RSXa- jeśli udałoby mi się ominąć problem, byłoby to możliwe???Poniżej wrzucam opis pinów z ECU z RSX piny wytłuszczone to różnice pomiedzy moim K20A6 a K20A3):

Ecu pin k20a3 rsx type s 05-06 vs.k20a6 Accord Europa
А CONNECTOR
1 RED/BLU KS (KNOCK SENSOR)
2 YEL/BLK IGP2 (POWER SOURCE)
3 YEL/BLK IGP1 (POWER SOURCE)
4 BLK PG2 (POWER GROUND)
5 BLK PG1 (POWER GROUND)
6 GRN CMP B (CAMSHAFT POSITION SENSOR cool.gif
7 BLU CKP (CRANKSHAFT POSITION SENSOR)
8 BRN/YEL LG2 (LOGIC GROUND)
9 BRN/YEL LG1 (LOGIC GROUND)
10 GRN AFSHTC (AIR FUEL RATIO (A/F) SENSOR HEATER CONTROL)
11 RED/BLUE (IMT(IMRC)) w tej wersji k20a3 puste, W K20A6 puste
12 BLK/RED IACV (IDLE AIR CONTROL (IAC) VALVE)
13 BRN IGPLS4 (No. 4 IGNITION COIL PULSE)
14 WHT/BLU IGPLS3 (No. 3 IGNITION COIL PULSE)
15 BLU/RED IGPLS2 (No. 2 IGNITION COIL PULSE)
16 YEL/GRN IGPLS1 (No. 1 IGNITION COIL PULSE)
17 puste
18 BLK/BLU NC (COUNTERSHAFT SPEED SENSOR)
19 BLU/WHT CMP A (CAMSHAFT POSITION SENSOR A)
20 YEL/BLU VCC2 (SENSOR VOLTAGE)
21 YEL/RED VCC1 (SENSOR VOLTAGE)
22 puste
23 GRN/YEL SG2 (SENSOR GROUND)
24 GRN/WHT SG1 (SENSOR GROUND)
25 puste
26 puste
27 puste
28 RED/YEL AFS - (AIR FUEL RATIO (A/F) SENSOR, SENSOR 1 - SIDE)
29 RED/BLK TPS (THROTTLE POSITION SENSOR)
30 GRN/RED MAP (MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE SENSOR)
31 RED AFS + (AIR FUEL RATIO (A/F) SENSOR, SENSOR 1 + SIDE)
CONNECTOR В
1 BLU/WHT VTC (VTC OIL CONTROL SOLENOID VALVE)
2 YEL INJ4 (No. 4 INJECTOR)
3 BLU INJ3 (No. 3 INJECTOR)
4 RED INJ2 (No. 2 INJECTOR)
5 BRN INJ1 (No. 1 INJECTOR)
6 GRN/YEL VTS (VTEC SOLENOID VALVE)
7 puste
8 RED/WHT ECT (ENGINE COOLANT TEMPERATURE SENSOR)
9 puste
10 WHT/BLU ALTL (ALTERNATOR L SIGNAL)
11 BLU/BLK VTPSW (VTEC OIL PRESSURE SWITCH)
12 Brak w k20A3, natomiast w K20A6 WHT/BLK EGRP (EXHAUST GAS RECIRCULATION (EGR) VALVE POSITION SENSOR))
13 WHT/RED ALTF (ALTERNATOR FR SIGNAL)
14 puste
15 Brak w k20a3, W K20A6 BLU/YEL MCS (ENGINE MOUNT CONTROL SOLENOID VALVE)
16 Brak w k20a3, W K20A6 BLU/RED EGR (EXHAUST GAS RECIRCULATION (EGR) VALVE)

17 RED/YEL IAT (INTAKE AIR TEMPERATURE SENSOR)
18 WHT/GRN ALTC (ALTERNATOR CONTROL)
19 puste
20 puste
21 YEL/BLU PCS (EVAPORATIVE EMISSION CANISTER PURGE VALVE)
22 RED/YEL (IMT(IMRC) VPS) – w tej wersji w K20A3 puste
23 puste
24 puste
Е CONNECTOR
1 puste
2 GRN RVS (REVERSE LOCK SOLENOID VALVE)
3 BLK LG3 (LOGIC GROUND)
4 BLK SG3 (SENSOR GROUND)
5 YEL/BLU (VCC3) W K20A6 BRAK
6 puste
7 RED/BLK MRLY (PGM-FI MAIN RELAY)
8 ORN AFSHTCR (AIR FUEL RATIO (A/F) SENSOR HEATER CONTROL RELAY)
9 BLK/YEL IG1 (IGNITION SIGNAL)
10 puste
11 BRAK W K20A3, W K20A6 WHITE CAN H (CAN COMMUNICATION SIGNAL HIGH)
12 GRN FANC (RADIATOR FAN CONTROL)
13 YEL (SEFMJ), W K20A6 BRAK
14 LT GRN (FUEL TANK PRESSURE), W K20A6 BRAK
15 BLU ELD (ELECTRICAL LOAD DETECTOR)
16 GRY PSPSW (POWER STEERING PRESSURE SWITCH SIGNAL)
17 WHT IMO FPR (IMMOBILIZER FUEL PUMP RELAY)
18 BRN ACC (A/C CLUTCH RELAY)
19 LT GRN/RED (VSV)
20 WHT/RED SHO2S (SECONDARY HEATED OXYGEN SENSOR (SECONDAY HO2S), SENSOR 2)
21 LT GRN SO2SHTC (SECONDARY HEATED OXYGEN SENSOR (SECONDAY HO2S) HEATER CONTROL)
22 WHT/BLK BKSW (BRAKE PEDAL POSITION SWITCH)
23 LT BLU K-LINE
24 BRAK W K20A3,W K20A6 CAN L (CAN COMMUNICATION SIGNAL LOW)
25 WHT NEP(ENGINE SPEED PULSE)
26 BLU VSSOUT (VEHICLE SPEED SENSOR OUTPUT SIGNAL)
27 RED IMOCD (IMMOBILIZER CODE)
28 puste
29 BRN SCS (SERVICE CHECK SIGNAL)
30 RED (RED/WHT) WEN (WRITE ENABLE SIGNAL)
31 GRN/ORN (MIL) W K20A6 BRAK

Piny "wytłuszczone" to różnice pomiędzy RSX a Accordem. Wtyczka A pin 11 IMRC nie występuje w tej wersji Type S, tak samo wtyczka B pin 22
Wtyczka E pin 31 w Europejskiej wersji być może nie opisali
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rumcyk27
post Tue, 13 May 2014 - 22:01
Post #4


User
Dołączył: Thu, 24 April 2014





No i dobra, skoro nikt nie wiedział poza Amorr-em powiem, w skrócie, że taki numer działa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Amorr
post Wed, 21 May 2014 - 19:32
Post #5


Super User
Dołączył: Fri, 27 January 2006
Skąd: Lublin





biggrin.gif wierz mi lub nie ale miałem w ten weekendzik posiedziec nad twoim (wczesniej nie mialem jak/poza domem) bo nie wykluczone że i mnie to czeka z Kseria tylko na emu. Działa oki na 2ecu...? ....no bo czemu niby nie cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rumcyk27
post Wed, 21 May 2014 - 20:11
Post #6


User
Dołączył: Thu, 24 April 2014





Powiem tak, uruchomiłem w końcu całą elektrykę ( nie sprawdziłem tylko klimy i innych pierdółek bo nie miałem czasu), na początku miałem problem z czujnikiem temperatury, później doszedł prędkościomierz i na końcu obrotomierz, ale po kilku nieprzespanych nocach, krok po kroku uruchomiłem wszystko i działało..... dopóki nie trafił mi szlag głowicy - zupełnie nie wiem dlaczego - połamała mi się sprężynka podtrzymujaca środkową krzywkę na 3 garze no i poszedł zawór. Właśnie jestem na etapie ściągania głowicy z bloku i poleci ona szybko do remontu. Ale na pewno wszystko działało.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 15:08