Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Pocące sie turbo, td05-152g6-12t
ghost1077
post Tue, 08 Mar 2016 - 01:22
Post #1


Frequent User
Dołączył: Fri, 11 April 2014





Witam,
Mam problem z turbiną z evo X po regeneracji. Od początku po regeneracji turbina się poci na łączeniu strony zimnej z gorącą. Na opasce skręcającej obie części ciągle wisi kropla oleju. Turbo było na ponownym sprawdzeniu, ale nie ustalono żadnej wady i nie rozwiązano problemu. Dostałem tylko informację, że jak silnik jest zakuty występuje większe ciśnienie w skrzyni korbowej i to normalne, że turbo się poci w tym miejscu. Czy to prawda? Silnik jest zakuty, złożony od nowa, turbo po regeneracji do teraz zrobiło max 5 tyś i nigdy nie dawało większego ciśnienia niż 0.8b.
Prepraszam jeśli podobny temat występuje, ale nic nie znalazłem.
Z góry dziękuję za odpowiedź
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 08 Mar 2016 - 01:22
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mss
post Tue, 08 Mar 2016 - 07:31
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sun, 27 December 2009
Skąd: Łomża





Wymówka interesująca biggrin.gif
Jesteś pewny że to z łączenia a nie np spływu? Olej czasami potrafi zmylić


--------------------
Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ghost1077
post Tue, 08 Mar 2016 - 09:20
Post #3


Frequent User
Dołączył: Fri, 11 April 2014





Tak, na pierscieniu łączącym jest olej. A czy takie coś może się np dziać przez zły spływ oleju do miski?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DSTurbo
post Tue, 08 Mar 2016 - 09:29
Post #4


Super User
Dołączył: Fri, 03 April 2015





CYTAT(ghost1077 @ Tue, 08 Mar 2016 - 09:20) *
Tak, na pierscieniu łączącym jest olej. A czy takie coś może się np dziać przez zły spływ oleju do miski?


Poprzednikowi chyba chodziło o spływ oleju z turbo, konkretnie o spływ oleju z obudowy łożyskowań, czasami się zdarza, że będzie źle dokręcony lub powierzchnie styku spływu i obudowy łożysk będą nierówne, uszczelka metalowa będzie pogięta, to może powodować wyciek.


--------------------
Turbosprężarki. Serwis, sprzedaż, skup.
Oleje Millers.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ghost1077
post Tue, 08 Mar 2016 - 09:47
Post #5


Frequent User
Dołączył: Fri, 11 April 2014





CYTAT(DSTurbo @ Tue, 08 Mar 2016 - 09:29) *
Poprzednikowi chyba chodziło o spływ oleju z turbo, konkretnie o spływ oleju z obudowy łożyskowań, czasami się zdarza, że będzie źle dokręcony lub powierzchnie styku spływu i obudowy łożysk będą nierówne, uszczelka metalowa będzie pogięta, to może powodować wyciek.

Nie wiem czy sie dobrze rozumiemy, ale nie chodzi mi o pocenie się spod flanszy spływu oleju przy turbo. Olej jest na pierścieniu łączącym dwie strony. Pytanie czy mogłoby sie pocić w tym miejscu gdyby np spływ miał za małą średnice, za słaby spływ lub coś podobnego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 08 Mar 2016 - 09:52
Post #6


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Ja mam podobnie z moim turbo po przerobce. Zmienialem juz uszczelke splywu oleju ze 3x, tez na pierscieniu w turbo zawsze wisi mi kropla oleju. Czy to oznacza, ze turbo zostalo zle zlozone? Moze byc, ze pierscien jest luzny i przez to leci ?


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DSTurbo
post Tue, 08 Mar 2016 - 11:55
Post #7


Super User
Dołączył: Fri, 03 April 2015





Nie widze opcji, chociaż zawsze moge się mylić, żeby od strony gorącej leciał olej i tamtędy się wydostawał. Mam przed sobą taką właśnie td05h, sprawdź, czy spływ oleju (o ile masz dostęp) nie opiera się o obejme, która łączy chra z obudową turbiny. Inne opcje nie przychodzą mi do głowy.


--------------------
Turbosprężarki. Serwis, sprzedaż, skup.
Oleje Millers.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Winni
post Tue, 08 Mar 2016 - 11:57
Post #8


Super User
Dołączył: Tue, 23 June 2015





Mój GT2860RS też się lekko poci w tym samym miejscu, gadałem z tunerem i prawdopodobnie instalacja oil-catch-tanka pod zawór PCV oraz pod odpowietrzenie pokrywy zaworów (do jednego catch-tanka) powinna załatwić sprawę przez zmniejszenie ciśnienia i wyłapanie oleju.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adam.
post Tue, 08 Mar 2016 - 13:11
Post #9


Frequent User
Dołączył: Thu, 04 August 2005
Skąd: wafqa





Nic sie nie powinno pocic, w zadnym miejscu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowalczykowy
post Tue, 08 Mar 2016 - 14:50
Post #10


Super User
Dołączył: Sat, 02 November 2013





+1. Może nie spływ a zaopatrzenie w olej Ci puszcza? Jak masz to skręcone?

Natomiast teoria z przedmuchami jest nie poważna... Możesz sobie sprawdzić czy masz duzę przedmuchy wyjmując bagnet i dodając gazu patrzeć czy nic z niego nie dmucha.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Tue, 08 Mar 2016 - 14:55
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





ciekaw jestem co ma odma do pocącego się turbo...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Thu, 10 Mar 2016 - 14:06
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(siewcu @ Tue, 08 Mar 2016 - 14:55) *
ciekaw jestem co ma odma do pocącego się turbo...

Niesprawna odma powoduje wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej, co nie pomaga spływowi w swobodnym powrocie oleju.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
badboy2673
post Sat, 12 Mar 2016 - 17:44
Post #13


Frequent User
Dołączył: Fri, 19 June 2015





witam. dokładnie jak kolega wyzej napisal brak dobrego odpowietrzenia powoduje wysadzanie oleju, gdyz nie moze wrocic ale tez zmniejszone swiatło kanalu sciekowego(zagiecia, załamania) i czy masz bezposrednio w dół spływ max odchyłka 15-20stopni. ale najczesciej jest tak jak wyzej zauważono ze z zasilania delikatnie sie poci i zacieka w doł.proponuje umyc dokładnie uruchomic samochod i obserwowac do pojawienia sie kropli
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mateush
post Sat, 06 May 2017 - 01:04
Post #14


Super User
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





Podbijam temat, ponieważ mam podobny problem w prawie identycznej sprężarce.

Czy autor tematu rozwiązał problem lub znalazł jego źródło?


--------------------
Forum BMW ///M
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 09:59