![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 02 August 2009 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Hej, posiadam silnik jak w tytule, zrobiony program na 256km, przebieg prawdopodobnie oryginalny 186kkm, rocznik 2007. Kupiony 4 lata temu przy przebiegu 125kkm i wtedy zużywał około 1.5l na 10kkm od wymiany do wymiany.
Teraz spala ok 3l i powoli mnie to zaczyna wkurzać bo autem chciałem jeszcze te 4 lata pojeździć więc remont silnika odpada. Oleje próbowane różne, valvo 5w50, amg gtr 5w40 i parę 0w40 (meguin, amsoil, neste, repsol carrera), płukanka co 2 wymianę. Żadnych problemów z silnikiem nie ma, zapłon nie wypada, błędów nie ma (czasami evap wyskoczy ale to chyba nie jest problem), moc jest, nagar czyszczony 2 lata temu, nic nie modyfikowane mechanicznie. Odma oryginał wymieniona 2 lata temu, turbo od nowości zachowuje się bez zastrzeżeń, wycieków już nie ma (wymieniona uszczelka pod pokrywą zaworów), sprawdzone kompresorem kanały w pokrywie zaworów. Kompresja nie sprawdzana, do mechanika nie chcę oddawać bo będą chcieli po kolei wszystko wymieniać zamiast znaleźć przyczynę. Co mogę sprawdzić w tym silniku żeby zobaczyć gdzie leży problem? Czy dać sobie spokój i założyć że ten typ tak ma i żebym się cieszył że tak mało ![]() Jakieś dodatki do oleju typu MoS2 czy CeraTec coś tu pomogą? Można jakoś sprawdzić czy turbo bierze olej? Uprzedzając pytania to na wydechu widać że olej spala bo końcówka jest czarna tak gdzieś 2-3 tygodnie po wyczyszczeniu. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
No jak gdzie leży
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sun, 02 August 2009 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Przebieg jest realny bo auto pierwsza rejestracja 2009 i jeździło całe życie w hotelu w Grecji więc nie powinno robić dużych przebiegów bo turyści pewnie brali jakieś auta segmentu B, a nie podwyższonego vana z turbo benzyną
![]() Ale pewności nie mam, może ma ponad 300kkm kto wie. Jaki jest koszt takiego remontu jak bym chciał go komuś kumatemu zlecić? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Przebieg jest realny bo auto pierwsza rejestracja 2009 i jeździło całe życie w hotelu w Grecji więc nie powinno robić dużych przebiegów bo turyści pewnie brali jakieś auta segmentu B, a nie podwyższonego vana z turbo benzyną ![]() Ale pewności nie mam, może ma ponad 300kkm kto wie. Jaki jest koszt takiego remontu jak bym chciał go komuś kumatemu zlecić? +- 12 kPLN |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sun, 02 August 2009 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Ok, więc tyle właśnie nie chcę wydać
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
w ciemno.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Jedyne możliwości to pierścienie, uszczelniacze zaworowe i turbo. Dwa ostatnie dają widoczne objawy w postaci chmurek dymu. Pierścienie olejowe w 2.0T do 2012, o których aż dziw że nie słyszałeś kupując auto są wadą fabryczną tych silników.
Możesz olać temat i dolewać, zmienić auto lub naprawić ![]() 3l od wymiany do wymiany to luzik ![]() -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Sun, 02 August 2009 Skąd: Sosnowiec ![]() |
2.0T do 2012 to są silniki EA888 pierwszej generacji, który jest najbardziej znany z brania oleju. Ja mam EA113 który jest zupełnie innym silnikiem i w nim branie oleju jest na poziomie akceptowalnym.
Póki co myślę żeby sprawdzić kompresję, ewentualnie próbę olejową żeby potwierdzić że to na pewno pierścienie. Uszczelniacze zaworowe to nie są bo przy odpaleniu nie kopci. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Ze ea113 nie bierze oleju to mit
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
widzę voytekk1 że zaklinasz rzeczywistość
![]() ![]() -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Sun, 02 August 2009 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Nie zaklinam tylko szukam odpowiedzi co sprawdzić żeby być pewnym że remont jest niezbędny. Wydanie kasy która stanowi 50% kosztów auta to trochę bez sensu, a o problemie brania oleju słyszałem przed zakupem tylko przeważnie mówi się że ea113 nie biorą tak dużo jak późniejsze modele.
Temat jest po to żeby wykluczyć pozostałe możliwości brania oleju. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 04:18 |