Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Pobór oleju 2.0 TFSI BWA EA113
voytekk1
post Mon, 17 May 2021 - 22:20
Post #1


User
Dołączył: Sun, 02 August 2009
Skąd: Sosnowiec





Hej, posiadam silnik jak w tytule, zrobiony program na 256km, przebieg prawdopodobnie oryginalny 186kkm, rocznik 2007. Kupiony 4 lata temu przy przebiegu 125kkm i wtedy zużywał około 1.5l na 10kkm od wymiany do wymiany.
Teraz spala ok 3l i powoli mnie to zaczyna wkurzać bo autem chciałem jeszcze te 4 lata pojeździć więc remont silnika odpada. Oleje próbowane różne, valvo 5w50, amg gtr 5w40 i parę 0w40 (meguin, amsoil, neste, repsol carrera), płukanka co 2 wymianę.
Żadnych problemów z silnikiem nie ma, zapłon nie wypada, błędów nie ma (czasami evap wyskoczy ale to chyba nie jest problem), moc jest, nagar czyszczony 2 lata temu, nic nie modyfikowane mechanicznie.
Odma oryginał wymieniona 2 lata temu, turbo od nowości zachowuje się bez zastrzeżeń, wycieków już nie ma (wymieniona uszczelka pod pokrywą zaworów), sprawdzone kompresorem kanały w pokrywie zaworów.
Kompresja nie sprawdzana, do mechanika nie chcę oddawać bo będą chcieli po kolei wszystko wymieniać zamiast znaleźć przyczynę.
Co mogę sprawdzić w tym silniku żeby zobaczyć gdzie leży problem? Czy dać sobie spokój i założyć że ten typ tak ma i żebym się cieszył że tak mało biggrin.gif
Jakieś dodatki do oleju typu MoS2 czy CeraTec coś tu pomogą? Można jakoś sprawdzić czy turbo bierze olej?
Uprzedzając pytania to na wydechu widać że olej spala bo końcówka jest czarna tak gdzieś 2-3 tygodnie po wyczyszczeniu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 17 May 2021 - 22:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MisioLBN
post Mon, 17 May 2021 - 22:33
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





No jak gdzie leży smile.gif W pierścieniach smile.gif Moj miał 270kkm jak brał 3l oleju na 10kkm także w Twoje 125kkm to tak hmmm tez 2007 r mam i w tej chwili 300kkm. Co ciekawe mam 300kkm a moje DSG trzyma 544nm i niema problemu a auta z 150kkm na blacie ślizgaja sprzeglem także tyle można wierzyć w przebieg wink.gif Żeby wyeliminowac problem trzeba rozebrac motor zrobic doł, przy okazji pompe oleju z 1.8T, zajrzeć czy wałek ssacy cały, zrobić głowice jak już na stole poskładać i można jeździć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voytekk1
post Tue, 18 May 2021 - 22:40
Post #3


User
Dołączył: Sun, 02 August 2009
Skąd: Sosnowiec





Przebieg jest realny bo auto pierwsza rejestracja 2009 i jeździło całe życie w hotelu w Grecji więc nie powinno robić dużych przebiegów bo turyści pewnie brali jakieś auta segmentu B, a nie podwyższonego vana z turbo benzyną wink.gif
Ale pewności nie mam, może ma ponad 300kkm kto wie.
Jaki jest koszt takiego remontu jak bym chciał go komuś kumatemu zlecić?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Tue, 18 May 2021 - 22:49
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





CYTAT(voytekk1 @ Tue, 18 May 2021 - 22:40) *
Przebieg jest realny bo auto pierwsza rejestracja 2009 i jeździło całe życie w hotelu w Grecji więc nie powinno robić dużych przebiegów bo turyści pewnie brali jakieś auta segmentu B, a nie podwyższonego vana z turbo benzyną wink.gif
Ale pewności nie mam, może ma ponad 300kkm kto wie.
Jaki jest koszt takiego remontu jak bym chciał go komuś kumatemu zlecić?

+- 12 kPLN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voytekk1
post Wed, 19 May 2021 - 11:07
Post #5


User
Dołączył: Sun, 02 August 2009
Skąd: Sosnowiec





Ok, więc tyle właśnie nie chcę wydać wink.gif jak mogę potwierdzić że to na pewno pierścienie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Wed, 19 May 2021 - 11:28
Post #6


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





w ciemno.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_adams_
post Wed, 19 May 2021 - 22:57
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 December 2009
Skąd: Kruszwica





Jedyne możliwości to pierścienie, uszczelniacze zaworowe i turbo. Dwa ostatnie dają widoczne objawy w postaci chmurek dymu. Pierścienie olejowe w 2.0T do 2012, o których aż dziw że nie słyszałeś kupując auto są wadą fabryczną tych silników.


Możesz olać temat i dolewać, zmienić auto lub naprawić wink.gif

3l od wymiany do wymiany to luzik tongue.gif , w miarę świeży olej zawsze jest, a koszty jeszcze znośne. Ale będzie rosło, także rozglądaj się za innym.


--------------------
Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.

B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad
Punto Evo 1.4T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voytekk1
post Thu, 20 May 2021 - 07:10
Post #8


User
Dołączył: Sun, 02 August 2009
Skąd: Sosnowiec





2.0T do 2012 to są silniki EA888 pierwszej generacji, który jest najbardziej znany z brania oleju. Ja mam EA113 który jest zupełnie innym silnikiem i w nim branie oleju jest na poziomie akceptowalnym.
Póki co myślę żeby sprawdzić kompresję, ewentualnie próbę olejową żeby potwierdzić że to na pewno pierścienie.
Uszczelniacze zaworowe to nie są bo przy odpaleniu nie kopci.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Thu, 20 May 2021 - 07:47
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Ze ea113 nie bierze oleju to mit wink.gif mit ktory powstal na bazie wersji 265km ktore maja inne tloki i rzeczywiscie nie wymagaja przerobki natomiast zwykle 200km maja zjeb... Tloki;) u znajomego pobor oleju wzrosl przez 1kkm od moze 1l na 10kkm do 1l na 1kkm wink.gif motor juz rozebrany i wpadaja nowe tloki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Thu, 20 May 2021 - 08:40
Post #10


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





widzę voytekk1 że zaklinasz rzeczywistość wink.gif No, masz prawo. Powodzenia wink.gif


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voytekk1
post Thu, 20 May 2021 - 11:13
Post #11


User
Dołączył: Sun, 02 August 2009
Skąd: Sosnowiec





Nie zaklinam tylko szukam odpowiedzi co sprawdzić żeby być pewnym że remont jest niezbędny. Wydanie kasy która stanowi 50% kosztów auta to trochę bez sensu, a o problemie brania oleju słyszałem przed zakupem tylko przeważnie mówi się że ea113 nie biorą tak dużo jak późniejsze modele.
Temat jest po to żeby wykluczyć pozostałe możliwości brania oleju.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 04:18