Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Po wymianie uszczelki pod glowica - to samo :(
ww#296
post Sat, 30 Aug 2003 - 01:58
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





Czesc!

Mialem taki problem ze bez straty osiagow (zauwazalnej) dostawala mi sie woda do oleju. czym wieksze obciazenie silnika tym wiecej. Przy delikatnej jezdzie jakies 0,5 l na 200 -250 km
przy palowaniu bardzo duzo... do tego pojawily sie przedmuch tj wywalalo olej z woda przez miarke oleju i odme.

zdiagnozowalem to jako padniecie uszczelki pod glowica tj myslalem ze pojawila sie nieszczelnosc pomiedzy kanalem olejowym i wodnym.

wymienilem uszczelke i ... nic sie nie zmienilo:(

Co to moze byc????
Co robic???

auto to Peugeot 405 SRI 1,9 8V silnik taki jak w 205 GTI.
nigdy nie dopuscilem do przegrzania silnika.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 30 Aug 2003 - 01:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kajman
post Sat, 30 Aug 2003 - 02:01
Post #2


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





pekniety blok,glowica...


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
budyn
post Sat, 30 Aug 2003 - 08:24
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 July 2003
Skąd: jestem?,nie pytaj...





CYTAT("Kajman":9b56577t)
pekniety blok,glowica...
tez tak mysle,ale raczej peknieta glowica,pekniecie kolo 2 3 mm niewidoczne paraktycznie ludzkim okiem,no i wode sie leje...nie mogles dac glowicy do sprawdzenia jak byla wyciagnieta?to koszt tylko 150 zl a wiesz co masz?no ja ci wspolczuje,znow rozbieranie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RONIN
post Sat, 30 Aug 2003 - 08:44
Post #4


Super User
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: Warszawa





A czy szpilki założyłeś nowe i czy uszczelka była zwykła czy metalowa?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Sat, 30 Aug 2003 - 14:37
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





glowica byla w specjalistycznym zakladzie i byla sprawdzana na szczelnosc (cisnieniowo) - to na pewno nie glowica. Wszystko zlozylem bardzo starannie na nowych elementach.
uszczelka pod glowica tez nie bo nawet nie miala czasu sie wydmuchac - od razu objawy takie same
ten silnika ma tuleje "plywajace" moze to uszczelnienie pod tuleja??? ktos ma jakies doswiadczenia?

moze pekniety blok ale nie chce mi sie wierzyc zwlaszcza ze tuleje plywajace nie ma takich obciazen w bloku...
Czy to mozliwe aby pekl blok bez powodu???
silnika nigdy nie przegrzalem, nie "paluje" nigdy na zimno itp.
usterka wystapila nagle - z minuty na minute - przeciek musi byc niewielki.
Mam pewien pomysl - nie usmiecha mi sie rozbiorka silnika bo to sa koszt przewyzszajace wsadzenie innego - uzywanego.
Ten pomysl to wlanie uszczelniacza do ukladu chlodzenia - przeciek wystepuje tylko w strone oleju - plyn z chlodnicy nie ma ani jednej tlustej plamki...
Co myslicie o uszczelniaczu?


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RONIN
post Sat, 30 Aug 2003 - 14:43
Post #6


Super User
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: Warszawa





Uszczelniacz nic ci nie pomoże a jeśli nawet to na jakiś czas .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sat, 30 Aug 2003 - 15:46
Post #7


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Nie lej,mysl dalej. Ale zaraz,stwierdziles wode w oleju czy ci tylko znika woda?


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EnDrIu
post Sat, 30 Aug 2003 - 17:07
Post #8


User
Dołączył: Mon, 02 June 2003





CYTAT("Kajman":3fe7ifzg)
Nie lej,mysl dalej. Ale zaraz,stwierdziles wode w oleju czy ci tylko znika woda?
przeciez napiisal ze woda dostaje sie do oleju a olej do wody nie


--------------------
EnDrIu



Modlin 06.09.2003r ET 17.479 na nastepnym powinno byc lepiej...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sat, 30 Aug 2003 - 17:20
Post #9


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





ok,mea culpa


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Sat, 30 Aug 2003 - 17:59
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





Kajman spoko - Twoje pytanie jest sensowne - to nie jest tak ze znika woda i nie wiadomo gdzie jest... woda jest w oleju co widac - w oleju tworzy sie taka biala zawiesina - pozatym cala odma tez jest pelna tego swinstwa. Natomiast woda w chlodnicy nie ma ZADNYCH sladow oleju.

Kajman - jedyne co wymyslilem to to dolne uszczelnienie tych cholernych tulei albo pekniecie bloku. Wiecej pomyslow nie mam ale zarowno stwierdzenie jednego czy drugiego wiaze sie z CALKOWITA rozbiorka silnika co jest bardzo kosztowne i mnie w tej chwili na to nie stac. Trzeba dodac ze po sciagnieciu glowicy silnik wyglada bardzo dobrze - tz bez nagarow czysciutki na gladzi tuleii nie ma progow ani zadnych rys.

Po dolaniu uszczelniacza z racji malej nieszczelnosci moze pomoc - jesli pomoze na pare miesiecy to dobrze poniewaz nie mam juz kasy a w kolejce czekaja zawieszenie, hamulce i inne pierdoly.
Wiec zwloka kilku miesiecy bardzo by mi pomogal a auto jest potrzebne. Pytanie tylko czy taki uszczelniacz nie zaszkodzi. Jestem wrogiem wszelkich takich wynalazkow ale moze w tej sytuacji...

silnik zachowuje osiagi (nienajlepsze nawiasem mowiac) i nie dymi ani grama ani dymem ani para...


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sat, 30 Aug 2003 - 18:03
Post #11


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





uszczelniacz do oleju?sam sobie odpowiedz...


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adalbert
post Sat, 30 Aug 2003 - 19:22
Post #12


User
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Warszawa





Jak by to się działo w Poldku 1,4 powiedziałbym Ci że pękła tuleja cylindra. I jako wróżka powiedziałbym, że to pierwszy cylinder. Nie znam knstrukcji motoru od Puga. Może jest podobnie?


--------------------
"Silnik musi coś palić, jak nie paliwo to zawory"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hans
post Sat, 30 Aug 2003 - 19:44
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Bydgoszcz





a czy w tym silniku nie ma czegos takiego ze jakas zaslepka , odlew czy cos , zaslepia jednoczesnie kanal wodny i olejowy ? .....


--------------------
w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Sun, 31 Aug 2003 - 01:18
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





CYTAT("Kajman":3u2kv5h1)
uszczelniacz do oleju?sam sobie odpowiedz...


woda przedostaje sie zzzzz uk, chlodzenia do uk. smarowania wiec uszczelniacz wlewam do chlodnicy a on dostajac sie to tej nieszczelnosci bedzie mial kontakt z tlenem ktory znajduje sie w silniku i stwardnieje - taka jest moja teoria - dobra??

wlewanie uszczelniacza do oleju do glowy by mi nie przyszlo - chyba ze chcialbym komus zrobic na zlosc...

Hans z tego co wiem nie ma zadnych takich zaslepek - zreszta sa gdziekolwiek??? po co? Co najwyzej sa na zewnatrz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sun, 31 Aug 2003 - 01:23
Post #15


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





wlewasz uszczelniacz do wody,a on z woda idzie do oleju


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Sun, 31 Aug 2003 - 01:29
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





to jest wlasnie to niebezpieczenstwo - ale wyciek jest naprawde maly - potrafie przejechac bez dolewania wody ponad 200 km. Teraz nawet olej nie jest bialy - wszystko na bierzaco paruje - zreszta na razie uklad zalalem wode demineralizowana. uszczelniacz rozcieczy sie w wodzie z ukladu chlodzenia i jesli bedzie sie nawet dostawal do oleju to w malych ilosciach a jesli uszcelni....

Kajman - to co odradzasz mi zdecydowanie ten pomysl???


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sun, 31 Aug 2003 - 01:33
Post #17


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Stanowczo odradzam.Poza tym wybacz,ale chcesz inwestowac w inne elementy a nie robic silnika?Bez nich bedziesz dalej jakos jezdzil,ale bez silnika bedzie ciezko Poza tym jesli oleju nie przybywa i sie nie miesza to skoncentrowalbym sie na wyciekach w okolicach gdzie jest cieplo i woda szybko paruje.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sun, 31 Aug 2003 - 14:10
Post #18


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





a planowales glowice po jej rozebraniu?

czesto bywa tak ze glowica sie odksztalca pod wplywem goraca lub zuzycia materialu
i wyglada jak smiglo, sa to zmiany niezauwazalne golym okiem
i nawet 10 nowych uszczelekniepomoze a problem sie powtaza za kazdym razem

moze to pomoze?


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Sun, 31 Aug 2003 - 17:22
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Proponuję zmierzyć kompresję - ciekawe co to pokaże. Jak blok jest pęknięty to może coś się objawi. A masz powietrze w układzie chłodzenia? Bulgocze w zbiorniczku?


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Mon, 01 Sep 2003 - 12:18
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





gora silnika i glowica na 100 % jest dobra. w zbiorniczku nic nie bulgocze. Ten silnik nie ma "zwyklego" bloku - tuleje cylindrowe sa plywajace.

kompresje bede niedlugo mierzyl...

ale wyciek jest malutki - scigalem sie wczoraj troche i nic sie nie stalo...


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 11 August 2025 - 06:21