Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Piston slap
V12
post Sun, 02 Feb 2020 - 13:05
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 15 January 2017





Witam

Wiem że jest tu sporu ludzi co duzo widzieli i testowali

Temat jest błachy i smieszny bo tyczy sie silniczka w VW 1.4 16V bky (taki poganiacz na dojazdy do roboty ) wiadomo taka konstrukcja i plus poprzedni właściciel dusił na wolnych obr
Silnik klekocze na zimno najbardziej , podczas obciążenia na ciepło jest prawie ok , lekki klekot na wolnych i delikatny podczas przyspieszania
I teraz o co chodzi w jaki sposób wydłużyć na max jego żywotność ?? Wiem nie pałować na zimnym ale co jeszcze
Oleju nie bierze o dziwo , zalałem mu helixa ultra 5w40 , myślałem na 5w50 ale raczej nie tędy droga , może paliwo 98 lać ??
Zastanawiam się na świecami czy zastąpienie ich 2 albo 3 elektrodowymi coś poprawi ?? kolega miał taki silnik na LPG troche inne oznaczenie zrobił nim 350 tyś i nigdy nie klekotał ale on zawsze jeździł na wyskokich obrotach , świece też miał 2 zamiast 1 elektrodowych
remont nie wchodzi w gre to nie opłacalne
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 02 Feb 2020 - 13:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
nba
post Sun, 02 Feb 2020 - 13:35
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sat, 25 February 2017
Skąd: SR





Nic nie zrobisz. Ja mojego BCA zamierzam samodzielnie remontować na wiosne, póki ma jeszcze dość mały przebieg 130 kkm może nie będzie konieczny szlif cylindrów tylko wystarczy sama wymiana tłoków na poprawione z większymi ściankami. Mój silnik z kolei bierze olej a zaś nie klekocze tak bardzo. Szacunkowo wyjdzie mnie około 1100 zł przy robocie samemu, jedynie głowica do splanowania/sprawdzenia w specjalistycznym zakładzie, więc jest to jeszcze ekonomicznie opłacalne z uwagi na ogólny dobry stan auta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
V12
post Sun, 02 Feb 2020 - 16:04
Post #3


Rookie
Dołączył: Sun, 15 January 2017





Wiem
Ze na klekot nie poradze , ale chce ten stan jaki teraz czyli poziom hałasu i śladowe ilości oleju zachować jak najdłużej
Branie oleju to pewnie zaklejone pierścienie
Sa filmy na yt gdzie sa filmy jak silniki doslownie łomotały a cylindry bez owalu jedynie lekkie zapolerowanie
Stukac moze teź swożeń
Pisałem też z ludzmi na YT z różnych krajów gdzie dzwiek taki jak u mnie pojawił sie w granicach 120-160kkm i zrobili jeszcze tak 100 tyś bez brania oleju i utraty mocy
Remont na alubloku mi się kojarzy z problemami z uszczelka w przyszlosci
Do tego coś tanio 250 zł to sztuka tłoka , uszczelka pewnie ze 200 zł i po drodze coś pewnei sie wysypie też
pozdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nba
post Sun, 02 Feb 2020 - 16:56
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sat, 25 February 2017
Skąd: SR





Tłok Nural/Goetze 4 szt. - 620 zł
UPG Elring - 85 zł
Śruby głowicy Elring - 75 zł
Panewki korbowodowe - 70 zł
Śruby stopy korbowodu - 130 zł
Elring AFD 2018 na pokrywe zaworów - 65 zł
Rozrząd INA 350 zł
Uszczelniacze zaworowe - 40 zł

Razem około 1400 zł, wcześniej nie policzyłem rozrządu, który i tak mam do wymiany smile.gif Nie wiem też ile dokładnie wyjdzie obróbka głowicy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
V12
post Sun, 02 Feb 2020 - 17:15
Post #5


Rookie
Dołączył: Sun, 15 January 2017





To tanio tłoki i UPG
pamiętam jak 13 lat temu w wieku 18 lat robiłem pierścionki w escorcie 1.6 16V żadnych śrub ani panewek nie wymieniłem
rozrząd też ten sam nie wiadomego przebiegu zrobiłem 50 tyś sprzedałem znajomemu za grosze , wymienił rozrząd i zrobił 30 tys po czym rdza go zjadła
ehh wtedy to się chciało bez kanału z marna ilością narzędzi smile.gif i po najniższych kosztach ale efekt sie udał branie oleju zlikwidowane
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 20:22