![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 15 January 2017 ![]() |
Witam
Wiem że jest tu sporu ludzi co duzo widzieli i testowali Temat jest błachy i smieszny bo tyczy sie silniczka w VW 1.4 16V bky (taki poganiacz na dojazdy do roboty ) wiadomo taka konstrukcja i plus poprzedni właściciel dusił na wolnych obr Silnik klekocze na zimno najbardziej , podczas obciążenia na ciepło jest prawie ok , lekki klekot na wolnych i delikatny podczas przyspieszania I teraz o co chodzi w jaki sposób wydłużyć na max jego żywotność ?? Wiem nie pałować na zimnym ale co jeszcze Oleju nie bierze o dziwo , zalałem mu helixa ultra 5w40 , myślałem na 5w50 ale raczej nie tędy droga , może paliwo 98 lać ?? Zastanawiam się na świecami czy zastąpienie ich 2 albo 3 elektrodowymi coś poprawi ?? kolega miał taki silnik na LPG troche inne oznaczenie zrobił nim 350 tyś i nigdy nie klekotał ale on zawsze jeździł na wyskokich obrotach , świece też miał 2 zamiast 1 elektrodowych remont nie wchodzi w gre to nie opłacalne Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 25 February 2017 Skąd: SR ![]() |
Nic nie zrobisz. Ja mojego BCA zamierzam samodzielnie remontować na wiosne, póki ma jeszcze dość mały przebieg 130 kkm może nie będzie konieczny szlif cylindrów tylko wystarczy sama wymiana tłoków na poprawione z większymi ściankami. Mój silnik z kolei bierze olej a zaś nie klekocze tak bardzo. Szacunkowo wyjdzie mnie około 1100 zł przy robocie samemu, jedynie głowica do splanowania/sprawdzenia w specjalistycznym zakładzie, więc jest to jeszcze ekonomicznie opłacalne z uwagi na ogólny dobry stan auta.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 15 January 2017 ![]() |
Wiem
Ze na klekot nie poradze , ale chce ten stan jaki teraz czyli poziom hałasu i śladowe ilości oleju zachować jak najdłużej Branie oleju to pewnie zaklejone pierścienie Sa filmy na yt gdzie sa filmy jak silniki doslownie łomotały a cylindry bez owalu jedynie lekkie zapolerowanie Stukac moze teź swożeń Pisałem też z ludzmi na YT z różnych krajów gdzie dzwiek taki jak u mnie pojawił sie w granicach 120-160kkm i zrobili jeszcze tak 100 tyś bez brania oleju i utraty mocy Remont na alubloku mi się kojarzy z problemami z uszczelka w przyszlosci Do tego coś tanio 250 zł to sztuka tłoka , uszczelka pewnie ze 200 zł i po drodze coś pewnei sie wysypie też pozdr |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 25 February 2017 Skąd: SR ![]() |
Tłok Nural/Goetze 4 szt. - 620 zł
UPG Elring - 85 zł Śruby głowicy Elring - 75 zł Panewki korbowodowe - 70 zł Śruby stopy korbowodu - 130 zł Elring AFD 2018 na pokrywe zaworów - 65 zł Rozrząd INA 350 zł Uszczelniacze zaworowe - 40 zł Razem około 1400 zł, wcześniej nie policzyłem rozrządu, który i tak mam do wymiany ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 15 January 2017 ![]() |
To tanio tłoki i UPG
pamiętam jak 13 lat temu w wieku 18 lat robiłem pierścionki w escorcie 1.6 16V żadnych śrub ani panewek nie wymieniłem rozrząd też ten sam nie wiadomego przebiegu zrobiłem 50 tyś sprzedałem znajomemu za grosze , wymienił rozrząd i zrobił 30 tys po czym rdza go zjadła ehh wtedy to się chciało bez kanału z marna ilością narzędzi ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 20:22 |