![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 June 2009 ![]() |
Witam,
Założyłem ten temat bo mam nadzieję że pomożecie mi znaleźć usterkę w mamuśkowozie czyli peugeot 306 phII. Sprawa dotyczy peugeota 306 phII z 1.4 75KM, skrzynia manualna. Po zakupie strasznie drgało auto od 70km/h wzwyż nie tylko przy przyśpieszaniu ale również gdy się utrzymywało stałą prędkość a zanikało po odjęciu gazu. Wjazd na kanał i zdiagnozowałem następujące problemy: -cieknący prawy simering skrzyni -skrzynia trochę pomodzona (spawane cięgna, podgięte wodziki, wydłużona łapa i pospawana łapa od sprzęgła i pare innych kwiatków) -prawa półoś (guma rozerwana, ciężko było zagiąć - klinował się itd.) -prawy sworzeń wahacza wygięty prawdopodobnie od wjazdu na dziurę -dodatkowo diabelsko twarde sprzęgło (i to konkretnie twardo) Zacząłem dokładnie przyglądać się od strony mechanicznej i wymieniłem: -sworzeń wahacza prawy -prawa półoś -w ostatnim czasie skrzynie biegów -sprzęgło -zalany nowy olej Elf do skrzyni -poduszka skrzyni biegów -podpora prawej półosi Dodam że auto było sprawdzane pod tym kątem na dwóch stacjach diagnostycznych. Geometria ok, zawieszenie ok. Rolki też nic nie wykazały. Dziś auto nie drga tak szybko ale drgania zaczynają się od 100km/h. Cała buda telepie jakby się miała rozpaść. Wystarczy tylko odpuścić gaz i wszystko zanika jak ręką odjął. Sprzęgło już chodzi leciutko a biegi wskakują jak marzenie (nowe cięgna). Sprawdzałem też koła, były na wyważaniu, są proste, opony nie mają bicia. Lewa półoś jest dobra bo oddawałem do sprawdzenia. Napiszę wprost. Pomóżcie bo ja już ^%$&* nie wiem o co tu chodzi. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 07 April 2010 ![]() |
Moze glupie, ale moze to hamulce. Auto nie stracilo na dynamice? Kiedys tak mialem w aucie siosty i zaczynalo telepac czasem od 60 czasem od 100 , bo przy niskich predkosciach w miescie nie bylo tego czuc, a zacisk trzymal. Jedynie ze hamulec byl troche twardy ale to tym jak do tego doszlismy to wszystkie objawy byly takie oczywisce xD
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 June 2009 ![]() |
Moze glupie, ale moze to hamulce. Auto nie stracilo na dynamice? Kiedys tak mialem w aucie siosty i zaczynalo telepac czasem od 60 czasem od 100 , bo przy niskich predkosciach w miescie nie bylo tego czuc, a zacisk trzymal. Jedynie ze hamulec byl troche twardy ale to tym jak do tego doszlismy to wszystkie objawy byly takie oczywisce xD Hamulce też sprawdzałem przy okazji i jest okej. Tarcze równo zjechane, zacisk dobrze pracuje. Bez trzymania kierownicy autem nie ściąga zarówno przy samej jeździe jak i przy hamowaniu. Co do dynamiki. 75KM w kaście 306 to o jakiej dynamice mówimy ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 30 March 2010 Skąd: Konstancin ![]() |
A sprawdzałeś opony? Może mają pękniętą siatke...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 June 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 16 January 2006 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
jak on po przygodach jest to sprawdź jeszcze czy nie masz pękniętej podłużnicy
Może też być piasta krzywa -------------------- Frezowanie, cięcie CNC
https://www.facebook.com/pages/STELMACH/286353431402978 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
piszesz, że wymieniałeś swożeń wahacza, też bym jemu właśnie się przyglądał
Szukałbym dalszych problemów w zawieszeniu. Jak się miewa słynna peżotowska belka? -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew ![]() |
felgi ori? Mam na mysli otwor centrujacy.
-------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 June 2009 ![]() |
felgi ori? Mam na mysli otwor centrujacy. Tak, felgi oryginalne. Drugi komplet kół tzw. zimówki też są na oryginałach 14". piszesz, że wymieniałeś swożeń wahacza, też bym jemu właśnie się przyglądał Szukałbym dalszych problemów w zawieszeniu. Jak się miewa słynna peżotowska belka? Belka jest z tyłu a nie przodu i ma się świetnie ![]() Mi drgania dochodzą z przodu. Jak auto wpada w wibracje to lewarek napaża jak głupi. Wykręciłem dzisiaj po raz kolejny poduszki. Oglądam je bardzo dokładnie i są idealne. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: łódzkie ![]() |
czasami jak masz drgania od przedniego zawieszenia to czuć to mocno na kierownicy jak od tylnego zwieszenia to lata cała buda ale kierownica jest w miarę stabilna
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 02 September 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
przegub wewnętrzny?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 June 2009 ![]() |
Właśnie wróciłem z diagnostyki po raz któryś tam.
Sprawdziliśmy wszystko od nowa, tylną belkę również. Koła, opony, półosie, gumy, łożyska w piastach, zwrotnice, tuleje wahaczy i k.... nic! Za sprawdzenie nic nie zapłaciłem bo diagnosta rozłożył ręce. Ani ja ani on nie wiemy co powoduje owe drgania. Rozpędzaliśmy auto w powietrzu. Widać jak drgania zaczynają przenosić się na auto ale nie znaleźliśmy przyczyny. Braliśmy pod uwagę nawet tak nieprawdopodobne przyczyny jak koła pasowe w silniku. Koła wrzuciliśmy na maszynę, felgi proste, wyważone. Ściągneliśmy opony by dokładnie obejrzeć je od środka a nóż w środku uszkodzone i jest okej. Ja już &^$ nie wiem o co chodzi. To pierwszy tak dziwny przypadek w mojej karierze. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 July 2008 ![]() |
Objawy by wskazywały na układ napędowy. Wymieniłeś sprzęgło, może w tą stronę szukać przyczyny? Wcześniej chodził bardzo twardo, to może się coś pouszkadzało po drodze w układzie. Albo już wcześniej było coś wyczarowane, skoro skrzynia była tak zdrutowana.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 June 2009 ![]() |
Objawy by wskazywały na układ napędowy. Wymieniłeś sprzęgło, może w tą stronę szukać przyczyny? Wcześniej chodził bardzo twardo, to może się coś pouszkadzało po drodze w układzie. Albo już wcześniej było coś wyczarowane, skoro skrzynia była tak zdrutowana. Wymieniłem tarcz i docisk oraz łożysko oporowe, wymieniłem również skrzynię i cięgna. Jak wyżej wspominałem również półosie. Skrzynia chodzi precyzyjnie a sprzęgło normalnie. Nie ma szarpania podczas ruszania czy zmiany biegów. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
polosie wymieniles na nowki czy uzywki? bo zasadniczo objaw wskazuje na wewnatrzne przeguby, wibracje wygasają się czasami samoistnie ( albo zmieniają natężenie ? ) ?
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 07 June 2013 ![]() |
Już ktoś pisał - przeguby wewnętrzne.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 30 April 2006 Skąd: Łąg ![]() |
Przechodziłem podobny temat w 406,tak jak koledzy piszą,przegub wewnetrzny,ewentualnie lozysko na podporze.
-------------------- 406 3.0 V6
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Podczas występowania drgań i wrzuceniu na luz(wolne obroty silnika) drgania są takie same?
-------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
U mnie bylo to samo co co u Hudego + polos
-------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 10:35 |