Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Peugeot / Citroen 1.6THP cofa zaplon do 0
damianz
post Wed, 24 Jul 2024 - 22:55
Post #1


Frequent User
Dołączył: Tue, 12 December 2017





Czesc,

Chce rozwiazac problem cofania zaplonu zanim wyciagne silnik i wloze drugi. Auto nie generuje mocy i cofa mi zaplon do 0, normalnie ma np.20 stopni i wraz ze wzrostem obrotow zaplon spada do 0, kolektor wydechowy robi sie czerwony po 5sek butowania. Sterownik nie wykrywa stukow, doladowanie ok, AFR ok, zaplon 0.

Sprawdzilem/wymienilem:
-4x nowe wtryski + cewki + swiece+ swieze paliwo 98
-zawory dolotowe umyte
- zmiana softu / zwykly stage 1 (to samo)
- rozrzad sprawdzony, kolo zmiennych faz drugie + solenoid nowy
- Lambda 0.8
- wydech przelot takze bez problemu
-dolot szczelny
-kompresja rowna po 12barow
- nawet nowa odma
- nowa pompa paliwa

Pomyslow brak, zero bledow, nie mam zielonego pojecia gdzie szukac, walek dolotowy ma takie uszczelki jak w TFSI do fazatora, tez sa ok. Ogolnie jezdzi, brakuje mocy i cofa zaplon. Leo, why ?



Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 24 Jul 2024 - 22:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Ziuzio
post Thu, 25 Jul 2024 - 01:08
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Masz grzebany sterownik, spróbuj jeszcze raz zagrać program(próbowałeś, ale czasem warto zagrać serię z innego sterownika albo nawet podmienić sterownik). Czasem spadek napięcia po dłuższym postoju i próbie rozruchu może powodować zmiany w pamięci nieodwracalne. Zresztą lata swoje pewnie też ma, sprawdź i wszelkiego rodzaju stykologię, bo kilka kabli wiązki silnika robi "rundę" przez kasetę przyłączeniową obok aku w 207, więc warto to skontrolować:-) Dość częstym problemem były czujniki temperatury cieczy(w pierwszych latach dostępne tylko z obudową:-D) w 1.6 vti/thp, ale pewnie parametry inne podglądałeś.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
damianz
post Sat, 27 Jul 2024 - 01:23
Post #3


Frequent User
Dołączył: Tue, 12 December 2017





Jest to problem mechaniczny, wyciagam silnik juz mi szkoda czasu, czujniki wody i inne pokazuja dobre odczyty. Wymienilem jeszcze zaworek w glowicy od cisnienia oleju i bez zmian. Takze juz wystarczy tej walki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Sat, 27 Jul 2024 - 06:43
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Możliwe. Wystarczy podpalony zawór wydechowy czy pęknięcie głowicy.
Jednak inny sterownik do testów nie zaszkodzi, jak każda pamięć stała może mieć uszkodzone sektory/komórki/partycje(kwestia nazewnictwa) od wielokrotnego dłubania sterownika. Łatwo to sprawdzić zczytując aktualny wsad(z reguły po pierwszym odczycie, już tylko wgrywa się kolejne mody i nie zawsze urządzenie to zweryfikuje poprawnie).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
damianz
post Sun, 28 Jul 2024 - 19:02
Post #5


Frequent User
Dołączył: Tue, 12 December 2017





Zawory wydechowe, kazdy wygiety w inna strone.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Sun, 28 Jul 2024 - 19:42
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



w razie czego są takie - Inconel z sodem w środku
https://re5pect.pl/zawor-wydechowy-supertec...td-inconel.html


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
damianz
post Sun, 28 Jul 2024 - 19:53
Post #7


Frequent User
Dołączył: Tue, 12 December 2017





myslalem o tym, ale jednak 600zl za 8x OEM zaworow vs. 1500+
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 02 July 2025 - 22:06