Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Peugeot 309 do swapa vs. ?
jezusiebrodaty
post Fri, 16 May 2014 - 12:26
Post #1


Rookie
Dołączył: Fri, 16 May 2014





Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum smile.gif
Póki co nie mam zbytnio odłożonych pieniędzy(na grata by starczyło, ale nic więcej), ale zanim cokolwiek kupię chciałbym zorientować się w temacie PUG'ów. Od jakiegoś czasu po głowie chodzi mi kupno Peugeota 309 i zrobienie auta do lekkiego upalania. Myślałem nad swapem z Mi 16/2.0 16V i kilkoma przeróbkami w celu dojścia do 170-180km bez turbo. Pojawia się tu seria pytań:
1.Czy taki swap jest możliwy bez astronomicznych wydatków i, co ważniejsze, jakichś przeróbek w celu zwiększenia miejsca?
2.Czy wraz z silnikiem powinienem przeszczepić też skrzynię(i czy starczy mi do tego miejsca)?
3.Jakie są częste awarie tych silników?
4.Czy potrzebne będą jakieś usztywnienia, zmiany mające na celu rozładowanie naprężeń?
5.Jaki jest oddolny pułap cenowy silników i samochodu? Chcę wiedzieć, czym lepiej nie zaprzątać sobie głowy.
6.Jakich modyfikacji/zabiegów musiałbym dokonać, żeby silnik nie padł przy byle podbiciu mocy?
7.Jaki byłby wstępny budżet takich działań? Zamknie się w 10tys. bez ceny samochodu?

Nie szukam 309 GTI bo: szukam auta 4dr, 309 GTI zbyt "kozacko" wyglądają i zazwyczaj są tak rozpieszczone, że ceny mogą czasem zadziwić.

Jedyna alternatywa, jaka przychodzi mi na myśl to 405 - są tanie, ale nigdzie nie widzę Mi 16. Sam swap byłby prostszy, ale auto jest troszkę cięższe od 309 i mniej mi się podoba. Mam jeszcze kilka pytań odnośnie samego swapa:
1.Czego potrzebuję w kompletnym silniku? Silnik, wiązka, co jeszcze?
2.Do jakiego przebiegu warto patrzeć na silniki?
3.Czy silnik po jakichkolwiek ważniejszych usterkach(rozrząd, uszczelka pod głowicą) nadaje się do swapa?

Z góry dziękuję smile.gif

#EDIT: Pisząc "kilkoma przeróbkami" miałem na myśli dolot, wydech, może jakieś przeróbki stricte silnikowe i układ paliwowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 16 May 2014 - 12:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pawel934
post Fri, 16 May 2014 - 12:37
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





Jeśli chcesz upalać, a nie masz zbyt dużych środków, to kilka rad ode mnie:

1. Kup coś, co jest popularne do upalania i rozkminione na wszystkie strony.
2. Niech ma tani rozmiar opon.
3. Niech ma tanie tarcze i klocki (żebyś mógł kupić dobry klocek /który będzie się przy okazji szybko zużywał/ w dobrej cenie, a nie np. za 800 PLN na przód).
4. Niech ma w miarę wystarczający silnik (albo chociaż sprawdzony i tani swap). Bo bawienie się w rzeczy type dolot, wydech, wałki jest bez sensu w sytuacji, jeśli fundusze na auto musisz odkładać.

Nie wiem też, co masz na myśli, pisząc "lekkie upalanie". Ale jeśli mówisz o jakichś torowych zabawach, to najlepiej kupić coś, co jako tako jeździ, zrobić zawieszenie, wrzucić kubełek, pasy i kierownicę i jak najwięcej jeździć smile.gif Bo to tez sporo kosztuje, a na co nam radość z fajnego z milionem koni, jeśli się tego nie wykorzystuje? smile.gif


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jezusiebrodaty
post Fri, 16 May 2014 - 13:19
Post #3


Rookie
Dołączył: Fri, 16 May 2014





Nie nie, chodzi mi o wożenie tyłka i lekkiego kopa, nie planuję zabaw na torze. Stąd też żadnych widocznych zmian jak kubełki czy pasy 5pkt smile.gif I pisząc "rozkminione we wszystkie strony" masz na myśli samochód czy silnik? Jeśli silnik, to jaki żeby zmieścił się pod maską?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 16 May 2014 - 13:41
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



309 w każdym razie w wersji Mi16 pomijając wygląd to naprawde niezłe auto. Prowadzi się lepiej niż 205 GTi i jest cięższe tylko 25 kg. Ma szerszy zawias, części do zawiechy i heble są tanie.
Ale jak zawsze jest jakieś ale...kupno zdrowej budy obecnie graniczy z cudem. Wersje nie nazywające się GTi mają chudsze staby inne sprężyny , często belki bez staba i gorzej się prowadzą (najsłabsze silniki jezdza wrecz jak tapczan).
Ale jezeli uda Ci się kupić zrową budę w jakimś mocniejszym silniku najlepiej jakiś 1.9 niekoniecznie GTi może też być TD - bo w nich zawiecha już bardzo przypomina GTI to bez zastanowienia ładuj tam jeden z dwóch silników:
- 2.0 16V 163/167KM z 306 GTi lub Xsara VTS - to już jezdzi baaardzo fajnie w takiej lekkiej budzie
- 2.0 Turbo z 406,605 XM i tym podobne. Jezdzi niezle a po zwykłym MBC jezdzi już fantastycznie - ale padają turbiny.

ALternatywy to modzony TD w wersji 1.9 - potrafi zaskoczyć dynamiką bądź 2.1 TD - potrafi naprawde konkretnie zaskoczyć przy niskim spalaniu i możliwości tuningu są spore .

A alternatywa dla całego auta to 206 GTI, 306 w różnych odmianach i Xsara - niestety czas płynie nieubłąganie i 205/309 to już zabytek a te auta masz na pęczki za psie pieniądze a i części też groszowa sprawa


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Fri, 16 May 2014 - 14:05
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





silnik 1,9 z mi16 nie ma żadnych kłopotów technologicznych. Jednak zuzywa się nawet więcej niz "normalny" (bo raczej sie go nie oszczędza) więc kupno dobrego to troche jak wygrana w totka. Wiązka będzie do odbudowy od nowa - po prostun juz jest za stara. Buda bez rdzy w 309 - one chyba nie miały jeszcze ocynku - nie wiem czy to realne a jesli tak to koszt...
Na silniku mi16 w 405 miałem zrobione ponad 400 000 km - jak padła mi uszczelka pod głowicą (przerdzewiała smile.gif ) zagladnałem na gładzie - bez śladów zuzycia praktycznie - slady honawania na casłej powierzchni - więc trwałośc całego silnika powinna byc wysoka aletego typu silniki wystarczy przegrzac i juz mamy po zabawie.
poszedłbym w cos nowszego i gotowego typu 306 itp Na poczatek wystarczy silnik 2.0 8V 120 KM i naprawic łatwo i całkiem przyjemnie jeżdzi.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specnaz14
post Fri, 16 May 2014 - 14:14
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sun, 03 December 2006





Podobnym cenowo/wyglądowo do Peugeot 309 autem jest Honda Concerto biggrin.gif kupić z D16A8/A9 i modzić. A D- seria wiadomo że rozkminiona także chyba było by mniej dłubania i kombinacji. Od tak zaproponowałem:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jezusiebrodaty
post Fri, 16 May 2014 - 14:43
Post #7


Rookie
Dołączył: Fri, 16 May 2014





CYTAT(specnaz14 @ Fri, 16 May 2014 - 14:14) *
Podobnym cenowo/wyglądowo do Peugeot 309 autem jest Honda Concerto biggrin.gif kupić z D16A8/A9 i modzić.


O Hondzie Concerto też myślałem, ogólnie myślałem nad kanciastymi samochodami.
Z czym się wiąże wymiana wiązki?

@ww#296 jak z dbałością o silnik? Pieściłeś go czy raczej dostawał po garach?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poogie
post Fri, 16 May 2014 - 16:03
Post #8


Rookie
Dołączył: Sun, 19 January 2014





CYTAT(jezusiebrodaty @ Fri, 16 May 2014 - 12:26) *
1.Czy taki swap jest możliwy bez astronomicznych wydatków i, co ważniejsze, jakichś przeróbek w celu zwiększenia miejsca?
2.Czy wraz z silnikiem powinienem przeszczepić też skrzynię(i czy starczy mi do tego miejsca)?
3.Jakie są częste awarie tych silników?
4.Czy potrzebne będą jakieś usztywnienia, zmiany mające na celu rozładowanie naprężeń?
5.Jaki jest oddolny pułap cenowy silników i samochodu? Chcę wiedzieć, czym lepiej nie zaprzątać sobie głowy.
6.Jakich modyfikacji/zabiegów musiałbym dokonać, żeby silnik nie padł przy byle podbiciu mocy?
7.Jaki byłby wstępny budżet takich działań? Zamknie się w 10tys. bez ceny samochodu?


1.Czego potrzebuję w kompletnym silniku? Silnik, wiązka, co jeszcze?
2.Do jakiego przebiegu warto patrzeć na silniki?
3.Czy silnik po jakichkolwiek ważniejszych usterkach(rozrząd, uszczelka pod głowicą) nadaje się do swapa?


1. przecież 309 występował seryjnie z silnikiem mi16, więc nie są konieczne żadne zabiegi zwiększające miejsce
2. każda skrzynia z silnika XU będzie pasować, to bardziej zależy jakie chcesz osiągnąć przełożenie
3. Mi16 przy ostrym pałowaniu na torze ma problemy ze smarowaniem
4. na pewno wskazane. Grubsze staby, twardsze spręzyny itp
5. 309 to stare samochody, sprzedają się w cenach roweru, ale stan pozostawia wiele do życzenia. Silniki Mi też są już stare i trzeba przyjąć, że raczej były mocno jeżdżone.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Fri, 16 May 2014 - 16:46
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Kadet D + C20XE


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Fri, 16 May 2014 - 17:05
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





jak ma byc 4d to jetta + do wybory do koloru
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Fri, 16 May 2014 - 20:27
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





Specu, znajdź gdzieś Kadett'a D, który się do czegokolwiek nadaje tongue.gif


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 16 May 2014 - 20:34
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



poogie wystepowała taka 309 ale według znawców 309 na rynku PL sprzedałem na czesci przedostatnia jezdzaca w Polsce bo buda zgniła ;-)
chcesz kanciaste , szybkie i tanie w eksploatacji ? Proponuje Citroena AX z zamontowanym zawiasem z 106 XSi/16v . Już silnik 1.4 75KM dobrze jezdzi a po swapie na 1.6 16v 120 KM długo nie bedzie Ci potrzeba wiecej.
Wspomniany zawias w tym aucie zarąbiście trzyma sie drogi.
Auto nie będzie ważyć nawet 800kg, hamulce 247x20 (205 GTI, 106 16V) obsłużą go w każgej sytuacji i spali kropelki nawet przy pałowaniu.
Części nadal w bród i tanio.
AXA ładnego kupisz za 2-3tys.
106 16v po jakimś kraszu jako dawca narządów jak poszukasz to zwieziesz za 1-2tys.
Silnik 1.6 16v bardzo rozwojowy już proste mody podnoszą nieźle moc - poszukaj modzonego 106 16v na tym forum w projektach.

W ten sposoób zrobione auto ujezdzałem przez jakiś czas, było bardzo szybkie, zawias w zakretach generował takie przeciażenia że pasażer po pewnym czasie chciał wymiotować a w wersji 5D to i rodzinke gdzieś podwieziesz i na zakupy pojedziesz bo nie jest takie małe jak CC/SC.
I kanciaste jest jak mało które ;-)


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Fri, 16 May 2014 - 20:36
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





To ja mam chory mózg dla mnie auto 320 koni waga 700 kilo nie jedzie..


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Fri, 16 May 2014 - 21:00
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Chyba nie skręca wink.gif


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Fri, 16 May 2014 - 21:57
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Też... ale dla mnie na 3 już nie jedzie chyba się dopsikam ;-)



--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aval
post Fri, 16 May 2014 - 22:20
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 September 2011
Skąd: Warszawa





Na to niestety pomaga tylko terapia pt. stary wolnossący diesel jako jedyne auto na kilka tygodni.
Prostuje nieco punkt odniesienia.


Pytanie tylko - po co? biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Mon, 19 May 2014 - 22:52
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(specu @ Fri, 16 May 2014 - 21:57) *
Też... ale dla mnie na 3 już nie jedzie chyba się dopsikam ;-)


Zmień skrzynię (to Ci mówią wszyscy od dawna) to zobaczysz, że to inne auto będzie wink.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Tue, 20 May 2014 - 08:21
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





OOOOO, a to takie proste? Jaką polecisz? Nie wiedziałem, a przecież tyle do wyboru. Już lecę zmieniać wink.gif



Nie mam 17 tyś, ale spokojnie już jest git czekam tylko na trakcję


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Tue, 20 May 2014 - 18:01
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(specu @ Tue, 20 May 2014 - 08:21) *
OOOOO, a to takie proste? Jaką polecisz? Nie wiedziałem, a przecież tyle do wyboru. Już lecę zmieniać wink.gif



Nie mam 17 tyś, ale spokojnie już jest git czekam tylko na trakcję


A nie jest proste? Chcesz robić rekordy, hamuje Cię skrzynia - zmieniasz ją, a nie marudzisz wink.gif . Jak nie chcesz aftermarketu, to wstaw coś z vaga (przykładowo) - moc wytrzyma, a zestopniowanie dobierzesz sobie według potrzeb.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Wed, 21 May 2014 - 07:48
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Poczekajmy co się wydarzy jak będzie trakcja bo na tych oponach z podniesiona na 8600 odcinką nie jest już tak długo.
Jak będzie lipa to będzie Quajfe bo VW z kombinowaniem przełożeń flanszami półosiami przegubami też wyjdzie troszkę. EOT


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 06:08